Dersom draktleverandørene vet at det er dårlig marked for å selge United-drakter, så vil jo nødvendigvis markedsverdien bli betraktelig lavere, og man vil måtte forholde seg til helt andre summer ved forhandlingsbordet for å kjøpe rettighetene til å selge drakter for merkevaren Manchester United.
At United liksom ikke taper penger på at vi ikke handler drakter og effekter mener jeg bare er en litt sleip strategi som man har solgt inn, at man uansett ikke rammer klubben. Dette er selvsagt bare tull. Akkurat markedsverdien for Manchester United er veldig viktig for dem.

Dessuten mener jeg ikke det nødvendigvis er utelukkende dårlig med en skambeleggelse av ting som er nødvendig å gjøre for å få Glazerne ut. Om vil få til endring, er det bare for alle supportere å stå samlet. Det er klart det at dersom man organiserer en boikott, av de som virkelig bryr seg om klubben, så vil det føles provoserende med folk som ikke egentlig er supportere eller følger med, kjøper drakter og effekter som får blodsugerne til å bli.
Synes det blir litt det samme som med klær, hvorvidt man kjøper fra forhandlere som ikke er produsert av barnearbeidere, eller hvorvidt dyrevelferden hos kjøttprodusenter er bra.
Her koster det dessuten ikke akkurat mye å la være å kjøpe noe. Men det fordrer selvsagt at styringen av United fremstår så elendig at det er en felles verdi som kan samle all fansen. Jeg tror "dessverre" ikke at vi kommer dit, for innen vi er kommet så langt så virker det som om Glazerne har fått huet opp av sanden igjen. De vil rett og slett ikke la det gå så langt, men for at de faktisk skal satse på klubben og spytte penger inn fremfor ut, er det usedvanlig viktig at vi sier ifra.
Hadde vi for eksempel bare godtatt eierstrukturen og fulgt med som mer hodeløse høns mer som i USA, tror jeg for eksempel ikke de hadde signert Casemiro så kjapt og direkte uten noen form for åpenbar rød tråd.