EURO 2024 (Tyskland)

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
User avatar

Andtho01
Posts: 1632
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 5483
Liker mottatt: 5577

Sendeplanen til tv2 og nrk under em.
https://www.tv2.no/sport/fotball/fotbal ... /16666049/
post liked by: Rød Pølse, Jan Erik, Blodfink, red
Hate Glazer love United
User avatar

Andtho01
Posts: 1632
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 5483
Liker mottatt: 5577

Da er første troppen til EM bekreftet og det er Tyskland som er først ute.
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Pwint
Hate Glazer love United
User avatar

Andtho01
Posts: 1632
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 5483
Liker mottatt: 5577

Nå har Frankrike og Nederland lagt ut sine tropper.

post liked by: Pwint, RedTrafford, Rød Pølse
Hate Glazer love United
User avatar

Andtho01
Posts: 1632
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 5483
Liker mottatt: 5577

post liked by: Rød Pølse, Blodfink
Hate Glazer love United
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14953
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24494
Liker mottatt: 20518

Litt overrasket over at Zirkzee ikke kom med for Nederland.
Ingen Rashford, men Shaw får altså en mulighet til å bli klar.
Ingen Brandt på Tyskland heller.
post liked by: Andtho01
LUHG!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2733
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 9081
Liker mottatt: 9221

Synes Southgate gjør mye fornuftig her. Rashford har ikke vært god nok, Shaw er egentlig eneste vb de har, så forståelig at han får en sjanse. Er spent på om Mainoo kommer med i troppen, tror han er en av de som er på vippen.

Ser at en del folk stusser på Grealish. Han har spilt mindre enn Rashford, mye færre mål og assists. På et mye bedre lag. Men de er helt ulike spillere. Blir nok uansett ikke et førstevalg.

Bra at Henderson er ute. Spennende at han tester spillere som Wharton, Eze, Trafford, Quansah og Jones.
post liked by: Andtho01, Rød Pølse
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2418
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 11344
Liker mottatt: 10096

Frankrike og Portugal har helt greie spillertropper. England ser veldig bra ut fra midtbanen og frem, Tyskland kommer til å bite godt fra seg på hjemmebane og Nederland er en liten outsider. Mitt tips er at en av de to førstnevnte stikker av med pokalen 🏆
post liked by: Jan Erik, Andtho01, Blodfink
Football, bloody hell!

28FPellistri
Posts: 636
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 671
Liker mottatt: 2307

Personlig holder jeg Portugal som favoritt i lag med Tyskland pga. de spiller hjemme.

England, Frankrike og Spania som utfordrerne, selv om jeg egentlig mener at Frankrike ikke hører helt der oppe pga. jeg mener de har for mange individualister som skal spille for seg selv, i plassen for landet, har individualistene "sommeren" med seg derimot og alt flyter, så kan det bli meget bra. Da kan de ta gullet.

Nederland har jeg 0 tro på. Lite x-faktor i troppen og alt for temposvakt forsvar og ikke minst sentral midtbane. Selv om Van De Ven kanskje er EM sin kjappeste stopper og Frimpong springer fra de fleste, men de to var ikke faste i kvalifiseringen, så vidt debutert begge to (2 kamper hver). Har alt for mange spillere hvor pila peker nedover i karrieren, i tillegg så mangler de den ordentlige målscoreren. Tror de fort ryker i gruppespillet.
post liked by: Andtho01, Jan Erik
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4209
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 18687
Liker mottatt: 12147

Ser at Italia ikke er nevnt her.
Ellers jeg er der, så håper jeg de kommer langt 8-)

Uansett skal man aldri avskrive Italia.
post liked by: 28FPellistri, Blodfink

28FPellistri
Posts: 636
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 671
Liker mottatt: 2307

Har ingen tro på Italia som regjerende mester, men digger den nasjonalfølelsen de viser i landskamper. Helt fra nasjonalsangen spilles til de går av banen etter kampen. De er Europa sitt svar på land fra Sør-Amerika sånt sett.

Blir Barella, Mancini, Pellegrini og Zaniolo en del av troppen til EM så er det i alle fall gode alternativer på kortspill på oddsen. Spesielt Mancini og Zaniolo.

Tror de i likhet med Nederland har for store mangler i troppen. Kanskje spesielt på spissplassen.
post liked by: RedTrafford, Jan Erik, Blodfink
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4209
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 18687
Liker mottatt: 12147

Er for så vidt enig ja.

Sist EM, da hadde jeg i hvert fall ikke troen på dem. :D
post liked by: Jan Erik, Blodfink
User avatar

Jan Erik
Posts: 2733
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 9081
Liker mottatt: 9221

Nå er jo ikke alle troppene klare, men med beskjeden om at Rashford ikke er med, så blir det vel disse United-spillerne I EM....om ikke vi kjøper en haug med spillere før EM da...😁

Maguire
Mainoo (mest sannsynlig]
Shaw (veldig kanskje)

Fernandes
Dalot

Bayindir (?)

McT

Eriksen
Højlund

Og det er vel det? Hvem av disse kommer til å gjøre seg mest bemerket? Sjanse for at Dalot og Fernandes blir Europamestere? Kanskje til og med Harry og Kobbie? Kan Højlund vise seg frem?
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Andtho01, Blodfink

28FPellistri
Posts: 636
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 671
Liker mottatt: 2307

Haha enig :D Mistenker selv at Tyskland blir fryktelig gode i eget EM, selv om jeg egentlig mener at troppen der neppe skremmer vettet av noen. Treg sentral midtbane og lite x-faktor, med unntak av Wirtz og Musiala, men syns ikke sistnevnte har vært allverden i årets sesong, selv om statistikken hans er grei.

Så hadde jeg utvilsomt tatt med Brandt som har dødballfot. Sliter med å se det helt store i Pavlovic selv, men ungt stortalent er han jo selvsagt, men men. Tror de gjør en stor feil om de går for Gündogan og Kroos i lag sentalt i alle fall. Tror de må ha noen med litt mer tempo, særlig mot de bedre nasjonene. Kan fort bli løpt i senkt visst ikke.

Savner kanskje en ordentlig klassespiss tyskerne også selv om Fullkrug er en håndfull og vel så det.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Jan Erik wrote: 21 May 2024, 18:48 Nå er jo ikke alle troppene klare, men med beskjeden om at Rashford ikke er med, så blir det vel disse United-spillerne I EM....om ikke vi kjøper en haug med spillere før EM da...😁

Maguire
Mainoo (mest sannsynlig]
Shaw (veldig kanskje)

Fernandes
Dalot

Bayindir (?)

McT

Eriksen
Højlund

Og det er vel det? Hvem av disse kommer til å gjøre seg mest bemerket? Sjanse for at Dalot og Fernandes blir Europamestere? Kanskje til og med Harry og Kobbie? Kan Højlund vise seg frem?
Bare en ting som gjelder. Komme hjem, friske!! Selv om jeg egentlig er mest bekymret for Lisandro Martinez i Copa America.
post liked by: RedTrafford, Jan Erik, Andtho01
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4209
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 18687
Liker mottatt: 12147

Skulle gjerne ha kommet med noen tips om hvem som vinner EM her, men er litt vanskelig ettersom blekkspruten Paul er dævv :-|
post liked by: Rød Pølse, Jan Erik, Andtho01, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2418
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 11344
Liker mottatt: 10096

Vi kan kjøpe Todibo og Zirkzee og ha akkurat like mange spillere i EM, @Jan Erik. Ta med Bremer så har vi tre spillere vi linkes til som ikke er tatt ut på landslaget til en stor turnering. Betryggende at vi kobles til de nest beste 😬
post liked by: RedTrafford, Jan Erik, Andtho01, Blodfink
Football, bloody hell!
Post Reply