(PL) Sheffield United - Manchester United (21-10-23)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

10Hag
Posts: 1655
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3833
Liker mottatt: 5456

Ja, se der.

Så du kan kjøre på sånn her med slike dårlig kamuflerte angrep, men hver gang jeg da svarer deg, så er det enten off-topic, eller ikke passende i forumet. En hersketeknikk du alltid bruker.

Mine meninger provoserer deg. Du sier det selv her. Det er hele problemet.

Okei. Skal jeg bedrive selvsensur da, for å tilfredsstille deg? Det er jo i så fall noe du må finne ut av med deg selv, og ikke ta med meg.

Vi sier våre meninger her. Det er poenget med et forum.
Jeg vet at dette er et Unitedforum, trenger ikke daglig påminnelse om det i rød font, som om man er helt lobotomert.

Mine meninger er annerledes enn dine.
Jeg synes ikke Rashford er god nok.
Bruno er langt fra min favoritt.
De Gea synes jeg ble 5 år for lenge i klubben.
Jeg synes det var en feil å gi Solskjær jobben permanent.

Har skjønt at du av en eller annen grunn ikke klarer forsone deg med disse meningene.

Jeg er uansett United-fan og har et livslangt forhold til klubben, til tross for at jeg ikke deler ditt syn på ting.

Da går det sport i hos deg å fremstille meg som en ikke-supporter

Btw, for å svare på noe du skrev tidligere i dag som og selvfølgelig var myntet på meg:

Jeg sa ikke at Bruno er tidenes verste kaptein. Nok en gang klarer du å endre på noe jeg har sagt så det ikke lenger har rot i virkeligheten.

Jeg kritiserer heller ikke Bruno hver kamp vi spiller. Jeg kritiserer han hver gang jeg synes han spiller dårlig, og det er dessverre ofte. I går var jeg ikke alene om det heller. Bla tilbake til kamptråder der han spiller bra. Da skryter jeg av ham, enn hvor sjeldent jeg mener det er. Så her tar du igjen og endrer på det jeg sier, ved å tillegge meg noe som ikke stemmer.
User avatar

10Hag
Posts: 1655
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3833
Liker mottatt: 5456

Back on topic:
Har ikke mye mer å si om denne kampen, det meste er vel sagt.

Fint at vi vinner, og kan dedikere det til klubbens desidert største ikon (om vi kun har én spillerlegende, er det Charlton). Og samtidig nesten litt overraskende at vi kun er 6 poeng unna toppen. Men seieren gjør en jo ikke trygg på at vi er inne i en god fase. Spillemessig er det - dønn ærlig - tidvis håpløst.

Sannheten er at vi har generelt spilt ganske likt som dette siden etter vi vant ligacupfinalen i februar. Noen gode resultat har vi hatt i mellomtiden, men det er faktisk så lenge siden vi gikk gjennom en lang rekke med kamper der vi ikke bare vant, men samtidig og spilte overbevisende bra.

Synes fortsatt vår beste kamp under Ten Hag er 2-2 mot Spurs, rent spillemessig. Der så vi ut som et mesterlag, men var litt uheldig med resultatet. Barcelona var og veldig bra, men der var vi nok hakket mer frenetisk. Synes vi hadde mer kontroll og balanse mot Spurs. Tempoet var bedre diktert.
post liked by: RedTrafford, Blodfink
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2638
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13986
Liker mottatt: 8996

Sjølv fekk eg berre sett 2.omgangen i går på ein "uoffisiell" argentinsk kanal som har blitt mi go-to-kjelde for live engelsk fotball etter at tvangsekteskapet mitt med Viaplay tok sin ubønnhørlige slutt. Og det har vist seg å vere ein ørliten opptur for min del.

Dei siste postane her viser at vi er svært ulike, sjølv om vi har ein viktig ting til felles: Manchester United. Personleg ligg eg nok langt mot den emosjonelle, lite analytiske og kanskje i overkant positive og naive enden av skalaen av supportarar. Det er der eg finn glede av fotballen. Jamfør mitt forsterka engasjement for norsk fotball. Det å stå blant likesinna og gaule ut skjellsord mot dommarar og motstandarar utan tanke på om eg har mitt på det tørre er det som har gitt med kjærleiken til fotballen tilbake. Den gleden finn er no i størst grad på Brann stadion. Der er alle like partiske som meg og samhaldet er vår fellesnemnar. Kor kan eg elles klemme totalt ukjende tilårskomne skjeggete menn, liksom?

Men tilbake til den argentinske kanalen. Grunnen til at eg no svergar til den, er at den nesten konsekvent er svært generøse i omtalen av Manchester United og spelarane. McTominay er "Braveheart". Bruno er "El mago", magikaren. Kommentatorane var på gråten når dei omtala Sir Bobby. I den 2.omgangen av kampen i går, blei klubben og spelet så panegyrisk hylla at sjølv eg nesten følte meg brydd.

Men berre nesten. Eg treng den positive omtalen av Manchester United som ein motsats til all kritikken og den negative omtalen som omsluttar oss kvar dag. Ein omtale som på mange måtar er naturleg når spelet er dårleg, enkelte spelarar oppfører seg klanderverdig og situasjonen rundt eigarskapet nok vil føre til gnisningar mellom fansen i fleire år framover.

Som eg skreiv i kamptråden til Galatasaray-kampen: Eskapismen er blant dei flottaste -ismane eg veit om. Eg har innsett at for meg er fotball eskapisme frå alt det kjedelege, triste og tråkige i kvardagen. All negativiteten rundt United går rett og slett utover gleda av å følge verdas flottaste klubb.

Eg vil med dette trekke meg tilbake frå forumet i overskueleg framtid. Eg vil understreke at det har ingenting med enkelte forumistar å gjere. Forumet er ei skattekiste av info, herlege betraktningar og generelt flotte folk. For å bruke den utslitte klisjéen: "It's not you, it's me"!

Takk for no og lukke til med resten av sesongen.
post liked by: Pink Final, 10Hag, RedTrafford, Belfastboy, Blodfink, Buchan, Ryder, Rød Pølse, alfen74, Andtho01, Can2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7833
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28721
Liker mottatt: 19104

Tusen takk for nydelig post @Pancho P.
Leit at du forlater oss her.
Uten forkleinelse for andre forumister, men du har den suverent beste pennen her inne 👏.
Den kamptråden din mot Galatasaray er sesongens høydepunkt for min del.
Forumet blir fattig uten deg, men full respekt for din avgjørelse.
Stikk gjerne innom å les her.

Ble litt lei meg nå @Pancho P.
Har jo leflet med tanken om å gi opp her selv av og til.
Velkommen tilbake, om du skulle ombestemme deg.

Og denne er ikke helt lett, men lykke til med Brann hilsen en Vålerenga patriot ❤️
post liked by: Pancho P, Belfastboy, RedTrafford, Blodfink, Buchan, Rød Pølse
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2638
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13986
Liker mottatt: 8996

Tusen takk for det, @Pink Final! Det er mange glimrande pennar her inne, ikkje minst din eigen😊 Eg ramlar kanskje innom av og til og ellers er eg å finne når Brann er i byen😁 For Vålerenga treng vi også så absolutt i toppdivisjonen.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, RedTrafford, Blodfink, Buchan, Rød Pølse
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 661

Ingen over, ingen ved siden. Du vil bli savnet her inne @Pancho P. Men forstår deg godt. Føler det samme jeg også.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Belfastboy, RedTrafford, Buchan, Rød Pølse
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4214
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 18709
Liker mottatt: 12167

Det var leit å høre @Pancho P

At du har den suverent beste pennen her inne kan jeg også skrive under på. Vil savne den.

Hadde heller ønsket du tok en pause på ubestemt tid, men respekterer valget ditt.

Ønsker deg og Brann lykke til videre🙂
post liked by: Pink Final, Blodfink, Pancho P, Belfastboy, Rød Pølse
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14953
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24504
Liker mottatt: 20522

Flott post @Pancho P Tråkig at du forsvinner, men det er da valgfritt å være her, selv om du bør tvinges til å bli :hah:

Ha det morro med Brann, og:

Kos deg videre med argentinsk godprat om United og eskapismen, (jeg er der selv til tider jeg) :blush:
post liked by: Pink Final, Pancho P, Belfastboy, Buchan, RedTrafford, Rød Pølse
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2080
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7964
Liker mottatt: 4555

En tung kveld som Viking supporter ble enda tyngre nå jeg leste dette @Pancho P
Krysser fingrende for at vi hører fra deg igjen om ikke så lenge.
Og en veldig fin post du skrev her.
post liked by: Belfastboy, Blodfink, Pink Final, Pancho P, RedTrafford, Rød Pølse
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1941
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 14307
Liker mottatt: 5292

Dette var trist å lese, @Pancho P.
Din utrolig gode penn, og din underfundige humor blir merkbart savnet her.
Ønsker deg og Brann lykke til videre.
Og husk; det er ikke noe nederlag å komme tilbake, det er lov til å ombestemme seg om abstinensene blir for sterke :strong:
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Buchan, Pink Final, Blodfink, Rød Pølse
User avatar

Ryder
Posts: 4892
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2852
Liker mottatt: 11484

Veldig synd for oss, @Pancho P, men helt sikkert riktig for deg - og det er det som teller. Døra er åpen om du skulle ombestemme deg!
post liked by: Pink Final, Pancho P, Buchan, Rød Pølse
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2638
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13986
Liker mottatt: 8996

Takk for flotte ord, alle saman! Forumet er langt meir aktivt no enn då eg begynte å skrive her, og den utviklinga håpar og trur eg held fram. Mi største bekymring er at nynorskandelen kjem til å bli kraftig redusert 😅 No må @JørgenT halde fortet åleine!
post liked by: Pink Final, Buchan, RedTrafford, Rød Pølse, Blodfink, JørgenT
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2423
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 11375
Liker mottatt: 10121

Jeg er ganske fersk her inne, men du har virkelig satt dine spor, @Pancho P. Håper, i likhet med resten av gjengen over her, at vi ser dine gode, kunnskapsrike og underfundige innlegg her snart igjen. Kjenner meg igjen i beskrivelsen av en smått naiv supporter, og finner klart mest glede i glede, for å si det sånn.. Siden jeg har bodd i Laksevåg et år vil jeg glede meg over medalje til Brann i år. Hadde ikke vært feil med en bronse, rett bak TIL 😁
post liked by: Blodfink, Pink Final, RedTrafford, Pancho P
Football, bloody hell!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7833
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28721
Liker mottatt: 19104

Manchester United er krig, ballett og sjakk står det i en bok om Matt Busby.
Ja, selve spillet fotball er på mange måter en blanding mellom de tre.
Den tøffe barske krigeren, den vakre og grasiøse ballettdanseren, og den analytiske sjakkspilleren.
Vi supportere er ulike, og ser kanskje ulikt på matchene.
Noen er analytiske sjakkspillere, andre er håpløst romantisk forelsket i den vakre ballettdanseren og andre igjen er mest opptatt av å vinne krigen.

Jeg skal ikke bevege meg lenger ut i det billedspråket.
Men jeg gjør et fattig forsøk på å fortelle bitte litt om hvordan jeg tenker.
Det kan det være interessant med analyser - men det er romantikken som fenger.
Slik har det alltid vært.
Og siden dette blir en slags (foreløpig?) farvel hyllest til @Pancho P.
Fotballkort, @Pancho P er eksperten på fotball kort her.
Den gang det var lite fotball på tv, analyser var umulig.
Vi så jo nesten aldri matchene.
Men romantikken var stor.
Den euforiske lykken ved å åpne en ny pakke fotballkort.
Kjenne den søte tyggegummi lukta fra pakka, se de glansede forsidene, og de røde/blå/orange baksidene med facts.
Også lå det en United spiller der i bunken. Image For en lykke, for en stolthet.
45-50 år senere, jeg synes det er vanskelig å la det analytiske overstyre fotball romantikken.
Selv når vi spiller dårlig og såvidt klarer å slå Sheffield United på deres historiske Bramall Lane.
Image
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Pancho P, Ryder
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Pancho P wrote: 22 Oct 2023, 23:39 Takk for flotte ord, alle saman! Forumet er langt meir aktivt no enn då eg begynte å skrive her, og den utviklinga håpar og trur eg held fram. Mi største bekymring er at nynorskandelen kjem til å bli kraftig redusert 😅 No må @JørgenT halde fortet åleine!
Sjølvsagt! Eg er jo ikkje av dei som skriv aller mest heilt tida, men eg skal representere oss "minoritetar" på ein så god måte som mogleg, og sånn sett er det jo å hoppe etter Wirkola ettersom du har vore meir som ein bauta her så lenge eg kan hugse!
Håper du kanskje kan finne energi, glede eller kort sagt lyst til å gjere eit "comeback" her ein gong, men det viktigaste er jo at du har det greit med det valet du gjer.
Eg reknar med at alle her ønskjer å ta i mot alle positive og relativt aktive folk her inne, nye som gamle og de er jo då så absolutt velkommen tilbake!
Last edited by JørgenT on 23 Oct 2023, 06:26, edited 1 time in total.
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Pancho P
Post Reply