Victor Lindelöf

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

offside wrote: 09 Jan 2020, 22:08 Tror nesten selv Vidic og Ferdinand
Godt poeng, og disse to dreit seg ut flere ggr, de også.
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Blodfink wrote: 09 Jan 2020, 23:36 Godt poeng, og disse to dreit seg ut flere ggr, de også.
Gjorde ikke så veldig, når du alltid hadde målscorere i den andre enden som ordnet opp.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Føler vel at stopperplassen ikke er noe stor prioritet for øyeblikket. Lindelöf og Maguire spiller egentlig ganske bra etter min mening. Selvfølgelig kunne det vært bedre, men det er samtidig ikke er skoen trykker for øyeblikket. Også bør det vel sies at det er vanskeligere for midtforsvaret når midtbanen har vært såpass svake i år.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

messilingard wrote: 10 Jan 2020, 11:23 t vel sies at det er vanskeligere for midtforsvaret når midtbanen har vært såpass svake i år.
Nettopp, angrep er det beste forsvar. Har jo tidligere sett Barcelona spille med kun 3 mann bak. Men det kan de fordi de har så mye possesion og angriper. Minimal belastning på forsvaret. Syntes verken Maguiere eller Lindeløf er dårlige. Men sjansen for feil øker jo, jo mer du blir angrepet.

Litt sånn som folk pleier å si gode lag får alltid dommerhjelp. Sant nok, men sjansen øker for at du får en del avgjørelser i din favør fordi du nettopp er såpass mye på motstanders banehalvdel. Du blir felt 3 ganger, og den 4 gangen blåser dommer straffe.....

Bedre midtbane hadde gitt oss et bedre forsvar.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Eller så kan man også se på det slik: Med klipper i forsvaret så kan man tillate seg å kjøre flere folk i angrep.

Liverpool kjører opp mange, og er sårbare for kontringer når de ikke lykkes med å gjenvinne ballen raskt.

Når det glipper så har de VVD der til å rydde opp...Han leser situasjoner på forhånd og ligger stort sett riktig plassert. Matip før skaden var like god. De to rydda vekk det som kom.

Maguire og Lindelöf har langt å gå mener nå jeg.
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Liverpool har også en midtbane som løper sokkene av seg og vinner mye baller. Sier ikke at Maguire og Lindelöf spiller feilfri, har snarere vært for mange individuelle feil. Samtidig har Van Djik og hans partner i Liverpool mye bedre arbeidsvilkår.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

messilingard wrote: 11 Jan 2020, 11:22 Liverpool har også en midtbane som løper sokkene av seg og vinner mye baller.
Ja, enig, jeg skreiv i grunn det i min forrige post som du svarer på, men når midtbanen deres en sjelden gang glipper, så har Liverpool et forsvar mot dette, på et helt annet nivå enn oss synes jeg.

Maguire og Lindelöf fremstår usikre og de skaper problemer for hverandre, gode stopperpar gjør ikke det, da går det automatisk på en måte. Om det skulle gjøres en feil så har den andre "sett" det nærmest på forhånd, og rydder opp. I MUFC etter baklengsmål så ser man ofte spillerne slå ut med armene, og peke litt på hverandre.

Det hender at våre spillere også handler i forkant, men ofte ikke.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Det handler også om keeperen, når DDG var solid over tid så gir det trygghet og mer ro til forsvarslinja...

Og jeg er av den bestemte oppfatning av at trygghet starter bakfra. Forsvaret må være solid, da sprer det seg fremover i banen. Er ikke uenig i at midtbanen har et ansvar, men de kan ikke ta det største ansvaret ang. å forsvare, ankeret, eller den defensive MB, ja, men ellers er det backrekka som må ta det største ansvaret.

Det avhenger jo selvfølgelig av spillsystem.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Lindelöf er vanskeligst å drible av stopperne i PL , jeg synes han spiller seg bedre og bedre uavhengig av hva jeg tenker i sin helhet om svensken. Men: Han har spilt bedre enn Maguire i flere kamper denne sesongen. Jeg kan slå meg til ro med disse to pluss Bailly, som jeg håper kan få noen flere kamper neste sesong. Tuanzebe og Mengi i bakhånd.

Spent på om svensken kan ta noen steg i hodespillet, det er der han blir pusha bort til tider. Og noen ganger også i duellspill langs bakken. Men driblet blir han knapt.
LUHG!
User avatar

Topic author
Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Jeg synes Lindeløf er kjempe god, og forstår lite alt maset om at United må skaffe en ny midtstopper. Jeg forstår hva som er hans svake side, men United er solide bak, og bør heller konsentrere seg om å styrke lengre framme på banen.

Vil også legge til at mange av duellene i boksen hadde vært unngått med en annen keeper. Romero - f.eks. - plukker tilsynelatende mange flere innlegg enn De Gea.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Lindeløf startet svakt, han var direkte svak til tider i en del kamper. Men så klart ny liga, det tok tid å tilvende seg. Etterhvert så hadde han en stigende form, han ble bedre og bedre for hver kamp syntes jeg. Han har vært solid. Men jeg skulle gjerne hatt litt mer konkurranse på atopperplass.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Lindelöf klikka på dommeren i går, mente Martial filma seg til straffe :hah: Så litt billig ut, men uansett, svensken var på etterskudd, bommer på ballen, Martial sklir forbi, så blir det en suppe ut av det.

Det er vel nettopp at Lindelöf havner i slike situasjoner innimellom som skaper kritikken mot ham.

LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Synes den så grei ut. Kommer et ganske tydelig dytt på ryggen helt på slutten der.. men ikke overraskende at han klager på dommeren, helt vanlig at forsvarsspillere gjør dette etter å ha gjort noe feil selv. :hah:
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Lingard wrote: 06 Sep 2020, 18:20 helt vanlig at forsvarsspillere gjør dette etter å ha gjort noe feil selv.
Nettopp :hah:
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Interessante kommentarer fra OGS (husker ikke kilden) om bekymring for at Lindelöf er sliten/"utbrent" etter manglende ferie og dårlig oppkjøring. Orker ikke ta noen debatt her hvorvidt en spiller bør være sliten etter to kamper av en ny sesong - men tolker det heller som et signal om at Bailly kan være på vei inn i laget.

Tror OGS (også her) er old school, og ønsker en samkjørt og fast midtstopperpar. Han har tatt et valg med Lindelöf/Maguire og ønsker å holde på det så lenge som mulig. Men også han ser at det ikke fungerer, og at vi trenger en mer atletisk type inn i forsvarsrekka. Han prøver med dette å beskytte Lindelöf og holde veien tilbake åpen for ham, samtidig som han ønsker å bruke Bailly mer framover.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ja, vil tro at Solskjær og teamet hans ser det samme som oss, 5 baklengs på 2 matcher mot lag som i utgangspunktet kanskje skal kjempe mot nedrykk.

Forsvaret og midtbanen må jo samarbeide bedre fremover!

Pr. idag ser det ikke bra ut. Det må jo være et dilemma å velge midtstopper ved siden av Maguire. Nå håper jeg at Tuanzebe og Mengi får spille litt. Jeg tror de kunne ha fungert omtrent like bra som våre førstevalg har gjort hittil.
LUHG!
Post Reply