Rúben Amorim
Mest av alt føler jeg at han har manglet en preseason der han kan jobbe med å drille inn systemet og mønstrene. 3-4-3 er utgangspunktet, men han sier jo selv at han gjør endringer i løpet av kampen, men det er grunnmønsteret. Målet er vel at alle skal vite hva rollen deres er til en hver tid. Ikke bare hva rollen er i forhold til Amorim, men i forhold til alle andre spillere på laget. Når alle vet nøyaktig hva de skal gjøre så begynner det å bli en maskin. Det er vi ikke enda. 

post liked by: Rød Pølse, Andtho01, Belfastboy
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
— Eric Cantona
Enig, @Pwint. Jeg har trua på relativt store endringer i troppen, og at spillestil ser helt annerledes ut når vi går inn i ny sesong. Sporting spilte utrolig underholdende og morsom fotball under Amorim. United har jo sett helt forferdelig ut, med noen få kortvarige unntak.
Berrada, Wilcox og Vivell får ta seg av det administrative, så får Rúben styre jobben på feltet. Vi blir mye bedre neste sesong. Forventer egentlig at hele klubben gjør endringer, i de fleste aldersklasser. Det må bli slutt på at U16, U18 og U21 spiller med andre systemer enn førstelaget.
Berrada, Wilcox og Vivell får ta seg av det administrative, så får Rúben styre jobben på feltet. Vi blir mye bedre neste sesong. Forventer egentlig at hele klubben gjør endringer, i de fleste aldersklasser. Det må bli slutt på at U16, U18 og U21 spiller med andre systemer enn førstelaget.
post liked by: Pwint, Andtho01
Football, bloody hell!
-
Topic author
Word.Rød Pølse wrote: 22 May 2025, 16:50 Det må bli slutt på at U16, U18 og U21 spiller med andre systemer enn førstelaget.
Det må det bli sporenstreks slutt ila sommeren.
Utrolig viktig at det er en filosofisk/taktisk rød tråd gjennom hele klubben. Da avler vi spillere som spiller vår type fotball.
Vet ikke hvorfor, men jeg ser for meg at det ikke skjer. Haakon Aaberge som er ansvarlig for akademiet hos United.no har knapt nevnt dette enda. Var vel én artikkel for noen uker siden, selv om enkelte supportere har etterspurt dette siden Ten Hag kom inn dørene.
Jeg forstår ikke helt hvorfor ikke disse elementære tingene ikke er på plass i en av verdens største klubbee. Uten å overdrive, det finnes bokstavelig talt klubber i norsk 3. divisjon som praktiserer lik fotballfilosofi fra barnenivå til A-lag, og har gjort det i 10+ år.
Det burde skremmer alle med hjerte for klubben hvor dårlig styrt vi er på denne fronten hva gjelder taktisk filosofi. Forhåpentligvis blir det store endringer i sommeren. Men er bare så lett å se for seg at det er samme tralten igjen neste sesong.
Hver gang jeg har sett en kamp med akademilagene de 5 siste årene, har det vært utelukkende kontringsfotball. Skal følge ekstra godt med på akademilagene når sesongen sparkes i gang. Klart det er stas med FA Youth Cup, men det er ikke dét som avgjør hvor passende spillere vi avler. Det burde få langt mer fokus i dekningen av disse lagene.
post liked by: Rød Pølse, Andtho01, Pink Final, Vidar Dale Fjeld, Jan Erik, alfen74
Merkelig opplegg. Burde være 'plug and play' fra aldersbestemt til seniorfotball i en profesjonell fotballklubb. Blir overrasket hvis ikke Wilcox og Amorim tar tak i dette. Nå har vi tross alt en sportslig administrasjon.
post liked by: Pink Final, Vidar Dale Fjeld, Tringe, Jan Erik
Football, bloody hell!
-
- Manchester, football, music, fashion, industry, history
- Liker gitt: 40422
- Liker mottatt: 29961
Uten å kjenne spesielt godt til akademiet vårt.
Jeg tror ideen mer har vært å finne/skape enkelt spillere til førstelaget, enn å innprente systemer.
Har vi btw hatt noe definert spillesystem?
Under Solskjær og Mourinho så vi i det minste en tanke om å bruke fart i lengderetning.
Og for Mourinhos del, fysikk.
Under van Gaal var det ballbesittelse som gjaldt.
Under Ten Hag og Rangnick klarte i hvertfall ikke jeg å se noe spillesystem.
Hvordan skal akademiet spille når førstelaget ikke har et system?
Jeg tror ideen mer har vært å finne/skape enkelt spillere til førstelaget, enn å innprente systemer.
Har vi btw hatt noe definert spillesystem?
Under Solskjær og Mourinho så vi i det minste en tanke om å bruke fart i lengderetning.
Og for Mourinhos del, fysikk.
Under van Gaal var det ballbesittelse som gjaldt.
Under Ten Hag og Rangnick klarte i hvertfall ikke jeg å se noe spillesystem.
Hvordan skal akademiet spille når førstelaget ikke har et system?
post liked by: Blodfink, Rød Pølse, Vidar Dale Fjeld
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
-
- Liker gitt: 573
- Liker mottatt: 1899
Jeg tror ikke det er noe stas med FA-youth cup for den norske Manchester United supporter jeg @10Hag. Klubbens akademi og klubbens historie gir ikke mange klikk på hjemmesiden. Det er vel én mann i supporterklubben på hver av de. Når Steinar Madsen gir seg blir det helt stopp å skrive noe om gamle dager på united.no hvis jeg forsto dem riktig.
post liked by: Pink Final, Jan Erik, Rød Pølse
Hallo, @Pink Final, så du ikke de fire minuttene med Gegenpress mot Krystle Palass?
Det var jo høyoktan fotball?
Som spillerne riktignok ikke orket og begynte å mobbe trenerne for å slippe.
Men det er vann i skoen nå.
Det var jo høyoktan fotball?
Som spillerne riktignok ikke orket og begynte å mobbe trenerne for å slippe.
Men det er vann i skoen nå.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse
-
Trist @LoveBruno&Rashford.
Alt handler om penger - også for supporterklubben.
‘Ingen’ leser historie lenger.
Siden vi er i managertråden.
Vår store rival Liverpool er vel også der at historien ikke er så viktig lenger.
Men de har egne podcaster om gamle helter.
Artikler om The boot room med Shankly, Paisley, Bennett, Saunders, Fagan og Moran.
Vi var jo mye før dem ute med noe sånt.
Folk kjenner selvsagt Matt Busby og Jimmy Murphy, trolig Bert Whalley og Tom Curry, noen få kanskje Bill Inglis og jeg vil tro nesten ingen har hørt om Arthur Powell.
Running around the back.
Hvem vet hva det står for i våre dager?
Alt handler om penger - også for supporterklubben.
‘Ingen’ leser historie lenger.
Siden vi er i managertråden.
Vår store rival Liverpool er vel også der at historien ikke er så viktig lenger.
Men de har egne podcaster om gamle helter.
Artikler om The boot room med Shankly, Paisley, Bennett, Saunders, Fagan og Moran.
Vi var jo mye før dem ute med noe sånt.
Folk kjenner selvsagt Matt Busby og Jimmy Murphy, trolig Bert Whalley og Tom Curry, noen få kanskje Bill Inglis og jeg vil tro nesten ingen har hørt om Arthur Powell.
Running around the back.
Hvem vet hva det står for i våre dager?
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Can2
-
- Liker gitt: 573
- Liker mottatt: 1899
Tror ikke det er alfa&omega å spille samme spillestil selv om det selvfølgelig ikke er dumt. Tror nok Amass spiller godt i Amorim sitt system selv om han spiller annerledes i U18. De som spiller med førstelaget trener også med førstelaget. Så de lærer det seg nok.
Og at United er så mye mer amatørmessig enn norsk tredjedivisjon tviler jeg sterkt på selv om det er sykt deilig å tenke seg det.
Og at United er så mye mer amatørmessig enn norsk tredjedivisjon tviler jeg sterkt på selv om det er sykt deilig å tenke seg det.
post liked by: Pink Final, Jan Erik
-
Haha jeg lo høyt - dette var dagens morsomste.LoveBruno&Rashford wrote: 22 May 2025, 18:58 Og at United er så mye mer amatørmessig enn norsk tredjedivisjon tviler jeg sterkt på selv om det er sykt deilig å tenke seg det.
Nei, ikke på din bekostning @10Hag.
Det var faktisk digg med galgenhumor nå, etter den nedturen i går.
Ellers har jeg begynt å lytte til legen!
Legen?
Ja Ralf, doktor Ralf Rangnick.
Diagnosen var nok ikke helt innertier i 2022.
Men mannen hadde evne til å se prognose.
Nå trengs åpen hjerte operasjon.
Nå er det mye middelmådighet i spillerstallen Røde Rùben har arvet.
Vi må opereres - åpent -.
Det blir dramatisk, men er nødvendig.
Last edited by Pink Final on 22 May 2025, 19:04, edited 1 time in total.
post liked by: Jan Erik, Vidar Dale Fjeld
-
Topic author
Skjønner ikke hvorfor du er nødt til å sende disse stikkene.LoveBruno&Rashford wrote: 22 May 2025, 18:58 Tror ikke det er alfa&omega å spille samme spillestil selv om det selvfølgelig ikke er dumt. Tror nok Amass spiller godt i Amorim sitt system selv om han spiller annerledes i U18. De som spiller med førstelaget trener også med førstelaget. Så de lærer det seg nok.
Er bare så sykt unødvendig og barnslig.
Kan du ikke diskutere og snakke helt vanlig, som den voksne mannen du er? Er det virkelig nødvendig å komme med sånne syrlige kommentarer?
Har forresten aldri sagt at United er mer amatørmessig enn norsk 3. divisjon. Ei heller at det er "deilig" (for et ordvalg...). Alt dette er kun i ditt hode.
Skaper jo bare dårlig stemning når du holder på sånn. Skjønner ikke at du gidder. La oss droppe det og være ålreite mot hverandre.

Morsomt? Jaja. Synes det er så unødvendig og barnslig å komme med slik.Pink Final wrote: 22 May 2025, 19:03Haha jeg lo høyt - dette var dagens morsomste.LoveBruno&Rashford wrote: 22 May 2025, 18:58 Og at United er så mye mer amatørmessig enn norsk tredjedivisjon tviler jeg sterkt på selv om det er sykt deilig å tenke seg det.
Nei, ikke på din bekostning @10Hag.
Det var faktisk digg med galgenhumor nå, etter den nedturen i går.
Legger ord i munnen på meg som jeg aldri har sagt, vrir på det, og latterliggjør.
Hvis du synes det er topp humor, okey
Last edited by Deleted User 724 on 22 May 2025, 19:06, edited 1 time in total.
post liked by: Vidar Dale Fjeld
Og når det kjem te win %:
Amorim har 1 % mindre wins enn Raggaren Rangnick, 36 og 37
Vi burde antaste, unnskyld, ansette, RvN. Han har 75.
Men det er kanskje mogleg at enkelte ansatte mener seg antastet den siste tiden
Sånn seriøst så er det Alex og Mou som topper lista vel, litt forskjell i ant. kamper da.
Amorim har 1 % mindre wins enn Raggaren Rangnick, 36 og 37
Vi burde antaste, unnskyld, ansette, RvN. Han har 75.
Men det er kanskje mogleg at enkelte ansatte mener seg antastet den siste tiden
Sånn seriøst så er det Alex og Mou som topper lista vel, litt forskjell i ant. kamper da.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, Jan Erik, Can2
LUHG!
Jeg tror klubben har sovet i timen på det området også. Fotballen har endret seg, og akademiet ble nedprioritert i perioden mellom Ferguson og Solskjær. Utrolig nok, siden PSR ble innført da gamlingen la inn årene.
Nå er det helt naturlig at man opererer med lik taktisk tilnærming, i hvert fall i de eldste aldersklassene. Det vil jo være en stor fordel for både klubb og spiller at man kjenner rollen. Det betyr jo ikke at man ikke kan fungere i andre systemer.
Jeg har forstått at Unitedakademiet har et overordnet mål om å utvikle mennesker, og gi de en plattform for en god karriere selv om det ikke nødvendigvis blir i United. Det er ingen motsetning mellom det og rolleforståelse.
Nå er det helt naturlig at man opererer med lik taktisk tilnærming, i hvert fall i de eldste aldersklassene. Det vil jo være en stor fordel for både klubb og spiller at man kjenner rollen. Det betyr jo ikke at man ikke kan fungere i andre systemer.
Jeg har forstått at Unitedakademiet har et overordnet mål om å utvikle mennesker, og gi de en plattform for en god karriere selv om det ikke nødvendigvis blir i United. Det er ingen motsetning mellom det og rolleforståelse.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Jan Erik
Football, bloody hell!
-
- Liker gitt: 490
- Liker mottatt: 1537
Trodde Steinar Madsen hadde gitt seg for lenge siden...har ikke sett noe fra han på hjemmesiden, men jeg nileser jo ikke den lenger da
Men får sjekke det ut...alltid gøy det.
post liked by: Pink Final, Jan Erik, Rød Pølse