(PL) Crystal Palace - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Andtho01
Posts: 1627
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 5430
Liker mottatt: 5536

Pwint wrote: 06 May 2024, 23:24 Casemiro was dribbled past 8 times against Crystal Palace, the most challenges lost by a player in a single Premier League game so far this season.
Hade bra Casemiro sett deg på fly ned til Ronaldo ligaen!
post liked by: Pwint, Rød Pølse
Hate Glazer love United
User avatar

Ryder
Posts: 4887
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2846
Liker mottatt: 11463

Pangaea wrote: 06 May 2024, 23:14
Blodfink wrote: 06 May 2024, 23:03 Har litt på følelsen at EtH er ferdig i morra, ingen bombe. Det som taler i mot er Ratcliffe; som nok legger en del skyld på spillerne au. Og uttalelsen om at det kan være lurt å være tålmodig med managere, (han brukte Arteta som eks.)

Tipper det foregår litt diskusjoner på bakrommet..
For å prøve og ta på meg en mer rasjonell analysehatt, så tviler jeg på at Ratcliffe, Wilcox m.m. tar beslutninger basert på individuelle resultater nå på slutten av sesongen. Tipper at de enten har bestemt seg for å støtte Ten Hag inn mot neste sesong allerede, eller gi ham sparken. Men heller mot at han får sjansen. Slike avgjørelser er for viktige til å være "kneejerk", og de tar sikkert en del hensyn til de ekstreme skadeproblemene denne sesongen, samt at vi hadde en ganske så sterk sesong i fjor - uten 4928 skader i uka.

Hadde det vært en åpenbar kandidat tilgjengelig på markedet, slik som Ten Hag var for to år siden, så hadde det kanskje vært lettere å kvitte seg med ETH nå. Men jeg ser rett og slett ingen særlig gode kandidater. Og litt som med Rashford, så vet vi at ETH har et godt nivå inne. Det beviste han i Ajax, og delvis i første sesongen for United.

Antar ulike ledergrupper og -personer har gode og til dels temperaturfulle diskusjoner, og jeg stoler faktisk på at det tas mer fornuftig bestemmelser framover, nå når ikke alt skal bestemmes av to amerikanske blodsugende fotballamøber.
Er enig i at den nye ledelsen neppe handler overilt - verken den ene eller andre veien (av samme grunn tror jeg ikke nødvendigvis at en FA-cupseier vil redde ETH).

Unntaket er jo om forholdet mellom manager og spillere blir så skadet at det ikke kan repareres. Ved at en av partene fullstendig mister trua på den andre. Det så dessverre litt sånn ut i dag, og det har jeg ikke sett tegn til tidligere.

Det skjer nok uansett ikke noe før Arsenal, om dette skal snu må det snus fort (og da trenger jeg ikke å se en seier, men bare noe som ligner på et seriøst fotballag)
post liked by: Andtho01, Pancho P, Pink Final, Pwint, Rød Pølse, RedTrafford, Pangaea
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14942
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24446
Liker mottatt: 20477

Pancho P wrote: 06 May 2024, 22:52 Eg lanserte ideen om Solskjær i fullt alvor for nokre veker sidan og eg meiner fortsatt at det hadde vore ein genistrek. Den einaste måten vi kan slå City på er gjennom eit gigantisk adrenalinboost rett før finalen. Ole Gunnar orkestrerer endå ein taktisk triumf mot ein overtenkande Pep og han fullender jobben sin som enda på så uverdig vis sist.
Det kunne jo blitt litt sånn Tom Nordlie au...Redda stumpene her og der, skulle redde Fredrikstad fra nedrykk, tapte mot Særp i kvalik... :skul:
post liked by: Andtho01, Pwint, RedTrafford
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4204
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 18642
Liker mottatt: 12118

Hvor mange gode kamper har vi spilt denne sesongen?

Sheff.Utd nå sist, Liverpool i FA cupen, Liga cupen mot Palace Piker 10, så var vi bittelite bedre enn Wigan og Newport i cupen.
Har vært mye heldige seire mtp det spillemessige.

Syns ikke vi var monstergode forrige sesong heller, men at det utviklet seg i riktig retning bare. Sa kanskje mer om hvordan det var året før.

Akkurat i kveld syns jeg vi faktisk har en ufortjent åttende plass.

Hvis Hag får fyken i morgen, så er det nok ikke basert på denne enkeltkampen, men de 40 andre...
post liked by: Pancho P, Andtho01, Blodfink, Jan Erik, 10Hag, Pwint, Rød Pølse, Ryder, Jon Andreas
User avatar

Jan Erik
Posts: 2730
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 9064
Liker mottatt: 9201

Relativt tøffe spørsmål til ten Hag fra reporteren på Viaplay nå. Han svarer som forventet, og så er Helland der etterpå og sier det samme som ALLE ANDRE ENN TEN HAG ser. Når man er på et 6., 7. valg som stoppere, så MÅ du ta hensyn til det med resten av laget. Er helt ubegripelig at vi havner så i undertall gang på gang på midten. Ten Hag sier det ikke skal være sånn at 5 spillere står foran ballen når vi mister den, men da må han jo gjøre noe med det...
post liked by: Pancho P, Pwint, 10Hag, RedTrafford, Rød Pølse, Andtho01, Ryder, Pink Final, M.r. Brownstone, Blodfink, Jon Andreas
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2404
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 11298
Liker mottatt: 10015

Pwint wrote: 06 May 2024, 23:24 Casemiro was dribbled past 8 times against Crystal Palace, the most challenges lost by a player in a single Premier League game so far this season.
Han er så jævlig ferdig på toppnivå. Nå gidder ikke jeg å skylde på enkeltindivider etter en totalkollaps av hele gjengen, men vi MÅ bli kvitt Casemiro i sommer. Verdens dyreste vits 💰
post liked by: RedTrafford, Pwint, Jan Erik, Andtho01, Pancho P, Ryder, Pink Final, Buchan, Jon Andreas
Football, bloody hell!
User avatar

Ryder
Posts: 4887
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2846
Liker mottatt: 11463

Enig i den analysen @RedTrafford, om noe har vi vært heldige som ligger der vi gjør.

Noen flere gode omganger her og der i tillegg til de du nevner (Everton borte, Wolves borte, København før det røde kortet, en omgang hjemme mot Villa), men helstøpte forestillinger? Nesten ingen. Vi har tapt poeng i kamper vi kunne vunnet, men minst like mange ganger har vi tatt poeng vi strengt tatt ikke fortjener.

Synes prestasjonene har vært mer skuffende enn resultatene og tabellplasseringen i år, og det sier jo litt.
post liked by: Rød Pølse, Pancho P, Pwint, Jan Erik, Buchan, RedTrafford, Mr H, Blodfink, Jon Andreas
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2080
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7962
Liker mottatt: 4554

I kveld er jeg helt enig med ETH. Dette er langt fra godt nok 🥲
post liked by: Pancho P, Rød Pølse, Pwint, Jan Erik, Pink Final, RedTrafford, Blodfink, Pangaea, Jon Andreas
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2638
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13986
Liker mottatt: 8995

Og Christian Eriksen hevdar at det berre var ein "off-day". Då reknar eg med tre poeng mot Arsenal.
post liked by: Ryder, Pwint, Rød Pølse, Jan Erik, Pink Final, Buchan, Andtho01, RedTrafford, Blodfink, Jon Andreas
It's Squeaky Bum Time!

LoveBruno&Rashford
Posts: 74
Joined: 26 Feb 2024, 22:59
Liker gitt: 117
Liker mottatt: 336

Vi er på nivå med 1989/90 sesongen nå. Ligner veldig på den. Da tok vi Fa-cupen, sto brast med Ferguson og resten er historie. Lov å drømme.....
post liked by: Pink Final, Pwint, Buchan, Andtho01, Rød Pølse, Jan Erik, M.r. Brownstone, Pancho P, Pangaea, Jon Andreas
User avatar

Andtho01
Posts: 1627
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 5430
Liker mottatt: 5536

Pancho P wrote: 06 May 2024, 23:39 Og Christian Eriksen hevdar at det berre var ein "off-day". Då reknar eg med tre poeng mot Arsenal.
Kor mange dager har vært en off day denne sesongen? Den listen er lang... Nei du og kan reise videre Eriksen.
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Buchan
Hate Glazer love United
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7824
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28637
Liker mottatt: 19054

LoveBruno&Rashford wrote: 06 May 2024, 23:41 Vi er på nivå med 1989/90 sesongen nå. Ligner veldig på den. Da tok vi Fa-cupen, sto brast med Ferguson og resten er historie. Lov å drømme.....
Eller 1962/63, da ble vi nummer 19 og vant FA cupen.
Eller i 1908/09 da ble vi nummer 13 etter å ha vunnet ligaen året før.
Men vi vant FA cupen, tross kun 2 seiere på de siste 18, og 1 på de siste 15 i ligaen.
Jeg gir ikke opp å vinne FA cupen før finalen.
Kan legge til at jeg var av dem som ville sparke Ferguson etter 1-5 på Maine Road i september 1989.
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, Blodfink, Pwint, Pancho P, RedTrafford, Buchan, Pangaea, Jon Andreas
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14942
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24446
Liker mottatt: 20477

RedTrafford wrote: 06 May 2024, 23:32 Hvis Hag får fyken i morgen, så er det nok ikke basert på denne enkeltkampen, men de 40 andre...
Absolutt. Halmstrået vårt nå er at det skal løsne skikkelig i tredje og fjerde år. Arsenal og Liverpool-argumentet. Jeg er både for og i mot :hah:

Og så er det manager/troppforholdet. Tror kanskje det er dårlig stelt i United sammenlignet med de to klubbene over her. Men det er jo en sjukdom United har utsatt 5-6 managere for nå egentlig.

Glazers bør gå først, gi fra seg klubben og stikke fort som faen. Da blir det mindre mørke skygger og slimfritt.
post liked by: Jan Erik, Pwint, Andtho01, RedTrafford, Rød Pølse, Buchan, Pangaea, Jon Andreas
LUHG!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3213
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 15167
Liker mottatt: 10065

Pink Final wrote: 06 May 2024, 23:46 Jeg gir ikke opp å vinne FA cupen før finalen.
Respekterer det, men det er lite som tilsier annet enn at det blir veldig tøft. Jeg for min del sliter med å tro annet enn at dette blir enda en nedtur, men ingenting hadde gjort meg mer glad enn hvis jeg tar feil.
post liked by: Andtho01, Pink Final, Jan Erik, Rød Pølse, RedTrafford, Pangaea
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Andtho01
Posts: 1627
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 5430
Liker mottatt: 5536

post liked by: Jan Erik, RedTrafford, Pwint, Rød Pølse, Buchan, Jon Andreas
Hate Glazer love United
Post Reply