Samletråd spillere/ledere

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4137
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 18148
Liker mottatt: 11787

Som håndverker er jeg også ofte i de tusen hjem. Når hjemmekontor er tema kan jeg legge til at jeg syns det er bemerkelsesverdig at ofte det er liten andel av dagen som blir brukt til kontor/arbeid, og veeeldig mye tid blir brukt til helt andre ting når vi er på oppdrag.
Helt sikkert mange grunner til det asså. Sier heller ikke at alle gjør det, men mange er det.

Hadde jeg hatt kontoransatte, så skulle dem jaggu fått ræva si til kontoret hver dag, pandemi eller ikke :hah:
post liked by: Pwint, Pangaea, Blodfink

Beta 2.0
Posts: 339
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 107
Liker mottatt: 857

De studiene som er gjort av hjemmekontor viser at produktiviteten er *bedre* med hjemmekontor. Når folk som jobber hjemme da også har tid til å gjøre andre ting mens de er på jobb så kan man jo begynne å lure på hva som egentlig foregår på kontorer rundt omkring.
post liked by: Pwint
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4137
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 18148
Liker mottatt: 11787

Skal ikke lage noen stor diskusjon rundt hjemmekontor/ vanlig kontor, kan bare snakke for hva jeg opplever bortover.

Som en driver av firma, er jeg borti selgere og produsenter på tlf daglig. Jeg må si jeg ble forundret når pandemien kom og hjemmekontor ble inn. Har aldri opplevd det vanskeligere eller vært så irritert over og ikke få tak i folk som da. Og det i en bransje som fikk kjenne på nedgangstider i tillegg.

Har man en jobb som innebærer kun å ta telefon og ingen ringer, så stiller det seg annerledes :D

Det handler vel bare om kanskje litt for mange tøyer tilliten/friheten litt for mye sikkert.
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Pangaea, Jan Erik, Pink Final
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2294
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 10595
Liker mottatt: 9396

Jeg tenker at SJR og INEOS har rimelig grei erfaring med både organisasjonsbygging og håndtering av ansatte. Vi får vel neppe det helt store innsynet uansett.

For min del er det positivt med strukturelle endringer, så lenge det gir positive utslag på banen etterhvert. United har vært drevet som en vanlig bedrift alt for lenge, nå skal man endelig drifte en fotballklubb igjen.
post liked by: Pwint, RedTrafford, Pangaea, Pink Final
Football, bloody hell!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3129
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 14702
Liker mottatt: 9611

Jeg har jo som sagt endel erfaring med hjemmekontor selv. Både på egne vegne og for de jeg jobber med. I min bransje ser vi veldig klart at folk er minst like produktive hjemme som de er på kontoret. Mine arbeidsdager er stort sett 10-12 timer og det lar seg gjøre fordi jeg slipper å bruke to timer i trafikken for å dra til og fra kontoret.

Når er sagt, så er det store forskjeller der ute. Det er ikke for alle, og det krever endel selvdisiplin.
post liked by: Rød Pølse, Andtho01, Pink Final
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pangaea
Posts: 2879
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4211
Liker mottatt: 5610

RedTrafford wrote: 08 May 2024, 17:46 Som håndverker er jeg også ofte i de tusen hjem. Når hjemmekontor er tema kan jeg legge til at jeg syns det er bemerkelsesverdig at ofte det er liten andel av dagen som blir brukt til kontor/arbeid, og veeeldig mye tid blir brukt til helt andre ting når vi er på oppdrag.
De fleste menn står vel over skulderen din og kommer med gode tips? :yikes:

Forstår de som ønsker en del hjemmekontor, særlig hvis man misliker jobben og ønsker å gjøre andre ting også, eller har lang reisevei. For min del foretrekker jeg å være fysisk på kontoret. Der er det bedre arbeidsforhold, og jeg liker å være i kontakt med medarbeidere. Vi har jo blitt isolerte nok som det er uten at hjemmebane blir arbeidsplass også. Og en bakdel med hjemmekontor er at det ikke lenger er separasjon mellom arbeid og privatsfæren, så man er på en måte alltid på jobb, eller "on-call".

Blir bare vill spekulasjon som vanlig, vi vet egentlig fint lite, men det kan jo være at også vanlig ansatte i klubben har fått litt for frie tøyler, og den nye ledelsen ønsker mer fast struktur. Og får så vidt kostnadskutt, slik som i forbindelse med FA cupen, som også ble "lekket" nylig.

Noe som er positivt med den nye sportslige ledelsen er at de kommer til å stå bak manager, enten det er Ten Hag eller noen andre, når det kommer til disiplin i spillergruppa. Det vi har sett med Sancho, Pogba, Rashford, Lingard, Henderson osv vil ikke bli tolerert framover, det er brennsikkert. Og manager slipper å stå alene i den stormen. Han skal "bare" trene laget, så får andre ta seg av det mer utenomsportslige.
post liked by: RedTrafford, Pwint, Rød Pølse, Pink Final, Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4137
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 18148
Liker mottatt: 11787

Du skulle bare ha visst @Pangaea
Blitt så lei det at jeg nøler ikke sekund for å fortelle dem at jeg ikke trenger publikum.
Men der fruene er hjemme, da går det kjempebra :hah: :hah:
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Pangaea, Pink Final
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3129
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 14702
Liker mottatt: 9611

Pangaea wrote: 08 May 2024, 21:37 og jeg liker å være i kontakt med medarbeidere.
Du er den typen ja? Sånn som liker mennesker og sosiale ting? Huff og huff. 😬 Har hørt om sånne som deg. Helt uhørt i it-bransjen selvsagt, der introverte nerder sitter i nattemørket og koder fremfor å snakke med folk.
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Pangaea, Jan Erik, Pink Final
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pangaea
Posts: 2879
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4211
Liker mottatt: 5610

Pwint wrote: 08 May 2024, 21:51 Du er den typen ja? Sånn som liker mennesker og sosiale ting? Huff og huff. 😬 Har hørt om sånne som deg. Helt uhørt i it-bransjen selvsagt, der introverte nerder sitter i nattemørket og koder fremfor å snakke med folk.
Egentlig ikke. Er ikke slik vilt utadvendt og greier. Liker å være alene og er sjenert. Men har etter hvert merket at jeg trenger litt sosialt samvær også, og på en måte får energi av det. Kommer an på folkene selvsagt, men det KAN være bra :D

Datanerding er bra! Gler meg til å bygge ny PC, det er alltid veldig kjekt. Må bare vinne i lotto først :|
post liked by: Pwint, Jan Erik, Pink Final, Rød Pølse
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3129
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 14702
Liker mottatt: 9611

Jeg er også der. Har ønsket meg en ny PC fra meg til til meg neste jul. Vi får se hva julenissen mener jeg fortjener. Fra spøk til alvor så er jeg også glad i mennesker, men samtidig er jeg nok introvert. Derfor fungerer hjemmekontor bra for meg. Jeg kan trives på kontoret av og til og hjemmekontor størstedelen av tiden.

Jeg tror fleksibiliteten er bra for sånne som meg. Det er kanskje ikke sunt å være 100% på hjemmekontor, men muligheten til å velge er bra. (Tror jeg) Når det kommer til United så tenker jeg at de er i endring. Det som har vært har ikke funket, og da bør man kanskje endre på ting. Tipper som sagt at sir Jim og gjengen har gjort forarbeidet sitt og ser hva som er galt.
post liked by: Pangaea, Pink Final, Rød Pølse, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7782
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28250
Liker mottatt: 18778

Hadde ikke holdt ut å sitte hjemme alene å jobbe.
Så jeg støtter Sir Jim.
Litt mer nyansert, jeg tenker han først og fremst vil ha disiplin og yrkesstolthet i klubben.
Og da er dette et verktøy han bruker.
Om det er riktig verktøy vet jeg ikke.
For meg hadde det vært det.
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Pangaea, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3129
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 14702
Liker mottatt: 9611

Og der har du et godt poeng @Pink Final. Hjemmekontor er ikke for alle. Og som @Beta 2.0 sier så sier studier at produktiviteten er like god på hjemmekontor, men det er også en mental komponent. Det er studier som snakker om at det kan ha negativ effekt på enkelte å sitte alene på hjemmekontor. Oppsummert: Folk er forskjellig. 😆
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, RedTrafford, Pink Final, Pangaea, messilingard
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pangaea
Posts: 2879
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4211
Liker mottatt: 5610

En annen bit er at det er mange studier som viser at det har negativ helseeffekt å jobbe i åpent kontorlandsskap. Hvis United har det i utstrakt bruk, så er det en god grunn til at mennesker ønsker hjemmekontor.

Men vi kan vel ikke legge skylda for alle skadene på akkurat det :D
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Pink Final
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2294
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 10595
Liker mottatt: 9396

Litt artig diskusjon. Jeg lover å bry meg om de ansatte i Manchester United har hjemmekontor eller ikke hvis Southgate blir manager 😬
post liked by: Pwint, RedTrafford, Pink Final, Pangaea
Football, bloody hell!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3129
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 14702
Liker mottatt: 9611

Definitivt @Pangaea. Mener å ha lest et sted at sykefraværet var 14% høyere med åpent landskap. Og jeg blir helt sprø av å høre folk prate kontinuerlig i åpent landskap. Støykansellerende headset har vært redningen. (Og gjerne noe god musikk på. Foo fighters f.eks?)
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Pink Final, Pangaea
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
Post Reply