Hvem vil dere kjøpe?

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2056
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9028
Liker mottatt: 8345

Inácio har jo vært linket en stund. Jeg mener bestemt at vi bør hente to stoppere til sommeren. Forventer at Varane forsvinner og håper at klubben casher inn på Maguire i tillegg.

En spiller jeg mener kan være interessant er Koopmeiners. Har en strålende venstrefot (også på dødball) og er en arbeidshest som kan operere som både 8er og 6er på midten. Han har også flere sesonger bak seg som stopper. En klassisk multifunksjonell spiller som kan gjøre en god jobb i flere posisjoner. Fyller 26 senere denne måneden og har en fysikk som bør passe godt i PL.

Er linket til Liverpool, men vi har jo et relativt godt forhold til Atalanta...
post liked by: Andtho01, RedTrafford, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

Andtho01
Posts: 1108
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3411
Liker mottatt: 3580

Bastoni hadde og vært en bra spiller å fått inn på midtstopper plassen og han blir 25 i April. https://www.transfermarkt.com/alessandr ... ler/315853 og hadde vært digg å fått inn Lautaro Martínez men den der skjer ikke han er alt for glad i Inter og er i samtaler med klubben om en n y kontrakt men vet jo aldri med en fotball spiller i disse dager
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2056
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9028
Liker mottatt: 8345

Enig i at Bastoni ville vært en god signering, @Andtho01. Det er nok ikke enkelt å hente en spiller fra et CL-lag som signerte ny kontrakt sist sommer. Scalvini er også en spennende type fra Italia. Bare 20 år og har debutert på landslaget. Ser forøvrig ut til å bli et bikkjeslagsmål om den siste CL-plassen i Serie A.
post liked by: Andtho01, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2056
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9028
Liker mottatt: 8345

Vi kan jo bare kjøpe lillebroren til Jude i sommer. Ser ikke så verst ut...

post liked by: Blodfink, RedTrafford, Andtho01
Football, bloody hell!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19255

Klok av skade regner jeg med - at lillebror ikke velger United om det skulle bli aktuelt. Storebroren ville vel valgt Liverpool om han ikke gikk for å dominere spansk liga :yikes:
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19255

Sunderland kan ha gjort et varp. Kjøpte for 1,75 mill, er nå verdt 9.

Hva driver Birmingham med er vel spørsmålet...Solgte ham i fjor høst. Sikkert noen omstendigheter som gjorde at de solgte da.
Forstår at spillere vil vekk. Vanstyrt trist klubb, med Sarpsborg-farger :angel:

Edit, solgte ham i fjor sommer selvfølgelig. Han ble tatt opp i A-stallen til Birm. høsten 22
Last edited by Blodfink on 11 Feb 2024, 16:30, edited 1 time in total.
post liked by: Andtho01, RedTrafford, Rød Pølse
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2056
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9028
Liker mottatt: 8345

Blodfink wrote: 11 Feb 2024, 16:06 Klok av skade regner jeg med - at lillebror ikke velger United om det skulle bli aktuelt. Storebroren ville vel valgt Liverpool om han ikke gikk for å dominere spansk liga :yikes:
Tja... United med et ordentlig sportslig apparat fremstår ikke akkurat som et dårlig valg. Vi har jo et par unggutter som både får spilletid og gjør det helt greit. Merkelig hvis det er helt uaktuelt å gå til den største klubben, med best sjanse for å få spille.
Football, bloody hell!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19255

For all del, håper jo på et slikt scenario @Rød Pølse. Men vi er ikke alene om å slippe til de yngre lenger, synes det dukker opp gode tenåringer i alle ligaer for tiden.

Kan jo hende Jobe er United-fan faktisk , i motsetning til Jude. Samme som meg og bror det.
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2056
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9028
Liker mottatt: 8345

Og meg og min bror. Jeg kan bekrefte at en lillebror er i stand til å ta selvstendige valg 👍
post liked by: Blodfink, Andtho01
Football, bloody hell!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19255

En ny VB skal inn vel? Tenkte på å hente ungt talent, men så er det jo Amass som bør få noen sjanser etter hvert kanskje. Så da kunne United henta en mer rutinert back?

Alphonso Davies og Nuno Mendes er de to dyreste VB i verden, begge er skadeutsatt, de er jo kun 23 og 21 år. Men det er stadig skader som nevnt.

Jeg sier ikke nei til Grimaldo i Leverkusen, MV 35 mill. Er 28 år, 0 skader siste 3 år. Og ikke minst veldig god. Selv om målpoeng ikke sier alt så er det allikevel sterkt med 8 mål og 10 assist på 22 kamper! Han brukes litt som venstrekant au.
post liked by: 10Hag, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 487

Tenkte komme med en liten liste over Premier League-signeringer jeg kunne tenke meg inn i løpet av sommervinduet.

Forutsetninger:

- De fleste spillere fra øvrige topp 6 + Newcastle holdes utenfor, pga pris
- Scenarioet er at United ser etter en ny venstreback, en ny midtstopper, en ny sittende midtbanespiller og en angrepsspiller.

Så - forslagene mine.

1. VENSTREBACK - ANTONEE ROBINSON (26 ÅR, FULHAM)
Image
Har blitt en liten favoritt for meg denne sesongen. Svært rask og ærekjær back, som har levert fem målgivende i år men som også står med gode defensive tall hos FBref.
Er helt i PL-toppen på interceptions og tackles completed. Vil kunne supplere Luke Shaw med mange av de samme ferdighetene, og i likhet med Shaw fungerer han best som breddeholder fremfor som invertert back (etter mitt enkle syn, i hvert fall).
Potensielt problem: Har fortsatt fire år igjen av kontrakten.


Alternativ: Rayan Ait-Nouri (22 år, Wolverhampton)


2. MIDTSTOPPER - MARC GUEHI (23 ÅR, CRYSTAL PALACE)
Image
Når jeg ser på en moderne midtstopper i dag, så er ballbehandling det første kriteriet jeg selv har.
Ikke fordi det nødvendigvis er det aller viktigste for en midtstopper, men fordi det er en type premium ferdighet som ambisiøse toppklubber bør kunne punge ut litt ekstra for, og som de nesten må ha for å kunne spille ambisiøs fotball.
Marc Guehi er etter mitt syn bedre med ball enn både Maguire og Varane, og han har fysikken som Lindeløf mangler. I mine øyne en utmerket partner for Lisandro Martinez.
Har to år igjen av kontrakten.

Alternativ: Max Kilman (26 år, Wolverhampton)


3. SITTENDE MIDTBANESPILLER - DOUGLAS LUIZ (26 ÅR, ASTON VILLA)
Image
Det skal sies at jeg slet litt her, fordi der man i fjor kunne se til både Brightons Caicedo og West Hams Rice, så er ingen av de to tilgjengelige nå lengre.
Douglas Luiz seiler da opp som det eneste plausible alternativet jeg kan komme på. Spørsmålet er om ikke han er enda bedre fremover i banen.
Men ferdighetsspekteret hans er likevel digert, og jeg synes egentlig rett og slett han er en undervurdert brikke i et godt VIlla-lag fullt av spennende spillere.
Like fullt vil nok både prisen og det faktum at han kanskje er LITT for lite gira på å sitte dypt i store deler av kampen, gjøre en slik overgang urealistisk. Jeg tror United bør bevege seg ut av England for å finne den riktige defensive midtbanespilleren sin.
Har to år igjen av kontrakten.

Alternativ: João Palhinha (29 år, Fulham)


4. ANGRIPER - MICHAEL OLISE (23 ÅR, CRYSTAL PALACE)
Image
Dette er egentlig den mest åpenbare av dem alle. Olise er United-fan, han har vært heftig linket til oss en god stund allerede og han vil supplere Uniteds angrepsrekke på en veldig logisk måte.
Ikke bare er han en bedre utgave av Antony, men han kan også være en langsiktig erstatter for Bruno Fernandes i en mer sentral rolle i banen.
Venstrebeint er han også, noe som gjør at man kan utgjøre forskjellige trusler ved å bruke Garnacho, Olise, Bruno og Rashford om hverandre.
Potensielt problem: Har tre år igjen av kontrakten, men til gjengjeld en utkjøpsklausul som sies å ligge på rundt 60 millioner pund.

Alternativ: Pedro Neto (23 år, Wolverhampton)


... dette var altså min take på hva som kan være gode signeringer i sommervinduet. Noen kan være mer realistiske enn andre, og med det utvalget av spillere vi står overfor her så er det kanskje de to karene fra Crystal Palace som jeg ser som mest realistiske mtp pris og/eller kontraktslengde.
Vil anta at en samlet sum for disse vil ligge på i overkant av 200 millioner pund, og da kan det nok være mer fruktbart å hente spesielt en DM fra et annet sted enn Premier League. Så er heller ikke Luiz et særlig optimalt valg for vår del.
post liked by: Ryder, Blodfink, Rød Pølse, Jan Erik, RedTrafford
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19255

Robinson, godt tips det. Ser for meg at han kan passe i United. Han ble fremhevet før en match jeg så med dem. Da startet han fryktelig, men spilte seg opp. Kan skje den beste det.

Olise har noen egenskaper ja, litt bekymra for evt. skader.

Guehi er vel litt i ryktene, sammen med Olise.

Luiz hadde passet veldig godt! Selv om han havnet på minus i oppførsel når han tapte siste match mot oss :hah:
post liked by: Andtho01, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19255

Gleison Bremer, seiler opp som mest aktuell? Har jo gått sømløst inn i Juventus etter overgangen fra Torino i 2022. Er positiv til dette.

Analyse:

https://thefootballeducator.com/gleison-bremer/
post liked by: Andtho01, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 487

For første gang på veldig mange år har man et spennende, nytt prosjekt å vise frem til spillere man ønsker å rekruttere. Dette gir United en helt annen type appeal enn før, der spillere ble lokket med glitter og glamour. Fra og med nå og fremover tror jeg spillere som rekrutteres vil ha bedre motiver for å spille for United.

Tenkte komme med en liten liste over spillere man kan se på UTENFOR England også.

Minner om at lista hovedsaklig er basert på CL-, landslag- og tall, samt enkeltkamper i de øvrige topp 5-ligaene. Jeg ser ikke nok La Liga eller Ligue 1 til å kunne rettferdiggjøre mitt syn bare basert på "eye-testen" derfra.

Anyways:

1. VENSTREBACK - MATHIAS OLIVERA (26 ÅR, NAPOLI)
Spiller stort sett for et Napoli som i år har vært veldig varierende, til den grad at man kan lure på om laget er i ferd med å falle sammen.
En god toveis spiller med typisk uruguayansk ærekjærhet og trøkk. Et godt alternativ til Shaw på backen.
Image
Alternativ: Maximilian Mittelstädt (27 år, Stuttgart)


2. MIDTSTOPPER - JEAN CLAIRE TODIBO (24 ÅR, NICE)
Dette er vel det mest selvsagte ryktet vi vil få i sommer, gitt klubben Todibo spiller for, behovet for en fast makker til Lisandro og ferdighetsspekteret hans. God med ballen, svært rask og han har evnen til å bryte opp motstanderens førsteblokk ved å rett og slett avansere med ballen fra dypet.
Image
Alternativ: Fikayo Tomori (27 år , AC Milan)


DEFENSIV MIDTBANESPILLER - MAXENCE CAQUERET (24 ÅR, LYON)
Mannen som skulle bære Lyons midtbane etter at Bruno Guimaraes gikk til Newcastle for to år siden. Tidligere kaptein på Frankrikes U21-landslag. Har vært linket til flere toppklubber i PL de siste årene, men jeg tror han kan passer perfekt inn i en trio på midten vår med Mainoo og Bruno. Svært bra defensivt, men også habil som et bindeledd opp mot angrepet.
Image
Alternativ: André (23 år, Fluminense)


ANGREPSSPILLER - TAKEFUSA KUBO (23 ÅR, REAL SOCIEDAD)
På mange måter en Martin Ødegaard v2.0. Ble hentet til Real Madrid i ung alder, lånt ut til diverse klubber derfra og havnet etter hvert i Real Sociedad (dog, i dette tilfellet permanent). Operer primært som en innoverkant på høyresiden, skjærer inn og leter etter gjennombruddspasninger eller skuddmuligheter. Ikke veldig ulik Antony i selve stilen, men han har et sluttprodukt som vår mann ikke har. Spilte fast i La Liga allerede som 18-åring, men har nå endelig fått sitt gjennombrudd i Baskerland. Selvsagt valg på det japanske landslaget.
Image
Alternativ: Viktor Gyökeres (26 år, Sporting)
Last edited by Harry Greaves on 23 Feb 2024, 09:26, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Rød Pølse

Alf banan
Posts: 326
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 24
Liker mottatt: 653

Hva mener dere om Bayerns Tel? Har ikke sett ham, men utifra youtube så er jeg ikke helt overbevist om at han skal lykkes i PL. Er visst et kjempetalent men jeg får litt Martial vibber av ham.
post liked by: Blodfink
Post Reply