Akkurat nå hører jeg på...

Sett noe kult? Eller hørt noe bra?

LoveBruno&Rashford
Posts: 129
Joined: 26 Feb 2024, 22:59
Liker gitt: 177
Liker mottatt: 558

Choke er favoritt sangen min til Bury Tomorrow @RedTrafford
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Rød Pølse
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4562
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 20925
Liker mottatt: 13793

Choke var ikke så værs @LoveBruno&Rashford , selv om dette er helt utenfor min kategori :D

Hørte på noen flere.
Da må jeg bytte Whisky med flybensin tror jeg, hvis jeg skal komme meg i gjennom :hah:
User avatar

Spirograf1
Posts: 234
Joined: 02 Dec 2023, 22:25
Liker gitt: 1520
Liker mottatt: 1195

Ny lyttekveld, denne fredagen har hodet tatt helg :D

Vi starter nedpå og bygger oss opp:
  • Alice in Chains - Rotten Apple. Åpningssporet til legendariske Jar Of Flies vitner om et band der flere av medlemmene sliter med rus. En nydelig og trist låt.
  • Isobel Campbell og Mark Lanegan - Come Undone. Enda en av vokalistene (Screaming Trees) fra grunge-tiden som ble borte for tidlig.
  • I Am Kloot - From Your Favorite Sky. Disse dukket plutselig opp i "Anbefalte" hos meg, og siden de er fra Manchester så passer de fint inn her
  • Terje Nilsen - Mjelle. Nordlending-hjertet mitt smelter :heart:
  • Faith No More - Sunny Side Up. En cool låt fra siste FNM-albumet, der de viser litt av sitt gamle selv.
  • Tonic - Open Up Your Eyes. Dette er et av de bandene som jeg sliter med å huske navnet på, men dette er en go'låt. Sjekk også ut hit'en deres "If You Could Only See"
  • Reef - Place Your Hands. One-hit-wonder? Husker i hvert fall ikke noe mer fra dette bandet, men dette er en lykkepille av de sjeldne!
Enjoy!
Last edited by Spirograf1 on 07 Jun 2024, 23:43, edited 1 time in total.
post liked by: 28FPellistri, Blodfink, Rød Pølse, Pangaea
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15363
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 26438
Liker mottatt: 22192

Spirograf1 wrote: 07 Jun 2024, 22:31
  • Faith No More - Sunny Side Up.
Småartig video au det.

Jar of Flies :thumb_up:

Lanegan- låta



Sjekker ut det jeg ikke har hørt
post liked by: Spirograf1
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15363
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 26438
Liker mottatt: 22192

Noen som hadde/har sans for Blind Melon el?
LUHG!
User avatar

Spirograf1
Posts: 234
Joined: 02 Dec 2023, 22:25
Liker gitt: 1520
Liker mottatt: 1195

Hadde aldri de på radaren @Blodfink, bortsett fra "No Rain" da. Leser at vokalisten var med på "Don't Cry" til GNR, det var jeg ikke klar over. Enda en vokalist fra grunge-æraen som ikke ble gammel.
post liked by: Blodfink, Pangaea
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15363
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 26438
Liker mottatt: 22192

Ok @Spirograf1, stemmer det, gjesta på GNR ja, de døde som fluer dessverre.
post liked by: Spirograf1
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15363
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 26438
Liker mottatt: 22192

Stevie Wonder, Superstition må til innimellom, tidløst.
post liked by: Ryder, Spirograf1, RedTrafford, Rød Pølse, Pangaea
LUHG!

28FPellistri
Posts: 907
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 925
Liker mottatt: 3520

Elton John - High Flying Bird

Alltid en herlig låt. Blitt bare mer og mer glad i musikken til Elton John. Tidløs musikk!
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Spirograf1, Pangaea
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 3262
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 5501
Liker mottatt: 7288

Blodfink wrote: 08 Jun 2024, 00:01 Stevie Wonder, Superstition må til innimellom, tidløst.
Imponerende med multitalenter synes jeg. Hans andre karriere som dommer i PL er ikke like imponerende som musikken, men likevel 8-)
post liked by: RedTrafford, Spirograf1, Jan Erik, Blodfink, Rød Pølse
User avatar

Spirograf1
Posts: 234
Joined: 02 Dec 2023, 22:25
Liker gitt: 1520
Liker mottatt: 1195

Lenge siden jeg har hatt lyttefredag nå, her er noen av de jeg har hørt på i kveld:
  • Slash - Killing Floor feat. Brian Johnson + Steven Tyler på munnspill og "YEAH!" :) Coverlåt som koker over av spilleglede, selv om temaet i sangen ikke er så oppløftende. Blir bare glad av musikken!
  • Eagles of Death Metal - Wannabe in LA. Sideprosjektet til QOTSA-vokalist Josh Homme. Som låten over er det masse spilleglede her, selv om temaet handler om å miste seg selv.
  • Screaming Trees - Winter Song. Feil årstid for sangtittelen, men kombinasjonen av en fri og melodiøs førstegitar og Mark Lanegans dype bass passer året rundt.
  • Madrugada - Vocal. Åpningslåten på Industrial Silence, som var mitt første møte med mørkets mestere fra Sortland(?) på slutten av 90-tallet. På denne låten får de vist hele registeret sitt, og det er bare gull.
  • Moillrock - Lasaron. Gutta fra Honningsvåg spiller 80-tallsmetal som om de aldri har gjort noe annet, med tekster på dialekt. Banger!
  • Ghost - Call Me Little Sunshine. Først må jeg beklage de assosiasjonene som refrenget kan gi. Høyoppløst, detaljert og en mektig Ghost-låt. Hodetelefoner anbefales.
  • The Dead Deeds - Murder Ballad II feat. Corey Taylor. Harmoniene i denne låten... Argh :)
Kos deg!
post liked by: Pangaea, Rød Pølse
Post Reply