(PL) West Ham United -Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

offside
Liker gitt: 637
Liker mottatt: 1560

Fikk akkurat sett høydepunktene. Det er synonymt med United. Det vil seg bare ikke, så kan man si at det er uflaks, United er uheldige osv. Joda, men gode lag har flaks og marginer for. Dårlige lag har uflaks og marginer imot. En del av skylda må jo Erik ta, han kjøper spillere som ikke scorer nok mål. Det er jo det viktigste i fotball. Det ser ikke bra ut, vi vinner ikke kamper og de kampene vi vinner så er det med et nødskrik. Vi henger altfor ofte i tauene,

Det er komplisert og sammensatt probleme i United. Det er på en måte en pasient som kommer inn med et komplisert sykdomsbilde. Du må ha en topp spesialist for å fikse det. Vi må ha en topp, topp trener for å få skuta på rett kjøl. Jeg vet mange har prøvd, jeg mener alt kan løses. Du må ha inn world class trener. Så får man heller ta de andre debattene. Men hvem vil til oss?

Topic author
Andtho01
Liker gitt: 12149
Liker mottatt: 12730

Hvordan såg ikke dommern her at Ings hadde hands?
post liked by: RedTrafford, Jan Erik, Pink Final
Hate Glazer love United

10Hag
Liker gitt: 6126
Liker mottatt: 9198

Andtho01 wrote: 27 Oct 2024, 22:08 Hvordan såg ikke dommern her at Ings hadde hands?
VAR både så og vurderte den handssituasjonen.

Handsen skjer faktisk rett etter De Ligt treffer spilleren. Så da er det korrekt at handsen ikke skal medberegnes.
Ser man opptaket så treffer De Ligt foten hans først, så kommer handsen som en konsekvens at at han da faller mot De Ligt og ballen. Så her er fokuset på feil plass. Handsen har ingenting å si for den situasjonen som bedømmes.

Men burde det vært straffe? Jeg synes ikke det, og at den er latterlig streng. Langt fra det verste vi har sett fra VAR, inkludert i våre kamper. Men allikevel veldig strengt og sannsynligvis ikke nødvendig å dømme straffe.

Men fokuset er uansett på feil plass. Det er ikke dommerne sin feil at vi er et dårlig fotballag. Vi blir frarøvet noen poeng her og der av dårlige dommere, men det blir de andre lagene og. Det dømmes generelt mye dårlig over hele linja, ikke bare mot United. Fokuset bør først og fremst være på at vi spiller så dårlig eller lite kontrollert at vi setter oss i situasjoner der vi for ofte ikke har kontroll på kamper, som fører til mange farlige situasjoner. Til syvende og sist spiller vi på en måte som legger opp til at vi vil slite, uavhengig hvor rævva dommerne er. Mot Fenerbahce hadde vi en dommer som levert en ganske god og fair kamp. Det hjalp oss heller ikke stort.

Vi kan gjerne isolere enkeltepisoder og peke til at vi blir frarøvet. Men vi er ikke i noen særstilling der, det kan de fleste lag gjøre. Så stort sett nuller det der regnestykket seg ut over tid. Grunnen til at vi ligger på 14. plass i ligaen og ikke har vunnet en kamp i Europa på over 1 år har ingenting med dommere å gjøre. Det har med klubbkultur, spillere og trenere å gjøre.
post liked by: BluePink, Spirograf1, Andtho01

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Liker gitt: 33580
Liker mottatt: 23996

Tror ingen mener eller har skrevet eller har fokus på at det er dommerne sin feil at United ikke presterer.
Her inne påpekes det at å dømme straffe på den situasjonen i går er hinsides.
Og at VAR er ødeleggende for fotball slik systemet praktiseres.
post liked by: 28FPellistri, Andtho01, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

28FPellistri
Liker gitt: 1416
Liker mottatt: 5070

Uflaks eller udyktighet, samme det egentlig. Vi burde ledet til pause, og vi burde nok leded så mye at kampen var avgjort, samtidig så preger mål kamper og omgangen hadde utvilsomt endret karakter om vi satte en av de tidlige 100%-sjansene i mål. Vi har jo en lei tedens til å legge oss bakpå når vi leder i plassen for å male på videre.

Uansett, så hever West Ham seg mye når de gjør 3 bytter, vi klarer aldri å svare på byttene og West Ham dominerer stort, og selv om de ikke har like store og like mange sjanser som oss, så er det fortjent utfra andre omgang at de tar ledelsen.

Jeg undrer meg stadig på hva ETH sier og forteller spillerne både før kamp og i pausen. Spiller vi en dårlig første omgang, så hever vi oss til andre. Spiller vi en god første omgang, så er vi elendige i andre omgang.
Tror ikke jeg kan huske sist vi leverte to solide omganger. Det er meget alarmerende.

Og så syns jeg han svært ofte er for lite reaksjoner på bytter. Enten kommer de for sent (og feil folk), eller så kommer de tidlig (da også ofte på feil folk). Jeg syns han og teamet hans er dårlig på å lese kampbildet. Kan ikke si jeg helt forstod byttene i går heller. Mazraoui var greit, han var jo skadet, men jeg savner igjen at man blir mer desperat. Ugarte kunne fint kommet inn på slutten, samme kunne Evans og vi kunne pøst innlegg mot Evans, De Ligt og Casemiro. Desperasjon uteblir!

Og en annen ting, ja man kom til mange gode sjanser i går, men klassisk for oss, er at han som kommer i en ok posisjon skyter, enten det er Fernandes, Højlund, Rashford, Diallo eller Garnacho. Man har nesten aldri roen til å se om der er noen bedre plasserte spillere. Ta for eksempel 2-2 målet til Liverpool i går, jeg er nesten 100% sikker på at om det var en av våre spillere så ville det kommet et skudd der fra dårlig vinkel i plassen for pasning til en bedre plassert medspiller.

En siste ting :D Personlig har jeg ikke vært så veldig opptatt at vi haster oss i angrep, men i går var det tydelig ved flere anledninger det @10Hag sier, men i går de gangene jeg spesielt la merke til det, så var det Garnacho som begge gangene ble for ivrig fremover og ikke Fernandes, selv om det knapt var folk med og vi mista ballen. Etter at Diallo kom inn, så brukte vi mer tid, han er flinkere til å bedømme slike situasjoner og vente på medspillere.
post liked by: Pangaea, 10Hag
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona

Pangaea
Liker gitt: 6094
Liker mottatt: 8021

Det feildømte straffesparken har naturligvis en del å si, men jeg la merke til at West Ham hadde bedre xG enn oss. Ifølge understat var det 2.99 vs 2.63. Og ifølge flashscore var det 2.98 vs 2.12. Så slik sett var det vel ikke ufortjent. Men som dere korrekt sier, scoringer påvirker kampbildet, og hadde vi satt både 1-0 og kanskje 2-0 på de tidlige, store sjansene, så hadde vi forhåpentligvis dratt det i land.

Men det er virkelig ikke der vi skal være. Andre lag blir bortdømt til tider også, men finner måter å vinne på. Vi trenger liksom en perfekt kamp der ingenting går i mot oss for å vinne. Da er det ikke rart vi er et midt-på-tabellen lag for øyeblikket -- hvis vi er snille.
post liked by: Ryder

offside
Liker gitt: 637
Liker mottatt: 1560

Du kan være udyktig og ha uflaks i enkeltkamper, men når det er en gjentagende faktor så er det faktisk ikke god nok. Med andre ord, United er ikke god nok mtp hvor de bør være. Altså størrelse på klubb, spillerkjøp osv. Gode lag har ofte marginer, som fks Real Madrid i fjor. Det er ikke flaks når det skjer så ofte. Enkelt svar gode lag er i angripende posisjon hele tiden og da vil du automatisk få med deg de små marginene. Fotball er marginer, og det er de små marginene som skiller klinten fra hvete.

Tallene taler for seg selv, United ligger på 14 plass. United har ikke vunnet på 11 bortekamper i Europa. United henger i Tauene mot Fenerbace. De sliter med så slå Twente på hjemmebane. Ligger på 21 plass i europa leauge. Vi har kun slått Fulham, Barnsley, Southmapton og Brentford i år.

Men ja jeg er enig at Var ødelegger fotballen og det som skjedde i går har dessverre skjedd så altfor mange ganger. Men igjen, du må sette sjansene og drepe kampen. Det er like frustrerende at Dalot bommer på åpent mål. De sjansene brenner ikke City, Arsenal eller Liverpool.

Derfor befinner United seg på nedre halvdel og du føler klubben faktisk sliter i hver eneste kamp de spiller. Det er ingen lag United ut dominerer bortsett fra Barnsley som spiller et nivå lavere...
post liked by: Pangaea, Pwint, Ryder, alfen74

Pwint
Donor
Liker gitt: 21142
Liker mottatt: 14183

Veldig enig @offside, og så er det verd å merke seg at vi styrte mot 1-1 og ett poeng før straffen. Uansett hvordan man vrir og vender på dette så er det ikke godt nok.
post liked by: 10Hag, RedTrafford, offside
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Ryder
Liker gitt: 3283
Liker mottatt: 13667

Pangaea wrote: 28 Oct 2024, 08:35 Det feildømte straffesparken har naturligvis en del å si, men jeg la merke til at West Ham hadde bedre xG enn oss. Ifølge understat var det 2.99 vs 2.63. Og ifølge flashscore var det 2.98 vs 2.12. Så slik sett var det vel ikke ufortjent. Men som dere korrekt sier, scoringer påvirker kampbildet, og hadde vi satt både 1-0 og kanskje 2-0 på de tidlige, store sjansene, så hadde vi forhåpentligvis dratt det i land.
Mange steder gjøres det også et poeng ut av alle de store sjansene vi har brent, og at vi til nå har underprestert ganske kraftig i forhold til xG.
Og det stemmer jo, 8 mål på 15 xG er definitivt en ganske oppsiktsvekkende dårlig effektivitet. MEN - samtidig har vi sluppet inn 11 mål på 17 xGA!
Så en målforskjell på 8-11 "skulle vært" en målforskjell på 15-17, altså fortsatt tydelig på minussiden (noen kilder har litt andre tall, men alle har oss i minus i større eller mindre grad). Andre lag bommer også på sjansene sine mot oss, også i år er vi godt plantet på nedre halvdel når det gjelder å slippe til sjanser imot.

Så i det store bildet handler det ikke om gjentagende uflaks, som ETH prøver å skylde på etter kampen, selv om marginene definitivt gikk mot oss akkurat i denne matchen.
post liked by: 10Hag, RedTrafford, Pangaea, Blodfink

Pangaea
Liker gitt: 6094
Liker mottatt: 8021

Pangaea wrote: 27 Oct 2024, 17:32 Klin umulig å se ETH overleve til januar. Blir faktisk ikke overrasket om han får fyken i morra.
Noe mer dere lurer på? :laughing:
post liked by: Pink Final, Jan Erik, 10Hag, Spirograf1, Belfastboy, Can2, RedTrafford, Pwint, Blodfink

Spirograf1
Liker gitt: 2353
Liker mottatt: 2101

Kan du skrive ned Eurojackpot-tallene, @Pangaea? Mange takk 😊 😂
post liked by: Pangaea, Jan Erik, Pink Final, Can2, RedTrafford, Pwint, Blodfink

Topic author
Andtho01
Liker gitt: 12149
Liker mottatt: 12730

Dommer sjefen Howard Webb mener at det var feil å gi straffe til West Ham.
https://www.united.no/nyheter/dommersje ... il/1335291
post liked by: Jan Erik, Pwint, RedTrafford, Blodfink, Pangaea
Hate Glazer love United

Jan Erik
Liker gitt: 14308
Liker mottatt: 15443

Får vi omkamp da, @Andtho01? Med Ten Hag tilbake osv? Hadde vært artig.
post liked by: Andtho01, Pwint, RedTrafford, Can2, Blodfink, Pangaea

RedTrafford
Donor
Liker gitt: 24281
Liker mottatt: 16868

Hadde dommere kunne rykke ned etter antall mongo avgjørelser.
Hadde Oliver dømt bedriftsfotball før første advent.
post liked by: Andtho01, pixma, Jan Erik, Blodfink, Pangaea

Blodfink
Donor
Liker gitt: 29179
Liker mottatt: 23560

Det er jo skandale-dømming på både balløy og Noreg, med VAR. Det er jo bedre å være frustrert over 3 dommere i stedet for 14, eller hvor mange de er i bussen og langs sidelinjene. VAR gir lite her og i England...Det er bare dyrt og innflytelsesrikt. TV-selskapene sponser jo VAR etc...
post liked by: Andtho01, Jan Erik, Can2, Pink Final, RedTrafford, Pangaea
LUHG!
Post Reply