Antony Matheus dos Santos (Antony)

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

Pogba kommer og høyt på den listen for min del, mtp at vi kjøpte han som verdens dyreste spiller, han var vår spiller før, og forsvant gratis hele to ganger, samt leverte mer støy enn prestasjoner.

Men Antony kan fort bli det dårligste kjøpet vi har gjort om dette fortsetter.
post liked by: Rød Pølse, messilingard, Pwint, RedTrafford, Tringe, Cola2, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

En ting er prisen og hva Antony får til på banen, men det største problemet for min del er at han får fornyet tillit gang på gang på gang. Jeg er for at spillere skal få en ny sjanse, men et sted går grensen før det bare blir veldedighet. Ten Hag kan ikke starte med spillere fordi han syntes synd på de og har lyst til å være grei, det må fortjenes og det har på ingen måte Antony gjort.
post liked by: Rød Pølse, Pwint, RedTrafford, 10Hag, Cola2, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2937
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13615
Liker mottatt: 8766

Jeg har begynt å lure på om Antony rett og slett er et stort bomkjøp. Han jobber hardt defensivt og kan gjøre bra ting med ball, men når det nærmer seg en sjanse så stopper han opp og begynner å rote fordi han kun kan bruke venstrefoten. Skulle jo tro vi kunne fått noe bedre for den summen? Jeg skjønner ikke prisen. Om vi hadde betalt 25 millioner pund kanskje. Jeg har holdt meg positiv og tenkt at han bare trenger tid, men nå lurer jeg litt på om han rett og slett ikke er god nok til å spille på dette nivået. Håper selvsagt at han skal vise at jeg tar feil, men det er lite som tilsier at han var verd summen vi betalte for ham.
post liked by: RedTrafford, Blodfink, Rød Pølse
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17267
Liker mottatt: 11025

Pwint wrote: 24 Dec 2023, 11:28 Jeg har begynt å lure på om Antony rett og slett er et stort bomkjøp.
Trenger ikke å lure lenger, jeg kan bekrefte det 😬
post liked by: Pwint, pixma, Blodfink, Rød Pølse
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2937
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13615
Liker mottatt: 8766

Tenker det er like greit å la ham sitte på benken en stund og gi pellistri og amad muligheter for eksempel.
post liked by: RedTrafford, Blodfink, Tringe, Rød Pølse
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Har jo heia på Antony og regna med at det skulle løsne , men han holder jo ikke nivået i mange faser av spillet ...Jaap Stam sa det vel rett ut, "ikke god nok for PL"...

Omskoler ham til VB eller selg, han er jo god defensivt i grunn. Men det ville kanskje blitt noen tabber bak der...
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Pwint
LUHG!

Alf banan
Posts: 334
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 27
Liker mottatt: 672

Har sagt det lenge og fått kjeft lenge. Antony er et bomkjøp som ikke vil heve dette laget. Ja han er flink indet defensive arbeidet, men hvis det er kriteriet for en ving i Manchester United så er vi på bærtur. Da kan vi like godt bruke Dalot som ving da. Han er bedre defensiv og jammen er han bedre offensivt en Antony også. Aldri sett en ving være så ensporet som Antony. Gjør det samme 9 av 10 ganger. Motstanders forsvarer og keeper fryder seg jo. Alle vet at han skal inn i banen og skyte mot lengste. Ikke har han teknikk, ikke kan han utfordre, ikke har han fart, ikke har han fotball intligens i toppklasse som kan forsvare diverse mangler.
Håper virkelig vi får byttet ham med Raphina.
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2744
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2917

Alf banan wrote: 24 Dec 2023, 13:59 Ikke har han teknikk,
Det kan godt være at Antony ikke er god nok for United og Premier League, men å påstå at han ikke har teknikk? Det er vel ikke en spiller i troppen som har bedre teknikk en brasilianeren, sånn egentlig?

Om vi kunne fått en god slant med penger for han til sommeren, så er jeg åpen for et salg. Absolutt. Samtidig må vi huske på at han kun er 23 år gammel.. og gjør sitt beste. Foreløpig er det ikke godt nok, men vi ønsker jo spillere som løpet og kriger og det gjør Antony i hver match. Men foreløpig holder han ikke mål til å spille fast hos oss, men han har potensial til å være en «squadplayer» i flere år fremover.

Men så er det ikke dette vi betalte for..
post liked by: Tringe, Rød Pølse, RedTrafford, Pwint, 10Hag

Alf banan
Posts: 334
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 27
Liker mottatt: 672

Lingard wrote: 24 Dec 2023, 14:12
Alf banan wrote: 24 Dec 2023, 13:59 Ikke har han teknikk,
Det kan godt være at Antony ikke er god nok for United og Premier League, men å påstå at han ikke har teknikk? Det er vel ikke en spiller i troppen som har bedre teknikk en brasilianeren, sånn egentlig?

Om vi kunne fått en god slant med penger for han til sommeren, så er jeg åpen for et salg. Absolutt. Samtidig må vi huske på at han kun er 23 år gammel.. og gjør sitt beste. Foreløpig er det ikke godt nok, men vi ønsker jo spillere som løpet og kriger og det gjør Antony i hver match. Men foreløpig holder han ikke mål til å spille fast hos oss, men han har potensial til å være en «squadplayer» i flere år fremover.

Men så er det ikke dette vi betalte for..
Stor forskjell på å stå stille å trikse med en ball en å faktisk utgjøre noe teknisk på banen. Å stå stille å snurre piruetter gjør laget absolutt ingenting. For meg har en spiller som Pellestri og Sancho mye bedre teknikk da de kan utførendette i stor fart.
post liked by: Pink Final
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2069
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9123
Liker mottatt: 8400

Ganske håpløst at man sprengte banken for en så begrenset spiller. Det illustrerer helt tydelig et av de største problemene til klubben; rekruttering. Synes det er vanskelig å kritisere Antony for mye all den tid han jobber, sliter og gjør så godt han kan. At man kan spille fotball profesjonelt på høyt nivå og være like enbeint som en parasoll er nesten uforståelig. Det er ikke så vanskelig å trene den svake foten opp såpass at man kan slå pasninger, innlegg og fyre av et skudd i ny og ne.

Dette kjøpet kan fort være en av hovedgrunnene til at EtH på et tidspunkt må finne seg noe annet å gjøre.
post liked by: messilingard, RedTrafford, Pwint, Pink Final
Football, bloody hell!

28FPellistri
Posts: 459
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 485
Liker mottatt: 1585

Synd også egentlig, for har sansen for han og uten sammenligning forøvrig, så klarte Arjen Robben seg glitrende med "en fot". Han skal ha mye ros for sine defensive bidrag, og ser ut som han har rett mentalitet til å spille på så høyt nivå, også teknikken, men syns vel selv at han tidvis virker for "smart" i hode og prøver på flotte ting, uten at medspillerne alltid er med på det han tenker. Så kan man alltid spørre seg om det er han som er for god, eller om det er medspillerne som er for dårlige, eller en god blanding av begge deler.

Tror selv at Antony hadde vært en herlig spiller å hatt i en tropp om laget fungerte.
post liked by: Pwint, Rød Pølse, 10Hag
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona

Tringe
Posts: 219
Joined: 19 Jan 2022, 21:58
Liker gitt: 1108
Liker mottatt: 470

@Alf banan du har rett i at vi som topp-toppklubb bør forvente (og nesten kreve) mer av spillere ka angår ferdigheter. Og nei, Antony har ikke rettferdiggjort prislapp (og startplass til tider). Så hører det jo med til historien at klubbledelsen valgte å vente, for så å betale prisen for det (50ish -> 80ish millioner).

Men!, ifølge stats fra ifjord så ser lista over toppfart slik ut:
1. Marcus Rashford: 35.95 km/h 
2. Diogo Dalot: 35.76 km/h
3. Antony: 35.29 km/h
4. Luke Shaw: 34.85 km/h
5. Tyrell Malacia: 34.76 km/h
6. Aaron Wan-Bissaka 34.42 km/h
__________

Teknikk har han i massevis, det handler bare om små endringer før han kan utnytte den effektivt.
Vil påstå at Dan Burn har mindre enn Antony.
Og gatespillere har jo ekstrem teknikk (for å ta ett eksempel), men de har ikke en effektiv spillestill 11 mot 11 på stor bane.

Hjelper også om han får hjelp fra lagkameraters bevegelser. Noe som alle sliter med i dagens situasjon.
___________

Smartness og desiscionmaking kan bli bedre, men igjen, han e avhengig av alternativer han kan spille på.

Og ja, det blir altfor enkelt for motstander å lese skudd i lengste om det skjer hver gang.
Om han dro innover og slapp stikkern mot dødlinja til overlapp anna hver gang, så ville det blitt mye vanskeligere for motstander.
Men da e han igjen avhengig av backer som skjønner og tør å gå på løp (helhjerta sådan).
__________

Burde også trene opp høyrefoten som andre e inne på. Den e altfor altfor dårlig. (Selv om Robben, med kun ett bein, eide alt av forsvarere til tider)
post liked by: Pwint, Rød Pølse
Ingen er større enn klubben!

Alf banan
Posts: 334
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 27
Liker mottatt: 672

@Tringe
Altså hvis Dan Burn er målestokken for teknikk så er den ikke veldig høy. 😄

Modedit: Man trenger ikke sitere hele innlegget som står rett over i helhet.

Tringe
Posts: 219
Joined: 19 Jan 2022, 21:58
Liker gitt: 1108
Liker mottatt: 470

Nei, absolutt ikke en målestokk, @Alf banan , men Burn e nærmere null teknikk enn Antony.
Poenget va bare at Antony HAR teknikk, han HAR fart, osv..

Ville heller sagt at Antony ikke får utnyttet sin gode teknikk på en måte som gjør laget bedre. Med god (evt dårlig) hjelp fra bevegelsene som skjer rundt han.
Også utrolig vanskelig i dagens toppfotball å gå av sin mann dersom motstander står i balanse.

Så problemene til kantene våre e mer sammensatt enn at de e elendige spillere.
Ta Shaw som eksempel. Han går rundt halvparten av gangene han burde. Noe på grunn av PTSD fra skaden og resten på dårlig forståelse. AwB har god teknikk, men dribler sæ ofte bort fordi han kan miste oversikt og ikke helt skjønner kor neste trekk bør gå.
Det e sånne ting som absolutt ikke hjelper en kant som allerde sliter med sin oppasser.
Ingen er større enn klubben!
User avatar

selje
Posts: 139
Joined: 16 Oct 2021, 22:16
Liker gitt: 40
Liker mottatt: 399

Antony har fart, men han klarer ikke utnytte den når han fører ball. Må være en av de mest ubrukelige vingene i nyere historie på dette. Han klarer ikke spille ballen foran seg for så å løpe. Han skal dra ballen med seg med sålen mens han løper sidelengs. Helt utrolig at det går ann på dette nivået. En ting er å gjøre det når forsvarer har sikring eller i etablert spill mens man pønsker ut en form for plan. Men han gjør også dette i kontringssituasjoner gang på gang. Prislappen er en gåte (eller er den det mtp TH forbindelser med agenter). Antony er en average spiller. Jeg sa det når han kom, og alle ser det nå. Han har ingen ekstremferdigheter. Average på det meste. Eneste grunnen til at han får spille så mye er defensiv jobbing og få andre alternativer på høyrekanten.
post liked by: Blodfink, Pink Final, RedTrafford, Rød Pølse
Post Reply