Mason Greenwood

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.

Beta 2.0
Posts: 356
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 110
Liker mottatt: 956

Tequila-kommentaren var rettet mot det at det er så mye snusk og umoralske eiere i fotballen at det vil være hyklersk av klubben å ta et moralsk standpunkt i denne saken.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 15119
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24932
Liker mottatt: 21148

10Hag wrote: 16 Aug 2023, 22:19 trenger ikke se lenger enn VG. Et av deres mest anvendte begrep i artikler de siste årene er vel "sportsvasking", sammen med "menneskeskapte klimaendringer".
Oh yes
post liked by: 10Hag, RedTrafford, Pwint
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2499
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 11805
Liker mottatt: 10543

Min uttalelse om eierskap og hykleri var ment generelt og ikke spesifikt om denne saken. Dersom man avviker fra grunnleggende (retts)-prinsipper i denne saken vil dette sørge for en presedens som potensielt kan være svært uheldig mtp hvordan andre saker håndteres på et senere tidspunkt.

Jeg forsvarer på ingen måte handlingene Mason Greenwood var tiltalt for, men støtter klubbens håndtering og håper de har et godt grunnlag for å kunne ta en fornuftig avgjørelse. Lignende saker vil være "enklere" å håndtere når man har en gjeldende presedens. Jeg mener det er riktig av klubben at de ikke har risikert å ta en forhastet beslutning.
post liked by: 10Hag, RedTrafford, Blodfink, Pwint
Football, bloody hell!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3297
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 15643
Liker mottatt: 10456

Vet ikke om det finnes en god løsning på denne saken. Mason hadde kommet mye lettere ut av dette hvis ikke så mye graverende materiale hadde blitt lagt på internett. Om infoen hadde blitt gitt til politiet istedet for å bli vist til verden hadde han nok hatt en mye bedre sjanse. It's a shitshow uansett hvordan man vrir og vender på det.
post liked by: 10Hag, Rød Pølse, Blodfink, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 961
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 9008
Liker mottatt: 2964

Siden det snakkes ganske edruelig om temaet her, så vil si følgende som jeg tenker på; Det kan hende at både Greenwood og Giggs er dårlig behandlet og er utsatt for skittent spill og justismord. Samtidig er jeg veldig glad for at de ikke er svigersønnene mine, for å si det sånn. Det er mange andre også, utenom vår klubb og f.eks Kevin Spacey... Magefølelsen min sier at det er lettere å bli frikjent hvis du er rik og berømt.
post liked by: RedTrafford, Lorentzsen, Pink Final, Rød Pølse, Pwint, Cola2, Ryder
Kong Eric Cantona
User avatar

andRED
Posts: 325
Joined: 09 Oct 2022, 20:13
Liker gitt: 203
Liker mottatt: 914

Statement av klubben kom nå. Mason blir stort sett frikjent og kontrakten blir ikke annullert, men Mason selv og United mener det blir vanskelig å fortsette i United og prøver å finne en løsning for at han forsvinner fra klubben.

https://www.manutd.com/en/news/detail/m ... ugust-2023

Saudi tar han for 80 mill feks? Burde jo ikke være noe etisk problem der :-)
post liked by: red, Jan Erik, Pink Final, RedTrafford, Cola2, Pwint
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4284
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 19228
Liker mottatt: 12452

Leste det nå nettopp at han er ferdig i klubben.
Veldig bra å få en avgjørelse på det.
For min del hadde jeg akseptert begge utfall.

Kan jo også være en pekepinn til resten av spillerne på hva klubben ikke aksepterer, så helt greit.
post liked by: andRED, Lorentzsen, Pink Final, Pwint, Can2
User avatar

red
Posts: 1571
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2390
Liker mottatt: 4366

En lettelse at det er over. Men jævlig trist at en så bra akademispiller kaster bort karrieren sin på den måten.
post liked by: andRED, RedTrafford, Pink Final, Lorentzsen, Belfastboy, Pwint, Can2
User avatar

andRED
Posts: 325
Joined: 09 Oct 2022, 20:13
Liker gitt: 203
Liker mottatt: 914

Åpent brev fra Richard Arnold angående saken: https://www.manutd.com/en/news/detail/r ... -greenwood

Syns egentlig det virker ganske ryddig.
post liked by: RedTrafford, Cola2, Belfastboy, Pwint

Solfjær
Posts: 2
Joined: 21 Aug 2023, 17:55
Liker gitt: 1
Liker mottatt: 8

Veldig synd å gi slipp på Mason.
Hadde potensiale til å bli på høyde med Haaland og den beste United spilleren frem til han ble siktet.
Var vel ikke til å unngå. Men tipper han kommer sterkere tilbake i en annen topp klubb. ;`(
post liked by: RedTrafford, Cola2, Belfastboy
User avatar

Ryder
Posts: 4921
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2882
Liker mottatt: 11622

Burde vært håndtert bedre og avgjort for lenge siden, men fint å få en avgjørelse. Nå bør saken være ute av verden slik at vi kan gå videre.

Personlig er jeg tilfreds med utfallet, jeg må innrømme at jeg ville hatt veldig store problemer med å forholde meg til at klubben hadde stilt med Greenwood på laget. Men legger saken død fra min side og har ikke tenkt å bruke energi på å mase mer om den eller gå inn i diskusjoner. Har mye mer lyst til å snakke om fotball, for å si det sånn…
Last edited by Ryder on 21 Aug 2023, 22:20, edited 1 time in total.
post liked by: Mr H, Pancho P, Pwint, Can2
User avatar

Dimmu
Posts: 17
Joined: 02 Jul 2020, 22:45
Liker gitt: 12
Liker mottatt: 25

Utrolig feigt og dårlig gjort av klubben, burde vist baller og fått han inn på laget dagen etter saken ble henlagt. Skal man plutselig ikke stole på rettsystemet lenger?
post liked by: Cola2, Solfjær, Blodfink
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2645
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 14035
Liker mottatt: 9044

Er det éin ting vi ikkje treng meir av i Greenwood-saka er det framvisning av ballar.
post liked by: Ryder, 10Hag, red, Rød Pølse, Can2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

offside
Posts: 1321
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 591
Liker mottatt: 1319

Tja, jeg mener klubben kanskje burde vist mer baller.
Jeg har en følelse om det hadde vært Fergie ved roret så hadde Fergie på en eller annen måte fikset denne situasjonen og tatt Greenwood under sine vinger. Ref sparket til Cantona, utestengelsen til Rio og Giggs sin affærer.(men den saken er jo bare tragisk og til å spy av.)

Fryktelig dumt selvfølgelig av gutten, ødelegger sin karriere.
Klubben fremstår meget vinglete, og nå kvitter vi oss med han fordi det er forventet. Er egentlig usikker på om det var dette klubben ønsket. Han var en akademispiller fra egne rekker, voldsomt potensial.

Men nå er saken ferdig, han gjorde feil og den feilen førte til at han ødela sin karriere.
Men samtidig så mener jeg at man ikke bør bruke dette mot han for resten av livet.
Vi kan ikke stemple en slik feil på han for resten av livet og la han få gjennomgå.

Gutten gjorde feil, nå må han komme seg videre både han og dama, det gjaldt og bygge opp sitt liv. De er unge, livet er langt.
Håper han får litt fred, og at han har lært noe av dette og forhåpentligvis blitt et bedre menneske.
post liked by: Cola2, Blodfink, RedTrafford, Rød Pølse

Beta 2.0
Posts: 356
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 110
Liker mottatt: 956

Fint at han forlater klubben, da slipper jeg det i hvert fall.
post liked by: red, Ryder, Can2
Post Reply