Manchester Uniteds nye eiere, rykter og spekulasjoner

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
Post Reply
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15363
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 26438
Liker mottatt: 22192

Denne finans-fyrste-suppa startet i 2003, det som skjer nå startet da...Som nevnt til det kjedsommelige og kanskje provoserende for noen, jeg fortsetter å følge United uansett eiere, jeg har gått på akkord med meg selv i 20 år mtp. Uniteds eierskap, og skylda for alt har de som styrte skuta FØR Glazers....
LUHG!

Deleted User 430

SJR og Ineos kan fint konkurrere om å kjøpe klubben, rent økonomisk sett. Spørsmålet er om de syns det er verdt det når de får innblikk i alle bøkene.
Er der frykten min ligger, at de ikke ser noe verdi der fra et business-standpunkt.
Pengene har de, men gidder de å eventuelt "kaste det bort" på samme måte som araberne..? Neppe..
post liked by: messilingard, RedTrafford, Can2, Pink Final
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4674
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 3163
Liker mottatt: 10686

Rent økonomisk sett så har vel Sir Jim og Ineos begrenset med ressurser sammenlignet med Qatar og Saudi Arabia. Selv om at Ineos absolutt bør ha muligheter for å være med! Litt av problemet dessverre er at i motsetning til Qatar og Saudi Arabia så er det nok mer rasjonalitet når det kommer til pengebruk hos Ineos. Å spytte ut 6-7 milliarder pund blir fort i overkant mye i forhold til hva retur på avkastningen vil være.

Eneste håpet for min del er at det kommer noen politikere på banen, men det virker som om det britiske parlamentet er mer enn villig til å selge folkesporten til folk uten respekt for grunnleggende menneskerettigheter.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 5030
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2955
Liker mottatt: 12118

Blir en spennende dag. Litt for spennende, spør du meg.

Som @messilingard sier, det hadde føltes tryggere dersom det hadde vært et regelverk på plass for å sikre sunne eierskap i fotballklubber. Det ble jo en del fram og tilbake over Newcastle-overtakelsen, men det handlet mest om formaliteter og hvem som egentlig kjøpte klubben. Hovedproblemet med Qatar er vel regime-assosiasjonen i seg selv, ikke om det er en privatperson, staten eller noe midt imellom som formelt tar over.

Det er uansett nitrist å registrere at jeg så smått har begynt på den mentale prosessen med å distansere meg. Spesielt trist er det ettersom vi denne sesongen ser konturene av noe virkelig fantastisk - et fotballag som igjen klarer å konkurrere, med spillere og en trener det går an å bli glad i. Klubben fortjener denne oppturen, og vi fortjener å få være med på den vi også.

Som sagt tidligere aner jeg ikke hva jeg kommer til å gjøre. Kanskje sitter jeg her om tre år og er 100 prosent bak klubben, kanskje blir det to fronter som under Glazers (elsker klubben og laget, aktiv kamp mot eierne), kanskje følger jeg dem litt beskjemmet og halvinteressert i smug , kanskje har jeg brutt fullstendig.

Har virkelig ikke anelse, et liv uten United virker på mange måter helt utenkelig, samtidig må det gå en grense et sted.
post liked by: messilingard, red, Pink Final
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 1258
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 11650
Liker mottatt: 4369

Hvis qatar e.l. overtakelse skjer, så hopper jeg av som flere her. -Og, ja. Det kommer til å bli vedmodig. Uten tvil. Jeg ser likevel ikke noen grunn til å f.eks hive Cantona-trøya mi, eller å ikke se CL-finalen fra -99 om igjen. Holder med United fram til et eventuelt oppkjøp.

Tenker litt i samme baner som @Pink Final ; og følge litt med nedover i liga-systemet og finne det mer rotekte. -Eller, vet ikke om det er "innafor" å ta den helt ut å bytte lag, men sikkert mulig å bli glad i f.eks. Carricks Middlesborough.
post liked by: Ryder, Cola2, Pink Final, RedTrafford
Kong Eric Cantona
User avatar

red
Posts: 1644
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2563
Liker mottatt: 4752

Ganske sikker på at jeg kommer til å fortsette å følge klubben selv om vi blir kjøpt opp av Qatar.

Men at det i takt med investeringene / sportsvaskingen deres kommer til å bli et mer og mer overfladisk forhold.

Fotball er noe jeg er veldig interessert i i seg selv. Og det gir alltid noe ekstra å følge et lag der man kjenner godt til spillere, manager, taktikk, osv.

Men problemet er jo... Etter at de nye eierne har spyttet inn sine "qatarske" milliarder, kommer ikke det å vinne Premier League eller Champions League å føle som å vinne noe som helst. All glede med det å være fan forsvinner bare.
post liked by: Ryder, Pink Final, RedTrafford, Pwint, Can2

Deleted User 661

Er veldig i villrede. Kommer nok ikke til å gi slipp på Manchester United med slike eiere, men reiser ikke over på kamper hvis det blir eiere fra Qatar eller Saudi Arabia. Da blir det Stockport og Rochdale når jeg tar turen over kanalen.
post liked by: Pink Final
User avatar

Vidar Dale Fjeld
Posts: 157
Joined: 04 Aug 2022, 07:53
Liker gitt: 134
Liker mottatt: 388

Siste halmstrået er vel at Glazers synes at arabiske holdninger med visse normer er dråpen som får de til å selge til Sir Jim med hjelp fra JP Morgan og Goldman Sachs som "veiledere"...

Mr H
Posts: 490
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 1451

Der kom den...

][/hr]
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ingen anelse om troverdigheten til tweeten under, men hvis prisen stemmer så er vel det en sum som SJR i det minste burde klare å matche?

post liked by: Can2

Deleted User 430

Får mer og mer følelsen av at Qatar-opplegget kun er en pr-jippo av dimensjoner.
Det har hele veien vært snakket om at Glazers ønsker minst £5mrd og helst £6mrd. Det å da komme med et bud på £4mrd., £1mrd. lavere enn fryktet, høres mildt sagt veldig spesielt ut...

Eventuelt er det bare min egen desperasjon som gjør at jeg ikke ser logikken her🙄
post liked by: Can2, RedTrafford, red, Cola2, Pink Final
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 1258
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 11650
Liker mottatt: 4369

Håper inderlig du har rett @Steinar Stenseth. Heier på Sir Jim R.
post liked by: Cola2, Pink Final
Kong Eric Cantona

Mr H
Posts: 490
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 1451

post liked by: red, Cola2, Pink Final, RedTrafford, Can2
User avatar

red
Posts: 1644
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2563
Liker mottatt: 4752

Håper vi får se et Old Trafford som søndag gir tydelig uttrykk for hvem som bør ta over.
post liked by: Cola2, Pink Final, Pancho P
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3605
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 17515
Liker mottatt: 11901

Denne sier litt mer om budet fra Qatar: ][/hr]
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Jeg håper og tror fremdeles på Sir Jim, men vi er vel den eneste klubben jeg har hørt om som har to livslange supportere som vil kjempe om å kjøpe.
post liked by: Pink Final, Pancho P
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 8102
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 30515
Liker mottatt: 20566

Interessant å se den videoen @Pwint - uansett hva man må mene om mannen Sjeik Tamim bin Hamad al-Thani.

Et worst case scenario / mareritt har begynt å plage meg.
United får ikke eieren vi ønsker oss, vet ikke om det er sir Jim?
Trolig er han den beste.
Sir Jim legger inn bud på Liverpool, og får dem.
Da……. :bigcry: :bigcry: :bigcry:
post liked by: Pwint, red, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply