Antony Matheus dos Santos (Antony)

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.

Topic author
Deleted User 430

Mourinho hadde null problem med å strippe Martial for 9'ern, og gi han et annet nummer, da Zlatan kom, @GBailey, så jeg tviler på at Greenwood "eier" nummeret sitt.
At klubben derimot velger å la det nummeret forbli ubrukt inntil videre for å unngå mer støy rundt det enn nødvendig ser jeg derimot på som mer sannsynlig.
post liked by: messilingard, Pangaea, red, Cola2
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Tipper fort han har blitt tildelt nr 7 innen neste år. Jeg satser hvertfall på det, for det betyr mest sannsynlig at han har hatt en kanonsesong i år! :D
post liked by: RedTrafford, Pangaea
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

I en video så jeg han spilte en del med #39 på ryggen i Ajax. Aner ikke om det er en spesiell grunn til det, men det nummeret er uansett opptatt, av McTominay. Skulle egentlig hatt 29. An-TO-NI.

Topic author
Deleted User 595

Steinar Stenseth wrote: 01 Sep 2022, 17:14 Mourinho hadde null problem med å strippe Martial for 9'ern, og gi han et annet nummer, da Zlatan kom, @GBailey, så jeg tviler på at Greenwood "eier" nummeret sitt.
At klubben derimot velger å la det nummeret forbli ubrukt inntil videre for å unngå mer støy rundt det enn nødvendig ser jeg derimot på som mer sannsynlig.
Ikke uenig. Men Zlatan er ikke Antony, og Mourinho er ikke ten Hag. Ikke ofte man ser en manager "strippe" noen for nummeret på den måten.

Men du har nok rett i at klubben bestemmer dette uansett, så det ville ikke vært noe juridisk problem, som det jeg skrev hentyder til. Der var jeg uklar. Tror også at klubben velger å la vær å "straffe" Greenwood på den måten før ting er avklart, av samme grunn som du nevner.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

GBailey wrote: 01 Sep 2022, 18:52
Steinar Stenseth wrote: 01 Sep 2022, 17:14 Mourinho hadde null problem med å strippe Martial for 9'ern, og gi han et annet nummer, da Zlatan kom, @GBailey, så jeg tviler på at Greenwood "eier" nummeret sitt.
At klubben derimot velger å la det nummeret forbli ubrukt inntil videre for å unngå mer støy rundt det enn nødvendig ser jeg derimot på som mer sannsynlig.
Ikke uenig. Men Zlatan er ikke Antony, og Mourinho er ikke ten Hag. Ikke ofte man ser en manager "strippe" noen for nummeret på den måten.
Vel, Cavani måtte gi fra seg 7-eren til Ronaldo for nøyaktig ett år siden…

Topic author
Deleted User 595

Ryder wrote: 01 Sep 2022, 19:10
GBailey wrote: 01 Sep 2022, 18:52

Ikke uenig. Men Zlatan er ikke Antony, og Mourinho er ikke ten Hag. Ikke ofte man ser en manager "strippe" noen for nummeret på den måten.
Vel, Cavani måtte gi fra seg 7-eren til Ronaldo for nøyaktig ett år siden…
Skulle nevne det i forrige post, men lot være, fordi eksemplet ikke er helt overførbart 😅
Cavani gjorde det som rapportert frivillig, selv om det utvilsomt var et så stort press på det fra klubben at han nesten umulig kunne si nei. Ryktene sier jo og at det irriterte ham i etterkant, forståelig nok.

Tviler sterkt på at Solskjær ga streng beskjed til Cavani og "rev" drakta fra ham, for å si det sånn 😜 Det overrasket nok ingen at Ronaldo skulle få nr 7, Cavani inkludert. Så derfor mener jeg at den situasjonen noe annerledes enn Zlatan, og det som diskuteres omkring Antony.

Men igjen, disse tilfellene er ikke akkurat normalen.
"Ikke ofte man ser en manager "strippe" noen for nummeret på den måten." kan jeg stå for.
Men kan jo hende dette er den nye normalen i United nå, og ikke kun anekdotisk, som du hentyder til? Det ville vært litt kjipt 🧐

Sier for øvrig ikke at det var fair behandling av Cavani når Ronaldo kom inn, om det skulle være noen tvil.
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Ikke voldsomt revolusjonerende innhold, men en fin video om hva Antony kan gi oss.

post liked by: Can2
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Det høres veldig bra ut. Veldig lovende. Godt og rolig forklart også. Ofte kan en del slike forklaringer koke bort i "staffasje" og effektmakeri, synes jeg.
post liked by: Pangaea
Kong Eric Cantona
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Er det andre enn meg som også la merke til at pasningene til Antony mot Arsenal i går virket veldig presise og "on point"? Følte det var en selvsikkerhet der som jeg ble imponert over, med tanke på at det var hans debut. Tenkte over det flere ganger at de virket veldig presise og fokuserte. Føler det er litt typisk med kreative driblefanter på kanten at det ofte ikke er helt Kroos-nivå på pasningene. Men føler det faktum at han virker å ha pasningsregisteret i orden er et veldig godt tegn. Ikke at vi så veldig mye av det i går, men skal man tro videoer er jo også innleggene hans veldig giftige.
En annen ting jeg synes var litt artig var at han prøvde å lobbe keeperen fra sikkert 40 meter eller noe. Ikke kjempegodt forsøk kanskje, men det sier noe om selvtilliten.
post liked by: Pink Final, Cola2

Topic author
Deleted User 595

Ja, han er - som alle spillerne ten Hag har hentet - pasningssterk, og generelt god med ballen i beina.

Noe av det mest imponerende med Antony i går var mobiliteten, presspillet og den defensive jobben. Han er lynkjapp til å reagere på motspilleres bevegelser, og posisjonerer seg meget bra. Var nede og forsvarte i tospann med Dalot, og kriget iherdig langs sidelinjen i dueller. Vant bl.a. flere innkast når han brøt opp Arsenals spill.

Målet han scorer er undervurdert, og viser nøyaktig hvorfor ten Hag ønsker en venstrebeint høyreving. Den avslutningen der blir straks mye vanskeligere for en høyrebeint spiller å ekspedere. Glimrende forarbeid av Eriksen, Bruno, Sancho og Rashford på målet i tillegg. Spesielt Eriksen og Rashford er iskald der.

Fremover vil vi nok få se mer av Antonys evne til å passere spillere. I går holdt han litt tilbake med å dra av spillere, og ventet på midtbaneleddet til United, så vi fikk med oss flere i etablert angrep. Spesielt så vi dette i førsteomgangen. Virket som et taktisk grep fra ten Hag, siden balltap mot Arsenal fort blir livsfarlig.

Antony blir fort en av våre mest spennende spillere, om han overfører kreativiteten fra Ajax til PL.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Cola2
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Schmeichel wrote: 05 Sep 2022, 21:06 Følte det var en selvsikkerhet der som jeg ble imponert over, med tanke på at det var hans debut.
Håper han kan være en spiller som skinner under tyngden og presset av å spille foran 75000 fans på Old Trafford. Han virker å ha selvtilliten i orden vertfall, og har ferdighetene, og hittil har han virket mentalt sterk også. Noen spillere klarer ikke det steget opp, det blir for mye press og man blir redd for å feile. Og andre tar balletak på situasjonen og blir virkelig store stjerner. Cantona, Giggs, Ronaldo, Beckham, og mange andre med dem. Håper Antony kan føye seg inn i rekken. Blir nesten overrasket hvis han ikke får 7er-trøya neste sesong når Ronaldo har dratt.

Bare spilt én kamp så vi skal ikke ta helt av her, og knivene kommer raskt ut (særlig fra media) hvis han surrer det til i en kamp eller to. Men tegnene hittil er definitivt positive, og jeg forstår hvorfor Ten Hag var så hissig på å sikre seg Antony. Vi må heller ikke glemme at han jobber godt defensivt. Har egentlig alt Ten Hag ønsker fra en invertert ving.
post liked by: Can2, RedTrafford, Pink Final, Cola2

Mr H
Posts: 455
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 108
Liker mottatt: 1347

Verdt å lese

post liked by: Buchan, Ryder, Blodfink, Pink Final, Can2
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Noen av oss var innom Antony i Arsenal-tråden, og selv om vi kanskje ikke var enige om hvor svak han var, er det vel ukontroversielt å hevde at han ikke har levert som vi hadde håpet på i de siste ukene.

Ganske skrikende kontrast mellom det han leverte i Ajax og for United om vi ser på tallene hans:
Antony United.jpg
Antony United.jpg (105.38 KiB) Viewed 783 times
Antony Ajax.jpg
Antony Ajax.jpg (108.51 KiB) Viewed 783 times
Det eneste han gjør like mye av i United, er antall skudd. Han var rett og slett ekstremt mye mer involvert i farligheter for Ajax, både assists, sjanseskaping, vellykkede driblinger og framoverrettede pasninger. Mer involvert generelt, egentlig, han er betraktelig mindre borti ballen for oss enn for dem.

Direkte lenke til statistikken med flere parametre (her kan vi se at han scorer høyt på defensive aksjoner):
Ajax: https://fbref.com/en/players/99127249/s ... ing-Report
United: https://fbref.com/en/players/99127249/s ... ing-Report


Forskjellen er såpass stor at jeg tror det blir for enkelt å forklare det med at Eredevisie er en svakere liga.
Tenker at noe av problemet er at han rett og slett ikke er en kontringsspiller, men bedre i et lag som er mer dominante enn vi er per i dag. Mot lavtliggende forsvar (og en fysisk spiss som kan ta for seg i feltet), vil han skape mer med "standardtrikset" sitt - vende inn og slå innlegg mot bakre. Med Ronaldo ute (og ute av form før det) har vi ikke hatt noen til å ekspedere den typen innlegg.

Tror også Antony lider under at det er AWB som har spilt back i stedet for Dalot etter VM. Sistnevnte er mye mer villig til å komme på overlap, og skaper generelt mer røre i rommene rundt Antony. Tipper det er ideen til ETH - Antony skal ikke behøve å gå til linja, men vi trenger en back som kan komme rommet Antony skaper ved å ta med ballen innover.

Jeg tror Antony kan bli god for oss, men han er ikke en komplett, klassisk ving som flyr opp og ned langs krittet. Mer en rollespiller som først vil komme til sin rett når brikkene rundt ham er på plass.
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

https://www.united.no/nyhetsarkiv/anton ... g-trusler/

Er noe med denne høyrekanten tydeligvis.
post liked by: Pwint
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2597
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11871
Liker mottatt: 7634

Dette er ikke bra. Skal ikke forhåndsdømme noen, men er det noe jeg avskyr så er det folk som mishandler/misbruker kvinner og barn.
post liked by: Cola2, Can2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
Post Reply