Antony Matheus dos Santos (Antony)
-
- Liker gitt: 289
- Liker mottatt: 1131
PL har en tendens til å spise spillere som er hypet opp alle andre plasser. Skal du lykkes i PL må du ha driven og vilje til å legge ned alt nødvendig arbeid både på og utenfor banen...ikke så sikker på at alle gjør det... 

-
- Manchester; football, music, fashion, industry, history
- Liker gitt: 37348
- Liker mottatt: 27838
@offside
Nei har aldri skjønt at enkeltspillere har fått skylda for at laget ikke presterer.
Eller bare den og den enkeltspilleren byttes ut så blir hele laget bedre.
????
Alt etter hva som har passert narrativet har keeper blitt tildelt skyld for manglende trussel i angrep, og spiss for at vi slipper til for mange sjanser i mot.
Ja ALLE spillere må bidra og de er en del av et lag.
Men å peke sånn på enkeltspillere skjønner jeg lite av.
Kunne valgt sterkere ord her - men er høflig av meg
.
@red
Vi har kjøpt oss ned.
Og bør tenke oss godt om før vi gjør flere dumme salg og «oppgraderinger».
@Xylofon
Et salg jeg ikke forstod.
Ok, vi har/hadde nesten ingen spillere å selge som ville gitt penger i kassa.
Men å selge den eneste midtbanespilleren utenom Bruno med mål i seg var rart.
Veldig rart.
Når det gjelder Antony som denne tråden omhandler er det godt å se at han lykkes i Real Betis.
Kanskje kan han få tilbake selvtillit og få et oppsving?
Ikke direkte til deg dette, bare siterer deg.Det blir mye klaging på enkeltspillere, meg selv inkludert.
Bare vi blir kvitt han og han så skal ting bli bedre.
Nei har aldri skjønt at enkeltspillere har fått skylda for at laget ikke presterer.
Eller bare den og den enkeltspilleren byttes ut så blir hele laget bedre.
????
Alt etter hva som har passert narrativet har keeper blitt tildelt skyld for manglende trussel i angrep, og spiss for at vi slipper til for mange sjanser i mot.
Ja ALLE spillere må bidra og de er en del av et lag.
Men å peke sånn på enkeltspillere skjønner jeg lite av.
Kunne valgt sterkere ord her - men er høflig av meg
@red
Enig.De Gea var vår viktigste og beste spiller fra 2014-2019.
Og McFred holdt midtbanen vår gående fra 2019 til 2023 (det siste året mye rotert med Casemiro og Eriksen, men likevel viktige pga skader på de to ila den sesongen). Selv om den var mye utskjelt, så er det altså med de sentralt vi over fire år klarte: 3 plass, 2 plass, 6 plass, 3 plass i Premier League. Og mange dype cup-runs med Ole. Det føles jo bare som en drøm nå
Vi har kjøpt oss ned.
Og bør tenke oss godt om før vi gjør flere dumme salg og «oppgraderinger».
@Xylofon
Enig igjen.Jeg ser for meg at McTominay kunne vært meget nyttig å ha i troppen
Et salg jeg ikke forstod.
Ok, vi har/hadde nesten ingen spillere å selge som ville gitt penger i kassa.
Men å selge den eneste midtbanespilleren utenom Bruno med mål i seg var rart.
Veldig rart.
Når det gjelder Antony som denne tråden omhandler er det godt å se at han lykkes i Real Betis.
Kanskje kan han få tilbake selvtillit og få et oppsving?
post liked by: offside, Can2, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Hukommelsen har en tendens til å gjøre historien mer romantisk. I mine øyne var rekrutteringen dårlig de siste årene under Ferguson, med svært få unntak. En sterk, men aldrende, sentrallinje sørget for at vi fortsatt hang med i toppen. 'No value in the market' var standardfrasen i flere år. Etter 08/09 ble vi gradvis dårligere. Vi erstattet Ronaldo og Tevez med spillere som Obertan og Owen. Tidenes nedgradering, som selvsagt henger sammen med eiernes manglende vilje til å investere.offside wrote: ↑14 Feb 2025, 11:49 Det er tankevekkende at spillere som drar fra oss blomstrer andre steder.
(...)Men kanskje er det noe som er fundamentalt galt i klubben.
Spillere faller gjennom, de blomstrer ikke hos oss.
Fergie vant Ligaen med Obertan, Rafal, Cleverly, O'Shea, David May,
Middelsspillere som blomstret.
Jeg mener at Ferguson presterte de siste årene på tross av, ikke på grunn av. Litt som Bruno i dagens United. Comebacket til Scholes og kjøpet av Van Persie reddet sjefens siste sesong. Det var heller ikke slik at alt han tok i ble til gull fra 86 til 91.
Antony ble hentet inn som nøkkelspiller da han var 22 år, etter tidvis gode prestasjoner i Ajax, til et Manchester United i fritt fall. United endte opp med å betale £20-30m mer enn det opprinnelige kravet, fordi man ventet så lenge at Ajax ikke fikk tid til å hente en erstatter. Bombe at det ikke har fungert... Nå har han hatt noen gode kamper i en mindre fysisk liga. Jeg syns ikke det er oppsiktsvekkende.
I United ble han et produkt av panikken som rådet i klubben de siste ukene av sommeren 2022. Til sommeren må man selge for £32m uten lønnskompensasjon for å unngå å gå i minus. Casemiro er enda vanskeligere å bli kvitt uten tap. Begge ble hentet etter en sesongstart med tap i de to første kampene.
Nå har vi hatt en ordentlig klubbledelse i noen måneder, det vil sannsynligvis ta litt tid før vi ser effekten av det.
post liked by: offside, Pink Final, Pwint, Pangaea
Football, bloody hell!
Jeg føler generelt de spillere vi henter inn faller gjennom.
Mange av de spillerne er gode spillere, med solid bakgrunn.
Det er rart, men det må være noe innad i klubben som gjør at spillere bare faller så gjennom.
Prestasjonene daler.
I rette omstendigheter så blir selv middels spillere gode.
Bare for å ta et eksempel.
Divok Origi i Liverpool, ikke noe worldclass striker. Men kunne levere varene når de trengte han.
Hadde han havnet hos oss hadde han blitt tidens flopp.
Listen vår er lang over spillere som ikke leverer opp til forventinger.
de Light.
Zirkzee
Sancho
Van de Beek
Mount(skada hele tiden så kanskje litt uskyldt)
Amrabat
Antony
Malacia
Varane
Ronaldo på slutten
Sanchez
Bisaka
Må jo være et mareritt for spillere å komme til United.
Hvorfor er det så mange som feiler?
Det er jo noen rød flagg her spør du meg.
Det et gode spillere sånn sett.
Mange av de spillerne er gode spillere, med solid bakgrunn.
Det er rart, men det må være noe innad i klubben som gjør at spillere bare faller så gjennom.
Prestasjonene daler.
I rette omstendigheter så blir selv middels spillere gode.
Bare for å ta et eksempel.
Divok Origi i Liverpool, ikke noe worldclass striker. Men kunne levere varene når de trengte han.
Hadde han havnet hos oss hadde han blitt tidens flopp.
Listen vår er lang over spillere som ikke leverer opp til forventinger.
de Light.
Zirkzee
Sancho
Van de Beek
Mount(skada hele tiden så kanskje litt uskyldt)
Amrabat
Antony
Malacia
Varane
Ronaldo på slutten
Sanchez
Bisaka
Må jo være et mareritt for spillere å komme til United.
Hvorfor er det så mange som feiler?
Det er jo noen rød flagg her spør du meg.
Det et gode spillere sånn sett.
post liked by: Pink Final, Pwint
-
Jeg husker da Paul Pogba var viruset.
Bare han og kanskje giddalause Anthony Martial ble borte - bare denne franske klikken ble borte - så skulle alt bli så bra så bra.
Det er trolig sammensatt hvorfor spillerne faller når de kommer til oss.
Fysisk liga som @Vidar Dale Fjeld og @Rød Pølse skriver.
Ferguson presterte med et svakere lag de siste 4-5 åra.
Med sin enorme erfaring og den store respekten han nøt fikk han maks ut av troppen.
Dagens ledere er ikke der.
Tvert i mot, så har det nok vært mye usikkerhet innad.
Og høyst trolig ukultur tidvis.
Men at bare den og den spilleren fjernes, så blir alt bra - det stemmer bare ikke.
Bare han og kanskje giddalause Anthony Martial ble borte - bare denne franske klikken ble borte - så skulle alt bli så bra så bra.
Det er trolig sammensatt hvorfor spillerne faller når de kommer til oss.
Fysisk liga som @Vidar Dale Fjeld og @Rød Pølse skriver.
Ferguson presterte med et svakere lag de siste 4-5 åra.
Med sin enorme erfaring og den store respekten han nøt fikk han maks ut av troppen.
Dagens ledere er ikke der.
Tvert i mot, så har det nok vært mye usikkerhet innad.
Og høyst trolig ukultur tidvis.
Men at bare den og den spilleren fjernes, så blir alt bra - det stemmer bare ikke.
post liked by: Pwint, Rød Pølse, offside
Det er jo sannsynligvis en kombinasjon av alt dere er innom. Noen spillere har ikke den viljen og mentaliteten som skal til, rent generelt. Der mener jeg bestemt at Martial f eks passer. Han hadde et mye større potensiale enn han var villig til å ta ut. For mye penger for tidlig er lett å peke på. Andre har vært for gamle, rett og slett på hell. Casemiro, Falcao, Ibrahimovic, Ronaldo II, Cavani.
Men å spille for United er annerledes enn å spille for alle andre klubber i PL, og det er egentlig bare Real som får tilsvarende oppmerksomhet.
Da må man han noe 'ekstra' i tillegg til å være en god spiller. Man må kunne prestere selv om man vet man får kritikk for hver eneste lille feil man gjør. Bare se på den latterlige kritikken fra Scholes til Yoro f eks. Helt idiotisk.
Så sånn sett tror jeg det er lettere for Antony f eks å prestere i Betis. Det er ikke så farlig å feile der. Så da senker man skuldrene, og tar seg noen tideler bedre tid før man curler ballen med venstre etter å ha skjært inn fra høyre. Lettere å treffe med litt ro i kroppen.
Vi har jo nå en ganske tydelig linje med å kjøpe inn yngre spillere. Det er positivt i seg selv, men det KAN være greit å ha noen ringrever på banen og i troppen. De må kunne prestere samtidig da...
Neimen ikke lett, og som @Pink Final til stadighet nevner, så er det en ting å kvitte seg med spillere man mener ikke presterer, men noe helt annet å finne klare oppgraderinger. Som slår til umiddelbart.
Men å spille for United er annerledes enn å spille for alle andre klubber i PL, og det er egentlig bare Real som får tilsvarende oppmerksomhet.
Da må man han noe 'ekstra' i tillegg til å være en god spiller. Man må kunne prestere selv om man vet man får kritikk for hver eneste lille feil man gjør. Bare se på den latterlige kritikken fra Scholes til Yoro f eks. Helt idiotisk.
Så sånn sett tror jeg det er lettere for Antony f eks å prestere i Betis. Det er ikke så farlig å feile der. Så da senker man skuldrene, og tar seg noen tideler bedre tid før man curler ballen med venstre etter å ha skjært inn fra høyre. Lettere å treffe med litt ro i kroppen.
Vi har jo nå en ganske tydelig linje med å kjøpe inn yngre spillere. Det er positivt i seg selv, men det KAN være greit å ha noen ringrever på banen og i troppen. De må kunne prestere samtidig da...
Neimen ikke lett, og som @Pink Final til stadighet nevner, så er det en ting å kvitte seg med spillere man mener ikke presterer, men noe helt annet å finne klare oppgraderinger. Som slår til umiddelbart.
Last edited by Jan Erik on 14 Feb 2025, 16:31, edited 1 time in total.
post liked by: Andtho01, Pwint, Tringe, Pink Final, Pangaea, Vidar Dale Fjeld
-
Topic author
Du har i grunnen rett i det, @Rød Pølse. Ting lå ikke akkurat til rette for suksess for godeste David Moyes. Riktignok kan det sies at akkurat Ronaldo og Tevez ble erstattet med hhv. Valencia og Hernandez, men poenget ditt står fortsatt.Rød Pølse wrote: ↑14 Feb 2025, 14:46Hukommelsen har en tendens til å gjøre historien mer romantisk. I mine øyne var rekrutteringen dårlig de siste årene under Ferguson, med svært få unntak. En sterk, men aldrende, sentrallinje sørget for at vi fortsatt hang med i toppen. 'No value in the market' var standardfrasen i flere år. Etter 08/09 ble vi gradvis dårligere. Vi erstattet Ronaldo og Tevez med spillere som Obertan og Owen. Tidenes nedgradering, som selvsagt henger sammen med eiernes manglende vilje til å investere.offside wrote: ↑14 Feb 2025, 11:49 Det er tankevekkende at spillere som drar fra oss blomstrer andre steder.
(...)Men kanskje er det noe som er fundamentalt galt i klubben.
Spillere faller gjennom, de blomstrer ikke hos oss.
Fergie vant Ligaen med Obertan, Rafal, Cleverly, O'Shea, David May,
Middelsspillere som blomstret.
Jeg mener at Ferguson presterte de siste årene på tross av, ikke på grunn av. Litt som Bruno i dagens United. Comebacket til Scholes og kjøpet av Van Persie reddet sjefens siste sesong. Det var heller ikke slik at alt han tok i ble til gull fra 86 til 91.
[…]
Det er sikkert noe med at rekrutteringen har vært enda dårligere i årene etter, samtidig som resultatene har blitt mye dårligere, så hele Ferguson-tida vil vi sikkert alltid se tilbake på som «den gang alt var så mye bedre». Og noe ligger det jo i det også. Ferguson var tilsynelatende god på å få det beste ut av de fleste spillerne sine, også de som ikke var stjerner på sine landslag eller nødvendigvis ville ha lyktes i andre storklubber.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Pangaea
-
Ikke sikkert den 45 år gamle Ferguson ville klart det den 71 år gamle Ferguson klarte.
Med årene bygget han opp en enorm respekt.
Var på kamp der borte i 2012/13 sesongen, hans siste.
Bare han reiste seg fra setet og gikk ned på linja - så ga spillerne enda litt mer.
Man merket respekten de hadde for ham.
Bare han reiste seg fra setet og gikk ned på linja - så ga spillerne enda litt mer.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Andtho01, Can2, Pangaea, offside
Obertan, Valencia, Diouf og Owen. Chicharito kom i 2010. Flisespikking
Dette er kanskje som å banne i kirka, men jeg er egentlig veldig lite opptatt av hvordan ting var under Ferguson. Det er nye tider. Gamle legender som snakker om hvor mye bedre ting var før, og hvor spesiell man må være for å spille på United, er bare støy. Jeg tror også at disse påstandene er svært overdrevet. Hvilken karriere hadde Giggs hatt uten Fergusons regime?
Jeg mener utfordringene handler mer om manglende kompetanse og styring fra toppen av organisasjonen enn enkeltspilleres mentalitet. Manager har vært øverste sportslige leder i alle år. Det sier seg selv at det blir vanskelig å opprettholde standarder når man bytter ut vedkommende hvert andre år. Gode rammevilkår er viktig for å få unge mennesker til å prestere. Det har vært mangelvare i Manchester United det siste tiåret.
Klubbledelsen er ansvarlig for målsettinger, strategier, kultur, rekruttering etc. Nå har det blitt adressert, så får vi se hvor lang tid det tar å få denne skakkjørte giganten på beina. Hvis ting ikke gir umiddelbar effekt blir det klaging, syting og kritikk. Sånn går no dagan...
post liked by: Spirograf1, Andtho01, Jan Erik, Pwint, Pink Final, Can2, Pangaea
@Rød Pølse, veldig, veldig enig angående Ferguson og andre legender. Vi må skape nye 'helter'.
Veldig enig angående ledelse. I moderne fotball må man ha folk over og rundt treneren for å skape en konkurransedyktig kultur.
Litt mindre enig angående det å være spesiell. De som skal bære laget, må ha noe ved seg. Noe utenom det å bare være en god spiller. Vinnermentalitet, profesjonalitet og lederegenskaper. I en eller annen form.
Historien har også vist oss at det skal noe helt spesielt til som trener for å vinne med United. Eller PL generelt.
Veldig enig angående ledelse. I moderne fotball må man ha folk over og rundt treneren for å skape en konkurransedyktig kultur.
Litt mindre enig angående det å være spesiell. De som skal bære laget, må ha noe ved seg. Noe utenom det å bare være en god spiller. Vinnermentalitet, profesjonalitet og lederegenskaper. I en eller annen form.
Historien har også vist oss at det skal noe helt spesielt til som trener for å vinne med United. Eller PL generelt.
post liked by: Pink Final, Andtho01, Pwint, Pangaea, Rød Pølse, Blodfink
Er heller ikke så veldig opptatt av hvordan spillere som ikke lenger spiller i United presterer. Andre land, andre ligaer, annet miljø og mindre press. Ikke minst annen drakt. Out of sight, out of mind.
Greia er jo at vi vet hva vi har, men ikke hva vi får. At erstatterne ikke slår til, betyr ikke nødvendigvis at det var feil å selge i utgangspunktet. Som McTominay - nyttig spiller men samtidig ikke god nok for et lag som skal kjempe om en PL-tittel. Så er det en kunst å finne erstatter som faktisk er bedre, og det er jo der vi feiler - gang på gang. Det betyr ikke at man bør tviholde på «helt ok pluss» spillere av frykt for at erstatteren kanskje viser seg å takle United-tilværelsen dårligere.
I mitt hode er det rekrutteringsjobben som har vært problemet, ikke at vi har kvittet oss med «feil» spillere.
Greia er jo at vi vet hva vi har, men ikke hva vi får. At erstatterne ikke slår til, betyr ikke nødvendigvis at det var feil å selge i utgangspunktet. Som McTominay - nyttig spiller men samtidig ikke god nok for et lag som skal kjempe om en PL-tittel. Så er det en kunst å finne erstatter som faktisk er bedre, og det er jo der vi feiler - gang på gang. Det betyr ikke at man bør tviholde på «helt ok pluss» spillere av frykt for at erstatteren kanskje viser seg å takle United-tilværelsen dårligere.
I mitt hode er det rekrutteringsjobben som har vært problemet, ikke at vi har kvittet oss med «feil» spillere.
post liked by: Pangaea, Pwint, Blodfink
Litt malplassert her kanskje (er enig i veldig mye som skrives), men synes det var fint å se midtbanen til den portugisiske bussjåføren i Europa nylig. Fred og Amrabat. Vant 3-0 iirc.
Det jeg har vært veldig frustrert over er at vi ofte har kjøpt spillere som ikke er helt gode nok, og betalt overpris for egentlig alle sammen. Det må vi betale for nå med dårligere økonomi enn vi burde hatt. Vi er fortsatt en av de mest innbringende klubbene i verden, men nå kan vi plutselig ikke bruke penger. Først og fremst Glazers sin skyld selvsagt pga lånene de bittet rundt anklene våre, men alle disse dårlige kjøpene er del av forklaringen også.
Frykter jo at f.eks. De Ligt går inn i samme rekke, men foreløpig vil jeg gi ham mer tid.
Det jeg har vært veldig frustrert over er at vi ofte har kjøpt spillere som ikke er helt gode nok, og betalt overpris for egentlig alle sammen. Det må vi betale for nå med dårligere økonomi enn vi burde hatt. Vi er fortsatt en av de mest innbringende klubbene i verden, men nå kan vi plutselig ikke bruke penger. Først og fremst Glazers sin skyld selvsagt pga lånene de bittet rundt anklene våre, men alle disse dårlige kjøpene er del av forklaringen også.
Frykter jo at f.eks. De Ligt går inn i samme rekke, men foreløpig vil jeg gi ham mer tid.
post liked by: Pwint, Blodfink
-
Vi har brukt penger som fulle sjømenn siden Ed Woodward ga seg selv rollen som sportsdirektør.
Han hadde ikke den tittelen, men tok den i praksis.
Kjøpt dyrt, noen ganger etter å ha prøvd å vente ut selgende klubb.
Bare med det resultatet at vi måtte betale enda litt mer.
Gitt for mange spillere astronomiske lønninger, spillere som aldri presterte.
Og med det resultat at de ikke er salgbare.
Mens andre spillere, som Ander Herrera ikke fikk fornyet kontrakt.
En av våre beste og mest lidenskapelige spillere.
Sist sommer kom vi en situasjon jeg mener vi aldri har vært i før.
Vi måtte selge pga finansene våre.
Ellers hadde vi ikke mulighet til å kjøpe fritt.
Derav ble en nyttig spiller som Scott McTominay ofret.
Han var og er trolig ikke god nok som fast.
Men en svært nyttig squadspiller.
Skulle gjerne hatt målfarligheten hans i dagens ineffektive tropp.
Vi har ellers sjeldent solgt spillere i tide.
Jesse Lingard og Dean Henderson er to eksempler på spillere vi kunne fått mer for.
Om vurderingsevnen i klubben var bedre.
Redd sommeren som kommer nå blir mager mtp kjøp.
Spesielt om vi ikke kvalifiserer oss for money league ….les ‘Champions League’.
Ligaen der flesteparten av klubbene som deltar ikke er regjerende Champions.
Men man bør være med der, fordi der er det penger å hente.
Vi har gjort så mange feil ang kjøp og salg at det nesten ikke er til å tro.
Jeg mener mye skyldes mangel på en rød tråd.
Og fullstendig mangel på kompetanse hos de ansvarlige høyere opp i systemet enn manager.
Litt på siden til slutt.
Jeg synes det er moro å følge med på de av spillerne som har betydd noe ekstra for meg.
Selv om de nå spiller andre steder.
Ander Herrera, David de Gea, Marcus Rashford m.fl.
Og ikke minst manager Ole Gunnar Solskjær.
Han hadde ikke den tittelen, men tok den i praksis.
Kjøpt dyrt, noen ganger etter å ha prøvd å vente ut selgende klubb.
Bare med det resultatet at vi måtte betale enda litt mer.
Gitt for mange spillere astronomiske lønninger, spillere som aldri presterte.
Og med det resultat at de ikke er salgbare.
Mens andre spillere, som Ander Herrera ikke fikk fornyet kontrakt.
En av våre beste og mest lidenskapelige spillere.
Sist sommer kom vi en situasjon jeg mener vi aldri har vært i før.
Vi måtte selge pga finansene våre.
Ellers hadde vi ikke mulighet til å kjøpe fritt.
Derav ble en nyttig spiller som Scott McTominay ofret.
Han var og er trolig ikke god nok som fast.
Men en svært nyttig squadspiller.
Skulle gjerne hatt målfarligheten hans i dagens ineffektive tropp.
Vi har ellers sjeldent solgt spillere i tide.
Jesse Lingard og Dean Henderson er to eksempler på spillere vi kunne fått mer for.
Om vurderingsevnen i klubben var bedre.
Redd sommeren som kommer nå blir mager mtp kjøp.
Spesielt om vi ikke kvalifiserer oss for money league ….les ‘Champions League’.
Ligaen der flesteparten av klubbene som deltar ikke er regjerende Champions.
Men man bør være med der, fordi der er det penger å hente.
Vi har gjort så mange feil ang kjøp og salg at det nesten ikke er til å tro.
Jeg mener mye skyldes mangel på en rød tråd.
Og fullstendig mangel på kompetanse hos de ansvarlige høyere opp i systemet enn manager.
Litt på siden til slutt.
Jeg synes det er moro å følge med på de av spillerne som har betydd noe ekstra for meg.
Selv om de nå spiller andre steder.
Ander Herrera, David de Gea, Marcus Rashford m.fl.
Og ikke minst manager Ole Gunnar Solskjær.
post liked by: Vidar Dale Fjeld, Lorentzsen, Andtho01, offside, Jan Erik, Rød Pølse, Belfastboy, Blodfink, Can2, Pangaea
Pink Final wrote: ↑14 Feb 2025, 19:33 Ikke sikkert den 45 år gamle Ferguson ville klart det den 71 år gamle Ferguson klarte.
post liked by: Blodfink, Pink Final