Elden Ring

PC eller konsoll? Brettspill eller andre type spill diskuteres her
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2879
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4211
Liker mottatt: 5610

Gratulerer! Veldig imponerende at du klarte hele sulamitten solo.

Jeg har nå vadet meg gjennom fiender til Malenia. Hjelp!! :rofl: Hun ser seriøst vanskelig ut ja, og spørs om ikke jeg må bruke spirit summon skal jeg ha sjanse. Leser der er en fase 2 også, og hun begynner med omtrent full helse igjen, samtidig som hun healer når hun gjør skade. Faen ikke lett.

Fant aldri veien til Mogh i kloakken, og tror ikke jeg orker mer av de forbanna rørene nå. Spiller offline (har ikke PS+), men vil tro det er mange tips om den rette veien for dere som spiller såkalt online?

Tror jeg har funnet det meste annet der, og klarte å fullføre Dung Eater sitt quest når jeg stablet 6 seed curses ned i hølet hans.

Vanskelige fiender som stopper framgang overalt nå. Fire Giant, Lord of Blood, Malenia. Og Malekith når jeg kommer dit igjen.

Egentlig litt synd det blir så i overkant vanskelig på slutten. Er ingen gamer-gud ;`(
post liked by: Ryder
User avatar

Ryder
Posts: 4830
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2725
Liker mottatt: 11187

Ingen grunn til å skamme seg over å bruke summons, trenger ikke høre på alle gatekeeperne i miljøet…
På første run trengte jeg mange forsøk på Malenia selv med summon. Og ja, hun har en fase to der hun er enda mer aggressiv… 😳
Vanskelig å ta henne uten å lære seg å dodge det der «waterfowl dance»-trikset hennes (der hun hopper etter deg og slasher vilt rundt seg). Veldig krevende, men finnes mange videoer med ulike måter. Klarte det noenlunde etter hvert, men måtte ha en porsjon flaks i tillegg.

Det som er synd, er at det er så stooor forskjell på å bruke summon og kjøre solo. På de mer normale bossene blir det veldig enkelt med feks Mimic når du er høyt i level selv, mens det kan være ekstremt vanskelig å ta dem solo. Spesielt de aggressive bossene der du aldri får fred til å heale eller caste uten at summon tar aggro for deg.

På første run så jeg uansett ikke poenget med å bruke dagevis på en boss, da ville jeg ha progresjon. På NG+ vet jeg jo hva som kommer, så nå har jeg spilt kun for utfordringen, egentlig. Tilpasse våpen, buffs og talismans etter motstander og variere tilnærmingen, mens jeg på første run kjørte Bloodhound’s Fang på bortimot alt og alle.

Alle må jo få spille på sin måte, uansett hva den «git gud»-gjengen måtte mene…
post liked by: Pangaea, Jon Andreas
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2879
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4211
Liker mottatt: 5610

Ryder wrote: 04 May 2024, 13:57 Ingen grunn til å skamme seg over å bruke summons, trenger ikke høre på alle gatekeeperne i miljøet…
På første run trengte jeg mange forsøk på Malenia selv med summon. Og ja, hun har en fase to der hun er enda mer aggressiv… 😳
Det har du helt rett i, og føler meg ikke særlig presset av "git gud" bøllene. Det er mer at det føles bedre å ta bosser 1-mot-1 enn når det blir f.eks. 3-mot-1, der jeg kanskje ikke gjør så mye engang.

Et problem jeg har fått nå når jeg forsøker (nesten) alt solo, er at kameraet er helt forpult jævlig for å si det rett fram. Prøvde et dusin ganger på den dragen helt på starten av Farum Azula... men jeg kan ikke se en jævla dritt :rofl: Døde flere ganger med kamera halvveis gjennom en vegg. Bruker jeg lock-on flagrer kameraet i alle retninger, og jeg treffer ikke så ofte uansett, fordi lock-on punktet er midt på kroppen eller hodet, som er 10m over bakken. Så jeg ender opp med å svinge vilt rundt og bare treffe luft. Og med lock-on off, så treffer jeg fint lite også, fordi jævelen beveger seg rundt i ett sett, flyr opp i lufte og puster ild på meg, og hopper rundt. Ørten ganger prøvde jeg jumpattack på anklene med lockon av, og bommer med 2 piksler eller noe slikt. Så forsøker jeg en stund med lock-on på, men da har jeg enda mindre snøring på hva dragen driver på med. Kort sagt et kaos av en annen verden. Dette var et mye mindre problem når jeg bruker summons.

Folk som sier de vanskeligste bossene i spillet er 1) Kameraet og 2) Tyngdekraften kødder virkelig ikke :D

Når det er sagt, så gikk det relativt greit mot Fire Giant. Men han er ikke så sabla mobil, særlig i fase 2, og lock-on punkt er på anklene, så da blir det litt greiere. I tillegg brukte jeg Alexander der, fordi jeg trodde det var en del av questet hans. Gikk tom for helseflasker på første forsøk når Fire Giant hadde 5-10% helse igjen, men på andre forsøk gikk det.

Endte opp med å sjekke hvordan jeg kom meg til Mohg, og det var ikke så ille likevel. Hadde vært på rette stedet, men tatt feil vei i siste røret, og dermed gått glipp av en liten verden til. Men så dreit jeg tydeligvis kraftig på leggen... Utforsket slik jeg vanligvis gjør, og kom over en dør jeg måtte kle meg naken for, og sim salabim så er visst alle andre avslutninger enn frenzied flame nå låst av. Jaja, kan vel ikke ta flere enn én på konsoll i gangen uansett (på PC kan sikkert folk save scumme). Leste så at det er en liten mulighet for å unngå frenzied flame likevel, men må vinne over Malenia og litt annet ræl, så tenker jeg får kjøre på og se hva som skjer. Har jo aldri fullført spillet enda uansett.

Som du er inne på, så føles balansen i særlig sluttspillet helt feil. Med input reading, tracking og absurd lange attack combos, så er bossene jæææævla vanskelige solo. Men sleng på en god spirit summon som Mimic Tear, og plutselig kan du nesten stå og se på mens bossen dør. Derfor jeg har prøvd nesten alt solo nå. Foreskin duo ble for vanskelig da, så jeg kalte inn Bernahl. Og da gikk det på første forsøk. Så det understreket bare hvor "feil" balansen er synes jeg.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
For å understreke hvor vilt det kan være, her er et bilde jeg tok rett før et av dødsfallene mot dragen/kameraet i Farum Azula. Ser ikke en forbanna skjit :rofl:
Image
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2879
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4211
Liker mottatt: 5610

Å herregud! Maliketh! :sob: :sob:

Klarte draconic tree sentinel på andre forsøk, så trur ikke jeg suger alt for ille sånn generelt. Men denne karen? Helt sinnsykt. Kommer stort sett til fase 2, men der dør jeg nesten alltid i løpet av noen få sekunder. Ja, bokstavelig talt. Null vindu for angrep. Det er som United-fansen synger: "ATTACK, ATTACK, ATTACK". I fase 2 flyr han rundt i rommet med farten til en lysstråle. Bakken eksploderer, store AoE angrep det virker umulig å rulle unna. Så lange combos og så små pauser mellom, at det kunne like gjerne vært en combo på 20 angrep.

Har parry-gadget fra Bernahl, men jeg har bare sett et gult/hvitt sverd 1 gang hittil på 10+ forsøk, så virker ikke som det er særlig nyttig. Og om ikke uendelig combos, absurd fart og flyving var nok, så gjør han DoT (damage over time) skade og kan semi-permanent redusere helsen min. Et par ganger har jeg dødd når han var på andre siden av arenaen, fordi jeg ikke rakk å drikke potion før DoT drap meg.

Til slutt tok jeg og oppgraderte Mimic Tear til +9 og prøvde med "cheese". Men selv det var ikke nok, men nå klarte vi vertfall å overleve en liten stund, og fikk ham ned til kanskje 30% helse. Ettersom denne bossen må slås for å komme videre, kan det se ut som jeg aldri får sett slutten av spillet med egne øyne. Maliketh ser klin, fuckings umulig ut. Riktignok kom jeg aldri til fase 2 av Malenia de få forsøkene jeg prøvde, men hun virket "lettere" enn det her. Var vertfall mulig å få inn noen angrep her og der uten å bli truffet. Men problemet der er selvsagt at hun healer hver gang hun treffer, så det blir ekstremt vanskelig med mindre man er en gud til å rulle unna angrep.

Synes spillet var veldig bra fram til Leyndell, men etter det er det for ubalansert, og mange fiender og bosser blir gjenbrukt, som ikke er så digg.

Har 60 vigor og til sammen ~2300 helse pga talisman og physick flask, men det hjelper ikke så mye når han angriper som et maskingevær som flagrer rundt i luften.

Synd vi ikke kan bruke ALLE spirit ashes. Da hadde jeg hatt en sjanse. Kanskje :cry2:
post liked by: Ryder
User avatar

Ryder
Posts: 4830
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2725
Liker mottatt: 11187

Maliketh er en jævel, ja, de kommer tett på slutten her. Synes det verste var de der rødsvarte prosjektilene som går rett gjennom pilarene - umulig å gjemme seg.

Knallbra å ta Tree Sentinel på to forsøk, da! Selv brukte jeg mange flere forsøk på ham enn på Maliketh. Sistnevnte har heldigvis ganske lite liv, så jeg hadde flaks med noen saftige treffere. Men det er jo en kaos-kamp og vanskelig å legge opp noen strategi…

Har du forresten funnet fram til den «hemmelige» bossen, Dragonlord Placidusax? Veldig kul boss, men vanskelig den også så klart. Som på alle drager tydde jeg til «boblekanonen» Envoy’s Longhorn.
post liked by: Pangaea
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2879
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4211
Liker mottatt: 5610

Hadde fått litt trening på draconic tree sentinel utenfor Leyndell, og denne er vel samme sorten, så klarte dermed å unngå de fleste av angrepene. Jeg var også ganske aggressiv, og rullet mot dem og fikk inn noen slag og hoppe-angrep. Klarte å unngå de fleste flammekulene også, men ble tatt et par ganger når jeg prøvde å heale. Input reading er noe dritt. Men det føltes tross alt ut som en "normal" fiende det gikk an å rulle unna angrep fra og slikt, uten at hele landsdelen eksploderte i AoE effekter støtt og stadig.
Ryder wrote: 05 May 2024, 13:41 Har du forresten funnet fram til den «hemmelige» bossen, Dragonlord Placidusax? Veldig kul boss, men vanskelig den også så klart. Som på alle drager tydde jeg til «boblekanonen» Envoy’s Longhorn.
Hadde ikke det, men husket å ha lest noe om og ta heisen ned igjen, og da fant jeg ham til slutt. Prøvde alene, men måtte gi opp. Fikk ham til kanskje 30%, men laserøyer og slikt tok raskt knekken på meg. Med Mimic tear gikk det bedre. Kaotisk siden han plutselig forsvant og ikke så lett å vite hvor han dukket opp, og det stupe-angrepet gjor jævlig mye skade når han traff. Typ 70-80% av helsen min.

Har ikke prøvd "boblekanonen" som du kalte den, haha, men har 1 stk i sekken et sted. Men har igrunnen bare oppgradert sverdet jeg bruker, pluss et par strike våpen til +5 eller noe slikt tidlig i spillet, når jeg skulle inn i diverse gruver. Har oppgradert Claw seal til +20 eller deromkring også, men det gjør sikkert null nytte siden jeg nesten bare buffer med den.

Prøvde igjen på Maliketh også, men med Mimic Tear. Klarte han faktisk på andre eller tredje forsøk i dag, så det var en lettelse. Flaks at han holdt på med mimic tear i starten av fase 2, så jeg rakk å chugge noen helseflasker og buffe, og så tok vi han gitt.

Gikk alene inn mot det som åpenbart ble en bossfight i Ashen Leyndell, og fy flate... 17 ulike one-shot angrep? Okay. Greit. Mimic tear neste. Og da gikk det på første forsøk. Det som er så synd. Klin fuckings umulig alene, og så blir det ofte relativt enkelt med mimic tear. Vertfall på bossene som ikke er Maliketh :sweat_smile:

Men nå har jeg lært at de stacker bullshit på bullshit på disse endgame bossene, så prøvde ikke engang det som ser ut som siste bossen, Elden Beast, alene. Men det ble mye det samme der, tok to runder for å lære meg noenlunde angrepene, og så tok vi jævelen. Veldig rare hitboxer på den da, bommet merkverdig ofte selv om jeg sto 'inni' den omtrent. Hadde aldri i livet klart noen av disse bossene uten hjelp fra Mimic. Men når spillet skal være så borti gamperæva urettferdig, så var det vel på tide å spille "unfair" fra min side også.

Joda, det er verktøy i spillet så det er vel fair slik sett, men det føles bare ikke slik når forskjellen i vanskelighetsgrad er så himmelvid mellom solo og Mimic tear.

Antar det blir credits når jeg trykker på knappen om "become frenzied flame elden lord" eller hva det sto, så ikke gjort det enda. Tenkte å prøve meg på Malenia og Lord of Blood igjen. Men nå med hjelp. Begge to virker for vanskelig alene.

Var ganske kul videosnutt av drapet på Placidusax da. Sprang i en liten bue mot hans høyreside mens han sprutet flammer mot meg, så jeg ungikk det med ca 2 kukhår, så hoppet jeg inn for dødsstøtet 8-)

Kan ikke fatte og begripe hvordan du har klart alle disse fiendene helt solo. Respekt! :strong:
post liked by: Ryder
User avatar

Ryder
Posts: 4830
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2725
Liker mottatt: 11187

Hehe jo takk, kombinasjon av tålmodighet, en del flaks og at jeg tross alt er høyt i level (godt over 200) og har tilgang på "alt" av våpen. Men selvsagt også blitt bedre på runde to.

Grattis med runding!

Begynte å lagre videoer av kampene, har klipt ned noen av dem. Mest Great Stars, men også et par andre våpen.

Aller mest fornøyd med denne, Radagon nede på litt over 20 sek:


Radagon+ Elden Beast (et par bommer mot Radagon der, men kjapt lell)


Fornøyd med cheesen på denne mot Godskin Duo, en av de mest forhatte bossene:


Placidusax eating bubbles:


Maliketh:


Godfrey/Hoarah Loux - her spiller jeg faktisk skikkelig dårlig i første fase, blir truffet av alt. Men ganske bra mot fribryteren:


Godfrey/Hoarah Loux co op:



Fucket dessverre opp da jeg skulle lagre Malenia-kampen, så den er tapt. Irriterende.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pangaea wrote: 05 May 2024, 21:29
Antar det blir credits når jeg trykker på knappen om "become frenzied flame elden lord" eller hva det sto, så ikke gjort det enda. Tenkte å prøve meg på Malenia og Lord of Blood igjen. Men nå med hjelp. Begge to virker for vanskelig alene.
Du kan la avslutningen kjøre og få credits, men når du får spørsmål om du vil starte "a new journey" (NG+) svarer du nei. Da kan du dra rundt på kartet å gjøre alt det du ikke ble ferdig med, uten å starte på nytt - inkludert bosser du ikke har tatt.

Kan være smart å samle litt ressurser osv før du evt starter på NG+. Skaff deg alle Bell Bearings, da kan du kjøpe alle smithing stones fra de konene i Roundtable Hold i neste run (bortsett fra Ancient Dragon Smithing Stones, som må finnes på nytti hvert run).
post liked by: Pwint, Pangaea
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2879
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4211
Liker mottatt: 5610

Litt av ei kølle du går rundt med der! :rofl: :sweat_smile:

Utrolig nær å stryke med et par ganger mot Elden Beast, men du har sikkert kontroll. Spørs om ikke jeg må lære meg å bruke Ash of War bedre. Har knapt brukt dem i det hele tatt. Hadde Lion's Claw også, men bommet ofte når jeg prøvde, selv med lock-on. Slik sett kan det være nyttig å se andre spille, og hva du gjør.

Imponerende videoer da, det må jeg si. Kunne jo blitt skjære youtube-stjernen :D

Jeg avsluttet saven min i går, og var et hår fra å gå til NG+, men så tenkte jeg at det ville være greit å ha den liggende til DLC. Det meste er tross alt gjort, og jeg tipper DLC blir borti helvete vanskelig, så kanskje best å prøve uten ekstra vanskelighetsgrad fra NG+ scaling.

Fyrte så opp DEX katana builden som ga seg mot Maliketh. Skiftet ut skjoldet med dual-katana og prøvde meg en håndfull ganger på Bernahl og draconic tree sentinel. Men fy pokker... DEX suger baller! Var som jeg ikke var der i det hele tatt, og fiendene kunne bare fritt denge løst på meg. Katana må gjøre sånn ca 0 poise skade, selv med hoppeangrep, for de rikket seg vertfall ikke en mm.

Oppdaget at den saven var ganske ræva mtp ting jeg hadde gjort - quests, minor trees og våpen etc funnet. Så tenkte å ta den inn til NG+ og heller gjøre det mer fullstendig der. Men dex sugde så knallhardt at skal jeg komme meg forbi noen av disse jævlene, selv med mimic tear, så må jeg respecce til strength tror jeg. Da kan jeg vertfall gjøre litt reell skade, og de kan ikke bare angripe "gjennom" mine angrep uten å merke en dritt. Hadde 80 dex der, så skade burde være god, men det hjelper ikke så mye når jeg blir dengt gul og blå av de fleste, særlig fiender med skikkelig rustning.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Haha, morsomt å se skikkelig på noen av disse kampene. Flere av angrepene til Godfrey/Hourah Loux er komisk treige, eller forsinkede. Bruker et halvt år på å forberede slag, for å lure ut rulling fra oss som de så kan ta oss på. Utrolig mange fiender som er slik i spillet. Var det jeg sleit felt med mot Margit helt i starten også. Noen angrep er sykt raske, mens andre har nesten tåpelig lang "opptakt". Men det funker for så vidt. Veldig lett å rulle for tidlig, og så få dæng når man kommer ut av rullen.
post liked by: Ryder
User avatar

Ryder
Posts: 4830
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2725
Liker mottatt: 11187

Pangaea wrote: 08 May 2024, 15:31 Litt av ei kølle du går rundt med der! :rofl: :sweat_smile:

Utrolig nær å stryke med et par ganger mot Elden Beast, men du har sikkert kontroll. Spørs om ikke jeg må lære meg å bruke Ash of War bedre. Har knapt brukt dem i det hele tatt. Hadde Lion's Claw også, men bommet ofte når jeg prøvde, selv med lock-on. Slik sett kan det være nyttig å se andre spille, og hva du gjør.

Imponerende videoer da, det må jeg si. Kunne jo blitt skjære youtube-stjernen :D
Haha, kontroll hadde jeg vel ikke akkurat. Bommet på et par dodges, var heldig 🥵
Pangaea wrote: 08 May 2024, 15:31 Jeg avsluttet saven min i går, og var et hår fra å gå til NG+, men så tenkte jeg at det ville være greit å ha den liggende til DLC. Det meste er tross alt gjort, og jeg tipper DLC blir borti helvete vanskelig, så kanskje best å prøve uten ekstra vanskelighetsgrad fra NG+ scaling.
Har heller ikke aktivert NG+2, litt av samme grunn. Har dessuten startet en helt ny karakter - litt med tanke på at det kanskje kan være en fordel i DLC-en, men også på grunn av pvp. Har endelig fått selvtillit nok til å ha lyst til å spille litt pvp, men er altfor høyt i level med tanke på matchmaking-meta som ligger rundt 150. Så prøver kanskje et run med en ny karaktere der jeg kommer til å stoppe på 150. Får se hva jeg orker og rekker!
Pangaea wrote: 08 May 2024, 15:31 Fyrte så opp DEX katana builden som ga seg mot Maliketh. Skiftet ut skjoldet med dual-katana og prøvde meg en håndfull ganger på Bernahl og draconic tree sentinel. Men fy pokker... DEX suger baller! Var som jeg ikke var der i det hele tatt, og fiendene kunne bare fritt denge løst på meg. Katana må gjøre sånn ca 0 poise skade, selv med hoppeangrep, for de rikket seg vertfall ikke en mm.

Oppdaget at den saven var ganske ræva mtp ting jeg hadde gjort - quests, minor trees og våpen etc funnet. Så tenkte å ta den inn til NG+ og heller gjøre det mer fullstendig der. Men dex sugde så knallhardt at skal jeg komme meg forbi noen av disse jævlene, selv med mimic tear, så må jeg respecce til strength tror jeg. Da kan jeg vertfall gjøre litt reell skade, og de kan ikke bare angripe "gjennom" mine angrep uten å merke en dritt. Hadde 80 dex der, så skade burde være god, men det hjelper ikke så mye når jeg blir dengt gul og blå av de fleste, særlig fiender med skikkelig rustning.
På mitt første run hadde jeg DEX høyest og noe STR, og følte det var gikk ok. Men kommer jo an på våpen osv, synes også katanas blir litt smått og med lite oomph mot slutten. Regner med du har et øye til hvilke våpen som scaler med hvilken atributt? Noen våpen scaler med dex, andre med str og andre igjen med arcane osv. Når du levler opp kan du se hvor mange poeng du får i økning med det ene eller det andre. Dex rimer jo ofte også med hemmorhage, så det lønner seg å bruke våpen med bleed og om du bruker Ash of Wars lønner det seg å ha occult infusion.
Anbafaler også å prøve 2 x curved swords (f.eks Scavenger's Curved Sword eller Bandit's Curved Sword). L1 jump attack eller running attack gir 4 treff, i motsetning til 2 som du får med andre våpentyper. Gir både mye skade og bleed dersom du har det på våpenene.
Uansett lurt å ha en god del poeng i STR for å beefe det opp,..

Et par flere videoer:
Fikk jo ikke fanget Malenia-kampen min, men her er en co op der jeg bruker samme våpen/taktikk så det ligner veldig. Klarer å nøytralisere henne bortimot konstant med Eochaid's Dancing Blade-skill'en.



Denne er litt morsom, og enda et eksempel på hvor OP Envoy's Longhorn kan være, spesielt mot svære bosser. Og alltid tilfredsstillende å avslutte med en saftig critical hit!

post liked by: Pangaea
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2879
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4211
Liker mottatt: 5610

Ryder wrote: 09 May 2024, 02:32 På mitt første run hadde jeg DEX høyest og noe STR, og følte det var gikk ok. Men kommer jo an på våpen osv, synes også katanas blir litt smått og med lite oomph mot slutten. Regner med du har et øye til hvilke våpen som scaler med hvilken atributt? Noen våpen scaler med dex, andre med str og andre igjen med arcane osv. Når du levler opp kan du se hvor mange poeng du får i økning med det ene eller det andre. Dex rimer jo ofte også med hemmorhage, så det lønner seg å bruke våpen med bleed og om du bruker Ash of Wars lønner det seg å ha occult infusion.
Anbafaler også å prøve 2 x curved swords (f.eks Scavenger's Curved Sword eller Bandit's Curved Sword). L1 jump attack eller running attack gir 4 treff, i motsetning til 2 som du får med andre våpentyper. Gir både mye skade og bleed dersom du har det på våpenene.
Uansett lurt å ha en god del poeng i STR for å beefe det opp,..
Respecca til strength idag for å prøve meg fram. Men fy flate så jeg sliter med Elden beast. Den dobbelfighten er helt syk egentlig. Så mange AoE og one-shot angrep at jeg blir helt svimmel. Mulig det er pga manglende incantations og talismans, men jeg slet LANGT mindre på forrige save. Har sikkert dødt 20 ganger allerede, og sleit som fy mot Meliketh også.

Prøver meg med å dualwielde Blasphemous blade og Ordovis greatsword, begge +10. Likte bevegelsene med banished knight greatsword bedre, men får prøve litt til. Ser ut som mye må være basert på hoppeangrep, og det føles litt cheesey, vertfall i lengden. Prøvd noen ganger med Blasphemous twohåndet også, men vi dør som fluer likevel.

Hadde bare lyst til å få denne saven til NG+ slik at jeg kan begynne med blanke ark. Har nesten ingen crystal tears engang, så det er et salig rot egentlig, men slik blir det vel i førstesaven når man spiller blindt 8-) Fikk tak i Erdtree +2 talisman vertfall, ettersom jeg visste hvor den var, men har ingen holy damage talismans, så det er ikke akkurat ideelt mot Elden beast :sob:

Leste faktisk det der om 2x curved swords nylig, så det høres ganske mektig ut. Men har ikke noen slike sverd her tror jeg.

Ang. dex, så brukte jeg den opprinnelige uchigatana. Helt grei den tror jeg, og prøvde som sagt med 2x uchigatana. Men det var fælt vanskelig og jeg døde og døde og døde igjen. Sikkert andre våpen med dex scaling som er bedre, som gjør mer poise skade f.eks. Men jeg orket ikke prøve å finne ut av det siden det sugde så fælt, vertfall sammenlignet med twohanded strength som jeg hadde god erfaring med.

Jaja... så leser jeg om syke jævler på discord som spiller gjennom spillet med hva de kaller RL1+0, som visstnok betyr wretch på level 1, og aldri levle opp verken karakter eller våpen. Fytti katta! :hah: Kanskje mye basert på parry+criticals, men det er neppe alle fiender det fungerer godt mot.
post liked by: Ryder
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2879
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4211
Liker mottatt: 5610

Forresten, lagger det når dere spiller coop? Så videoen over, og det var så rar effekt på Malenia når du brukte ash of war (antar jeg). Eller er det slik det ser ut med Eochaid også i single player?

Meget flott seier der btw :thumb_up:
post liked by: Ryder
User avatar

Ryder
Posts: 4830
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2725
Liker mottatt: 11187

Opplever ikke spesielt med lagg i co op. Og weapon arten gir mange små treff så det ser ut som det "hakker", kanskje det er det du mener?
Men spiller på PS4, så det kjører uansett ikke like smooth som på PS5 eller bra PC.

Når du dual wielder f.eks Blasphemous Blade og Ordovis Greatsword, veksler du mellom to og ett våpen så du får brukt weapon art-en? Om du alltid har to framme er det antagelig bedre å bruke to helt like/lignende våpen sånn at du får et annet og bedre moveset - og heller bruke de unike våpnene en i gangen.

Om jeg dual wielder, er det som regel standard-våpen, som Great Stars, Cross Naginata eller to curved swords eller katanas. Nagakiba er kanskje den mest effektive katanaen, mye bedre range enn uchigatana. Spilte en stund med Nagakiba i venstre og Rivers of Blood i høyre hånd. Det gjorde bra vei i vellinga, kunne kombinere mellom RoBs weapon art (Corpse Piler) og komboangrep.

Det er sjukt med de RL1-folka som løper rundt i trusa med treklubba si, ja |P
Men tror de fleste av dem i det minste oppgraderer våpenet sitt, ser ut som de fleste av dem gjør grei skade per hit. Spilte en co op mot Malenia her om dagen, og havnet faktisk i selskap med legenden "Let Me Solo Her"
https://www.youtube.com/@LMSH/videos

Han har vel godt over 1000 seire solo mot Malenia, og har til og med rundet spillet i en mod der alle motstandere er Malenia :dead: (trøsten får være at han visstnok trengte 240 forsøk før han drepte Malenia første gang...)
Er vel ikke feil å si at han gjorde mesteparten av jobben, men fikk blandet meg inn med et par treffere..

Ellers er det en reality check å starte på nytt med ny karakter, gitt! Veldig uvant å ikke kunne skifte våpen, buffs osv men heller bare klare meg med den ene øksa jeg har... Det går adskillig bedre enn på det første runnet da, men fortsatt veldig krevende.
post liked by: Pangaea
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2879
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4211
Liker mottatt: 5610

Ryder wrote: 10 May 2024, 13:30 Han har vel godt over 1000 seire solo mot Malenia, og har til og med rundet spillet i en mod der alle motstandere er Malenia :dead Er vel ikke feil å si at han gjorde mesteaparten av jobben, men fikk blandet meg inn med et par treffere..

Ellers er det en reality check å starte på nytt med ny karakter, gitt! Veldig uvant å ikke kunne skifte våpen, buffs osv men heller bare klare meg med den ene øksa jeg har... Det går adskillig bedre enn på det første runnet da, men fortsatt veldig krevende.
Åh herregud, er det mulig? Ufattelig hva noen får til i slike spill? :O :dead:

Synes det var veldig artig å begynne på nytt som wretch når jeg gjorde det. Hadde bedre kunnskaper også, så det gikk lettere i starten. Og var sikkert heldig med at jeg fikk et godt armour i den første leiren, så det hjalp en del. Gikk ikke like bra mot første fienden helt i starten, splitter nakken, men så er det jo meningen vi skal dø der uansett :D

Fortsatt ikke kommet fordi Elden Beast igjen på denne ganske herpa saven, og det virker klink fuckings umulig for å være ærlig. Må ha vært griseheldig som fikk det til så raskt forrige gang. Like før jeg bare sletta spillet i frustrasjon i går kveld.
User avatar

Ryder
Posts: 4830
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2725
Liker mottatt: 11187

Det verste med Elden Beast (bortsett fra avstanden og all løpingen) er at det tar så lang tid og derfor lett å gjøre feil en eller annen gang. Angrepene er ofte veldig telegraferte og dermed mulige å komme unna, men krever jo konstant konsentrasjon ettersom du ikke tåler mange treff.

På det nye runnet prøvde jeg i går å fyke opp og ta Margit allerede som level 15. Gikk ikke så bra, fikk ham vel ned til 60% på det beste etter 5-6 litt halvhjertede soloforsøk. Tror jeg var lvl 30-35 første gangen (med summon). Har glemt litt hvor naken man er fra scratch, i NG+ er jo starten fullstendig barnemat.

Har ellers respeccet hovedkarakteren min til en INT build, har tidligere ikke rørt sorceries i det hele tatt. Har surret litt rundt med det, føles veldig rart og ikke helt riktig for meg. Men skal gi det noen sjanser til, mulig det bare er en vanesak.
post liked by: Pangaea
Post Reply