Erik ten Hag

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3129
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 14702
Liker mottatt: 9611

Jeg må ærlig innrømme at jeg ønsket sir Alex bort. Flaut å si nå, men jeg hadde ingen tro på at han var riktig for klubben, og det er jo i ettertid en av mange feilvurderinger jeg har hatt.
post liked by: King Eric, Jan Erik, Rød Pølse, Pink Final, Pangaea, Belfastboy, red
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

King Eric
Posts: 85
Joined: 04 Dec 2023, 19:08
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 522

@Pwint Er veldig glad for at ledelsen ikke hørte på meg(og mange andre) den gangen, ja:-)

Men altså...fotballen var håpløs og resultatene elendige. Vi nærmet oss jo nedrykk! Takk fotballgudene for FA-cupen....

Og Rotterdam 1991...herregud for en magisk kveld:-)
post liked by: Pwint, Jan Erik, Rød Pølse, Pink Final, Pangaea, Belfastboy
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3129
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 14702
Liker mottatt: 9611

Ja var det Steve Bruce eller Mark Hughes som scorte? 😆 Magisk var det i alle fall. Jeg savner "gamle dager" kjenner jeg.
post liked by: Rød Pølse, King Eric, Pink Final, Pangaea, Belfastboy
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

King Eric
Posts: 85
Joined: 04 Dec 2023, 19:08
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 522

@Pwint Aner ikke! Jeg var altfor dritings til å få med meg slike detaljer:-)
post liked by: Pwint, Pink Final, Jan Erik, Rød Pølse, Pangaea, Belfastboy, Blodfink
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3129
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 14702
Liker mottatt: 9611

Godt prioritert @King Eric. 😂
post liked by: King Eric, Jan Erik, Rød Pølse, Pink Final, Belfastboy, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Jan Erik
Posts: 2655
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 8555
Liker mottatt: 8803

Helt klart Mark Hughes. Så den nettopp igjen 😄
post liked by: Rød Pølse, King Eric, Pwint, Pangaea, Pink Final, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7782
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28250
Liker mottatt: 18778

Jeg ville ha Alex Ferguson bort høsten 1989.
Spesielt etter 1-5 på Maine Road.
Det til tross for min 20 år eldre brevvenn med sesongkort på United Road.
Han skrev til meg alt i november 1986 at det ville ta minst 5 år å vinne ligaen.
Noe jeg ikke klarte å forstå.
Det skulle ta 6,5 år!
Så han karen fra Altrincham jeg kom i kontakt med via leserbrev sidene i Pink Final hadde peiling.

Er fremdeles usikker på hva jeg mener om Erik ten Hag.
Jeg vingler mer i hva jeg mener enn Rafa Beneathus gjorde på facts PK’n sin i januar 2009.
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Belfastboy, King Eric, Pangaea, Jan Erik, Andtho01, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3129
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 14702
Liker mottatt: 9611

Pink Final wrote: 08 May 2024, 22:42 Det til tross for min 20 år eldre brevvenn med sesongkort på United Road.
With age comes wisdom. Da skulle man jo tro at vi hadde alle svarene nå. 😆
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Belfastboy, King Eric, Pangaea, Jan Erik, Andtho01, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3129
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 14702
Liker mottatt: 9611

Den største unitedkvelden jeg har gått glipp av var 26.mai 1999. Da var jeg, etter 36 timers kamp på haukeland opptatt med datteren min som ble født på den historiske dagen.

Edit: Men veldig morsomt at hun ble født da. Hun er ingen fotballfan, men vet godt at hun ble født på en viktig dag for faren hennes. 😆
post liked by: Pink Final, Jan Erik, RedTrafford, Belfastboy, Rød Pølse, King Eric, Pangaea, Andtho01, 10Hag, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

King Eric
Posts: 85
Joined: 04 Dec 2023, 19:08
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 522

Må ærlig innrømme at Rotterdam 91 er det største for meg.
Opplevde mye med United på 90-tallet og noe har jeg opplevd senere, men de dagene i Rotterdam. De glemmer jeg aldri!
post liked by: Pwint, Pink Final, Pangaea, Rød Pølse, Jan Erik, Andtho01, Belfastboy
User avatar

Pangaea
Posts: 2879
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4211
Liker mottatt: 5610

Herlig historie, @Pwint. Og så husker du lettere når hun har bursdag :P

For meg har de største fotballøyeblikkene vært CL-finalen i 1999 når "and Solskjær has won it" (vel, på norsk da, heh) og når vi slo Brasil i VM. Begge gangene sprang jeg og en kamerat rundt i gatene og jublet og sang som noen komplette gærninger :sweat_smile:

Husker vi var så vidt kommet tilbake til TVen, og så gjorde Beckham seg klar med ny corner...
post liked by: King Eric, Pink Final, Pwint, Rød Pølse, Jan Erik, Belfastboy, Andtho01
User avatar

King Eric
Posts: 85
Joined: 04 Dec 2023, 19:08
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 522

Men tilbake til tema, vår manager.

Jeg mistenker at den godeste Ten Hag brutalt har funnet ut hva slags monster av en fotballklubb han har kommet til.
post liked by: Pwint, Belfastboy, Andtho01, Jan Erik, urjan, Rød Pølse

28FPellistri
Posts: 550
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 572
Liker mottatt: 1956

Intressante betraktninger rundt Fergie fra dere :) Ikke at det er uventet. De aller fleste på den tiden ville vel ha bort Fergie også. Og folk er vel neppe blitt mer tålmodig med årene.

Fergie gjorde mye bra i bakgrunn, det vet vi alle. Det var også en av grunnene til at han faktisk fikk sitte såpass lenge selv om resultatene uteble. ETH har også gjort bra ting i bakgrunnen, som videreutviklingen av akademiet som Ole startet på etter at det ble totalt nedprioritert i mange år og spesielt under årene til Mourinho.

ETH har implmentert mye bra for akademiene, at man skal spille mye av den samme fotballen på alle nivåer. Sli kat det er enklere å kunne ta neste steg, og da vite hva man skal gjøre som venstreback om man blir tatt opp, for det skal spilles likt som på U18 for eksempel.

Dette er absolutt ikke revolusjonerende, da det er vanlig i mange av de mest veldrevne klubbene.

Så kan man spørre seg hvorfor dette ikke fungerer bra nok i United? Nedover ser man de vinner mye hvor reservelagene endelig etter mange år i blinde har klart å komme seg til finaler og vinne sine avdelinger.

Bære frukter til A-laget er mer tilfeldig, men Mainoo er et god eksempel de siste årene. Selv om det ikke er ETH som skal ha æren for å ha utviklet han, men absolutt ha ære for å ha tro på han. Uten skaden hans i pre-season så hadde han nok vært fast på laget fra runde 1.

Og selv om Mainoo har imponert og også Garnacho også, så har de også blitt et slags "offer" for den dårlige strukturen og klubbdriften vi har hatt i mange år. Samme også med Højlund. De unge lovende har mått tatt alt for mye ansvar i klubben pga. dette.

Og med struktur her, så tenker jeg ikke på det taktiske, selv om det også har vært under en hver kritikk. Strukturen jeg tenker på her er hvordan klubben så ut når ETH kom inn, med hvordan stallen var sammensatt. Den hadde store mangler, og så kan man også si at ETH sine signeringer ikke akkurat har påvirket stallen særlig bra heller. Men kjenner man United de siste årene, så var det nok neppe sånn at ETH satte Casemiro på førsteplass over spillere han ønsket seg, men snarere slik at United-sjefer sa de kunne skaffe han, og ETH så vi manglet mye på midten og tenkte.. "ja, ok". Det er i alle fall det jeg mistenker, selv om det blir litt synsing.

Nå er jo jeg "ETH-Out", men om han skal få mer tid og man får en bedre lagstruktur, et lag bestående av mer yngre og "sultne" spillere, i plassen for stjener på tampen av karrieren, som vi dessverre har hatt alt for mange av de siste 15 årene.

Får man gitt ETH en mer dynamisk stall, med spillere som kan takle den "elendige" taktikken han har vist i årets sesong, så kan det nok bli bra. Hadde man for eksempel hatt spillertyper som McGinn og Barella på midten i lag med for eksempel Bruno og Mainoo så tror jeg mye hadde sett mye bedre ut.
Jeg ønsker i utgangspunktet ikke at han får mer tid på seg, da jeg syns han er meget svak taktisk og også dårlig i media, og svært lite karisma.

MEN, skulle han få mer tid, og vi gjør mye nytt på dette stadiet, og får en bra struktur, og Ratcliffe og gjengen hans er enig i den jobben ETH gjør nedover i systemet og på "bakrommet", så KAN det bli en suksesshistorie.

Før denne sesongen og også etter en dårlig start, så tenkte jeg at han fortjente mer tid, pga. jeg mente han hadde bygd seg opp litt "goodwill" med cupgullet, men det går en grense på det også.

Mange ønsker å se hvordan ETH kan gjøre det med en god sportslig ledelse rundt seg. Jeg er ikke der, men skulle det skje, så blir det i alle fall meget viktig at man handler spillertyper som passer til ETH sin fotball, en høy energisk stil, og at man ogås henter spillere som passer til en eventuell ny trener. Og da trenger man først og fremst en til to ordentlig løpssterke midtbanespillere med frekvens i bena.

Spesielt om man tenker at man skal gi ETH en sjanse på starten av neste sesong for å se om han kan snu det rundt når skadene er borte (om man får det bort). Da må man tenke mer langsiktig, og ikke bare kjøpe noen spillere ETH kjenner til.

Ble litt langt og rotete dette, men håper folk gidder å lese og forstår vor jeg vil :D
post liked by: Pwint, messilingard, Jan Erik, Ryder, Rød Pølse, Pink Final
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4836
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2732
Liker mottatt: 11212

Kan skrive under på det meste du skriver her, @28FPellistri.

På en enkel måte kan en jo si at en fotballmanager ideelt sett har to oppgaver:

1) Få så gode resultater som mulig med spillerne du har til rådighet. Kortsiktig, handler om neste kamp.
2) Ruste laget/klubben til å bli enda bedre i årene som kommer. Langsiktig, handler om treningshverdag, spillere ut og inn, helhetlig tankegang og modell der problemområder identifiseres og det finnes en plan for å løse det.

Disse kan være i konflikt med hverandre, overdrevent fokus på det ene kan være ødelegge for det andre.

I mine øyne har ETH denne sesongen strøket så det synger på punkt én, måten vi spiller på får oss til å se mye dårligere ut en spillermaterialet - tross alt - tilsier.
Punkt to tviler jeg mye mer på, og er det som kan redde ham. En tropp som er kondisjonert til å spille på denne måten kan se mye bedre ut med nye spillere som passer profilen bedre.
Men som jeg har nevnt tidligere, tror jeg INEOS trenger å få høre mye bedre og velbegrunnede argumenter fra ETH enn det han har servert offentlig.
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Pink Final, 28FPellistri
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2294
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 10595
Liker mottatt: 9396

King Eric wrote: 08 May 2024, 22:10 ...fotballen var håpløs og resultatene elendige. Vi nærmet oss jo nedrykk! Takk fotballgudene for FA-cupen....
Sitatet over handler om de første årene med Sir Alex. Det bør egentlig være god nok grunn til å være litt tålmodig.

Jeg tror det er større risiko å bytte manager enn å beholde han vi har. Nå butter det imot og da er plutselig "alle andre" bedre enn rekordmannen fra Ajax. Sånn er det med spillerne også.. Gjesp 🥱

Manageren har hatt for stor innflytelse på spillerlogistikken, vi har operert i fylla på overgangsmarkedet og halve stallen har osteoporose. Kanskje vi bør kvitte oss med Durek og få inn et par ordentlige leger istedenfor. Det medisinske apparatet fremstår som en katastrofe.

Min forventning er at gutta krutt i ledelsen sørger for bedre rekruttering og legger til rette for å få mer ut av både manager og spillergruppe.

Kan leve med ny manager så lenge han ikke heter Gareth...
post liked by: Pink Final, Pwint, Andtho01, Pangaea
Football, bloody hell!
Post Reply