Manchester Uniteds neste manager

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1981
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 852
Liker mottatt: 2713

Går for Ten Hag og at styret gir han 3 år på at MU skal bli et topplag igjen, første året er det å sikre så det ikke blir nedrykk, år nr 2 så må dem kjempe om 4 plass og oppover og 3 året så må målet være å vinne PL eller CL men da er det viktig at Herr Hag får styre med det han ønsker og får de gutta inn på laget som han vil ha. Sier ikke nei til en Tysker men Posh har jeg dårlig trua på, vist han får jobben så er det for å få gevinst fort å det har jeg dårlig tru på at noen i det hele tatt kan klare.
Last edited by pixma on 17 Mar 2022, 21:00, edited 1 time in total.
User avatar

Pangaea
Posts: 2998
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4648
Liker mottatt: 6217

Unngå nedrykk er kanskje å ta litt hardt i ;)

Men jeg også er mest keen på Ten Hag. Mulig det er for risky for styret og de heller ønsker det mer sikre i Pochettino -- men jeg mener faktisk man da risikerer å gjøre samme feil enda en gang. For meg så virker Ten Hag å være mer i Rangnick-skolen, med en mer tydelig spillestil, og større satsing på ungdommen. Vil selvsagt støtte Pochettino om det blir han, men da er jeg litt mer skeptisk til valget som tas.

Uansett så er det på tide at vi tar et klarere veivalg og står i det, og gir manageren tid. I rettferdighetens navn så prøvde nok klubben på det med Solskjær, men til slutt ble det uholdbart og de ble på en måte tvunget til å sparke ham. Vanskelig å gjøre særlig annet når spillerne legger ned verktøyet. Men nå synes jeg klubben må være sterkere, og heller stå i det hvis noe lignende skjer igjen (innen rimelighetens grenser). Skal vi ta igjen lagene foran oss, må vi ha en god langtidsplan og følge den. Ikke flere kortidsløsninger og 1-årsplaner. Velg en spillestil og manager som passer det, som også respekterer klubbens historie med satsing på akademiet. Forny spillerstallen over noen år, og sats på yngre spillere som kan vokse i klubben, og pass på at det er riktig type spiller. Slutt å gå etter store navn, og gå etter riktige spillertyper i stedet. Det var dette Sir Alex var så utrolig god på i alle år. Liverpool og City lærte av det, men ikke vi. Tragikomisk.
post liked by: Pancho P, RedTrafford, Belfastboy, Pwint, Pink Final, pixma

Deleted User 430

Henter ikke vi Ten Hag i år så gjør City det garantert neste år når/om Pep gir seg. Skal vi virkelig la muligheten for "en Pep" som manager ryke nå igjen..?
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Pangaea, Pwint, pixma, Ryder, Blodfink, Buchan, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14994
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24614
Liker mottatt: 20662

Bergdølmo med noen interessante betraktninger rundt ten Hag, blir ikke bare bare å få suksess i United, spillerne i Ajax beveger seg ift hva som skjer i nest trekk, det gjør ikke United...Er bak en pluss-artikkel på United.no. Anbefales.
post liked by: Pancho P, RedTrafford
LUHG!

Deleted User 108

Jeg har drukket meg full med André Bergdølmo og han sier mye rart😂
Tror ikke det blir bare bare å få suksess i United for Pochettino heller.
Vet ikke hvilken trener Ten Hag er, men vil han kun lykkes i Ajax?
Neste manager må få tid. Neste manager må få spille inn et system og kjøpe spillere til sitt system. Klopp byttet nesten et helt lag han også før suksessen kom. Men ingen manager er sikret suksess, da ville nok den manageren allerede blitt hentet.
post liked by: Belfastboy, Ryder, Pancho P, Pangaea
User avatar

Pangaea
Posts: 2998
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4648
Liker mottatt: 6217

Mcilroy wrote:19 Mar 2022, 21:33 Jeg har drukket meg full med André Bergdølmo og han sier mye rart😂
:hah: Litt av noen livshistorier flere her inne har :D
post liked by: Belfastboy, Pancho P, Buchan

Deleted User 108

Jeg var på bryllupet til Steffen Iversen da han giftet seg på et slott i utkanten av Leicester. Lørdagskvelden endte jeg på et nachspiel med Lundekvam, Andreas Lund og Bergdølmo 😂
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Pancho P, Buchan, Pangaea
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14994
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24614
Liker mottatt: 20662

Får håpe Bergdølmo ikke var full når han ble intervjuet da, hehe.
Jepp, ten Hag må jo få tid og bygge sitt lag, spørsmålet er jo om han får det...Det nevner jo Bergdølmo. Og så er det ikke så mange av tidligere Ajax-trenere som har fått tid i PL, de Boer, LvG og Koeman.

Vi får jo bare se hvordan det utvikler seg om det blir EtH som får jobben.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Buchan, Belfastboy, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2638
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13986
Liker mottatt: 8996

Éin av hovudinnvendingane mine mot ten Hag har vore at han leiar eit lag der spelestilen er klar og tydeleg og der alle kjenner systemet frå dei er smågutar. Eg har stilt meg spørsmålet om kor mykje som er manageren si forteneste og kor mykje ære som skal delast ut til f.eks. Overmars, van der Sar, ungdomstrenarar osv.

Uansett kan ein ikkje komme bort frå at Erik ten Hag har gjort ein særs strålande jobb med dette laget. Dessutan har han ikkje berre satsa på unge talent som kjem frå Ajax-akademiet og som dermed kjenner spelestilen til fulle.

Eg har personleg landa på at nederlendaren er den beste kandidaten for Manchester United no, under visse betingelsar. Han må få med seg ein stab som han kjenner og som veit kva sjefen krever. Han må dessutan få tid og ganske så frie tøylar når det gjeld kjøp og salg av spelarar.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Buchan, Belfastboy, Ryder, RedTrafford
It's Squeaky Bum Time!

Mr H
Posts: 485
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 117
Liker mottatt: 1435

Ser at sportsdirektør Paul Mitchell visstnok har blitt enig med Monaco om å avslutte samarbeidet. Han jobbet som teknisk direktør og head of recruitment både i RB Leipzig og etterhvert for hele Red Bull-konseptet. Han har også hatt lignende roller i både Southampton og Tottenham i løpet av Pochetino's tid i disse klubbene. Han er også fra Manchester-området og det var ikke lenge siden han ble observert sammen med Rangnick (som han altså kjenner fra RB) på Old Trafford under en U23(?) kamp. Kan det spekuleres i at det er noe på gang her kanskje?

Muligens ikke den beste tråden for dette temaet? Men jeg vil påstå et dette er en mann som vil gjøre jobben til den neste manageren en hel del lettere og kanskje være minst like viktig.
post liked by: Pancho P, Ryder, Buchan, RedTrafford, Pink Final, Pangaea
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4525
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2976
Liker mottatt: 9910

Slik jeg ser det så er det en dårlig start å ansette vår neste manager utifra hvem som passer vår stall. Vår stall består av 1/3 OK spillere som er verdt å satse på og 2/3 for gamle, for dårlige eller uten kontrakt. Det finnes vel neppe et bedre utgangspunkt for en ny manager med en helt ny stil og komme inn.

For min egen del så tar jeg en manager som stiller krav til spillernes forståelse og intelligens i større grad. Vi har mange spillere med ekstreme ferdigheter, men den kollektive forståelsen for taktikk, forståelse og evnen til å lese spillet er flere hakk under City og Liverpool. Også får vi heller tåle at det vil ta noe tid og utvikle egenskapene som er helt nødvendige for å lykkes i toppfotballen.
post liked by: Blodfink, Pwint, Buchan, Pancho P, Ryder, RedTrafford, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4904
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2862
Liker mottatt: 11534

Synes Bergdølmo setter ord på den samme skepsisen jeg bærer på angående ETH.

Men - det betyr ikke at vi ikke skal ansette ham, bare at klubben må forstå hvem de har hentet, hvilke rammebetingelser han er avhengig av for å lykkes og hva det er nødt til å bety for tenkemåten både når det gjelder spillerlogistikk og spillestil.
Vi kan ikke få både i pose og sekk, kan ikke fortsette å hente store navn som ikke passer inn bare fordi de har x millioner følgere på instagram og selger x millioner drakter. Ten Hag kan ikke bli belemret med "politiske" føringer om å MÅTTE spille med Ronaldo, Pogba eller noen andre dersom det ødelegger det grunnleggende i spillet vårt. Han må få tid og minst 2-4 transfervinduer før vi kan forvente å se veldig stor framgang.
post liked by: Pancho P, Blodfink, RedTrafford, Pink Final
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2638
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13986
Liker mottatt: 8996

Eg har sett langt villare spekulasjonar enn dei du presenterer her, @Mr H. Om United går for Pochettino vert det spennande å sjå kven som har best pokerfjes av United og PSG. Vi må nok betale i dyre dommar for å løyse Poch frå kontrakten, mens PSG må gjere det same om han får sparken.
post liked by: Ryder, Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4239
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 18875
Liker mottatt: 12270

Ryder wrote: 20 Mar 2022, 11:53 Synes Bergdølmo setter ord på den samme skepsisen jeg bærer på angående ETH.

Men - det betyr ikke at vi ikke skal ansette ham, bare at klubben må forstå hvem de har hentet, hvilke rammebetingelser han er avhengig av for å lykkes og hva det er nødt til å bety for tenkemåten både når det gjelder spillerlogistikk og spillestil.
Vi kan ikke få både i pose og sekk, kan ikke fortsette å hente store navn som ikke passer inn bare fordi de har x millioner følgere på instagram og selger x millioner drakter. Ten Hag kan ikke bli belemret med "politiske" føringer om å MÅTTE spille med Ronaldo, Pogba eller noen andre dersom det ødelegger det grunnleggende i spillet vårt. Han må få tid og minst 2-4 transfervinduer før vi kan forvente å se veldig stor framgang.
Syns du setter gode ord på det @Ryder :thumb_up:
Men jeg håper vi vinkler oss inn på den retningen med Ten Hag med de forutsetninger det medfølger. Og hvis ikke ledelse og eiere skjønner det alle andre i hele verden skjønner, så er det bare å gi opp i grunn. :O

Går vi for Poc som er utvilsomt en god manager er jeg redd for det blir ett nytt forsøk på quick fix.
Og med kjøp av spillernavn som setter catwalk like høyt som fotball i tillegg da så.
post liked by: Pancho P, Blodfink, Pink Final

Deleted User 108

PSG tapte 3-0 mot Monaco i dag. Fire tap og fem uavgjort i ligaen med tidenes beste stall, virker ikke fantastisk. Kanskje vi kan få Pochettino tidlig hvis han er førstevalget.
post liked by: Pink Final
Post Reply