Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Ryder
Posts: 4827
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2723
Liker mottatt: 11172

Wow, enda hakket verre enn jeg trodde. Dette bør være kroken på døra ja, med mindre han legger seg fullstendig flat offentlig.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Pancho P

Deleted User 402

Dette er jo bare trist, men en slik konflikt har vel ligget litt i kortene helt siden Ronaldo ønsket seg bort i sommer. Ten Hag viser autoritet og noe annet kan han jo ikke gjøre hvis det stemmer at Ronaldo har nektet å spille.

Det var et eventyr av en retur en stund, men ingen "happy ending" kan vi vel konkludere med.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Pancho P
User avatar

andRED
Posts: 325
Joined: 09 Oct 2022, 20:13
Liker gitt: 203
Liker mottatt: 914

StretfordEnd wrote: 20 Oct 2022, 19:15 Da forsvant siste rest av legendestatusen jeg en gang hadde angående Ronaldo.
For meg er dette litt mer nyansert. Dette er grunnen til at Ronaldo har blitt så god som han har blitt, han er ego ego ego. Han tåler ikke å være nummer to, og har aldri sittet på benken i hele sin karriere. Dette er bare den Ronaldo er, og var da han var her sist også. Forskjellen er at da var han uunnværlig, det er han ikke nå.

Prestasjonene hans, titlene han har vært med å bringe til klubben, og det at han er en av tidenes beste fotballspillere gjør at han for meg alltid vil være en legende. Legendestatus har derimot flere nivåer. Han er langt unna Scholes, Giggs, Keane og Cantona for meg, for å nevne noen, men han er likevel en legende. Litt på samme måte som at Rooney er det. Det som også taler mot han er at han hadde flest av sine beste år i Real Madrid.

Til syvende og sist så kan dette faktisk være en blessing in disguise for oss. Ten Hag får muligheten til å statuere et eksempel uten å bli kritisert for det. Han gjør det også med en av tidenes beste fotballspillere. Det fins ingen han kan økse som er større enn dette. Det igjen vil gi et signal om at han vil kunne gjøre det med hvem som helst andre i klubben. Det er Ronaldo som sitter igjen med svarteper av det her.

Nå er det nesten en umulighet med det egoet, men er bare morsomt å leke med tanken om at Ten Hag og Ronaldo har planlagt dette for United og Ten Hag sin skyld. Vi har ikke vært bortskjemt med disiplin post Fergie. Isåfall ofrer han seg for klubben og blir en enda større legende! Haha, avsporing, men tenk om den storyen hadde kommet fram om noen år! :D
post liked by: Pink Final, Pancho P, Can2

Deleted User 595

For meg vil Ronaldo alltid være en legendarisk fotballspiller, og en United-helt.

Det han gjorde i går er over streken. Godt å se at klubben backer ten Hag, og at Ronaldo blir satt på plass. Skulle bare mangle.

Er helt uenig i de som mener Ronaldo ikke lenger er god nok. Det blir for useriøst, fra mitt subjektive ståsted. Men han er ikke viktigere enn ten Hag og laget. Så da måtte det bli slik. Vi trenger ikke dette støyet.
post liked by: Ryder, Pink Final, Pancho P, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7754
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28118
Liker mottatt: 18633

andRED wrote: 20 Oct 2022, 19:25
StretfordEnd wrote: 20 Oct 2022, 19:15 Da forsvant siste rest av legendestatusen jeg en gang hadde angående Ronaldo.
Isåfall ofrer han seg for klubben og blir en enda større legende! Haha, avsporing, men tenk om den storyen hadde kommet fram om noen år! :D
Hoho @andRED, joda det er lov å tøyse litt her inne.
....jorda er flat, månen en gul ost.
Der spiller Åkken bom på en øse, med hatt av bløtkake, jakke av kjøttkaker, knapper av rundstykker, vest av knekkebrød og bukse av kreppapir.
Omtrent samme virkelighet i historien om Åkken bom (Aiken drum 🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿).

Cristiano Ronaldo var en spiller som gjorde meg stolt og kry under Fergie.
Og jeg likte ikke tanken på at han skulle gå til City ifjor.
Jeg trodde faktisk han kom hjem.
Men United er intet hjem for ham.
Han vil vekk, han ville ikke støtte ‘familien’.
Han vil bare være best for seg selv.

Han trenger ikke spille mer for oss.
For min del kan han reise til månen å spille på ei øse…🌛
post liked by: andRED, Belfastboy, RedTrafford, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4827
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2723
Liker mottatt: 11172

GBailey wrote: 20 Oct 2022, 19:57
Er helt uenig i de som mener Ronaldo ikke lenger er god nok. Det blir for useriøst, fra mitt subjektive ståsted. Men han er ikke viktigere enn ten Hag og laget. Så da måtte det bli slik. Vi trenger ikke dette støyet.
Han er fortsatt god nok til å forsvare en plass i troppen, som én blant mange gode spillere.

Men han er ikke lenger god nok til å kunne kreve spesialbehandling. Når han ikke klarer å innse det, er det nok bare én utvei.
post liked by: Pink Final, red, messilingard, Belfastboy, Pancho P

Deleted User 595

Ryder wrote: 20 Oct 2022, 20:22
GBailey wrote: 20 Oct 2022, 19:57
Er helt uenig i de som mener Ronaldo ikke lenger er god nok. Det blir for useriøst, fra mitt subjektive ståsted. Men han er ikke viktigere enn ten Hag og laget. Så da måtte det bli slik. Vi trenger ikke dette støyet.
Han er fortsatt god nok til å forsvare en plass i troppen, som én blant mange gode spillere.

Men han er ikke lenger god nok til å kunne kreve spesialbehandling. Når han ikke klarer å innse det, er det nok bare én utvei.
Jepp, helt enig i alt 👍

Kommentaren min var mer myntet på de som kaller han en utdanket fotballspiller som har mistet alt av ferdigheter. Ingen her inne, altså. Var det jeg mente blir useriøst.
post liked by: Ryder, Pancho P, messilingard

Deleted User 430

Kom til å tenke på en liten ting utover kvelden her..

Det har vært skrevet både her og der om at denne karen her har mistet mye fart over sommeren, men jeg vil påstå at det å gå i garderoben når kampuret viser ca 89.30 for så å ha ringt en venn og forlatt stadion før resten av laget kommer i garderoben 5-6min senere tyder på at han har ganske mye tempo i kroppen fortsatt... 😏
post liked by: Belfastboy, red, Pancho P, RedTrafford, Can2
User avatar

red
Posts: 1549
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2320
Liker mottatt: 4236

Spent på hvordan Joel Glazer vil støtte Ten Hag i denne situasjonen.

Det er jo flere kilder som peker på at det var han som pushet på for å få Ronaldo inn i fjor sommer (enda spillestilen ikke passet måten Ole hadde trent med laget i hele pre-season). Samt at han fremdeles var interessert i å beholde han sommeren som var (enda han da ikke hadde vært endel av Ten Hag sin pre-season overhode).

Dersom Ronaldo ikke unnskylder seg + ikke slutter å oppføre seg som en primadonna hver gang han ikke får spille, må Ten Hag få anledning til å ta han helt ut av laget lenger enn bare ifb med Chelsea kampen.
post liked by: Pancho P, Ryder, Belfastboy, Pink Final, Can2
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4492
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2942
Liker mottatt: 9734

Når man ser på spillerne som Erik ten Hag har hentet inn så bør det vel være en påminnelse for Joel Glazer om å holde seg unna spillerlogistikken og la det sportslige apparatet gjøre jobben sin. Skal sies at jeg ikke vet om det var Joel Glazer eller Erik ten Hag som ønsket å beholde Ronaldo denne sommeren. Men jeg anser det for å være sannsynlig basert på de ryktene rundt Joel Glazer samt den historien med Martial for noen år siden. Forhåpentligvis så forsvinner Ronaldo i januar. Det verste er at et halvt år med Ronaldo ut av lønnsbudsjettet faktisk utgjør noen millioner pund (litt i underkant av 10 millioner pund basert på 375 000 pund i uken).

Ellers så leser jeg litt rundt omkring på diverse medier og ser med noe sjokkerende øyne hvordan noen faktisk klarer å forsvare Ronaldo her og mener at det er helt korrekt å dra fra stadion før kampen er ferdig. Problemet er visstnok Erik ten Hag som behandler Ronaldo respektløst. At United, under Erik ten Hag, dominerte kampen mot Tottenham nevnes selvfølgelig ikke.
post liked by: Belfastboy, Ryder, Pancho P, RedTrafford, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4827
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2723
Liker mottatt: 11172

Ronaldo har postet en slags unnskyldning på Instagram. Sånn rent bortsett fra at han faktisk ikke sier unnskyld. Ikke overbevist, men sikkert delte meninger her.

post liked by: messilingard, red, Pancho P, Pink Final, Belfastboy, Can2
User avatar

red
Posts: 1549
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2320
Liker mottatt: 4236

Ikke delt i det hele tatt. Tenk å kalle det å skulle bli byttet inn på slutten av en kamp laget ditt vinner for "the heat of the moment".
post liked by: Ryder, messilingard, Pancho P, Pink Final, Belfastboy, Can2
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4492
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2942
Liker mottatt: 9734

@Ryder

Å si at det koker over til tider er ikke nok i mine øyne. Så tipper jeg at dette er skrevet av en PR-rådgiver hvor strategien er å ta selvkritikk, men ikke komme med en unnskyldning. Fungerer sikkert for noen, men for min del så blir det her for tynt.
post liked by: Ryder, Pancho P, red, Pink Final, Belfastboy
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4827
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2723
Liker mottatt: 11172

Jeg er enig med dere @messilingard og @red.

Høres ut som han snakker om noe håndgemeng på treningsfeltet etter en litt for tøff takling. "Høhø, gutter er gutter, sånt som skjer i kampens hete". Han er snart 40 år og må lære å styre seg. I alle fall når klubben din har spilt sin beste kamp på mange år og absolutt alle andre rundt deg er glade på vegne av hverandre.
post liked by: messilingard, Pancho P, red, Pink Final, Belfastboy

Deleted User 430

Ryder wrote: 20 Oct 2022, 22:23 sikkert delte meninger her
Hvis du tenker på pr-teamet og ca 99% av oss supportere så er det nok ikke helt feil, nei..

Makan til makkverk av en bortforklaring skal man lete lenge etter.
Nærmest eg kommer er vel det 7. året til Wenger og hans "I zidn't zee zat inzident".

Kjenner jeg blir mer provosert over ting som dette enn ren stillhet...
post liked by: Pancho P, red, Pink Final, messilingard, Ryder, Belfastboy, Can2
Post Reply