(PL) Crystal Palace - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Andtho01
Posts: 1465
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 4738
Liker mottatt: 4785

Han blir vel med dette ute mot Arsenal på søndag da..
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Jon Andreas
Hate Glazer love United
User avatar

10Hag
Posts: 1605
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3755
Liker mottatt: 5235

Kan telle på to (kanskje tre) hender antall gode kamper vi har spilt de siste 3 årene.

Selv om vi tidvis har vunnet en del, som i fjor, var det ofte ganske svake forestillinger, nesten utelukkende basert på kontringer og enkeltmannsprestasjoner.

Vi har i snitt 5 skikkelig gode kamper hver sesong, der vi spiller godt og imponerer med pasningsmønstre og bevegelser. Og det samme problemet så vi under samtlige managere post-Fergie.

Alt tyder på en forferdelig dårlig spillerlogistikk, og manglende rød tråd i klubbens taktiske filosofi.

Og for å være brutalt ærlig, så ser vi mye av det på akademilagene også (med noen unntak, da f.eks ett av lagene der har imponert resultatmessig i år og vunnet ligaen, samt en FA Youth Cup for noen år siden). Men jevnt over, hvis man ser på akademilagene våre, spiller de også hovedsaklig på kontringer.

Det vitner om en fullstendig mangel på verdsettelse av kontroll og fokus på ballinnehav gjennom hele klubben.

Egentlig et under at vi har produsert en spiller som Mainoo. Dribleglade vinger har vi alltid vært gode på å produsere, og det trengs også. Men det er forsvinnende få i klubben som ser verdien av å dyrke frem en filosofi som tilfører laget kontroll. Alt skal være underholdning og Disney+. Fin idé når det funker, men om det er førstepri og resten bare ignoreres, så funker det jo ikke.

Det samme ser vi for øvrig på kvinnelaget også. Altså i alle deler av klubben.

Den jobben INEOS står overfor er massiv, og er mye større enn bare å få skikk på førstelaget.
post liked by: Andtho01, Blodfink, Pwint, RedTrafford
User avatar

Pangaea
Posts: 2879
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4211
Liker mottatt: 5610

Blodfink wrote: 06 May 2024, 23:23 @Pangaea Alle rapporter så langt påstår at avgjørelsen ikke er tatt angående managerens fremtid. Seinest nevnt av Ornstein i dag før kampen.
Takk. Har jo hørt og lest det noen ganger selv, men fra mitt ståsted så virker det litt merkelig å ikke ha konkludert enda når vi bare har 3 ligakamper igjen av sesongen. Om de lander på ny manager, så er det ikke bare å sende en sms og så er det i orden liksom. Men samtidig må vi vel nesten stole på at Ornstein har snøring. I motsetning til løkhuet i Manchester City Evening News, så driver ikke Ornstein bare med clickbait.

Den som lever, eller overlever ut sesongen, får se =)
post liked by: Blodfink, Andtho01, Pink Final, Jon Andreas
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4137
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 18146
Liker mottatt: 11785

Andtho01 wrote: 06 May 2024, 23:57 Han blir vel med dette ute mot Arsenal på søndag da..
Når han nærmer seg 50 år og har levert slik som denne kampen i dag, så må jeg si at jeg skjønner at det ikke frister å spille mot Arsenal som er i målform om dagen. :D
post liked by: Andtho01, Pwint, Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2879
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4211
Liker mottatt: 5610

Andtho01 wrote: 06 May 2024, 23:51
Hva mener Gary Neville om det? :angel:
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
RedTrafford wrote: 07 May 2024, 00:16 Når han nærmer seg 50 år og har levert slik som denne kampen i dag, så må jeg si at jeg skjønner at det ikke frister å spille mot Arsenal som er i målform om dagen. :D
Veldig sportig gjort av Evans hvis det stemmer at han egentlig ikke var klar for kamp. Det er slik innstilling vi trenger mer av, å blø for skjorta og klubben. Får håpe ikke han pådro seg en ny skade vertfall.

Og selv om den twatten var full av eksploderende hoder og store bokstaver, så er dette helt vanlig kost i ALLE klubber. Noen ganger må spillere spille selv om de ikke er 100% fit. Slik er det bare i toppfotballen, fordi man vil nesten alltid ha små ondter her og der, og evt småskader eller skader man ikke er helt frisk fra. Så må han heller unngå den 100% sprinten osv.
post liked by: Pwint, Blodfink, Pink Final, Jon Andreas, Andtho01

28FPellistri
Posts: 550
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 572
Liker mottatt: 1956

Selv om jeg leter med lommelykt så klarer jeg ikke finne en enste positiv ting etter denne kampen, det må i så fall være at det øker sjansen for at ETH forsvinner, men jeg er ikke der at jeg håper klubben min taper for å bli kvitt treneren. Vanligvis kan man i alle fall dra ut noe positivt, nesten uansett resultat, men her er det absolutt ingenting.

Om man kan kalle det positivt da, så bør i alle fall alle nå se at Casemiro, Eriksen, Evans er helt ferdige på dette nivået. Det bør ikke være et snev av tvil igjen, og det er nesten provoserende at de får starte i plassen for å gi spilletid til noen av våre unge lovende, men samtidig så er det like greit også, for de unge hadde ikke fortjent å bli fratatt selvtilitten de har, for å være med på denne galskapen.
post liked by: Pwint, Tringe, Andtho01
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona

Alf banan
Posts: 363
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 36
Liker mottatt: 771

Lever godt med at unggutta får spille resten av sesongen. De kan umulig gjøre det så mye dårligere.
post liked by: Pwint, Jon Andreas, Andtho01, Belfastboy

LoveBruno&Rashford
Posts: 64
Joined: 26 Feb 2024, 22:59
Liker gitt: 104
Liker mottatt: 281

Får jo helt frysninger og tårer i øynene av klippene fra borteseksjonen i går. Det er etter slike tap som gjør meg så stolt over å være Manchester United supporter. Opplevd masse slike scener selv live, spesielt i tiden under Moyes. Det er da de ekte supporterne står fram og viser hva de er laget av. Herlige fans i gode og mindre gode dager.
post liked by: Jon Andreas, Andtho01, Buchan, Belfastboy, Rød Pølse, 28FPellistri, Pancho P, Pink Final, Pangaea
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2075
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7848
Liker mottatt: 4513

Enig @LoveBruno&Rashford
Helt enormt, dette har i grunnen kjennetegnet United fansen i alle år, den enorme støtten på borte kampene.
Helt fra 70 tallet har tusenvis av United fans reist land og strand for å støtte laget.
post liked by: Jon Andreas, Andtho01, Belfastboy, LoveBruno&Rashford, Rød Pølse, Pancho P, Pink Final, Pangaea
User avatar

Andtho01
Posts: 1465
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 4738
Liker mottatt: 4785

Håper vi får en respons til Arsenal kampen søndag ellers er eg redd for at vi kommer til å bli most ganske stygt...
post liked by: Pwint, RedTrafford, Jan Erik, Pangaea
Hate Glazer love United
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7782
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28250
Liker mottatt: 18778

Vi spiller fotball som smaker sur eddik i Croydon, men fansen gir oss stolthet @LoveBruno&Rashford og @Buchan.
Vi har magisk support.
Beste bortesupport by far i PL.
Og Old Trafford kan også være bra.
Vi har et større reportoar av sanger enn de fleste.

Tror vi må enda lenger tilbake @Buchan, helt til midten av 1960 tallet.
Vi hadde den største travelling away på balløya.
Hadde det vært pay at the gate fremdeles hadde vi hatt det største følget.
Nå er det jo låst mtp billetter, men vi er i hvert fall best vokalt.
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, Jan Erik, Pangaea, LoveBruno&Rashford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply