Akkurat som diskusjonen om eierskapet så vekker dette mye følelser. Jeg for min del er sjeleglad for at ikke klubben ble overtatt av en stat. Noen er lei seg for det. Tenker ikke på noen her inne da.
Det samme er nok tilfellet i denne saken.
Så synes jeg i begge tilfeller til nå har vært saklig å ryddig.
Om det blir bygging av nytt stadion så vill jo det genere mange arbeidsplasser til Manchester.
Old Trafford, stadion vår
Engasjement er positivt, ulike meninger også. Det var vel jeg som siterte deg, @Pangaea, og sånn sett åpnet døra denne gangen. Nok en dag i mitt liv som 'instigator'. No hard feelings, selv om vi har litt ulikt syn på dette med eierskap og stadionplaner. Til syvende og sist sitter alle her inne i samme båt; Unitedsupportere med stort engasjement, begrenset innsikt og ingen reell innflytelse på det som foregår i klubben.
Min mening er at problemene i United har tårnet seg opp over lang tid, selv om de har blitt veldig synlige de siste par årene. Derfor er jeg åpen for forandring, både når det gjelder klubbens organisasjon og fasiliteter. Det er ikke helt uvanlig at romantikken forsvinner litt når hverdagen er full av utfordringer. Klubben vil overleve en omstilling, det vil også min relasjon til United gjøre. I hvert fall så lenge klubben ikke blir en statseid sportsvaskemaskin.
Min mening er at problemene i United har tårnet seg opp over lang tid, selv om de har blitt veldig synlige de siste par årene. Derfor er jeg åpen for forandring, både når det gjelder klubbens organisasjon og fasiliteter. Det er ikke helt uvanlig at romantikken forsvinner litt når hverdagen er full av utfordringer. Klubben vil overleve en omstilling, det vil også min relasjon til United gjøre. I hvert fall så lenge klubben ikke blir en statseid sportsvaskemaskin.
post liked by: Andtho01, Buchan, Jan Erik, Can2, Pwint, Vidar Dale Fjeld
Football, bloody hell!
-
- Manchester, football, music, fashion, industry, history
- Liker gitt: 39284
- Liker mottatt: 29359
Kjapt innpå, @Pangaea håper du fortsetter her.
post liked by: Buchan, Rød Pølse, Belfastboy, Can2, Pwint, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Var på vei til å bli arkitekt en gang i tiden, merker at jeg syntes det her var veldig spennende! Ikke så alt for ofte interessene arkitektur + United krysser hverandre 
Edit: Herlig å høre at hovedfokuset har vært hvordan få publikum så nærme banen som overhode mulig.
Edit2: Hmm, de ser faktisk ikke for seg "a retractable pitch", det var jeg helt overbevist om at det kom til å bli, nettopp slik at kunne ha andre arrangementer der, for å få ekstra inntjening på det. Men etter litt googling, viser det seg at Manchester faktisk har to musikkarenaer som tar over 20.000 publikummere (AO Arena, og Co-op Live - eid av Citi Group
).
Edit3: "The main master beam, maybe its visible from 40 km away". Jeg merker jeg blir veldig skuffa om den ikke er synlig fra MINST 44.48 km unna.

Edit: Herlig å høre at hovedfokuset har vært hvordan få publikum så nærme banen som overhode mulig.
Edit2: Hmm, de ser faktisk ikke for seg "a retractable pitch", det var jeg helt overbevist om at det kom til å bli, nettopp slik at kunne ha andre arrangementer der, for å få ekstra inntjening på det. Men etter litt googling, viser det seg at Manchester faktisk har to musikkarenaer som tar over 20.000 publikummere (AO Arena, og Co-op Live - eid av Citi Group
Edit3: "The main master beam, maybe its visible from 40 km away". Jeg merker jeg blir veldig skuffa om den ikke er synlig fra MINST 44.48 km unna.

Last edited by red on 18 Mar 2025, 20:48, edited 2 times in total.
post liked by: Jan Erik, RedTrafford, Pwint, Andtho01, Rød Pølse, Blodfink, Pink Final, Buchan, Can2
Dette var trist å lese. Min personlige mening er i alle fall at du i høyeste grad hører hjemme her, og ikke bare det: Jeg setter stor pris på det du skriver her inne. Nå vet jeg ikke helt hvilke kommentarer som har kommet, men om det er noe jeg har skrevet så må jeg bare unnskylde og si at det aldri har vært min mening å komme med noe drittslenging. Håper du fortsetter her, og håper du forstår at du er satt pris på.
post liked by: red, Can2, Belfastboy, Rød Pølse, Pink Final, Buchan, Blodfink, alfen74
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
— Eric Cantona
-
- Manchester, football, music, fashion, industry, history
- Liker gitt: 39284
- Liker mottatt: 29359
Da anbefaler jeg bøkene til Simon Inglis om du ikke alt har dem.
Noen av de bedre fotball bøkene jeg har.
Omhandler arkitektur av arenaene på balløya.
post liked by: Buchan, red, Rød Pølse, Jan Erik, Pwint, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
(Siterer deg inn i Old Trafford tråden)
Jeg må si jeg liker ideen om de store åpne områdene under tak rundt stadion veldig godt.
Men det jeg frykter er at hoveddelen, som skal bygges som moduler + fraktes med båt opp River Irwell, kommer til å se veldig generisk ut.
Og at når det er bygget, så har man alt gått langt over budjsett... og dermed så ender med opp med å utsette og/eller nedskalere planene man hadde for resten av stadion - slik at det til slutt bare ender opp med å bli en sånn standard blikkboks / "globalt design" som du kaller det.
post liked by: Pwint, Pink Final, Blodfink
@red, jeg tenker at når de har gått såpass hardt ut og fokusert veldig på designet med dette taket, så må de nesten levere det. Ellers blir det jo et skikkelig hagleskudd i egen hjerne.
Det vil man jo ikke.
Så får de få på plass garantert finansiering, enten det er sponsorer, lån eller panteflasker.
Og så må jo 'myndighetene' gi klarsignal til det de skal gjøre.
Jeg tror det blir bra. Mest pga de har gått ut såpass hardt med planene.
Det vil man jo ikke.
Så får de få på plass garantert finansiering, enten det er sponsorer, lån eller panteflasker.
Og så må jo 'myndighetene' gi klarsignal til det de skal gjøre.
Jeg tror det blir bra. Mest pga de har gått ut såpass hardt med planene.
post liked by: Andtho01, Pwint, Rød Pølse, Pink Final, Blodfink
-
- Liker gitt: 558
- Liker mottatt: 1883
Fuck Anfield.
For et lydnivå det var på Old Trafford i går. Slikt har man nok aldri vært i nærheten av å høre på verdens mest oppskrytte bane i merseyside.
For et lydnivå det var på Old Trafford i går. Slikt har man nok aldri vært i nærheten av å høre på verdens mest oppskrytte bane i merseyside.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Pwint, Andtho01, Rød Pølse