Jeg skrev ikke hva jeg ville gjort, fordi jeg vet ikke hvordan jeg skulle løst det. Det virket svært vanskelig å løse for selv Ole, Rangnick, og nå Ten Hag.
Men jeg trorfortsatt at hovedproblemet vårt er spillestil:
For lite ballinnehav, for mye kontringer, og en spillerstall som ikke er skreddersydd det ene eller det andre.
Så det var jo poenget mitt; Å belyse hva jeg i alle fall mener er det store problemet vårt. Ikke at jeg har noen løsning. Men synes det er verdt å påpeke, for jeg synes ikke det har blitt diskutert mye de siste årene. Ble litt glad når jeg så flere nevne det i kommentarfeltet på United.no i dag. Da betyr det at flere begynner å se de samme mønstrene, og betydningen av spillestil - og da mer bestemt ballbesittelse vs kontringsspill. Det er roten til problemet i mine øyne.
Hver gang vi spiller dårlig så faller diskusjonene tilbake på de samme tingene, og de er så diffuse og lite forklarende. "Ikke tilbake fra pre-season enda?", slike ting. Jeg skjønner tegninga, og tar meg selv i å si slikt. Men nå føler jeg at det faktisk er noe konkret som ligger der og som enda ikke diskuteres mye.
Var ikke noe dypere enn det. Hadde jeg hatt løsningen skulle jeg prøvd meg som trener i 7. div. Hadde nok bare spilt kontringsfotball uansett, så like langt

Her er det jeg ville gjort, og det ville sikkert gått ad undas:
1. Solgt Bruno og brukt Donny. Kjøpt en back-up med allsikre kvaliteter.
2. Ikke gitt Rashford så dyr kontrakt, og brukt han mindre fra start, så fremst vi ikke skal kontre et storlag i senk.
3. Kjøpt spillere etter taktisk profil, slik Brighton og City gjør. Mye penger å spare og. Man trenger ikke de beste spillerne i alle posisjoner, men de som passer.
4. Evt. bygd laget rundt nettopp Bruno og Rashford, og satset på kontringsfotball med flere spillere som spiller likt som de. Personlig ville jeg mislikt å spille slik, men jeg tror det hadde vært mer effektivt enn å gjøre noe midt i mellom.
Men, jeg tror og at dette kunne vært dårlige valg av meg. Ingenting går som man tror det skal gå, og det er en ting å mene og en annen ting å gjøre.
Enkelte her vil tolke dette som at jeg ikke liker Bruno og Rashford.
Jeg digger Bruno, og jeg digger Rashford. Synes kun at de ikke er optimale spillere for den spillestilen vi jobber med å implementere. Rashford på kant når vi kontrer? Mbappé-nivå. Ellers? Ikke hans type fotball. Noe han selv er tydelig enig i ved sine nylige intervjuer.
Så jeg synes vi misbruker ferdighetene deres ved å ikke spille slik de er best til. Dårlig match rent taktisk, men fantastiske spillere isolert sett, og i det rette systemet.