Erik ten Hag

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3606
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 17527
Liker mottatt: 11903

Jeg tenker det er en gylden mulighet for INEOS og bruke EtHs siste kontraktsår på å gjøre enn skikkelig vurdering og eventuelt bruke tid på å finne en mer riktig erstatning. Hvis de nøler nå så lurer jeg på om det er fordi de vil ha Poch.
post liked by: Andtho01
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 5031
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2956
Liker mottatt: 12124

Det ern nok uenighet, ja, ellers hadde det aldri tatt så lang tid.
Tipper det har aller mest med andre kandidater å gjøre - tror neppe de er superhappy med ETH, men antagelig heller ikke med alternativene.
post liked by: Jan Erik, Blodfink
User avatar

Harry Greaves
Posts: 390
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 27
Liker mottatt: 562

Etter som dagene går tror jeg mer og mer på at United faller på å beholde Erik Ten Hag.

Her er noen grunner til det:

1) Måten vi avsluttet sesongen på. Denne sesongen har ganske klare likhetstrekk med 15/16, der Van Gaal vant cupen med en ganske spennende spillergruppe, men likevel fikk fyken. Forlengelsen av den historien var ikke like lys, all den tid hele prosjektet ble restartet og endevendt under Mourinho. Den gangen var jeg sterkt imot ansettelsen av Mourinho, og kanskje er dette noe United som klubb ser tilbake på som en dårlig vurdering, alt i alt.

2) Det er rett og slett ingen særlig interessante kandidater tilgjengelig. Jeg er ikke fremmed for Tuchel eller De Zerbi, men jeg kan også forstå at man ser på de to som risikosigneringer som helt innerst inne ikke føles helt rett. Jo mer jeg tenker på det, jo mer får jeg nettopp denne følelsen selv - at man ender opp med å bytte trener bare for byttets skyld, uten at noen av alternativene i bunn og grunn vil generere særlig mye entusiasme eller trygghet på at det er riktig vei å gå.

3) Klubben har, rent strategisk, få valg. Transfersommeren er planlagt fra dag én med INEOS bak rattet. Det betyr nok også at den har blitt vurdert med utgangspunkt i at Ten Hag er trener - frem til godt utover våren var det ingen av de nåværende kandidatene som var tilgjengelige, og da har man forholdt seg til det man allerede har. På den måten tror jeg INEOS har kviet seg veldig med å bytte trener, og de tenker nok at FA-cup-triumfen har gitt klubben en mulighet til å fortsette som planlagt.

4) Man er i en situasjon der det å sparke treneren kommende sesong vil være langt enklere enn noen gang før: Kontrakten utløper i 2025, og Ten Hag er ikke INEOS sitt prestisjeprosjekt. De vil ikke tape ansikt på å avskjedige han dersom United får en dårlig høst, og skulle det gå bra så er jo alle fornøyde uansett. Skulle de velge å bytte trener nå, så gjør man det etter at aksjen hans har steget voldsomt på én enkelt ettermiddag, og samtidig vil man legge hodet på blokka og være utsatt for mye kritikk dersom den nye treneren får en seig start.


... så skal det nevnes da, at jeg kunne listet opp like mange grunner til at det skulle ende med en sparking også. Jeg er fryktelig usikker på hva utfallet blir, men nå er jeg nok mer 60-40 på at Ten Hag blir værende, der det var 40-60 for en god uke siden. Men jeg skulle gitt mye for å være flue på veggen i disse diskusjonene - om ikke annet for å forstå resonnementene bak den beslutningen de faller på.
post liked by: RedTrafford, Blodfink, messilingard, Ryder, Pangaea, Belfastboy
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3606
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 17527
Liker mottatt: 11903

Skysports sier det kommer en avgjørelse i løpet av uken. Jeg tror de (som vanlig) kaller egne spekulasjoner for fakta for å få klikk.

Men slett ikke usannsynlig at denne spekulasjonen har noe i seg. Det er vel smart å få en avgjørelse så vi kan gå i gang med planleggingen for somervinduet.
post liked by: 10Hag, Pangaea, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Jan Erik
Posts: 3187
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 10852
Liker mottatt: 11299

Hvor så du det, @Pwint? Jeg så en kort video der Kaleh Solhekol sa at EtH håper det kommer en avgjørelse denne uken?

Spørsmålet er...hvor lenge gidder ten Hag å vente før han sier 'bare gi meg pengene mine, så snakkes vi ikke'...?
post liked by: RedTrafford, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2913
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 14231
Liker mottatt: 12824

Det var snakk om at det var en klubb som hadde kommet til enighet med Brighton om kompensasjon for De Zerbi. Bayern gikk for Kompany, Barcelona for Flick og det ryktes at Leicesters manager er på vei til Chelsea. Da er det ikke så mange større klubber enn Brighton som er ute etter ny manager.

SJR har riktignok uttalt at man ønsker å unngå forhastede beslutninger. Dersom man ønsket Tuchel ville det vært rimelig grei skuring, Pochettino ble plutselig ledig på markedet for kort tid siden og gullkandidatene Southgate og Frank må kjøpes fri fra sine kontrakter. Kan det være at INEOS har spasert inn i en aldri så liten juridisk tvist ang De Zerbi?

Blanc sies å være den som er ivrigst på å beholde EtH. Av de som ikke vanner blomsterbed er det han som kan mest fotball. Man skjønner at Brailsford er best på sykkel når han ryktes å være svak for Southgate.

Det som er positivt er at prosessen virker å være relativt vanntett. Alt er spekulasjoner. Journalistene aner ikke og X koker. Dette kan jo være ganske avgjørende for fansens tro på prosjektet til INEOS.
post liked by: Andtho01, 10Hag, Pangaea, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3606
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 17527
Liker mottatt: 11903

Jan Erik wrote: 03 Jun 2024, 17:16 Hvor så du det, @Pwint? Jeg så en kort video der Kaleh Solhekol sa at EtH håper det kommer en avgjørelse denne uken?

Spørsmålet er...hvor lenge gidder ten Hag å vente før han sier 'bare gi meg pengene mine, så snakkes vi ikke'...?
Var der det de sa? 😂 Breaking news så jeg i forbifarten. Er det breaking news at Erik håper på et svar i løpet av uken? De er jaggu liberale med det uttrykket.

Ja, det tenker jeg også @Jan Erik. Hvorfor skal han sitte og vente over lengre tid hvis han har gode tilbud fra andre?
post liked by: 10Hag, Jan Erik, Pangaea, Rød Pølse, RedTrafford, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

10Hag
Posts: 1820
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 4262
Liker mottatt: 6206

Breaking news: We tell you what you already know!

Personlig synes jeg det lukter De Zerbi lang vei. Hvis de virkelig var ute etter Tuchel eller Poch, burde det gått rimelig raskt å dra i land. Tror ikke de er høyest på lista. Og Southgate tror jeg ikke engang er eller har vært aktuell.

Det som tar tid er vel gjerne å sondere etter mulige erstattere, og hvorvidt de er gode nok valg. Å bestemme seg for om Ten Hag har gjort en jobb som INEOS er fornøyd med eller ei, burde jo ikke ta mer tid enn ett 3-timers møte.

Det betyr jo ikke at det er umulig at Ten Hag fortsetter, om de ikke får den erstatteren de ønsker. Men at det drar ut i tid på å komme med en offentlig støtteerklæring til Ten Hags prosjekt, synes jeg sier mye om hvor lite tro de har på ham.

Bare det jeg tror.
Last edited by 10Hag on 03 Jun 2024, 18:46, edited 2 times in total.
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Jan Erik
Posts: 3187
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 10852
Liker mottatt: 11299

Hvis det er en klubb som har betalt Brighton for å fristilling De Zerbi, og det er United...og så lurer vi på om vi skal beholde ten Hag...?...da er vi ferdige. Det går ikke an å være så idiotiske. Uansett om de bare trenerer offentliggjøringen for PR-grunner. Det vil jo komme ut, og de fremstår bare som amatører. Gi meg Ed tilbake...

Eller helst Gill...
post liked by: RedTrafford, Belfastboy
User avatar

10Hag
Posts: 1820
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 4262
Liker mottatt: 6206

Jan Erik wrote: 03 Jun 2024, 17:54 Hvis det er en klubb som har betalt Brighton for å fristilling De Zerbi, og det er United...og så lurer vi på om vi skal beholde ten Hag...?...da er vi ferdige. Det går ikke an å være så idiotiske. Uansett om de bare trenerer offentliggjøringen for PR-grunner. Det vil jo komme ut, og de fremstår bare som amatører. Gi meg Ed tilbake...

Eller helst Gill...
Har noen sagt at vi har betalt Brighton for De Zerbi, og samtidig er usikker på om vi skal beholde Ten Hag?

Er det en link til dette?
Last edited by 10Hag on 03 Jun 2024, 18:01, edited 1 time in total.
User avatar

Pangaea
Posts: 3262
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 5501
Liker mottatt: 7288

Pwint wrote: 03 Jun 2024, 17:30 Var der det de sa? 😂 Breaking news så jeg i forbifarten. Er det breaking news at Erik håper på et svar i løpet av uken? De er jaggu liberale med det uttrykket.
Haha, det synes jeg også!

Bare en uke siden det var breaking news at det kom en avgjørelse ang ETHs framtid i løpet av den uka.

Må være jævla kjipt for Ten Hag da. Her har han vunnet FA cupen med "umulige" odds, og så vet han ikke engang om han har tillit til å komme tilbake på jobb etter ferien.

Eller kanskje han egentlig vet at han får fyken, og det er grunnen til at han var såpass frisk i uttalelsene nylig?

Bare spekulasjoner hit og dit uansett fra vår side, men jeg liker ikke at det tar så lang tid. Får en dårlig følelse av at ETH får sparken når det drøyer så ut i tid :(
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Pwint, RedTrafford, Belfastboy
User avatar

Andtho01
Posts: 2276
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 8390
Liker mottatt: 8480

post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, 10Hag, Pwint, RedTrafford
Hate Glazer love United
User avatar

Jan Erik
Posts: 3187
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 10852
Liker mottatt: 11299

@10Hag, nei, @Rød Pølse skrev at det har vært snakk om at en klubb har betalt Brighton. Jeg fant bare noen sitater fra en italiensk journalist som heter Luca Cerchione om dette. Det er fra 2 uker siden, og det er Chelsea som nevnes som klubben. Men de har jo ansatt Maresca. Så enten er det en annen klubb, eller bare oppspinn eller så skulle Chelsea betale Brighton OM de ansatte ham. Ikke vet jeg. Det er mildt sagt uoversiktlig.
post liked by: Rød Pølse, 10Hag, Pwint, Andtho01, RedTrafford, Blodfink
User avatar

10Hag
Posts: 1820
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 4262
Liker mottatt: 6206

@Jan Erik: Ahh, skjønner. Så mye info og desinfo der ute at man blir svimmel.

Tviler på at noen har betalt Brighton, inkludert United. Da kunne de vel like gjerne annonsert dealen samtidig, uansett hvem den klubben skulle være. Å betale er vel siste steg i enhver deal, til og med etter offentliggjøringer.

Spekulerer bare i at ting drar ut i tid fordi man kanskje forhandler med Brighton nå, synes det virker mer sannsynlig.
post liked by: Pwint, RedTrafford, Jan Erik, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2913
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 14231
Liker mottatt: 12824

Når man først er i gang med å spekulere... Jeg TROR på to scenarier; man er ikke enige om man skal gå videre med EtH eller gå for De Zerbi eller man vurderer NÅR det passer best å slippe nyheten om at EtH er ferdig og De Zerbi er vår nye manager. Dette er selvsagt avhengig av at de "kandidatene" som har dukket opp i media faktisk stemmer.

Italieneren er den eneste som er i tråd med valg av CEO og teknisk direktør hva angår spillestil. Han er heller ikke er "oppbrukt" av klubber som PSG, Chelsea og Bayern. Ser det ikke som usannsynlig at man har budsjettert med tap i FA-cupfinalen og nyheten skulle fungere som plaster på såret.

Jeg håper fortsatt på EtH, men er forberedt på et bytte. Da bør INEOS treffe for å fortsatt regne med å ha fansen på sin side.
post liked by: 10Hag, Pwint, Pangaea, Andtho01, RedTrafford, Jan Erik, Blodfink
Football, bloody hell!
Post Reply