Hvem vil dere kjøpe?

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Pangaea
Posts: 2766
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3962
Liker mottatt: 5141

Interessant at to potensielle transfermål på topp har bøttet inn mål i det siste: Nkunku og Nunez.

Nkunku med begge målene i dag når Leipzig slo ut Atalanta i EL. Han er ikke en klassisk spiss, men heller en offensive midtbanespiller eller 10er, men ser ut som han ofte har spilt på topp i det siste. 17 mål på 29 kamper i ligaen (+14 assists). Samt 7 mål på 6 i CL, og nå 3 mål på 4 kamper i EL.

Nunez scoret igjen i går mot Liverpool, og hadde to til i nettet, men de ble annullert. 24 mål på 24 ligakamper i Portugal, samt 6 mål på 10 CL-kamper. Har scoret mot både Liverpool, Barcelona, Bayern München og Ajax. Slikt kan man jo like.

Jeg vet riktignok ikke så mye om dem, ser stort sett bare United spille, men hvis en av dem er aktuelle, så ser jeg dem gjerne i United. Hvem vi går for (eller har mulighet til å få?) kommer an på hva slags type spiller ten Hag ønsker på topp (evt i tillegg til Ronaldo). Nkunku er mer en playmaker, mens Nunez er mer en targetman. Tror begge kunne gjort en god figur for oss, men vi får se. Blir vel rykter om dem til andre klubber også vil jeg tro. City har strengt tatt en skrikende mangel etter en mer typisk 9er, selv Pep må vel ønske seg det, så hvis ikke Haaland går dit, så blir det kanskje konkurranse om f.eks. Nkunku fra dem. Er ikke så flust av gode spisser i verden for tiden, vertfall ikke i "riktig" alder. For jeg håper helt ærlig at vi ikke går for verken Kane eller Lewandowski. Vi må begynne å bygge opp noe nytt, ikke kjøpe spillere som har oppnådd det meste, og er ute etter en siste "payday".

Litt info fra transfermarkt:
Darwin Núñez
Christopher Nkunku

Hva tenker dere andre om disse? Tror dere de kunne passet?
post liked by: Blodfink

Deleted User 595

Har sett en del med Núñez, og er imponert over hans målteft. Han har spissinstinkt, så til de grader.

Men, han har og noen tydelige svakheter.
Han er ikke spesielt god i pasningsspillet, noe statistikken og viser. Han har mye balltap under press, og er ikke noen spesielt god hodespiller. Greit å observere, samt backe opp med statistikk.

Summa summarum synes jeg han er noe vi burde gå for, men at han er overpriset, svakhetene tatt i betraktning. Til å være en sør-amerikansk spiss i portugisisk liga, er han sinnsykt dyr. Ung alder er et pluss, men kun hvis han har potensial for å putte 20+ mål de ti neste sesongene. Man forventer Harry Kane/Jamie Vardy-tall over lang tid til en sånn pris.

Hvis man ser på markedet for unge, ledige spisser som har puttet 20+, er han det mest åpenbare valget. Nesten det eneste realistiske valget.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Nå ryktes Pau Torres til United, og en avtale er visstnok nært forestående. Kilden er ikke helt på trynet, heller.

https://www.theunitedstand.com/articles ... lmost-done
post liked by: Pangaea, RedTrafford, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Jeg kunne likt å få signert Pau Torres, men når ting kommer fra en Liverpool fan, samt blir fremmet av Mark Goldbridge så anser i alle fall jeg det som både irrelevant og lite troverdig. Ser heller ikke at noen mer "anerkjente" melder noe.
post liked by: Pangaea
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2766
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3962
Liker mottatt: 5141

GBailey wrote:14 Apr 2022, 23:23 Kilden er ikke helt på trynet, heller.
Er dette sarkastisk? :confused:

Vi kommer nok til å bli linket med det meste som kan krype og gå i sommer, men akkurat nå så gleder jeg meg bare til Ajax - PSV er ferdig med cupfinalen i Nederland. Forhåpentligvis blir ten Hag da annonsert. Håper ikke man venter helt til siste spark av sesongen er unnagjort.
Greit å observere, samt backe opp med statistikk.
Usikker på om du her mener jeg burde backet opp med statistikk, men uansett har jeg forsøkt å finne noe. Ikke så lett for oss vanlig dødelige, wyscout ligger ikke akkurat åpent tilgjengelig. Men fant noe her. Vet ikke hva alt det der betyr, og det skraper nok bare i overflaten, men det ser ut som han er meget god på avslutninger vertfall. Er vel neppe en ideell signering når man ser på "miscontrols" og " dispossessed", men det er ikke så mye å velge i heller. Og jeg tror kanskje vi må tenke litt langt fram, og ikke nødvendigvis at de neste signeringene er de som tar oss til gull. Først må vi heve nivået igjen og bli reelt konkurransedyktige. Selvsagt håper jeg ten Hag kan få mye mer ut av (stort sett) dagens spillertropp, men vi er nødt til å handle også, så det gjelder å gjøre fornuftige kjøp. Jeg ønsker helt yngre spillere med mer energi og som kan formes til en viss grad. Nunez kan muligens da passe godt inn -- men klart, for alt vi vet så ønsker ten Hag en mer ballsikker spiss som kan fungere mer som et oppspillspunkt og raske 1-2s (RVP-ish?). Da vil kanskje Nkunku passe bedre. Eller noen helt andre.

Fikk til en sammenligning av noen ulike spisser her (håper giga-linken virker!). Da blir jeg jo lettere forelsket i Nkunku (nei, ikke Nkunkuk :joy: ). Jaja, vi får se hva som skjer, og om United vil prøve seg på en av disse to. Blir en lang sommer med mange navn ;)
post liked by: Ryder, messilingard

Deleted User 595

@Pangaea: Jeg mente absolutt ikke at du skulle bruke statistikk. Synes posten din var kjempeinteressant. Du stilte gode spørsmål.

Mente bare at det heldigvis ikke var vanskelig å backe opp det jeg har observert av han, med statistikk. Hvis de to sammenfaller, har han man gjerne et greit bilde av spilleren.

Ang. den Pau Torres-kilden: Ja, det var halvveis sarkastisk. Men og halvveis seriøst. Det kommer ikke fra en typisk shitposter, selv om det er en Liverpool-supporter. Han poster gjerne treffende på Liverpool-nytt. Så man må ta det med salt, som alltid. Syntes bare at Pau Torres er en interessant spiller.

@messilingard: Mark Goldbridge har ikke ført noe i pennen på den saken. Kommer fra en Liverpool-fan. Sier ikke at kilden er troverdig nødvendigvis. Artikkelen, ved James Ridge, nevner det proverbiale saltet.
post liked by: messilingard, Pangaea
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Det jeg holder i mot Nkunku er at han stort sett aldri spiller alene på topp. I Leipzig så har Nkunku alltid med seg en spiss ved siden av i Silva eller Poulsen. Nkunku har en veldig fri rolle i Leipzig, litt som Bruno har hos oss. Det sagt så er Nkunku fortsatt en fantastisk spiller, og han er absolutt en jeg vil se hos oss. Men dersom vi skal sammenligne han med noen så er han nok nærmere Jadon Sancho enn Edison Cavani. Nå er det fullt mulig at ten Hag er uenig med meg, men jeg vil heller ha en mer tradisjonell spiss. Sånn sett passer Darwin Nunez bedre, selv om at det er et stort steg opp fra Primeira Liga til Premier League. Så skal det sies at en del spillere klarer det hoppet fint, Bruno, Ruben Dias, Luis Diaz nå i vår samt en rekke spillere hos Wolves.

Angående den Pau Torres kilden så er den irrelevant når det kommer fra han Liverpool fyren, i alle fall når ingen av de mer anerkjente Unitedjournalistene melder noe. For min del så spiller det ingen rolle hvem fra The United Stand som skriver artikkelen. De er i mine øyne kun på jakt etter klikk og er like troverdige som diverse mediehus i den tabloide delen av britisk media. Dette er selvsagt min mening så den er absolutt subjektiv.

Det sagt så hadde jeg absolutt takket ja til Pau Torres. Jeg bare tror ikke vi får signert han uten CL fotball. Men hadde absolutt vært en solid oppgradering over Maguire som jeg tror vil slite med ten Hags fotball.
post liked by: RedTrafford, Pangaea, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 595

Enig i alt.

Er selv tvilsom til alt jeg leser på TUS. Lagrer kun slike rykter i bakhodet, og lar meg ikke narre til å tro at noe er på gang før noen med mer troverdighet melder det samme.

Når det er sagt, synes jeg det er noe interessant, da en del av disse ryktene plutselig viser seg å dukke opp på mer troverdige steder. Blir som en bedre, raskere, og mer dekkende tjeneste enn det united.no tilbyr i sin spalte.

Husker jeg lærte om Bruno Fernandes på The United Stand, lenge før han i det hele tatt var å finne nevnt overalt. Da hadde man allerede fått tid til å sjekke han ut, og visste godt hvilken spiller han var. Synes slikt har en viss verdi for interesserte, og til og med er gøy om man liker harmløs spekulasjon.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Da melder f.eks TUS, via Shrager, at Matic forlater United: https://www.theunitedstand.com/articles ... nited-exit

Ikke sett noe på united.no om dette. Virker å stemme.
post liked by: RedTrafford, messilingard, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

@GBailey United.no har Matic i sin ryktesak. Jonathan Shrager tweetet dette i går kveld. Uansett, for min del så er det på tide. Vi kan ikke ha en defensiv midtbanespiller som kun kan spille 70 minutter hver kamp.

post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 595

Ja, det er dessverre dags. Nytter ikke med kvalitetene han har, når beina tåler 70 minutt per uke.

Der var den saken inne på united.no.
post liked by: Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2766
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3962
Liker mottatt: 5141

Ligger an til å bli store utskiftninger i sommer ja. Så spørs det om klubben får lov til å bruke nok av sine egne penger til å erstatte dem. Kan vel trygt si jeg støtter protestene som er på trappene.

Uansett hva som skjer med malariamyggen, så bringer det litt håp for framtiden at ten Hag er på vei inn, har erfaring med å bygge lag, og at Murtough m.fl. har fått på plass en mer profesjonell sportslig struktur i klubben. Man blir helt nummen av å lese at Mourinho fjernet data-analyseteamet som var bygget opp av Sir Alex og videreført av Moyes og LVG.
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23313
Liker mottatt: 19276

Jurriën David Norman Timber og Antony Matheus dos Santos kan bli med ten Hag. Ryan Jiro Gravenberch også muligens. Lange og mange navn betyr gode spillere har jeg hørt. Men de er nå absolutt unge og talentfulle alle 3.
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Gravenberch er på vei til Bayern i følge Fabrizio Romano. Ellers enig, vi kunne absolutt hatt bruk for begge to. Løser riktignok ikke problemet sentralt eller på topp.
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2766
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3962
Liker mottatt: 5141

Ralf Rangnick wrote:– Det kan komme seks, sju, åtte og kanskje 10 nye spillere, men før du signerer dem så må man være klar over hva slags fotball man ønsker å spille og så hente spillere som passer til det.
Glazers fikk sikkert rekesmørbrødet på vrangen, eller "hummer og kanari" som de nyrike i Norge likte å spise i sin tid. Men jeg liker slike uttalelser, selv om det kanskje blir litt i overkant på bare ett vindu. Men igjen, det viser hvor alvorlig han mener situasjonen er i den stallen vi har nå.

Er vel bare å gjøre seg klar for alle mulig navn blir assosiert med United framover, haha.
post liked by: Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10739

United har jo tidligere bevist at de kun klarer å jobbe med én transfer i gangen, og da rekker de ikke mer enn tre. Men lov å håpe at prosessene har startet litt tidligere denne gangen…

Tenker at det nå blir utrolig viktig å få på plass en god, gammeldags sentrallinje. En stoppersjef, et midtbaneanker og en spiss av bunnsolid kvalitet. En slags fysisk og mental ryggrad i laget.
post liked by: Blodfink

Deleted User 430

Ryder wrote:20 Apr 2022, 07:22 United har jo tidligere bevist at de kun klarer å jobbe med én transfer i gangen, og da rekker de ikke mer enn tre.
Blir fort 9 stykker på de 3 vinduene han pratet om😁
Det sagt så er det lov å håpe at de sikter seg inn på litt "billigere" spillere, typ under £50mill, da disse overgangene virker å være mye enklere å forhandle om og dermed raskere å få i boks.
Dette kombinert med litt fornuftig inntekt fra salg kan fort bety en kickstart med 5 mann inn allerede i sommer.
post liked by: Blodfink
Post Reply