(FA) Manchester City - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 974
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 9137
Liker mottatt: 3014

Kan bare stemme i; herlig følelse i dag også. FA-CUP gull er fantastisk- og måten det skjer på. Helt utrolig herlig!

Når jeg ble United-supporter høsten '82 var det litt tørketid når det kom til troféer, men jeg likte laget og spillestilen deres og så meg ikke tilbake.
Så når vi vant cupen mot Brighton i '83 opplevde jeg en eufori uten sidestykke. Det er vel bare en annen ting som gir eufori på dette nivået. :-| Så for meg - og mange av oss - er FA-cupen STOR! :champion:
post liked by: Pwint, RedTrafford, Rød Pølse, Belfastboy, Spirograf1, Blodfink, alfen74, Pancho P, Ryder, Jan Erik, Buchan, Pangaea, Pink Final
Kong Eric Cantona
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2100
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 8004
Liker mottatt: 4630

Veldig lett til sinns i dag. Utrolig deilig å vinne denne kampen. Og fult fortjent også, ja City hadde mer ball, men United skapte de største sjansene.
Og det andre målet blir bare bedre og bedre for hver gang jeg ser det.
Og tenk to tenåringer som scorer begge United sine mål.
Og Mainoo, det er noe eget ved han som kan bli veldig stort, for en spiller.
Men i denne kampen fortjener Manager, og alle spillere skryt.
post liked by: Rød Pølse, Andtho01, Spirograf1, RedTrafford, Pwint, Blodfink, alfen74, Pancho P, Ryder, Jan Erik, Pangaea, Can2, Belfastboy, Pink Final
User avatar

Andtho01
Posts: 1823
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 6121
Liker mottatt: 6283

post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Blodfink, Pancho P, Ryder, messilingard, Buchan, Pangaea, Can2, Belfastboy, Pink Final, 28FPellistri
Hate Glazer love United

alfen74
Posts: 67
Joined: 14 Aug 2022, 04:08
Liker gitt: 221
Liker mottatt: 363

Nå har jeg fått sett kampen en gang til, og det var deilig å nyte det hele med litt lavere puls. På TV her i Korea er det mulig å skru på engelske kommentarer, og der var det ingen ringere enn Martin Tyler som kommenterte. På United's andre mål hører man tydelig Tyler si: "Garnacho; Fernandes mishits it; MAINOOOOO!". Pasningen til Fernandes var altså så genial at selv Tyler ble lurt på direkten. For meg var denne pasningen, eller egentlig hele angrepet som førte til 2-0, kampens store øyeblikk.
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Andtho01, Pancho P, Ryder, RedTrafford, Spirograf1, Jan Erik, Buchan, Pangaea, Blodfink, red, Can2, Belfastboy, Pink Final
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2651
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 14108
Liker mottatt: 9069

Eg er ikkje bakfull, men litt uggen etter den humble pieen eg har tylla i meg. Eg trua med å boikotte finalen pga alt tullet rundt klubben, men klarte sjølvsagt ikkje å halde meg borte. Og takk og lov for det!

For meg er det heilt klart den største triumfen post-Fergie. Med all motgangen, driten i media og hardkjøret mot Ten Hag kjennest gårsdagens finale som ein veritabel katarsis. Legg til at seieren kom i den aller mest heilage cupturneringa (gløym Champions League) mot ondskapens imperium, og gleda er fullkommen.

Den einaste malurta i begeret er rotta med rottehalen som hadde snike seg inn blant VIPane (kva er det med "We want Glazers out" dei ikkje forstår?) og dei nedrige intervjua med manageren vår etter kampen.

Eg håpar inderleg at Ten Hag får fortsette no. I det siste har han sett ut som ein ekte United-sjef. Snerrande, rett i strupen på media og konfronterande mot såkalla ekspertar. Å vere manager (særleg for Manchester United) er ein læringskurve som både er bratt, men også inneheld betydelege svingingar. La oss håpe at Ten Hag er ferdig med den verste læreperioden no og for alvor kan ta fatt på stigninga.
post liked by: Rød Pølse, Jan Erik, RedTrafford, Buchan, Andtho01, Pwint, Pangaea, Ryder, Blodfink, pixma, Spirograf1, King Eric, Can2, Belfastboy, Pink Final
It's Squeaky Bum Time!

LoveBruno&Rashford
Posts: 83
Joined: 26 Feb 2024, 22:59
Liker gitt: 126
Liker mottatt: 379

Det var pass of the season fra Bruno det der @alfen74.
post liked by: Jan Erik, Pancho P, Belfastboy, Pink Final, Rød Pølse
User avatar

Pangaea
Posts: 3058
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4837
Liker mottatt: 6457

alfen74 wrote: 26 May 2024, 13:08 Nå har jeg fått sett kampen en gang til, og det var deilig å nyte det hele med litt lavere puls. På TV her i Korea er det mulig å skru på engelske kommentarer, og der var det ingen ringere enn Martin Tyler som kommenterte. På United's andre mål hører man tydelig Tyler si: "Garnacho; Fernandes mishits it; MAINOOOOO!". Pasningen til Fernandes var altså så genial at selv Tyler ble lurt på direkten. For meg var denne pasningen, eller egentlig hele angrepet som førte til 2-0, kampens store øyeblikk.
Det var det høydepunktet jeg fikk med meg også (fikk ikke sett kampen live), kommenterte det for mange sider siden lol. Og synes det er skikkelig amatørmessig at såpass erfarne kommentatorer kan så lite om fotball, eller vertfall forstår så lite. Men han er vel 1000 år nå, så kanskje han har blitt dement :D

Har for øvrig ikke hørt noen kalle FA cupen for Mikke Mus cup. Ligacupen derimot... ja, den har blitt kalt mye rart opp gjennom årene, særlig når United og etter hvert flere lag kjørte reservepreget. Det har endret seg noe nå synes jeg, og mange lag satser hardere der, siden det faktisk kan være mulig å komme langt og konkurrere, i motsetning til ligaen og CL (for de aller, aller fleste).

Finner det ikke igjen nå, men så et intervju med Martinez tidligere, der han snakker om fansen, for en fantastisk energi de kommer med, og begynner så å synge på "We've seen it all". Herlig type! :D
post liked by: Andtho01, red, Pancho P, Belfastboy, Pink Final, Can2, Rød Pølse
User avatar

Spirograf1
Posts: 159
Joined: 02 Dec 2023, 22:25
Liker gitt: 1154
Liker mottatt: 736

Gode refleksjoner @Pancho P, han har klart å tenne "oss mot verden"-flammen i det siste.
post liked by: Pangaea, Andtho01, RedTrafford, Pancho P, King Eric, Belfastboy, Pink Final, Can2, Rød Pølse
User avatar

Pangaea
Posts: 3058
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4837
Liker mottatt: 6457

Om noen vil se feiringen på nytt :champion: :love:

post liked by: Andtho01, Pink Final, Jan Erik, Pwint, RedTrafford, Rød Pølse, Can2, Buchan, Spirograf1
User avatar

Andtho01
Posts: 1823
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 6121
Liker mottatt: 6283

Pangaea wrote: 26 May 2024, 15:40 Om noen vil se feiringen på nytt :champion: :love:

Denne kan eg se på i times vis blir aldri lei :heart:
post liked by: Pink Final, Jan Erik, Pwint, Pangaea, RedTrafford, Rød Pølse, Can2, Buchan
Hate Glazer love United
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4298
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 19303
Liker mottatt: 12504

De herlige scenene kan man se mange ganger, herlig altså :champion:

Litt gøy å se Pep snakke med dommeren også, ser ut som han vil ha tilbake pengene sine når de ikke fikk 'bedre' dømming :-|
post liked by: Pangaea, Andtho01, Rød Pølse, Pink Final, Pwint, Can2, Buchan
User avatar

Andtho01
Posts: 1823
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 6121
Liker mottatt: 6283

Ingen kødder med Martinez ustraffet!
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, Can2, Belfastboy, Pwint, 10Hag, Ryder, Jan Erik, Blodfink, RedTrafford, Buchan, Pancho P, Pangaea
Hate Glazer love United
User avatar

Andtho01
Posts: 1823
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 6121
Liker mottatt: 6283

post liked by: Jan Erik, Pink Final, RedTrafford, 10Hag, Rød Pølse, Blodfink, Can2, Pwint, Buchan, Spirograf1, Belfastboy, Pancho P, Pangaea
Hate Glazer love United
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15129
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24983
Liker mottatt: 21192

Moro å se Slakteren løfte Erik i det fløyta går, og Varanes brøl og gliset til Rashford i etterkant. Måtte det bli mye glising og mindre trøbbel for klubben neste år :strong:
post liked by: RedTrafford, Andtho01, Pink Final, Pwint, Can2, Jan Erik, Buchan, Rød Pølse, Pancho P, Pangaea
LUHG!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3299
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 15658
Liker mottatt: 10467

Anbefaler football daily podkasten etter finalen. Veldig bra og ikke masse kontrovers og tøys. For de som har Spotify legger jeg linken her: https://spotify.link/EXCzCdZ0UJb
post liked by: Andtho01, Blodfink, Pink Final, Jan Erik, Buchan, Rød Pølse, Pancho P
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
Post Reply