Erik ten Hag

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Blodfink wrote: 17 Sep 2023, 19:08 . Hvem vet noe om hvem i troppen som støtter Sancho i konflikten f.eks. Ser det som sannsynlig at flere gjør det
Var jo en annen MU spiller som ble avbildet sammen med Sancho i NY. Kom inn som innbytter i 2. omgang, han var for syk til å starte ble det sagt....
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Blodfink
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Mulig jeg heller bensin på et bål som var i ferd med å ebbe ut, men jeg synes dette var såpass frustrerende lesning at jeg velger å si ifra om min mening på det.
Sir Alfie Rey wrote: 16 Sep 2023, 22:58 Ten Hag er elendig! Enkelt og greit! Han har fått det han har pekt på i 3 overgangsvinduer! Ikke skyld på Glazers og klubben fra innsiden!
Mannen er en dårlig trener. Skjønner ikke han må rullere. Dårlige bytter osv osv.

Få han vekk!!!!

#TenHagOut

De fleste synes nok det ER useriøst å mene at en manager som fikk oss på 3.plass og det første trofeet på flere år skal sparkes pga en dårlig/elendig/forferdelig skuffende sesongstart.
Enhver supporter har på generelt grunnlag alt for lite innsikt i dybden til at de kan mene slikt så bastant. Da er det bedre å formulere ting som at

"Av alt jeg har sett, så tror/føler jeg dessverre ikke at han er god nok og har det som skal til for å ta oss til toppen igjen, dessverre. Skjønner at han ikke kan sparkes nå, men selv er jeg så overbevist at jeg bare ser frem til den dagen han får sparken og vi finner en bedre manager".

Men ja, et slikt svar som du fikk synes jeg du faktisk må tåle å høre, ut ifra hva du selv legger opp til, uten at du selv blir aggressiv. Såpass overbærende bør du være. Du går jo i skikkelig aggressivt frontalangrep på Ten Hag hvor du kaller han regelrett elendig. Det fremstår jo nesten som at han er verdens dårligste trener, samtidig som vi har fått rapporter tidligere om at spillerne og omgivelsene har vært veldig fornøyde.

Når det er sagt, så har du jo en veldig nedlatende og arrogant tone også:
Sir Alfie Rey wrote: 16 Sep 2023, 23:30 Rart du ikke har fått med deg det.
Spørsmålet er, ser du det selv eller legger du kanskje bare bedre merke til kritikken andre kommer med, fordi det utfordrer deg direkte, fremfor å også være bevisst på det du selv skriver? Jeg føler ikke det er første gang når jeg har lest kommentarer du har kommet med tidligere. Uten om at jeg vet om det er riktig altså, så det sier jeg ikke helt bastant. Jeg vet jeg har blandet et par stk her inne.

Men "Rart du ikke har fått med deg det." slike typer kommentarer legger ikke akkurat opp til god stemning. Eller synes du det selv? Du vet jo godt at alle som følger med på fotball vet at det er blitt vanligere å sparke manageren, så det fremstår som et dårlig skjult stikk.
Mener du kan gå litt i deg selv der. Så får du altså et semi-krasst svar tilbake - om det knapt nok kan kalles det - som hevder at det er useriøst å sparke manageren på det grunnlaget vi befinner oss i. Såpass må man tåre å høre når man er så direkte og skriker "Ten Hag out!". Bare formuleringen blir jo litt useriøs, og egentlig så tenker jeg at du et sted egentlig er enig, men hadde lyst til å lage litt diskusjon her.
Noe som er gøy, men da må man tåle såpass tilbake også. Og absolutt ikke dra offerkortet etterpå om at man er krenket og fornærmet når man selv er litt nedlatende og forsøker å krenke.

Å gå fra DER og kalle det noen sier et idiotisk utsagn, be noen "våkn opp" og "uansett hvordan du skal vri og vrenge på det" er rimelig angripende, aggressivt og konfronterende, og står ikke i stil til det du selv la opp til. Da tenker jeg heller man må telle til ti, og prøve å gjøre et bedre forsøk i å snakke saklig! Forutenom det så tror jeg alle her kan forstå og relatere til at det ikke nødvendigvis er noe hyggelig å få stemplet sin mening som useriøs. Men da kan man heller svare saklig tilbake og påpeke dette. Og jeg tenker også at hvis det blir et gjentakende problem at man tar med seg ting fra kommentarfeltet i united.no, som er forferdelig giftig i sammenligning med her, at man heller bør velge hvilket av disse to stedene man vil være på fremfor å evt prøve å dra den sure stemningen derfra og hit. Hvis man ikke klarer å skille disse to forumene mener jeg.


Uansett:
At Sancho er skikkelig urokråke og skaper dårlig stemning, og at Antony er oppe i en stor utenomsportslig skandale er problemer Ten Hag faktisk ikke kan lastes for. Selv om jeg mener at Antony totalt sett må kunne kalles et bomkjøp, prisen tatt i betraktning. Utifra hva han har levert på banen mener jeg han forsvarer litt over halvparten av summen. Altså en solid/grei spiller, men som ikke har noe ekstraordinært.
Mount har jeg hele veien vært svært skeptisk til.
Onana mener jeg er et kjempekjøp, men der er jeg også ganske inhabil fordi jeg er så fascinert av teknikken og spillestilen hans.
Martinez mener jeg var et solid bra kjøp, Eriksen var en god signering. (gratis) Malacia er litt meh, men han var også veldig billig og lavrisiko, og forsvarer hvertfall prislappen og har nok uansett over det i videresalgsverdig. Litt som Daniel James. Casemiro var et nødvendig kjøp som jeg mener har levert omtrent det man burde forvente, samtidig som han har virket tidvis litt rusten. Højlund har jeg stor tro og håp på, men det vil tiden vise. Tror han kan være en knallsignering.

Jeg vil legge til at jeg selv er skeptisk til Ten Hag, og har vært det en ganske god stund. Bare for noen uker tilbake før ligastarten hadde jeg tenkt til å prøve å dra igang en diskusjon om hvorvidt man tror Ten Hag er riktig trener for United, men det ble aldri noe av. Det handlet jo om min egen skepsis, jeg er absolutt ikke overbevist, men å ikke la han få tid etter en knakende god førstesesong tatt i betraktning forutsetningene, mener jeg blir så feil som man får det.
post liked by: RedTrafford, Belfastboy, Rød Pølse, Pwint, Pink Final, Can2
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4562
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 20925
Liker mottatt: 13790

Det var et bra innlegg @Schmeichel 👍

Enig i det meste, men deler ikke skepsisen til Ten Hag helt enda😀
post liked by: Belfastboy, Schmeichel, Rød Pølse, Pwint, Pink Final, Can2
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Bra man kan ha forskjellige meninger @RedTrafford!

Ellers er jeg faktisk glad for at flere er positive, det hadde vært et dårlig tegn om alle var skeptiske og/eller negative. Jeg tror også det handler om at forventningene var såpass skyhøye, at hver gang han gjør noe man føler er feil så "passer" det liksom ikke inn i narrativet og fantasiverden om at han er en trenergud og alt det der.
Fra begynnelsen av ønsker man jo å tenke at han er på nivå med Guardiola og de andre, men problemet er jo gjerne det at det fort blir nettopp det - ønsketenkning. Men han må jo få muligheten til å motbevise, og tilstrekkelig til at man kan utelukke at han har det som skal til.
Man kan jo få frysninger bare av å tenke på hvor nære Ferguson faktisk var på å få sparken. I dag ville noe slikt aldri skjedd, at man hadde fått sitte så lenge.
Det er altså omvendt skumlere å la en potensiell gullkalv ikke få nok tid, enn at han får for mye tid.

Og vel. Det er faktisk ikke det at jeg så veldig sterkt ønsker å beholde han som manager, men det er jo ingen åpenbart bedre kandidater der ute akkurat nå uansett. For å si det litt flåsete, man bytter ikke en møkkete boksershorts til en annen møkkete boksershorts :hah:
post liked by: RedTrafford, Pwint, Belfastboy, Pink Final, Can2
User avatar

Ryder
Posts: 5030
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2955
Liker mottatt: 12118

For min del synes jeg det er umulig å dra noen konklusjoner verken i positiv eller negativ retning - ennå.

Jeg er skuffet over utviklingen, det må jeg innrømme. Så vidt innafor det forventede i fjor (resultatmessig mer enn spillemessig, riktignok), men tilbakegangen så langt i år gjør at vi totalt sett ikke framstår som et mye bedre lag nå enn da han tok over.
Håper og tror det blir forbedring utover i sesongen (skulle bare mangle), men det er ganske mye som må bli ganske mye bedre for at all skepsis skal forsvinne.

Alle ser at vi trenger forsterkninger her og der, men å være en manager i toppklassen krever også at man klarer å få mest mulig ut av det man allerede har. Vi har fortsatt mange gode fotballspillere, og vi presterer godt under det nivået de burde være på.

Samtidig må det jo være et helvete å skulle være gallionsfigur med alt det rotet som skjer med disiplinærproblemer, etterforskninger og kaos rundt eierskap. Strukturen i klubben gjør også at talentspeidingen blir ETHs oppgave. Han ønsker det sikkert selv, riktignok, men det er uansett et svakhetstegn og et symptom på svak klubbledelse og mangel på strategi.

Så han har ingen lett jobb, det skal være sikkert. Klarer han å snu dette, er det en strålende prestasjon og et prosjekt det er verdt å tviholde på videre. Så gjenstår det å se om han, som forgjengerne, sakte kveles av det enorme fokuset på United som kverner 24-7 og aldri stopper.

På lang sikt vil jeg ha et lag med identitet og fasong. Krever eller forventer ikke at vi fighter om ligatittel på en stund ennå. Men i første omgang ønsker jeg å se et lag som reiser seg og som ønsker å slåss. Vi hadde dårlige perioder under Solskjær, men da slo vi tilbake med jevne mellomrom. Du visste ikke hvilket United som kom på banen, men du kunne aldri avskrive oss. Akkurat nå ser det resignert ut, litt som på slutten under Rangnick, og det er vanskelig å se for seg at vi skal framstå helt annerledes allerede på onsdag.
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Pink Final
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4562
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 20925
Liker mottatt: 13790

Egentlig mener jeg Ten Hag burde vært et ‘ikke tema ‘ nå, men skal prøve å begrunne litt bedre etterhvert hvorfor.
Men det er håpløst på mobilen. 😀😀
Last edited by RedTrafford on 18 Sep 2023, 16:50, edited 1 time in total.
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Belfastboy, Pink Final, Can2
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

GLORY GLORY MANCHESTER UNITED!!!!
Last edited by Sir Alfie Rey on 18 Sep 2023, 15:56, edited 1 time in total.
Glory Glory Manchester United!!!!

Deleted User 744

Jeg føler at vi så i slutten av sist sesong at de få spillerne ETH stoler på var bunn slitne.
Det var ikke snakk om og spare krefter, men toppet lag i liga cup og europa ligaen.
Så har det vært en pre season med mye reise. for meg virker det som spillerne fortsatt er slitne både i hodet og beina.
post liked by: Cola2, Sir Alfie Rey, Pwint, Schmeichel, Belfastboy, Pink Final, Can2
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2913
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 14231
Liker mottatt: 12820

Det hjelper ikke alltid med gode intensjoner. Sånn er livet... Det er heldigvis mulig å finne en slags underholdning i det også. Takhøyde er gull og misforståtte innspill kan være gøy 😆
post liked by: Pwint, Schmeichel, Belfastboy, Pink Final, Can2
Football, bloody hell!
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Rød Pølse wrote: 18 Sep 2023, 15:16 Det hjelper ikke alltid med gode intensjoner. Sånn er livet... Det er heldigvis mulig å finne en slags underholdning i det også. Takhøyde er gull og misforståtte innspill kan være gøy 😆
Ja hvis folk ikke evner å skjønne ting som blir skrevet så sier jo dette sitt om de som sliter med det. Enig i at det i seg selv er humor! Haha ;P
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3605
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 17515
Liker mottatt: 11901

Sir Alfie Rey wrote: 18 Sep 2023, 14:54
Si meg. Har du det så vondt med deg selv at du må slenge dritt til folk for å føle deg bedre ?

Nei det er ikke useriøst å mene at Ten Hag ikke er god nok. Han hadde mye flaks ifjor og gjorde mange rare bytter.
Denne sesongen har de andre lært han å kjenne og har avslørt han.

Greit at du vil fortsatt ha Ten Hag. Men du får tåle å høre at det er de av oss som ikke mener det, uten å spy ut at man er "useriøs" eller at sine meninger er "useriøst".
Eller å sette spørsmålstegn ved iqen til folk, som du tydeligvis gjør for å prøve fremstille personen som en komplett idiot.
Du avslører bare deg selv. Tydelig at du har litt du sliter med om dagen.
Prøv heller å dra en tur ut i skogen ellerno. Slå eller spark på et tre og skrik ut all frustrasjonen din eller hva du nå sliter med.

Siden du ikke klarer å respektere dette så kan du heller la være å kommentere på oss som du sliter så volsomt med å respektere meningene til.

Lykke til videre!
Her må jeg bare si at for meg så oppleves det ikke som at Schmeichel "slenger dritt" som du sier. Jeg opplever det som at han tar opp endel saker som går på måten vi kommuniserer med hverandre her inne. Jeg mener også at vi får et langt bedre forum om vi unngår aggressivitet i svarene våre. Ofte er det så enkelt som å si "Jeg mener at Erik ten Hag er elendig" (Jeg gjør ikke det altså) istedet for å si "Erik ten Hag er elendig". En liten forskjell, men det utgjør så mye.
post liked by: Rød Pølse, Schmeichel, Belfastboy, RedTrafford, Pink Final, Can2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Pwint wrote: 18 Sep 2023, 15:23
Sir Alfie Rey wrote: 18 Sep 2023, 14:54
Si meg. Har du det så vondt med deg selv at du må slenge dritt til folk for å føle deg bedre ?

Nei det er ikke useriøst å mene at Ten Hag ikke er god nok. Han hadde mye flaks ifjor og gjorde mange rare bytter.
Denne sesongen har de andre lært han å kjenne og har avslørt han.

Greit at du vil fortsatt ha Ten Hag. Men du får tåle å høre at det er de av oss som ikke mener det, uten å spy ut at man er "useriøs" eller at sine meninger er "useriøst".
Eller å sette spørsmålstegn ved iqen til folk, som du tydeligvis gjør for å prøve fremstille personen som en komplett idiot.
Du avslører bare deg selv. Tydelig at du har litt du sliter med om dagen.
Prøv heller å dra en tur ut i skogen ellerno. Slå eller spark på et tre og skrik ut all frustrasjonen din eller hva du nå sliter med.

Siden du ikke klarer å respektere dette så kan du heller la være å kommentere på oss som du sliter så volsomt med å respektere meningene til.

Lykke til videre!
Her må jeg bare si at for meg så oppleves det ikke som at Schmeichel "slenger dritt" som du sier. Jeg opplever det som at han tar opp endel saker som går på måten vi kommuniserer med hverandre her inne. Jeg mener også at vi får et langt bedre forum om vi unngår aggressivitet i svarene våre. Ofte er det så enkelt som å si "Jeg mener at Erik ten Hag er elendig" (Jeg gjør ikke det altså) istedet for å si "Erik ten Hag er elendig". En liten forskjell, men det utgjør så mye.
Da får du lese det har skrev en gang til. Hjelper ikke hvor "pent" han skriver det.
Han setter sprømålstegn ved min iq og måten jeg formulerer meg på. Som om man skulle vært en komplett idiot.

Sånne folk som han gidder jeg ikke å kaste bort en eneste kalori på.
Satt han på plass her og er ferdig med det surret hans.

Er nok av seriøse folk man kan ha fornuftige samtaler med her inne, som ikke har behov for å slenge dritt.
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3605
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 17515
Liker mottatt: 11901

Sir Alfie Rey wrote: 18 Sep 2023, 15:27
Da får du lese det har skrev en gang til. Hjelper ikke hvor "pent" han skriver det.
Han setter sprømålstegn ved min iq og måten jeg formulerer meg på. Som om man skulle vært en komplett idiot.

Sånne folk som han gidder jeg ikke å kaste bort en eneste kalori på.
Satt han på plass her og er ferdig med det surret hans.

Er nok av seriøse folk man kan ha fornuftige samtaler med her inne, som ikke har behov for å slenge dritt.
Da er det sikkert min IQ det er noe galt med, for jeg klarer ikke å se noe av dette i innlegget hans. Tvert imot opplever jeg det som reflektert og fornuftig og ser ingenting der som kommenterer din IQ, eller sier at du er en idiot.
post liked by: Belfastboy, RedTrafford, Schmeichel, Rød Pølse, Can2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Det ante meg vel allerede på forhånd at du ikke var i stand til å ta selvkritikk eller innrømme noe feil her heller... Sukk.
Det å påpeke ufin oppførsel hos deg, er ABSOLUTT ikke å slenge dritt. Det er snarere tvert imot at man har sett seg lei på at folk slenger dritt, kommer med sur stemning og lignende at man forbeholder meg retten til å si ifra om slikt.
Her var det du som etter min mening gjorde noe feil, (og det er lov) noen retter på det, og du blir provosert fordi du overhodet ikke kan stå for det i etterkant. Og da kaller du det å slenge dritt, noe det absolutt ikke er, fremfor å gjøre det som de fleste av oss kanskje synes er litt kjipt men likvel forstår at er det anstendige å gjøre, å ta selvkritikk. Jeg sier ifra fordi det er helt åpenbart at du må gå i deg selv og klare å se egne feil.

Du leser åpenbart heller ikke hva jeg skriver:
Sir Alfie Rey wrote: 18 Sep 2023, 14:54 Greit at du vil fortsatt ha Ten Hag
Nei, det har jeg ikke sagt. Jeg har sagt veldig klart og tydelig at jeg er skeptisk til han. Jeg er ærlig på at jeg ikke har full tillit, og ikke er 100% sikker på at han er rett mann. Men så lenge ikke omgivelsene tilsier noe annet, som for eksempel mistillit i spillergruppa eller lignende, så er det selvfølgelig useriøst å skifte han ut pr dags dato kun på grunn av en dårlig start. Det skal litt mer til enn noen dårlige bytter for å mene at man må skifte trener. At du ikke skjønner at det virker useriøst å skrike Ten Hag out på grunn av en dårlig ligastart faller kun på deg, tror selv de som ønsker ny manager her inne er enige i det.

Men dette her må jeg bare spørre deg direkte om hvor i alle dager du henter utifra
"Eller å sette spørsmålstegn ved iqen til folk, som du tydeligvis gjør for å prøve fremstille personen som en komplett idiot."

Jeg har da aldri nevnt noe som kan minne om begrepet IQ engang? Hvis noen har fremstilt deg som noe så tror jeg det er ganske stor enighet her inne om at du klarer det helt fint selv uten noe hjelp fra oss andre. Jeg har kun tatt utgangspunkt i det du selv har skrevet, og på ryddig vis påpekt hvordan du ikke klarer å holde kontroll over måten du svarer folk på eller eventuelt temperementet ditt.

Sir Alfie Rey wrote: 18 Sep 2023, 14:54 Eller å sette spørsmålstegn ved iqen til folk, som du tydeligvis gjør for å prøve fremstille personen som en komplett idiot.
Du avslører bare deg selv. Tydelig at du har litt du sliter med om dagen.
Her går du tilogmed til angrep på min psykiske helse, og man kan egentlig bare le av det fordi det faller så utrolig på sin egen urimelighet at det er vanskelig å finne ord. Med den oppførselen du viser her mener jeg du bare understreker at du har ingenting på dette forumet å gjøre. Måten du ordlegger deg på passer mye bedre inn på kommentarfeltet hos united.no. Tonen din og skrivestilen din legger heller ikke opp til at det er mulig å ha en konstruktiv diskusjon med deg, og da skjønner jeg egentlig ikke helt poenget med å være her inne.

Det er virkelig mange ting jeg kunne sagt her om jeg virkelig ønsket å være ufin, men nei, det holder jeg meg faktisk for god til.
post liked by: Pwint, Belfastboy, RedTrafford, Can2
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2913
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 14231
Liker mottatt: 12820

På generelt grunnlag kan det være lurt å forsøke å unngå å være både veldig konfronterende og veldig fintfølende. Da blir det som oftest et bedre klima for gode diskusjoner. Det er min mening, men det er selvsagt lov å være uenig 😉
post liked by: Pwint, Belfastboy, RedTrafford, Pink Final, Blodfink, Can2
Football, bloody hell!
Post Reply