Hvem vil dere kjøpe?

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Pangaea
Posts: 2706
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3846
Liker mottatt: 4902

Du er inne på noe viktig der ja. Slik er det med nær sagt alt av (Hollywood)filmer også. Skurkene ser gjerne litt shabby eller "rare" ut på ulike vis. Og når vi ser på vårt eget samfunn, så skal det fint lite til før man snakker om "oss" og "dem". Rasisme er det mest åpenbare, men det er samme dritten med tusen andre ting også. Fotball er selvsagt et godt eksempel også, ganget opp 1000 ganger om vi ser på f.eks. Rangers vs Celtic. Litt på siden av fysiognomikk riktignok, men det er mye av diverse identitets-"greier" i alle lag av samfunnet. Det har jo vært en rimelig viktig del av noe jeg har studert også, eller vertfall unnskyldt med slike faktorer. Da snakker jeg om krig og borgerkrig, eller konflikter mer generelt. Og det driver jo Norge med i disse dager også, både "i disse dager", og ikke minst når vi drev og bombet det meste som USA pekte på i Midtøsten og Afrika.

Men nå er vi kanskje littebittegrann på siden av "Hvem vil dere kjøpe" :joy: :rofl:
post liked by: Pancho P, Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2706
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3846
Liker mottatt: 4902

Nkunku med målgivende i dag bare 3 minutter etter han kom på banen. Men det hindret ikke nedrykk (!?!) for Frankrike fra den rimelig meningsløse Nations League som FIFA eller UEFA har kokt sammen.
post liked by: Pink Final

Deleted User 480

Nations League er en underlig greie, ja. Lurer på hva de rykker ned til. Er ikke sikkert de vet det selv en gang. 😬Frankrike kvalifiserer seg vel til EM og VM uavhengig av dette, også.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2706
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3846
Liker mottatt: 4902

Hmm, ser ut som det er kamper i september også? Så da skal de vel spille 6 kamper hver i gruppespillet i stedet for 3, så da unngår sikkert Frankrike nedrykk (til gruppe B) likevel. Merkelig greie hele opplegget. Men hva gjør man vel ikke for å presse inn enda flere kamper i et hektisk program for spillerne på dette nivået, og skrape sammen noen slanter mer i TV-penger. Pampene i UEFA og FIFA har vel knapt midler til smør i grøten tenker jeg.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7513
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26816
Liker mottatt: 17316

Synes nesten alle landskamper har mistet alt av tiltrekningskraft og magi.
(Finnes unntak, som da @Pancho P pirret nysgjerrigheten min på lag som Kapp Verde og Komorene under Africa Nations Cup).
Det spilles for mange landskamper, og for mange meningsløse landskamper.
Min mening.
Men, morsomme og aktuelle avsporinger i tråden 👍

Hvem vil dere kjøpe?
Jeg ser nesten aldri annet enn engelsk fotball (nesten ikke norsk heller).
Har derfor lite kunnskap om spillere på kontinentet, bortsett fra navn.

Jeg vet ikke hvordan ten Hag vil spille engang 😁.
Er det med et anker og to indreløpere eller snur han midtbanen slik Ole gjorde?

I Ajax spilte han vel med tre stoppere, høye backer, enda høyere vinger, to indreløpere, én nummer 10 og én spydspiss.
Stemmer det?
Vil han spille slik i United?

Hva har vi mannskap til?
Hvor mange endringer vil vi realistisk gjøre?
Dette er spørsmål og svar som kanskje hører hjemme i en annen tråd.
(Så jeg ikke bidrar til ny avsporing 😉)
Jeg mener vi er bra nok forspent på keeper plass, og på alle de offensive posisjonene minus spiss.
(Der har vi Ronaldo og ikke å forglemme Martial, som har et skyhøyt toppnivå).

For å koke ned denne suppa mi 😉, vi må helt åpenbart ha inn en midtbanemann.
En som helst både kan forsvare/presse/dekke rom, og bidra offensivt med ballen.
Som jeg skjønner på hva jeg har lest er Frenkie de Jong en slik type.
Dernest bør vi ha inn en høyreback.
Jeg digger Azza, men han virker å ha stagnert.
Ble også ‘glad i’ Dalot etter å ha hørt podcast med ham.
(Blir mer glad i alle man hører personlig intervju med).

Fordi backene er så viktig for ten Hag er dette en viktig posisjon å styrke vil jeg anta.
Jeg har ingen navn å hoste opp.
Men backen bør være like rask som Azza, uredd som Dalot og Williams, samt kunne bruke ballen.
Bør altså være teknisk god (Rafael da Silva).
I tillegg til å kunne posisjonere seg både defensivt og offensivt (Gary Neville).

Hvem vil jeg kjøpe?

En veldig god toveis midtbanespiller.
I tillegg helst et rent anker.
Samt en høyreback.
Det er de tre første på lista mi 😃
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Hva tenker du om f.eks Neves eller Bissouma ved siden av Frenkie @Pink Final ? Jeg tror det kunne blitt en vanvittig slagkraftig midtbane. Kanskje ikke realistisk, men. 🤔 Noe sånt burde jo være overkommelig. Nævisdal hadde et veldig bra innlegg om hvorfor vi trenger to midtbanespillere, og at det tross alt er motoren og limet som holder laget sammen. Spørsmålet er om Fred har det som skal til for å gjøre den jobben ved siden av Frenkie. Jeg tviler sterkt på at McTominay har det.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7513
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26816
Liker mottatt: 17316

Enig i at vi bør ha inn to midtbane spillere.
Akkurat HVEM har jeg ikke sterke meninger på per nå.
Synes i grunn alle på Brighton & Hove Albion ser gode ut (Bissouma).
Går mye på at de har så tydelig system, alle spillerne virker så komfortable.

Tenker jeg EGENSKAPER vil jeg ha en toveis spiller med motoren til Fred, foten til Pogba og spilleforståelsen til Carrick.
I tillegg skulle jeg gjerne hatt en ung Matic som anker.
post liked by: Pancho P, Schmeichel, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

Frenkie de Jong passer egentlig slående godt til den hybridbeskrivelsen av Fred/Pogba/Carrick!
Energi, pasningsfot og spilleforståelse er på plass, i én og samme spiller.

Fred er hakket mer energisk, men det tas igjen med ekstremferdigheter på de to andre punktene. De Jong er heller ikke noe latsabb, og er involvert både defensivt og offensivt. Bruker energien sin kanskje mer målrettet og effektivt enn Fred, om man kan si det slik?

Legger man til en ekstra spiller med defensive fibre, aka en ung Matic, så er man kanskje i mål på midten.

Offensivt på midten er vi godt bekledd med Bruno og van de Beek. Donny kan forhåpentligvis få en ny vår under ten Hag, og komme tilbake til det vi så av ham i Ajax. Garner er ellers en flott understudy til de Jong, men havner kanskje på ett nytt lån i Forest først?
post liked by: Pink Final, Pancho P, Pangaea
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Jeg synes definitivt at Garner skal få sjansen hos oss i år, det hadde vært veldig gøy, men hva jeg "synes" har jo svært lite å si på om han faktisk er god nok.
Vi får bare håpe. Kjenner at jeg gleder meg som en unge til høsten og se hva ten Hag kan få til! Jeg er bare så usikker på om han blir støttet tilstrekkelig på overgangsmarkedet. Får han det han trenger tror jeg vi kan gjøre det bra.

Pogba=Frenkie og Matic=Garner. Matic var på hell og spilte bare av og til, så at Garner er en god nok erstatning for Matic burde være mulig. Frenkie blir fort en oppgradering fra Pogba. Så det er ikke brått sikkert at vi trenger de store omveltningene som vi ønsker oss for å få laget slagkraftig.

Men en høyreback er vi nesten nødt til å ha. Vi har ikke hatt en god høyreback siden Valencia.
post liked by: Pink Final, Pancho P
User avatar

Pangaea
Posts: 2706
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3846
Liker mottatt: 4902

For å kanskje være litt slem, så tror jeg Garner hadde vært en oppgradering fra Pogba også. Han var ikke i nærheten den spilleren for oss som ryktet og "navnet" hans skulle tilsi.

Innerst inne håper jeg Garner får sjansen til å overbevise, men om han klarer å gjøre det er et helt annet spørsmål. Mulig det er en for god mulighet for både klubb og spiller å sende ham tilbake på lån til Forest igjen. Men det avhenger nok litt av hva som skjer inn både hos oss og dem i sommer.

I likhet med Pink har jeg ikke veldig sterke formeninger om hvem andre vi bør kjøpe, hvis det er lov å håpe at de Jong går i boks. Kan for lite om spillerne på kontinentet, og ser omtrent null fotball bortsett fra United. Orket ikke engang å se 2. omgang av Norge-Slovakia, eller hvem det nå var. Interessen har stupt kraftig pga all dritten i fotballen det siste tiåret++.

Det blir ikke nødvendigvis krise om vi bare får inn de Jong på midten, men jeg skulle helst sett to stk inn. De vi mister, kanskje bortsett fra Pogba, har ikke spilt så mye selv når de var skadefrie. Likevel, ideelt sett fra midt ståpunkt, så kjøper vi
2 midtbanespillere (gjerne én med flere defensive fibre)
1 spiss
1 høyreving
1 høyreback
1 midtstopper

Lite trolig at alt det skjer, men det er lov å håpe? :love:
post liked by: Schmeichel, Pancho P, Pink Final

Deleted User 108

Får håpe at Garner kan utvikle seg i samme tempo som Mount da han gikk fra Derby til Chelsea. Men synes det er litt rart at de fleste norske United supporterne slår i bordet med at en reserve på England U-21 er bedre enn et fast inventar på Brasils A-lag. Men tiden vil vise.
post liked by: Pancho P
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4381
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2767
Liker mottatt: 9206

Garner har 1 kamp fra start og blitt byttet inn i en annen for England U21. Ikke i troppen mot Kosovo, men det er også et lag som England regnet med å slå ganske enkelt. Så vet ikke helt om ordet "reserve" er helt dekkende selv om at han ikke spiller alt av kamper for de. Fred spiller mye for Brasil, men der han som regel Fabinho eller Casemiro som parter sentralt og sånn sett kan Fred få en rolle hvor han skal løpe og kjempe i høyt tempo, altså får han spilt i større grad på sine styrker når Fred spiller for Brasil.

Problemet med Fred for United er at han ofte har ligget ganske dypt i banen og har hatt mye ball. Fred er ingen playmaker og hans styrker er ikke med ball og i pasningsspill. Garner har derimot en rolle i Forrest hvor mye av spillet går igjennom han sentralt. Ikke at Garner er bedre enn Fred per dags dato, men han har absolutt potensialet til å bli det i mine øyne.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Pangaea wrote: 11 Jun 2022, 15:46 For å kanskje være litt slem, så tror jeg Garner hadde vært en oppgradering fra Pogba også. Han var ikke i nærheten den spilleren for oss som ryktet og "navnet" hans skulle tilsi.

Innerst inne håper jeg Garner får sjansen til å overbevise, men om han klarer å gjøre det er et helt annet spørsmål. Mulig det er en for god mulighet for både klubb og spiller å sende ham tilbake på lån til Forest igjen. Men det avhenger nok litt av hva som skjer inn både hos oss og dem i sommer.

I likhet med Pink har jeg ikke veldig sterke formeninger om hvem andre vi bør kjøpe, hvis det er lov å håpe at de Jong går i boks. Kan for lite om spillerne på kontinentet, og ser omtrent null fotball bortsett fra United. Orket ikke engang å se 2. omgang av Norge-Slovakia, eller hvem det nå var. Interessen har stupt kraftig pga all dritten i fotballen det siste tiåret++.

Det blir ikke nødvendigvis krise om vi bare får inn de Jong på midten, men jeg skulle helst sett to stk inn. De vi mister, kanskje bortsett fra Pogba, har ikke spilt så mye selv når de var skadefrie. Likevel, ideelt sett fra midt ståpunkt, så kjøper vi
2 midtbanespillere (gjerne én med flere defensive fibre)
1 spiss
1 høyreving
1 høyreback
1 midtstopper

Lite trolig at alt det skjer, men det er lov å håpe? :love:
Enig. Pogba var kanskje i nærheten av den spilleren maksimalt 1/5 kamper. Altså 20%, om det i det hele tatt var så mye. Resten av tiden var han muligens svakere enn både Fred og McTominay uansett. Synd at han ikke klarte å få ut potensialet sitt. Føles som han var for "lat" og avskrudd mesteparten av tiden.

De 6 poisjonene du skrev er vel nesten identisk til FM-laget jeg satte opp inne her for litt siden. Så vi er helt enige der også, selv om dette er ekstremt lite sannsynlig. Dessverre og heldigvis, det kan være veldig skummelt å forsøke å gjøre alt i ett overgangsvindu. Men jeg synes det er så gøy å diskutere navn og muligheter, hehe.
Kan ikke noen som ser alt av spillere lage en skikkelig gjennomgang av de navn som har gått på rundgang her?
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
EDIT: Det er som du sier @messilingard, at Fred er ingen playmaker. Hva skal evt være hans rolle ved siden av Frenkie) Blir han en litt mer defensiv box-to-box? Frenkie virker jo veldig utradisjonell som deep lying playmaker. Spørsmålet blir jo om de to klarer å utfylle hverandre.
post liked by: Pink Final, Pangaea
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4381
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2767
Liker mottatt: 9206

@Schmeichel

Jeg tror Fred og de Jong utfyller seg ganske bra. Fred er absolutt en nyttig spiller når han blir flyttet lenger frem i banen og kan bruke løpskraften sin maksimalt. Med Fred på banen så blir det også lettere å opprettholde et høyt press. Det viktige er at Fred ikke havner i en slik posisjon hvor han skal være den som styrer tempoet med ball eller skal slå vanskelige langpasninger, da blir resultatet at det enten blir upresist eller at det går for sakte. Frenkie de Jong har derimot ingen problemer med en slik rolle.
post liked by: Pink Final, Schmeichel
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Ser at det er et rykte om Neves nå på united.no. Hva tenker du om Neves sammen med Frenkie @messilingard ? Selv synes jeg det høres ut som en fryktelig spennende kombinasjon, og jeg hadde nesten vært fornøyd med dette overgangsvinduet alene. Mest fordi midtbanen har blitt underproritert en årrekke.
post liked by: messilingard
Post Reply