Hvem vil dere kjøpe?

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14624
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19269

Enig. Troppen bør slankes, det er vel ingen lett jobb å få en mindre og bedre tropp. Som nevnt i grønt/gult/rødt lys synes jeg troppen er massiv, men det er litt for langt mellom de som ser ut til å kunne bidra med et byks mot toppen igjen. Jeg er sånn ca. på 10 av 32 spillere jeg ser som del av et topplag grovt regnet, dette basert på prestasjoner over tid. Ønsker spillere som har en jevn og stabil form. De er det ikke mange av synes jeg. Så kan det være mange grunner til formsvikt, skader, motivasjon osv. Alle de yngste er jo unnskyldt her, håpet er at de utvikler seg til å kunne kjempe om plasser på laget.

Vi har jo like stor tropp som Not. Forest. Så greit at vi har dekning på kantene, men er de virkelig gode nok. Pr. nå er det kun 1 av de som har spilt til godkjent denne sesongen. Amad og Pellistri unnskyldes, de har ikke spilt all verden. Klubben ser vel også an hva de skal gjøre med dem. Er ikke overbevist om at de har en fremtid i United.

Det blir spennende å se hva klubben får gjort med denne troppen. Januar blir vel rolig, forståelig nok. Men til sommeren må det storrengjøring til.

Jeg ønsker 1 stopper, 1 back som godt kan beherske begge sider, 2 MB , 2 spisser og 1 kant. Synes vi trenger en toppspiller i hvert ledd, i noen ledd 2. Alle 7 må ikke komme til sommeren, man må jo få avsluttet/solgt/lånt ut noen også. Gjerne 10 stk i hvert fall. Om man skal ta ryktebørsen seriøst er vel Sancho, Casemiro, Varane, Martial, Amad, Pellistri, Amrabat, Evans, og sikkert flere aktuelle for departure. Jeg ville slengt på noen av de engelske etablerte også jeg da, bytta de ut med yngre sultne krefter.

Raphinha-ryktet, det hadde løst kant"problemet" mitt. Stoppere er det en del kandidater til, det er vel opp til 7 stk det går rykter rundt. Guirassy er jo et rimelig alternativ i januar. Hadde ikke sagt nei til det. Vi trenger jo virkelig litt mer krutt på topp, selv om arbeidsvilkårene for spissene våre ikke alltid er de beste. Ellers er jeg litt usikker på hvilken spiss man bør gå for til sommeren om det ikke skjer noe i januar.

INEOS-gjengen ser jo ut til å ville satse på yngre og gjerne britiske spillere, leste noe om det (om jeg husker rett). At de vil gjøre United mer interessant for slike spillere. Om det kan gjøre sitt til at den neste Bellingham går til United er det herlig.
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, RedTrafford, 10Hag, messilingard
LUHG!

Tringe
Posts: 219
Joined: 19 Jan 2022, 21:58
Liker gitt: 1108
Liker mottatt: 470

@messilingard ja, men han e så god. Bedre enn mange æ personlig har sett de siste år i den rollen, utenom kanskje Rice.
Palhinha ville gått rett inn som erstatter for Casemiro i mine øyne (forhåpentligvis i tre/fire år). Så har æ jo sagt at man bør se andre steder enn de gode gamle som har fungert (gjerne i PL), men ingen regel uten unntak.
Økonomien tilsier jo at vi ikke har råd, må vel spare inn 80mill-ish for å komme innafor fairplay de siste tre sesonger
(Ifølge noe æ leste her eller på u.no).

Vet heller ikke så mye om de du nevnte, også usikker på Sociedad spillere generelt (med han som gikk til RMadrid i båkhode), de fungerer best i systemet og laget Sociedad, ikke nødvendigvis andre steder.
Ingen er større enn klubben!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4433
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2862
Liker mottatt: 9446

Jeg står temmelig fast på at dersom klubben skal hente noen for mye penger de neste årene så bør det være en spiller under 25 år. Denne tiden hvor vi henter folk på 30 +/- 1 år må være forbi med mindre vi planlegger å bygge et nytt lag vært tredje år. En og annen Christian Eriksen tåler vi, eller en Jonny Evans for den saks skyld. Men kjøp som Varane, Casemiro må være over.

Også bør de vi henter på langsikt være verdt å satse på. Mentaliteten til Sancho holder ikke stand, Antony er et kapittel for seg selv. For å ikke snakke om at man bør bygge laget fra sentrallinja og ut fremfor høyrekant 1 og 2 før vi ser på andre posisjoner.
post liked by: Rød Pølse, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers

Tringe
Posts: 219
Joined: 19 Jan 2022, 21:58
Liker gitt: 1108
Liker mottatt: 470

messilingard wrote: 22 Dec 2023, 23:53 En og annen Christian Eriksen tåler vi, eller en Jonny Evans for den saks skyld. Men kjøp som Varane, Casemiro må være over.
Stort sett enig.

...men, Palhinha har ikke vunnet noe stort enda (va han med da portugal vant EM?), så han kan ikke settes i kategorien 'mette og daukjørte CL-grossister'. Heller mer mot at han ville vært en ala Eriksen, Blanc, etc..
Ingen er større enn klubben!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4433
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2862
Liker mottatt: 9446

Eriksen og Evans var gratis. Palhinha kommer til å koste en arm og en fot.

Jeg er helt enig i at han er en god spiller, ønsket han som sagt den første sommeren til ten Hag. Men slik ståa er nå så vurderer jeg at vi trenger å bli yngre, og da passer rett og slett ikke Palhinha inn. På midtbanen pr dags dato så har vi følgende aldersprofil:
Casemiro og Eriksen (31)
Bruno (29)
Palhinha (28)
Amrabat og McTominay (27)
Mount (24)
Hannibal (20)
Mainoo (18)

Spørsmålet mitt blir da om det er verdt å svi av minimum 80-90 millioner pund for en spiller som marginalt oppgraderer Casemiro og som også nærmer seg 30 med stormskritt? Svaret mitt blir nei, da får vi heller identifisere en yngre spiller som vi kan utvikle ved siden av Mainoo. En annen årsak handler om at vi på stopperplass også fullstendig mangler spillere på riktig side aldersmessig, og stoppertalenter kommer som regel med et premium.
post liked by: Rød Pølse, Tringe, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2058
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9056
Liker mottatt: 8358

Jeg liker også Palhinha, men han blir dyr og er på "feil side" av karrieren. Eriksen kom uten overgangssum og er vel heller ikke blant de aller best betalte. Hvis man skal få orden på rekrutteringen har jeg lite tro på å hente nok en svindyr spiller som ikke har videresalgsverdi.

Vi burde hentet Palhinha for et par år siden, men da var vi opptatt med å kaste penger etter en uprofesjonell guttunge som spilte i Dortmund. Nå bør vi finne noen andre som har potensiale til å bli en DM i verdensklasse.
post liked by: messilingard, Tringe, Blodfink
Football, bloody hell!

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Sleng inn eit "outsider" tips her.
Angelo Stiller. Eit rivhjern på midtbana til Stuttgard, 22 år og likar seg best djupt banen, men involverar seg mykje framover. Gode pasningar, gode skot og for dei som lurte har han gjort 128 suksessfulle taklingar i bundesliga, til samanlikning ligg Kimmich på 50 og Goretzka på 79...Har også dekka 50km meir enn Kimmich totalt så ein spelar å ha augene opne for!
post liked by: Rød Pølse, messilingard, Blodfink, Ryder

Tringe
Posts: 219
Joined: 19 Jan 2022, 21:58
Liker gitt: 1108
Liker mottatt: 470

Misforstod kategorien til @messilingard greit der ser æ nu, @Rød Pølse. Eriksen og Evans kom selvfølgelig gratis (om man ikke regner mes lønn).

Håper bare at vi holder oss unna kalvin phillips, eneste grunnen til at han e skadefri e jo fordi han ikke spiller mye for tida.
post liked by: Rød Pølse, messilingard, Blodfink
Ingen er større enn klubben!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2058
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9056
Liker mottatt: 8358

JørgenT wrote: 23 Dec 2023, 01:07 Sleng inn eit "outsider" tips her.
Angelo Stiller. Eit rivhjern på midtbana til Stuttgard, 22 år og likar seg best djupt banen, men involverar seg mykje framover. Gode pasningar, gode skot og for dei som lurte har han gjort 128 suksessfulle taklingar i bundesliga, til samanlikning ligg Kimmich på 50 og Goretzka på 79...Har også dekka 50km meir enn Kimmich totalt så ein spelar å ha augene opne for!
Dette er den typen signeringer jeg håper å se flere av i årene som kommer. Spillere med egenskaper som laget trenger og de beste årene foran seg. Lei av superstjerner på fantasilønn som nesten aldri lever opp til ryktet de kom med.
post liked by: JørgenT, messilingard, RedTrafford, Blodfink, Tringe
Football, bloody hell!

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Kan legge til eit par andre som kanskje fleire også har fått augene opp for:
Johan Bakayoko er potensielt det nye store frå Nederland. Har tilsynelatande ingen svakheiter og likar å kutte innover frå høgrekanten. Tenker litt at han er Antony, berre betre, så skulle jo vere perfekt for ETH. Har vore god for eit dominerande PSV denne sesongen, kanskje han kan ta steget?

Ein ikkje mange, heller ikkje eg hadde høyrt stor om er Mohammed Amoura. Spelar i Belgia så det er jo ein god del talent som har slått gjennom der oppgjennom åra. Tingen er at han har putta, i heimleg liga 12 mål på 7 kampar frå start (totalt 13 opptrednar). Det må jo få bryna til å løftast litt i alle fall?
post liked by: messilingard, RedTrafford, Blodfink, Rød Pølse
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2058
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9056
Liker mottatt: 8358

Har egentlig ingen navn å komme med, i alle fall ingen nye... Den økonomiske situasjonen tilsier at United er avhengige av å operere smart (!) på overgangsmarkedet i tiden fremover. Da er vi i så fall prisgitt den nye ledelsen som er forventet å komme på plass i løpet av de nærmeste ukene. Hvis jeg skulle satt penger på noe ville jeg nok satt de på ingen nye spillere inn i januar.

Når det gjelder hvilke deler av laget som bør forsterkes, så mener jeg at fokuset må først og fremst være å forsterke sentrallinja. Kan vi gjøre noe i januar vil det være supert, men før neste sesong bør vi ha to nye stoppere, en sentral midtbanespiller med defensive fibre og en spiss.

Ser for meg at vi ikke utløser utkjøpsklausulen til Amrabat og at Varane og Maguire er inne i sitt siste halvår i United. Sistnevnte bør det være mulig å få litt penger for. Sancho og Martial er selvsagt heller ikke med i planene for neste sesong. Håpet er at INEOS-gutta skiller klinten fra hveten og klarer å gjennomføre en etterlengtet opprydding i spillerstall og kontrakter.

Ferdigheter, potensial, personlighet, omgangskrets og bakgrunn må kartlegges grundig og vi bør i all hovedsak signere spillere under 25 år.

Det blir nok å gjøre for de som skal få skikk på rekrutteringsarbeidet i Manchester United. Nå har vi også ryggen mot veggen mtp økonomisk handlingsrom.
post liked by: RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17257
Liker mottatt: 11012

Det første som må gjøres, er å innføre treningsøkter igjen. :-|

Ellers så støttes det du sier @Rød Pølse
post liked by: Rød Pølse, alfen74
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2058
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9056
Liker mottatt: 8358

En spiller jeg håper United vurderer å hente til sommeren er Lucas Bergvall. Den 17 år gamle Djurgårdenspilleren debuterte på det svenske landslaget tidligere denne måneden (ifølge Transfermarkt). Han har tidligere vært på prøvespill i klubben og skal visstnok være Unitedsupporter. En høyreist midtbanespiller som omtales som «den nye de Jong».

Størst konkurranse kan vi forvente fra den ekte de Jongs nåværende klubb, Barcelona. En klubb United i alle fall kan konkurrere med økonomisk.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Fyller faktisk 18 år i morgen, den godeste Bergvall. Da kan han først ta lappen, få en grei kontrakt i United til sommeren, og lære seg å kjøre på venstre side av veien i sin splitter nye sportsbil. Det kunne vært verre 😆
post liked by: Andtho01, Jan Erik, Belfastboy, RedTrafford, Pink Final, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1945
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2570

Ikke kjøpe men vist han eller ho som klaret å selge Antony fra Ajax for den hinsides summen som MU har betalt for gutten er villig å bli sjef selger i MU så må klubben hente han eller ho straks. Ikke for å være ekkel med Antony han er bare et stakkars offer for den vanvittige penge galoppen som er i fotballen nu, men det må vel være noe av det gromeste salget noen klubb har gjort. Måtte Antony motbevise at han er verd den summen det har vært helt fantastisk men det blir nok ikke å hende. PS det her er ikke for å skrive noe nedsettende om Antony, han er bare ikke god nok.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, RedTrafford
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4433
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2862
Liker mottatt: 9446

Skaden til Martinez har fått meg til å tenke at det trengs en solid backup på venstre stopperplass. Helst en som her god med ball, samt gjerne en som også kan spille på backen for at antall minutter skal gå opp i opp.

Kan hive ut tre navn som jeg tror kunne vært interessant for oss til sommeren gitt at det hentes en backup for Martinez. Alle er venstrebente:

Dávid Hancko, 26 år, Feyenoord
Gonçalo Inácio, 22 år, Sporting Lisboa
Piero Hincapié, 22 år, Bayer Leverkusen

Skal ikke si at jeg har scoutet alle disse tre. Youtube kan få de fleste til å se bra ut, men syntes samtlige ser gode ut med ball noe som bare blir viktigere og viktigere gitt at man vil spille av høyt press.
post liked by: Rød Pølse
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply