Bruno Fernandes

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3098
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 14549
Liker mottatt: 9460

Rød Pølse wrote: 30 Apr 2024, 19:36 Jeg tar selvkritikk, @Pwint. Akkurat nå har jeg rullet fruen inn i et gulvteppe og plassert henne i skammekroken etter en middag under pari.
Som man gjør 😂😂
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Blodfink, Pink Final, Belfastboy
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pangaea
Posts: 2879
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4211
Liker mottatt: 5606

Pwint wrote: 30 Apr 2024, 18:50 Ja humor skal man være forsiktig med. Jeg unngår det helt og forventer egentlig at andre på forumet også gjør det. Fotball er ikke noe å tøyse med. Tant og fjas kan de drive med på curling forumet.
Nå synes jeg du er ute på tynn is altså :P

Vi har jo hatt disse rundene noen ganger, så vi vet vel alle hvor vi står, mer eller mindre. Uten sammenligning for øvrig:

Hun: "Ta ned dasslokket etter du har markert rundt toalettet!"
Han: "Slutt å ha sex med naboen!"

Eller noe slikt :rofl:
post liked by: Rød Pølse, Andtho01, Blodfink, Pink Final, Jan Erik, Pwint, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7751
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28100
Liker mottatt: 18613

Ble Nord-Irland i sin tid et bedre landslag da George Best ble gammel nok til å spille for dem?
Ble Southampton bedre da Matt Le Tissier kom opp på førstelaget?
Ble Manchester City bedre da Georgiou Kinkladze ble hentet inn?
Svaret er vel nei på alle tre.
Det finnes dusinvis av eksempler på lag med én spiller som er bedre enn resten.
Hvor laget ikke nødvendigvis har fått bedre resultater.
Summen av et lag forteller nødvendigvis ikke noe om eneren på det laget.
De av oss som husker Manchester City 1995/96 vet at de ble sitt svakeste jeg på år og dag.
Men ingen, selv vi med røde briller vil vel nekte på at Kinky var en helt genial ballspiller.

Om Bruno Fernandes bremser at vi blir en spillemessig (lyse)blå kopi av det moderne Man City vet ingen.
Jeg tror han ville spilt fast hos juksemakerne i et parallelt univers der Kevin de Bruyne ikke hadde latt seg lure til Etihad 😉.

Den gang vi hadde Zlatan Ibrahimovic ble ballen helt tydelig spilt på ham.
Alt skulle innom ham, noe som i min verden bremset spillet vårt.
Kan ikke helt se at alt nå skal innom Bruno.
Han krever som nevnt ikke å få ballen.
Men han involverer seg, i alt, hele tiden.
Det er noe annet, det er en styrke slik jeg leser matchene våre.
post liked by: Pwint, Belfastboy, Ryder, Jan Erik, Rød Pølse, Andtho01, LoveBruno&Rashford, Pancho P, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2265
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 10385
Liker mottatt: 9259

Gode poeng, @Pink Final. Norge har ikke blitt bedre med Ødegaard, men Portugal er bedre med Bruno. Min helt elleville teori er at det handler om kvaliteten på resten av laget. Fotball er til syvende og sist et lagspill.

Nå begynner vi å se konturene av en sportslig ledelse det går an å stole på, så da får man se hvilke grep som blir gjort. Å selge Bruno for gode penger er nok ikke det vanskeligste i verden, men jeg tviler på at det blir prioritert. Vår eminente kaptein begynner etterhvert å bli en voksen mann, han vil vel også ha et ord med i laget når det gjelder egen fremtid.

Mitt håp er at man bygger rundt Bruno, slik at han får være en del av et bedre lag før tiden løper ut for vår portugisiske ledestjerne.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Andtho01, LoveBruno&Rashford, Pwint, Pancho P
Football, bloody hell!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14815
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23889
Liker mottatt: 19957

10Hag wrote: 30 Apr 2024, 18:29 Vi gjentar alle oss selv i disse diskusjonene.
Det er i hvert fall en sannhet :hah:

Jeg er lei av å lese de 5 bokstavene satt etter hverandre:"Bruno", og det er ikke hans skyld :hah:

Ikke ment negativt mot 10Hag eller noen andre her. Mange gode poster, men gjentagende? Ja.
post liked by: RedTrafford, Pwint
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2265
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 10385
Liker mottatt: 9259

Det er ingen som tvinger deg til å lese alle poster, @Blodfink. Jeg kommer ikke til å ta hensyn til hva du er lei av. Det må du nok bare lære deg å leve med 😉
post liked by: Pink Final, LoveBruno&Rashford, Belfastboy, Andtho01
Football, bloody hell!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7751
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28100
Liker mottatt: 18613

Jeg håper vi får på plass et grunnspill det går an å dra kjensel på.
Er ikke så veldig hippen på at vi skal bli Manchester City v2.0.
Men vi må kunne dominere mot de fleste lag.

De fleste spillerne våre og omtrent alle managerene har fått passet sitt påskrevet.
De er til hinder for oss de fleste av dem.
Det ble laget en tråd da Rangnick ble ansatt.
Den handla om hvem som ville profitere på at han kom inn, og hvem det bare var å kaste i søpla.

Med fasit i hånd har alle våre managerer foretrukket å bruke både de Gea, Shaw, Maguire, Rashford, Fernandes og noen til.
Det forteller vel egentlig at disse gutta er de beste vi har.
Nå er jo de Gea borte, og vi har fått inn en mer moderne keeper.
Uten at jeg ser forbedringer i hvor tett leddene våre opererer, eller hvordan vi distribuerer ballen innad i laget.

Vi har brukt så vanvittig mye penger på å ‘oppgradere’ stallen de siste 11 år.
Gresset er alltid grønnere andre steder, men når alt kommer til alt må vi visstnok stole på Maguire, Fernandes og Rashford.

Vi er i FFP knipa, og i min verden, både matematisk og fotballtaktisk kan vi ikke begynne med å bytte ut Bruno Fernandes.
Det er rundt ham vi må bygge.
Om vi absolutt igjen må ‘oppgradere’ spillerstallen.

Jeg er ikke for å sparke Erik ten Hag.
Håper han blir, synes vi var gode i 2/3 del av 2022/23.
Men om fingeren absolutt skal peke mot noen - jeg er skuffa over at vi ikke har en gjenkjennbar spillestil.
Vi gjenvinner høyt og kjører raske overganger.
Der er vi vel statistisk nest beste lag i PL etter gjengen til det sjarmerende colgate smilet fra Stuttgart.
Også var vi ganske gode på å spille oss ut bakfra i fjor, med de Gea, Martinez og de gutta.
Klart Martinez er savnet, han var en åpenbaring.

Synes vi har mye bra i stallen vår jeg.
Komplettere for en gangs skyld de beste vi har med noen spillere som faktisk oppgraderer oss.
Begynn aller helst med en CDM av klasse.
Bruno må bli.
Om vi ikke skulle ramle over gryta med gull der regnbuen slutter og vi kan handle som enda fullere sjømenn enn godeste Eddie boy.
post liked by: Rød Pølse, Andtho01, LoveBruno&Rashford, Belfastboy, Pwint, Pancho P, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

LoveBruno&Rashford
Posts: 60
Joined: 26 Feb 2024, 22:59
Liker gitt: 101
Liker mottatt: 269

Jeg elsker Bruno. Vært vår klart beste spiller i hver sesong etter at han kom.
Men jeg er enig med Ineos. Han bør selges for riktig pris. Ineos vil bygge nytt. Å få f.eks 80 mill pund for en 30 åring er perfekt når ny grunnmur skal bygges. Hjelper det å få inn ett par av førstevalgene til Ineos/manager så mener jeg det er det korrekte å gjøre. Vi har Mount i bakhånd og det blomstrer med gode offensive spillere i Manchester United om dagen.
Én dårlig sesong til Bruno etter passert 30 så faller nok prisen betraktelig så ikke helt natta å selge for en høy pris i sommer.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, RedTrafford, Ryder, Belfastboy, Andtho01, Pancho P, Buchan
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14815
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23889
Liker mottatt: 19957

Rød Pølse wrote: 01 May 2024, 11:10 Det er ingen som tvinger deg til å lese alle poster, @Blodfink. Jeg kommer ikke til å ta hensyn til hva du er lei av. Det må du nok bare lære deg å leve med 😉
Å, er det ikke tvang?? Jeg er uansett møøka lei. At noen ikke tar hensyn til det er kjempedårlig gjort :hah:
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Jan Erik, Andtho01, Pwint
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7751
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28100
Liker mottatt: 18613

Jeg er også lei.
Men ikke av å lese at Bruno er god 😉.
Men av å lese hvor ubrukelig resten av laget er, Rashford spesielt.
Så akkurat denne tråden er forfriskende, for 80% av forumet minst, skriver pent om Bruno.
Blir aldri lei av det 🔴⚪️⚫️.
post liked by: Andtho01, Pwint, Rød Pølse, Belfastboy, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2879
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4211
Liker mottatt: 5606

Slike innlegg kan selvsagt se teite ut hvis Bruno plutselig drar en Torres og blir helt rævva neste sesong for eksempel, men jeg synes ikke vi bør selge ham bare fordi han er rundt 30 nå, og kommer til å falle i verdi de neste årene. Vi kan bare ha 11 spillere på banen, og kvalitet teller. Bruno er kvalitet, og ser og gjør ting andre ikke gjør. Mener han er en spiller man bygger laget rundt. Særlig hvis vi skal fortsette med en 10er. Der er han fantastisk, og den beste i ligaen sammen med en viss rødhåret kar.

Skal vi selge for å få inn en del verdi slik at vi har FFP-råd til å kjøpe inn andre kvalitetsspillere vi trenger (med riktig profil!), så gir det mer mening å selge spillere som Casemiro, Greenwood, Sancho. Martial og Varane er vel på utgående kontrakt, så 0 å hente der, men det forsvinner en god slant fra lønnsbudsjettet. McTominay ønsker jeg å ha med videre, men hvis han ønsker fast startplass er ikke United stedet, og han er en spiller som kan dra inn litt gryn også. Er jo nesten toppscorer denne sesongen! :D
post liked by: Pink Final, Andtho01, Rød Pølse

LoveBruno&Rashford
Posts: 60
Joined: 26 Feb 2024, 22:59
Liker gitt: 101
Liker mottatt: 269

Bruno ble som forventet og ikke ufortjent kåret til Manchester Uniteds månedens spiller for april.
post liked by: Jan Erik, Andtho01, Pwint, Pink Final, Buchan, Rød Pølse, Pangaea, Can2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7751
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 28100
Liker mottatt: 18613

Husker ikke om denne artikkelen fra United dott no alt er nevnt?
https://www.united.no/nyheter/rett-inn- ... er/1298646
Bruno Fernandes er vel egentlig best i alt.
Om man ser statistisk på det i hvert fall.
Altså best i alt i PL, ikke kun i United.
Eller rettere sagt, holder vi oss til sjanseskaping er han best i Europa.
Hadde ikke bytta denne spilleren med noen.
Og i hvert fall ikke med Donny van de Beek som ikke har bevist noen ting post Ajax.
Bruno Fernandes er spilleren vi må bygge rundt.
post liked by: Andtho01, Jan Erik, Pwint, Buchan, Rød Pølse, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3098
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 14549
Liker mottatt: 9460

Bruno, Bruno, Bruno,
He’s from Sporting like Cristiano,
He goes left,
He goes right,
He makes the defences look shite,
He’s our Portuguese magnifico....
post liked by: Rød Pølse, Jan Erik, Andtho01, Buchan, Pink Final
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2265
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 10385
Liker mottatt: 9259

Bruno er forøvrig nominert til månedens spiller i PL. I april ble det en seier, tre uavgjorte og ett tap i ligaen for United. Tenk hva en slik spiller kunne fått til i et godt lag...

Så lenge Manchester United ikke er ute etter Bruno Fernandes tror jeg det er lite sannsynlig at det kommer et bud som er fristende nok til å slippe kapteinen. Sånne bytterykter med FdJ gidder jeg ikke forholde meg til. Barcelona-strategen er den nye Wesley Sneijder.

Nå kjenner ikke jeg Bruno personlig, men jeg blir overrasket hvis han har lyst til å spille ørkenfotball sammen med Neymar og Ronaldo.

Hvis vi kan hente et par stoppere, en 6er og en spiss i sommer kan vi sannsynligvis få enda mer ut av vår soleklare ener.
post liked by: Pwint, Jan Erik, Buchan, Pink Final
Football, bloody hell!
Post Reply