Antony Matheus dos Santos (Antony)

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17257
Liker mottatt: 11013

Enig i det som sies over her.

Tenker på alle de gangene en normal ving/kantspiller kunne ha gått til høyre og lagt inn.
Nå er jo ikke det et alternativ.

Så at han får til noe veldig bra hver tiende kamp når han skjærer inn til venstre har sluttet å imponere meg .
Mest irritasjon rett og slett.

Summen vi ga må være noe rart med, kom med en null for mye kanskje eller at det var en annen spiller eller noe😬
post liked by: Blodfink, Rød Pølse, Pwint

Alf banan
Posts: 327
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 24
Liker mottatt: 661

En spiller som Salah er jo også ganske lam i den andre foten. En alright spiller det.
Jeg for min del er dritt lei av å bare ha innoverkanter. Jeg er vokst opp med Sharp, Kanchelskis, Giggs og Beckham.
post liked by: Belfastboy, Tringe
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

Giggs var jo også et prakteksempel på en totalt enbeint spiller. Tror man kan telle mål han scorte med høyrefoten på én hånd. Han brukte nesten konsekvent kun venstrefoten. Var riktig nok en veldig god dribler på 90-tallet.
post liked by: RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19272

Det kan jo fungere med one-leg vinger, Antony mangler litt presisjon, selv om jeg ser poenget noen nevnte med at han spiller litt for smart, at spillere rundt ikke helt er på samme bølgelengde. Samtidig virker det av og til som han ikke er helt orientert offensivt.

Forstår @RedTrafford, det blir for sjeldent noe ut av det offensive bidraget han gjør. Han har vel 0 assist og 0 mål om jeg ikke bommer helt nå.

Det er noe der liksom, men det løsner ikke, det irriterer meg også. Evige skudd i lengste hjørne, eller gå fast i sekken. Om han kunne variert litt mer, blitt litt mer uforutsigbar offensivt, så hadde det vært fint.
post liked by: RedTrafford, 10Hag
LUHG!

28FPellistri
Posts: 446
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 468
Liker mottatt: 1565

Personlig mener jeg det er viktig å ikke se seg helt blind på statistikken også.

Selvfølgelig skulle vi hatt den høyere på samtlige offensive spillere i klubben denne sesongen, men man så jo også sist kamp, da slåser jo Garnacho bort en 100% assist for Antony.

I fjor hadde han 44 kamper i alle turneringer og 8 mål og 3 målgivende. Det er ikke halvgalt det for en ny spiller i ny liga syns jeg.

Året før hadde han 33 kamper i alle turneringer og 12 mål og 10 målgivende for Ajax, Ikke en vanvittig statistikkspiller for et suverent Ajax-lag heller.

Det sagt så må han etter min smak i alle fall blir mye mer uforutsigbar. Nå vet de aller fleste forsvarspillerne at han skjærer inn i banen og enten skyter eller slår støttepasning. Alt for sjeldent utfordrer han backen / andre på fart for å slå inn.
post liked by: 10Hag
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4433
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2862
Liker mottatt: 9446

Alf banan wrote: 26 Dec 2023, 04:30 En spiller som Salah er jo også ganske lam i den andre foten. En alright spiller det.
Jeg for min del er dritt lei av å bare ha innoverkanter. Jeg er vokst opp med Sharp, Kanchelskis, Giggs og Beckham.
Innoverkanter har nok kommet for å bli. De to som i mine øyne konkurrerer om tittelen verdens beste gjennom tidene, Messi og Ronaldo, spilte store deler av sine karrierer som innoverkanter. Skal forøvrig nevne Antonio Valencia som en av mine favoritter på 2010-tallet, den mannen var mer enbeint enn den stereotypiske piraten som hinker rundt på et ben...

Angående Antony så er jeg derimot skeptisk. Først og fremst fordi at han ikke evner å variere spillet sitt. Man kan ikke ta i mot ballen, føre den over på venstre for å forsøke og skyte i lengste vær bidige gang. Skal Antony ta steg så må han utvikle ande aspekter ved spillet sitt. Som å bruke en overlapp, slå et tidlig innlegg på en spiss, tre ballen på løp i boks, gå ned mot linja for å åpne rom for backen osv. Sånn som han holder på nå så fungerer det i alle fall ikke.
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Tringe, Rød Pølse, Ryder
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2060
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9066
Liker mottatt: 8363

Jeg avslutter kvelden med denne lille perlen av en post 🤣

post liked by: RedTrafford, Pwint, 10Hag, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

Den dansen der var fysisk imponerende, og psykisk utmattende 😂 Aldri sett en bedre "kyllingdans"!
post liked by: Blodfink, Rød Pølse, RedTrafford

Alf banan
Posts: 327
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 24
Liker mottatt: 661

Usikker på om dette er 100% riktig.

Men….. Antony hadde under kampen mot Coventry
0 goals
0 assist
0 shot on targets
0 dribbles
0 crossing
Losing 100% ariels duels
Losing 60% ground duels.

Kilde: TheEuropeanLad

Alf banan
Posts: 327
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 24
Liker mottatt: 661

Antony mot SU.

83% pass accuracy
6 ground duel lost
2 times dribble past
0 shots on target
0 goals
0 assist.

Imponerende stats mot lag som Coventry og SU.
User avatar

Ryder
Posts: 4698
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2625
Liker mottatt: 10683

Antony gjorde en helt grei kamp i går, stort sett fornuftige valg med ball. Han har også blitt flinkere til å bruke overlapen og ikke bare gå inn og skyte hver gang.

Men det er jo på det jevne, da. Han gjør "bread & butter"-oppgavene sine godt, men bidrar ikke med mye x-faktor.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final

Alf banan
Posts: 327
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 24
Liker mottatt: 661

Syns han bare spilte støttepasninger. Var vel 2 ganger han gjorde noe offensivt. Ene gangen da han brystet ballen forbi en motspiller og den andre gangen da han spilte vegg med Højlund.
User avatar

Ryder
Posts: 4698
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2625
Liker mottatt: 10683

AV og til er støttepasning det riktige valget, om alternativet er å gå seg inn i trøbbel og miste ball. Men ja, han gjorde vel ikke mye ekstraodrinært som forsvarer prislapp etc.

Amad er i mine øyne et bedre og mer uforutsigbart alternativ framover.
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, Pwint
User avatar

Ryder
Posts: 4698
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2625
Liker mottatt: 10683

...og mens vi først skal bruke statistikk er det for balansens skyld greit å ikke bare velge de som passer. Her ser vi for eksempel at Antony hadde lavere andel støttepasninger enn Amad i går:

post liked by: Andtho01, Pwint, Jan Erik, Rød Pølse, 10Hag
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2908
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13515
Liker mottatt: 8683

Skal du komme her og ødelegge en god diskusjon med fakta nå @Ryder? 😆
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
Post Reply