Hvem vil dere kjøpe?

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.

Mr H
Posts: 455
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 108
Liker mottatt: 1347

Dette forslaget blir kanskje upopulært blant noen her og forhandlinger kan fort bli kompliserte mtp hvem han må hentes fra. Men jeg hadde gjerne sett at vi gjorde noen grundige undersøkelser rundt mulighetene for å hente Raheem Sterling. Ett år igjen av kontrakten og ikke garantert spilletid. City er angivelig villig til å la han gå. Kobles sterkt til Chelsea for det som må sies å være en overkommelig sum. Fortsatt bare 27 år og en spiller som utvilsomt vil levere høy pl-klasse i alle angrepsposisjonene. Nøkkelbrikke i et av tidenes beste lag i pl-historien.

Vet ikke hvor mye vekt man skal legge på dette, men jeg mener å ha hørt at han var United-fan i oppveksten også.
post liked by: Pancho P
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Han er god på sitt beste, men syns han leverer altfor ofte under sitt nivå.

Tenker også at vi bør styre unna slike typer. Litt som Ousmane Dembele som bør unngås. Tror ikke det er bra på sikt.
Min menig da 8-)
post liked by: Pancho P, Schmeichel
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

I utgangspunktet vil Sterling kunne være
en plussfaktor. Med tanke på hvilke klubber
han har bakgrunn fra så sitter det dog langt inne. Hadde han kommet og blitt en suksess, hadde det vært en fin nesetyver mot våre to erkerivaler. På en annen side, er det kanskje
ikke hans posisjon vi trenger forsterkning mest.
post liked by: Pancho P
Kong Eric Cantona
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Er ikke Sterling best fra venstrekanten? Vi har et halvt lag som kan spille der nå. Under LVG hadde vi et halv lag av 10ere, og nå har massen flyttet seg litt til venstre. Til og med den nye høyrekanten vi kjøpte er visst best på venstre :D

Absolutt en god spiller altså, jeg tenker bare at det ikke er helt der vi trenger de største forsterkningene. Det jeg synes vi skriker mest etter akkurat nå, hvis vi antar at Malacia, Frenkie de Jong og Christian Eriksen går i orden, er en spiss (uavhengig av Ronaldo-situasjonen) og høyreback, samt en høyrekant hvis planen fortsatt er å bruke Sancho hovedsakelig på venstre.
post liked by: Pink Final, Pancho P, RedTrafford
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Enig @Pangaea,
Troppen har vært ubalansert i årevis.

Jeg vet ikke hvordan Ten Hag tenker?
Bruker han et anker?
Har vel gjort det i Ajax?
Vi har ikke en eneste ren defensiv midtbanespiller.
Fred, Garner, McTominay - de er ute av sin beste posisjon som anker alle mann.

Jeg mener vi bør ha inn et anker.
Vel og merke om vi skal spille 4-3-3.
Erik ten Hag har vel også brukt 3-5-2?
Men med et anker?

Ellers enig i at høyrekanten bør styrkes offensivt.
På høyreback er jeg (som den eneste på hele kula? 😁) svak for Wan-Bissaka.
Ja, jeg ser manglene hans.
Og mener vi bør ha inn en ny høyreback.
Allikevel er jeg så håpløst optimist at jeg tror Azza kan utvikle seg.
Han har egenskapene 1v1 defensivt, og til tider offensivt - da han er en god dribler.
Er rask som lynet.
Trenger å lære seg å lese matchen bedre, plassere seg ifht lagkamarater og motstander.
Og pasningsfoten kunne vært bedre.

Min pri liste:
Anker
Spiss
Høyreback
post liked by: Cola2, Pangaea, Pancho P, Can2, Schmeichel, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Nå er jeg ekstremt subjektiv her, men jeg ønsker nesten Wan-Bissaka bort bare slik at jeg slipper å se "Azza" skrevet igjen på dette forumet :joy: Tror du må være den eneste personen på planeten som omtaler han slik :D

Ang. anker så er jeg ikke veldig kunnskapsrik om hvordan Ajax stilte opp i tidligere år, men jeg tror De Jong var en relativt typ spiller, selv om "anker" nok blir å ta litt hardt i. Ganske sikker på jeg har lest at han var mer-eller-mindre en 6er i det Ajax-laget. Så skal det sies at midtbanen kunne være ganske dynamisk med litt omflytting av spillere gjennom kampene, men jeg ser ikke på De Jong som en utpreget offensiv spiller.

Når det er sagt, så skulle jeg gjerne hatt inn en typisk DM også, nå som Matic er borte og vi ikke har noen av det kaliberet i stallen. Joda, beina hans var borte som man humoristisk sier på engelsk, men han var likevel en dyktig spiller, særlig taktisk og posisjonsmessig. Kanskje De Jong kan sammenlignes litt med Carrick? Litt sånn begge-verdener spiller, uten å være en typisk hardhaus som flyr inn i taklinger i tide og utide?
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pink Final wrote: 05 Jul 2022, 07:46 Fred, Garner, McTominay - de er ute av sin beste posisjon som anker alle mann.
Ikke at jeg er uenig her, men vil også bare si at Garner er en slags toveis-spiller han også, og spilte i en dypere to-er for Nottingham Forest slik som jeg forstår det. Men han blir neppe en førstelagsspiller nå denne sesongen uansett (som i å starte kamper regelmessig). Og kan godt være han går på lån også. Kommer an på hva Ten Hag tenker når alle er på trening igjen.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Errr. Helt uhøytidelig :hah:

Image Image
post liked by: pixma, Pink Final, Pancho P, Can2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Haha @Pangaea.
Jeg er ikke helt alene.
Lærte det av Richard Shaw.
post liked by: Pancho P, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8251

Supert å tenke utanfor boksen, @Mr H. Tenk om Sterling hadde skote oss til ligagull på bekostning av Citeh og skausarane🤩 Likevel er eg svært skeptisk til å hente han, særleg sidan vi har betydelege manglar i andre posisjonar.

Sannsynlegvis må det handlast inn minst éin rein spiss. Ten Hag har tidlegare hatt suksess med falske niarar, men eg ser ikkje heilt kven som kunne hatt den rolla av spelarane i dagens tropp. Kanskje Bruno, men han har langt frå imponert dei gongane han har fått prøvd seg som falsk niar. Eg er blant dei som trur Garnacho vil få ei betydeleg rolle denne sesongen, men han er vel også best på venstrekanten?

Petter Veland meiner at Lisandro Martínez kan ende opp som ankeret på midtbana, mykje pga den beskjedne høgda hans. Likevel må eg seie at eg vart imponert over korleis han karnøfla den 15 cm høgare Darwin Núñez i Champions League. Eg trur aggressiviteten og allsidigheita til argentinaren kan bli svært nyttig for United.

Dersom De Jong, Martínez og Eriksen går i boks (i tillegg til ein spiss), vil høgrebacken vere neste prioritet for oppgradering. Eg beundrar @Pink Final sin optimisme når det gjeld Wan-Bissaka, men eg klarer dessverre ikkje å dele den. For meg er det urealistisk at ballbehandlinga, posisjoneringa og evnen til å lese spelet kan utviklast til at han skal kunne bli ein topp høgreback. Synd, fordi han alt det fysiske på plass. No skal det nemnast at eg fortsatt har tru på at McTominay kan bli ein grisegod defensiv midtbanespelar, så eg er kanskje ikkje heilt konsekvent😉
post liked by: Pink Final, Pangaea, Can2, Schmeichel
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Pink Final wrote: 05 Jul 2022, 07:46 Jeg vet ikke hvordan Ten Hag tenker?
Bruker han et anker?
Har vel gjort det i Ajax?
Vi har ikke en eneste ren defensiv midtbanespiller.
Enig i det siste!

Men jeg tror ikke Ten Hag ser etter posisjoner, heller roller og egenskaper. Dersom Lisandro Martinez har egenskapene som skal til for å spille DM, er det ikke nødvendigvis et problem at han "bare" har spilt stopper i Ajax. Et anker har f.eks ikke nødvendigvis et fast sett med egenskaper: Det er stor forskjell på Wilfred Ndidi, Declan Rice og Rodri/Carrick, men alle disse kan anses som et slags anker på midten.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Ryder, Can2, Schmeichel
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Han spilte vel midtstopper i Ajax? Velger å tro at hvis vi kjøper ham, så blir det for å spille midtstopper. Så må han selvsagt først utkonkurrere Maguire eller Varane, men det er ikke umulig, særlig hvis Varane blir mye skadet igjen. Men før det igjen, så må United utkonkurrere Arsenal om fyrens signatur! :D
post liked by: Pancho P, Pink Final, Can2
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Pangaea wrote: 05 Jul 2022, 07:36 samt en høyrekant hvis planen fortsatt er å bruke Sancho hovedsakelig på venstre.
Sancho har jo erfaring fra begge posisjoner, og når han kom så ble det omtalt at han var omtrent like god i begge posisjoner. Det vil sikkert være mulig å rendyrke han "tilbake" på høyre side?
Pancho P wrote: 05 Jul 2022, 08:42 No skal det nemnast at eg fortsatt har tru på at McTominay kan bli ein grisegod defensiv midtbanespelar, så eg er kanskje ikkje heilt konsekvent😉
:yikes: Godt det ikke er bare meg igjen som har trua på Scotty. :blush:
post liked by: Pancho P, JørgenT, Pink Final
Kong Eric Cantona

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Can2 wrote: 05 Jul 2022, 16:08 omtrent like god i begge posisjoner.
Kan stadfeste at det har han ikkje vore alle dei åra eg har sett Dortmund spele med han. Hans desidert beste posisjon er når han kjem inn frå venstre, men klart han er ein heilt kurant høgreving også.
(Håper ikkje det høyrtes nebbet ut forresten, var berre ein anekdote;) )
post liked by: Pangaea, Can2, Pink Final
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Jeg må nok bedyre at jeg hverken er enig med @Pink Final om Wan-Bissaka eller @Pancho P at McTominay har en stor fremtid i førstelaget til United. Synd, for jeg har på et punkt hatt veldig sansen for dem begge. Men Wan-Bissaka mangler alt for mye på posisjonering og ballbehandling, og McTominay er ikke teknisk begavet og talentfull nok. Jeg var en av dem som hadde størst tro på Wan-Bissaka da vi handlet han, og er nok den overgangen jeg har følt jeg har tatt mest feil på. Håper vi selger Wan-Bissaka og hvertfall får igjen noe for han, typ £30M+, da jeg mener han er for dyr som backup, og ikke god nok som førstevalg. Med mindre Ten Hag kan utrette mirakler, det er lov å håpe!

Jeg også ønsker meg jo helt kalrt som de fleste andre en DM, men med tanke på hvor mange alternativer vi har hatt til å signere et klassisk anker, som f.eks Bissouma eller Kamara hvor begge har gått billig, så kan man jo nesten tillate seg til å tro at Ten Hag ikke egentlig ser det store behovet for en ny Matic inn.
Kan hende planen er å overkjøre med offensive og kreative spillere på midtbanen i mer totalfotball-stil, og hvis det er tilfellet så blir det jo kjempespennende med offensivt gode og kreative spillere som Frenkie og Eriksen inn. Selv om jeg frykter vi nok en gang blir for fremtunge, spesielt hvis vi beholder Ronaldo som allerede er såpass svak i presspillet. I et sånt oppsett ville jeg heller ønsket meg en spiller som Cavani på topp som ikke var utsatt for skader.
Jeg er kjempeoptimistisk til Martinez, som jeg lett kan se for meg ha "grønn sirkel" i kjent FM-stil på alle forsvarsposisjoner fra venstre til høyre i tillegg til DM: Kan være en fantastisk allsidig spiller å ha i laget, selv om jeg dessverre også får litt Rojo-vibes. Men han kan jo være nøkkelen på midtbanen hvis vi blir for fremtunge, jeg tenker det kan være litt naivt å ha en midtstopper på 175 i PL.

Ellers synes jeg Malacia virker som en kjempesignering, det er hvertfall lov å håpe. Tror ikke vi taper mye penger på han nesten uansett hvor dårlig han gjør det, til den prisen.
post liked by: Pancho P, Pangaea, Pink Final
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

@JørgenT Ikke nebbete i det hele tatt! 😄 Det er helt sikkert riktig. Så litt Dortmund, men mest i perioder hvor Sancho ikke spilte. Så det er vel egentlig mest et
håp at han kan bli drillet god nok på høyre ving.

I og med stor konkurranse på venstre kant, så er det kanskje mulig at Rashford kan bli brukt som spiss. Selv om Carragher (bl.a) mener Rashford er for dårlig for United, så har jeg et håp om at han kan finne formen igjen. Så er jeg da også en uforbederlig optimist. 😄

Slik jeg tenker er det kanskje viktigst å få inn ny høyre back, og ev. DM, hvis Malacia blir i backrekka.
post liked by: Pancho P, Pink Final, JørgenT
Kong Eric Cantona
Post Reply