Erik ten Hag

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3129
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 14702
Liker mottatt: 9611

Enn av mange kommentarer i media i dag: Erik ten Hag's had two years to bring in players and his style of play. Oliver Glasner's had two months at Crystal Palace, not signed any of his team himself and they thrashed Manchester United yesterday. Erik's had long enough.
post liked by: RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Harry Greaves
Posts: 378
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 22
Liker mottatt: 509

Sånne bemerkninger fra media har jeg egentlig ikke noe til overs for. Minner om at vi aldri opplevde mer Rangnick-fotball enn i debuten hans mot Palace.

I fjor så man nok mer til Ten Hag-fotballen, særlig de siste kampene av sesongen, enn man har gjort siden.

Det handler mer om at han ikke når gjennom til spillerne over tid, og han ser ut til å ha mistet integriteten som han hadde for et år siden.
post liked by: Andtho01, Blodfink, Pwint, Ryder, Jon Andreas, Belfastboy, Pink Final, Pangaea
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3129
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 14702
Liker mottatt: 9611

Ikke uenig med det @Harry Greaves, men jeg er heller ikke uenig i at på to år så har ikke ten Hag fått oss til å se bra ut. Ikke forrige sesong, selv om den resultatmessig var bra, og i alle fall ikke denne. Hvem som har skylden skal ikke jeg si noe om, men det er morsomt hvordan noen managere snur opp ned på klubben når de kommer inn og fremstår knallbra fra dag 1. Kanskje er kommunikasjon en utfordring for ten Hag? Eller spillerne skjønner ikke hva han vil at de skal gjøre? Eller kanskje de ikke har selvtillit? Jeg aner ikke.
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4836
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2732
Liker mottatt: 11212

Kurven kan jo også være omvendt, som vi ser med De Zerbi og Postecoglou - umiddelbar gevinst, men de sliter med å holde kvaliteten oppe over tid.

Tror nok vi på utsiden må erkjenne at det er ganske komplekse menneskelige og mentale prosesser med i bildet i en prestasjonsgruppe, og erkjenne at det handler om mennesker og ikke maskiner. Personlig kjemi, pedagogikk, mellommenneskelig slitasje, selvtillit, indre og ytre motivasjon, støttefunksjoner osv osv.

Noen fasit vil det aldri finnes, men det er selvsagt mulig å legge forholdene til rette på best mulig måte.
Last edited by Ryder on 07 May 2024, 14:00, edited 1 time in total.
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, Jan Erik, Pink Final, Pangaea, alfen74, Belfastboy
User avatar

selje
Posts: 143
Joined: 16 Oct 2021, 22:16
Liker gitt: 40
Liker mottatt: 413

Er tydelig at spillerne sliter med både basisferdigheter og selvtillit. Så noen eksempler i går hvor de prøver å spille seg ut på en-touch. Går fint i to trekk helt til Dalot slår en pasning i hoftehøyde til en feilvendt Eriksen. Da blir det vanskelig, og man ender opp med enten balltap eller bare pøser ballen oppover i blinde. Alt er bare feil, og spillerne virker å ha 150 kg hver på skuldrene. Går så forbanna treigt at det er helt jævlig å se omtrent samtlige løpe. Jeg har aldri vært overbevist av Ten Hag, men spørsmålet er om det er noen bedre til å ta over den synkende skuta.
post liked by: Jan Erik, Tringe, Rød Pølse, Pwint, Andtho01, Pink Final, RedTrafford, Pangaea, Belfastboy, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7782
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28250
Liker mottatt: 18778

Treigt, der sa du det @selje.
Har sagt det samme her i mange måneder.
Det går så ufattelig tregt.
Kun et par tre mann som evner å tenke og handle kjapt, Bruno og Garnacho blant dem.
post liked by: RedTrafford, Jan Erik, Rød Pølse, Andtho01, Pwint, Pangaea, Belfastboy, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2879
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4211
Liker mottatt: 5610

Synes alle har sagt fornuftige ting her fra ulike vinkler.

Vi ser hva Ten Hag prøver på taktisk, høyt press for å gjenvinne ballen, og raske overganger når vi har muligheten til det. Samtidig synes jeg det er underlig at vi har et så tilsynelatende mangel på basisspill, spesielt i defensiv struktur, og er så vidåpne sentralt når vi mister ballen høyt i banen.

Samtidig slo det meg at kanskje Ten Hag har gått fra å være litt mer defensiv anlagt til å satse mer på det offensive. Vi har tross alt gått fra å nesten ikke score mål til å heller tape 3-4 (eller, kremt, 0-4). Vi scorer mye mer mål nå enn vi gjorde i første halvdel av sesongen.

Likevel koker det på en måte ned til at jeg ikke fatter og begriper hvorfor han ikke tilpasser taktikken i enkeltkamper mer, når vi har så ekstreme skadeproblemer som vi har. Kanskje kunne vi klart å rive til oss 1-1 mot Palace for eksempel med en lav blokk som beskyttet "skilpaddene" i forsvaret bedre enn når angrepet står høyt og midtbanen er AWOL?

Blir spennende og se hva som skjer i sommer, både med spillere og manager. Personlig håper jeg Ten Hag fortsetter, og ulikt en del andre tenker jeg at det er det minst risikable for Ineos også. Går ting fortsatt til helvete vil fansen sikkert skylde på Ten Hag. Går ting bedre er det vinn-vinn. Og om vi ser litt kvasivitenskapelig på det, om man har samme manager men ny sportslig ledelse, så blir det enklere å se resultatet av ulike endringer enn om man også endrer ALT i ledelsen.

Er vi fortsatt helt ute og kjøre til jul med Ten Hag som manager og en relativt suksessfull transfersommer, så ryker sikkert Ten Hag. Kanskje har noen mer "spennende" managere fått fyken andre steder også da, og vi kan velge og vrake mellom litt flere enn Potter, fucking Southgate og Tom Nordli. Eller Jose Tuchel den andre.

Samma pokker hvem som blir manager framover, så må sportslig ledelse fortsette jobben ETH har begynt på med å forbedre prestasjonskulturen og få bort barnehagtendenser.


Manchester United er en sovende gigant, og den dagen vi får ting på stell så blir det jævla bra tror jeg. We'll never die!
post liked by: Pink Final, Ryder, messilingard, Belfastboy, Andtho01, Pwint, RedTrafford, Rød Pølse, Pancho P
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3129
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 14702
Liker mottatt: 9611

Det er ingen tvil om at United er en vanskelig klubb å være manager for. Når vi ser alt presset Erik mottar, spesielt nå, men også helt fra begynnelsen, så tenker jeg at man skal være ekstremt sterk for å være Unitedmanager. Mange har kommet med kommentarer om klubben. Kommentarer som gjerne har blitt latterliggjort der og da, men som har vist seg å være ganske kloke. Rangnick sin open heart surgery er en sånn kommentar, men også Mourinho sin kommentar om football heritage er ganske bra syns jeg. Tenkte på den når jeg hørte UNO som brukte litt av den som jingle. Vi fans har en tendens til å se mye lenger tilbake. Til den gangen vi vant enormt mye under sir Alex. Men det begynner å bli lenge siden, og vår "football heritage" de siste 10 årene er ikke i nærheten av det vi opplevde back in the day.

Jeg tror de forventningene jeg/vi har, om å komme tilbake til toppen, er ganske urealistiske. Ikke at jeg ikke tror vi kommer tilbake, men det vil ta tid. Vi har blitt dårligere, men de andre har også blitt bedre. I tillegg har vi vært elendig drevet, og det vil ikke bedre seg over natten. Vi har lange og dyre kontrakter som vi ikke bare kan avslutte f.eks. Alt dette er tøffe komboer. I mellomtiden bør vi kanskje innse at vi er et middels bra lag, som ikke har noe å gjøre i tittelkampen, eller i finale i Champions League, men må kjempe for å klare topp fire, sammen med en stadig voksende liste av klubber. Før eller siden må vi kanskje slutte å straffe dyktige managere for at de feiler, og innse at dette vil ta tid. Vi vil få nedturer på veien, og vi er ikke lenger i verdenstoppen (selv om vi burde vært det med tanke på pengebruken).

Her er Mourinhos rant for de som vil minnes på den (stjålet fra talksports):

"I say to the fans that the fans are the fans and have the right to their opinions and reactions but there is something that I used to call ‘football heritage’," he told the media after United were dumped out of Europe by Sevilla.

"I don’t know if, I try to translate from my Portuguese, which is almost perfect, to my English, which is far from perfect – ‘football heritage’, what a manager inherits.

"It is something like the last time Manchester United won the Champions League, which didn’t happen a lot of times, was in 2008. Since 2011, 2012, out in the group phase, the group was almost the same group we had this season – Benfica, Basel and [Otelul] Galati from Romania. Out in the group phase.

"In 2013, out at Old Trafford in the last 16, I was on the other bench. In 2014, out in the quarter final.

"In 2015, no European football. In 2016, comes back to European football, out in the group phase, goes to Europa League and on the second knockout out of the Europa League.

"In 2017, play Europa League, win Europa League with me and goes back to Champions League. In 2018, they win the group phase with 15 points out of a possible 18 and lose at home in the last 16.

"So, in seven years with four different managers, once not qualify for Europe, twice out in the group phase and the best was the quarter final. This is football heritage.

"If you want to go to the Premier League, the last victory was 2012-13 and in the four consecutive seasons United finish fourth, fifth, sixth and seventh. So, in the last four years, the best was fourth. This is football heritage."

Mourinho added: “In the last seven years the worst position of Manchester City was fourth. In the last seven years Manchester City was champions twice and if you want to say three times [meaning this season, too], and they were second twice. That’s heritage.

“Do you know what is also heritage? Is that [Nicolas] Otamendi, Kevin De Bruyne, Fernandinho, [David] Silva, [Raheem] Sterling, [Sergio] Aguero, they are investments from the past, not from the last two years [since Pep Guardiola took over].

"The United players that left the club last season – see where they play, how they play, if they play."

The players who left the Red Devils before the 2017/18 season were Wayne Rooney, Adnan Januzaj, Bastian Schweinsteiger, Memphis Depay, Morgan Schneiderlin, Víctor Valdes, Paddy McNair, Henrikh Mkhitaryan and Donald Love.

Many laughed at Mourinho for his 'excuses', but five years later, Ten Hag appears to have similar feelings about the club.

The Dutchman often calls out a lack of elite mentality and quality in his squad, dating back years.

Ten Hag is the eighth United manager, temporary or permanent, since 2013 - and no one can argue they have achieved real success.

Both Mourinho and Ten Hag have been able to deliver silverware and get United into the top four, while the former even suggested finishing second with the Red Devils in 2017/18 was among his greatest achievements.
post liked by: Andtho01, Pangaea, 10Hag, Jan Erik, RedTrafford, Spirograf1, Ryder, Rød Pølse, Pancho P, Belfastboy, Blodfink, 28FPellistri
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

10Hag
Posts: 1605
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3755
Liker mottatt: 5235

Knallsterk post @Pwint
post liked by: Jan Erik, Pwint, Pancho P
User avatar

Pangaea
Posts: 2879
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4211
Liker mottatt: 5610

The Toxic One hadde ikke direkte feil der, de siste årene til United var langtfra like imponerende som under Sir Alex sin tid. Men at en United-manager går ut på den måten og latterliggjør egen klubb for å forsvare egen posisjon og rykte... han er en drittsekk og vil alltid være en drittsekk i mine øyne. I tillegg kaster han spillerne under bussen nesten ukentlig.

Så får folk kalle meg dobbeltmoralsk for å forsvare Rangnicks uttalelse om "hjerteoperasjon". Følte jeg gikk veldig mot strømmen når jeg synes det var en ærlig og god uttalelse, og det var ikke mangel på folk som lo av ham og latterliggjorde det. Men forskjellen har å gjøre med motivasjonen bak det. Rangnick tenkte på hva klubben trengte, basert på lang erfaring som sportsdirektør og klubb-bygger. Mens Mourinho, som alltid, bare tenkte på seg selv.

Jeg mistenkte da, og gjør egentlig det enda, at Rangnick gikk ut med så harde og klare ord offentlig, fordi ledelsen ikke var lydhøre.

Nå er de det. Heldigvis.
post liked by: Andtho01, Jan Erik, Pwint, 10Hag, Pancho P
User avatar

King Eric
Posts: 85
Joined: 04 Dec 2023, 19:08
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 522

Har litt for mye tvil til å være bastant om Ten Hag....er litt lei av managerkaos....

En med veldig sterke meninger mente sammenlikningen med de første sesongene til Sir Alex var helt feil fordi den gang "så man klar fremgang i spill, taktikk og resultater..."

Eh, nei....
post liked by: Jan Erik, Andtho01, Pwint, Rød Pølse, Pancho P, Pink Final, Belfastboy
User avatar

10Hag
Posts: 1605
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3755
Liker mottatt: 5235

post liked by: Pwint, RedTrafford, Andtho01, Pancho P, Blodfink
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3129
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 14702
Liker mottatt: 9611

Ja den viser jo endel av det som er galt, på veldig kort tid @10Hag. 😬
post liked by: RedTrafford, Andtho01, Pancho P, 10Hag, Jan Erik
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pangaea
Posts: 2879
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4211
Liker mottatt: 5610

King Eric wrote: 08 May 2024, 16:27 En med veldig sterke meninger mente sammenlikningen med de første sesongene til Sir Alex var helt feil fordi den gang "så man klar fremgang i spill, taktikk og resultater..."
Var faktisk en ganske så interessant tråd om lignende tema for ikke så lenge siden på RedCafe. Ja, mye de sier der er helt SYKT, men av og til popper det opp tråder og personer det er verdt å høre på. Dette var en av dem. Skal se om jeg finner den igjen.

Her var den ja, og jeg siterer første-innlegget:
I do consider myself an "old" fan, but I only started watching football and supporting Man Utd in 1991/92 where (if my memories were correct) we were leading the table for a large part of the season but eventually losing it to Leeds.

We signed Cantona in the following season and the rest is history. It took SAF 6(?) years after his appointment to finally deliver the title and start our dominance of EPL for the next 2 decades.

I would like to ask the older fans here, how was it like in 1989/90? It was always said that the goal by Mark Robins saved SAF from the sack, but how was the team doing in general. Did it look like a team slowly coming together after SAF tried to got rid of the drinking culture and establish discipline? Was there a defined playing style that was slowly taking shape despite still being rough around the edges? Or was it a lot of doom and gloom like what we are experiencing now where we have a team looking very disjointed and a manager struggling to implement his style whilst dealing with disciplinary issues?
Jeg var ikke blitt interessert i fotball enda, tok noen få år til, så kan med hånden på hjertet si at jeg ikke ønsket Sir Alex bort selv i de verste årene :rofl:
Last edited by Pangaea on 08 May 2024, 22:12, edited 1 time in total.
post liked by: King Eric, Rød Pølse, Pwint, Pink Final, Belfastboy
User avatar

King Eric
Posts: 85
Joined: 04 Dec 2023, 19:08
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 522

@Pangaea Vel, det ønsket jeg...89/90 sesongen var miserabel og undertegnede ville ha vekk han "jævla skotten". Var på mine første kamper på Old Trafford sist på 80-tallet(1.januar 1989 var jomfrukampen) og Sir Alex stod ikke veldig høyt i kurs.

I ettertid har jeg jo skjønt hvilken formidabel jobb det var å få klubben på fote igjen, men var ikke tålmodig nok på den tiden.

Fansen sluttet dog aldri å støtte laget. 17-18 000 United-fans møtte opp på Hillsborough da vi møtte SW til en relativt uviktig kamp under 88/89 sesongen.
Troen, håpet, lojaliteten og lidenskapen kan man aldri ta fra oss!
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Pangaea, Pink Final, Belfastboy
Post Reply