Hvem vil dere kjøpe?

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 486

Zaha er klink NJET fra meg. Det kan jeg heller ikke tenke meg at skjer. Skulle United hentet en fra Palace, måtte det vært Michael Olise.

En liten shortlist over spillere jeg kunne tenke meg inn, og som i mitt enkle hode kan være realistisk mtp klubbsituasjon, kontrakt, overgangsverdi etc.:

David Raya
Diogo Costa
Jurrien Timber
Jeremie Frimpong (basert på FBRef-stats + eksisterende rykter)
Armel Bella-Kotchap
Declan Rice
Jude Belllingham
Romeo Lavia
Moises Caicedo
Youri Tielemans
Frenkie de Jong
Victor Osimhen
Benjamin Sesko
Marcus Thuram
Harry Kane
Ivan Toney
post liked by: MektigeTHOR

MektigeTHOR
Posts: 459
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 810
Liker mottatt: 1241

Veit ikke helt reglementet iforhold til kontakt mellom agenter eller klubber iforhold til fremtidige overganger.
Om United hadde mulighet for å kontakte Ferguson via agent så fatter jeg ikke at det evt ikke blei gjort. Veit riktignok ikke om det skjedde eller ei.
Veit at kontakt generelt foregår under transfervindu men ser jo stadig vekk saker hvor enkeltspillere har blitt kontaktet før vinduet åpner.

United pleier alltid å stå i kø når spillere passerer £40 mill.
Skal United ta igjen forspranget til City må de forstår at fotball er business. Da må de kjøpe ungt, selge spillere når de er i sin prime, rundt 25 år gamle.

Veit ikke om Ferguson ville takket ja om United tok kontakt men igjen glipper det en spiller som United nok kunne ha snappet opp billig iforhold til hvor pris i markedet generelt ligger.

Kjøper man spillere til under £20 mill er det rom for å bomme men selv kunne få igjen for innvesteringen. Å konstant betale over £20 fungerer ikke i lengden.

Forhåpentligvis klarer de nå å være harde ved forhandlinger så vi får godt betalt ved salg samt får inn spillere til mer fornuftige summer fortløpende.

Sabitzer til ca £20 burde vel sikres raskt.

Å få inn en billigere spiss for så å la interessen ovenfor Kane kjølne noe i håp om å få gjort et kupp kan være en god
strategi. Forhåpentligvis får de inn spillere fortløpende fra når overgangsvinduet åpner.
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18977

Harry Kane:

21 mål på 32 CL-kamper
208 mål på 316 PL-kamper

Toppscorer 3 ggr i Pl (15/16, 16/17, 20/21), toppscorer i VM 2018, toppscorer i EL-kval. toppscorer i EM-kval.

510 kamper, 302 mål, 80 assist totalt i karrieren, a little late bloomer i tillegg. Slo jo ikke skikkelig til før han var 21 år i 14/15.
post liked by: Pink Final, Pancho P, RedTrafford
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1942
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2563

Ivan Tony er 93 % sikker på at han har passet perfekt inn i MU, det er ikke snakk om han noen plasser, mulig det er pga den gambling greia ikke er avklart enda.
post liked by: Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9235

Image For min del så blir det ekstremt tydelig at behovet for en spiss er enormt. En ting er at vi ikke nødvendigvis skaper enormt, selv om at vi ligger på 6. plass for sjanser skapt. Men vi ligger nesten på bunn for hvor effektive vi er. Og her kommer det som er resonnementet mitt for hvorfor ny spiss må være prioritet nr 1.

1. Differansen i xG er enorm opp til City og Arsenal (samt Spurs). Hovedproblemet vårt har i år vært at Marcus Rashford er den eneste som har vært god foran mål. Og han har nesten ikke scoret noe særlig etter landslagspausen i februar. I Premier League så er det kun Rashford som har scoret mer enn 15 mål, med sine 16. Neste mann på listen er Bruno med 6, Sancho har 5 og Martial og Antony har 4. Det er skremmende svakt totalt sett. Hvis vi sammenligner det med våre konkurrenter om Topp 4 samt Arsenal og City, så har Arsenal Martinelli og Ødegaard 15, Saka har 13 og Gabriel Jesus har 10. Hos City så har Haaland 35, Foden har 10, Alvarez har 8, De Bruyne har 7 og Gundogan har 6. Hos Tottenham så har Kane 26 og Son har 10. Og hos Liverpool så har Salah 19, samt at Firmino og Nunez har 9 hver. Brighton er den eneste av konkurrentene våre som har deres toppscorer Mac Allister på 10. De har riktignok scoret 14 mål mer enn United denne sesongen. Poenget mitt er uansett at vi må ha en spiller på topp som er garantist for mål, først og fremst fordi våre spisser pr dags dato ikke er i nærheten av å være gode nok.

2. Jeg tror samtidig at dersom vi får inn en spiss som er målfarlig, også kan skape muligheter for de resterende offensive spillerne. Slik ståa er nå så er det pr dags dato kun Rashford, og til dels Bruno som er farlige for vår del. Antony har mye skuddtrening samt mental trening for å forstå hvilke muligheter som skal tas før han vil bli en effektiv spiller. Sancho har jeg på mange måter nesten gitt opp, Martial er utilgjengelig store deler av året og presterer bra i ca. 5-10% av året. Poenget mitt er at når Rashford ikke er i superform så må det være en annen spiller som kan ta over ansvar på topp og dele ansvaret ellers. Antony er ikke klar for det ansvaret og Martial er ikke god nok.

Selv om at jeg mener spiss er førstepri så er jeg selvsagt helt enig i at det må flere inn. Skal jeg sette opp en liste over posisjoner som må forsterkes så blir det følgende rekkefølge:
1. Spiss
2. Midtbane: Det er begrenset hvor lenge vi får Eriksen og Casemiro til å prestere hver uke.
3. Keeper: De Gea bør etter min mening oppgraderes. Det betyr ikke at jeg ikke liker de Gea, men han er a) for svak med beina og b) han har for mange tabber i løpet av en sesong.
4. Høyreback: AWB har sine begrensninger, og det har Dalot også.
5. Stopper: Først og fremst fordi jeg vil ha Maguire ut, men også fordi at Varane er svært skadeplaget.

Så er jeg samtidig der at vi må være tålmodig med hvordan vi oppgraderer. Vi kommer ikke til å løse denne listen over et vindu. Et spørsmål er om vi får nye eiere, det kan hjelpe på likviditeten, men denne sommeren vil bli svært begrenset av FFP. I tillegg så kan vi ikke selge samtlige britiske spillere som ikke presterer fordi vi må ha tilstrekkelig for å oppnå kvotekrav fra PL.
post liked by: Ryder
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

Vanskelig å argumentere mot de tallene @messilingard. Vi trenger en spiss.

At vi kun har én stabil målscorer er ett problem, det er også et problem at vi kun har én stabil sjanseskaper. Bruno har 14,6 xAG (mest i PL!), mens vi må helt ned på 3-tallet før vi finner Eriksen, Rashford og Shaw.
City, Arsenal og Liverpool har fire spillere med over 5 i xAG, Brighton og Spurs har tre, Newcastle to.

Kantspillerne våre Sancho og Antony er nede på 2,5 og 2,2 - til sammenligning har Arsenals Martinelli og Saka henholdsvis 9,1 og 8,1.

Vi har for få strenger å spille på offensivt, rett og slett.
post liked by: messilingard
User avatar

selje
Posts: 136
Joined: 16 Oct 2021, 22:16
Liker gitt: 39
Liker mottatt: 391

Antony og Sancho er langt unna å spille fast for United i førsteelleveren dessverre.

Ønsker meg følgende i prioritert rekkefølge;
Keeper: Diogo Costa
Midtbane: Caicedo, Declan Rice
Spiss: Kane, Toney

Og spillere som hadde vært fantastisk å ha i elleveren, men som er rimelig urealistisk;
Saka
Guimarães
Almiron
FDJ

Hvis vi skal være ambisiøse om flere titler, så er dette min foreløpige startellever. Er noen hull å tette her for å si det mildt.

(hvis noen lurer på hvor Varane og Eriksen er, så er det pga at Varane statisitisk sett holder 1/3 sesong, og Eriksen er noe begrenset)

lineup.png
lineup.png (105.82 KiB) Viewed 999 times
post liked by: Harry Greaves
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9235

@selje

Greit å legge til at det er noen begrensninger i forhold til økonomi (først og fremst likviditet), samt FFP for neste sommer. Med andre ord så er det å bytte ut 8/11 spillere i førsteelleveren denne sommeren helt uaktuelt. Og skal man tenke 2-3 år frem i tid så kan man sikkert stille spørsmål om Casemiro holder også. Jeg er helt enig i at vi trenger forsterkninger, men dette er ikke en prosess som kan fikses i løpet av en sommer eller to for den saks skyld.

Er forøvrig der at Antony kan bli en kanongod spiller. Ser ingen grunn til å plassere han ut av laget allerede nå etter et år.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

selje
Posts: 136
Joined: 16 Oct 2021, 22:16
Liker gitt: 39
Liker mottatt: 391

@messilingard

Joda, de er klart, både FFP og homegrown spiller inn. Men jeg ville bare illustrere hvordan ståa er, og at kvaliteten på bredden i laget er særdeles dårlig sammenlignet med de andre toppklubbene i verden.

Når det gjelder Antony har jeg mistet troen, men håper jeg tar feil. Jeg ser ingen spesielle kvaliteter i han som gjør at han skal bli en toppspiller. Manglende fart, svak på overganger, svakt fotballhode, dårlige avgjørelser, fraværende høyrebein, enkel å lese mtp spill osvosv.
post liked by: messilingard
User avatar

Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

Tror nok vi må belage oss på enda en mellomsesong, der vi forhåpentligvis tetter to-tre gapende hull men fortsatt ikke vil ha god nok bredde verken i stallen eller førsteelleveren til å bli en reell tittelutfordrer.

Topp 4-kampen neste år kommer ikke til å bli noe enklere. Liverpool vil nok få en bedre sesong, Chelsea må jo få til noe etter hvert og det er ingen grunn til å tro at ikke Newcastle og Brighton ikke fortsetter framgangen. Spurs vil falle fra om de mister Kane. Jeg har en slags følelse av at Arsenal vil slite med å gjenskape årets sesong - men de kommer garantert til å være der oppe.

Så på mange måter må vi "forsterke for å stå stille", om det gir mening. Få en mer solid base å stå på, med de riktige spillertypene så vi på sikt kan utvikle den spillestilen ETH ønsker. Spår at det er først DA vi kan utfordre på alvor.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 486

United kan kjempe om tittelen neste sesong, men det avhenger av at man prioriterer noen områder å forsterke. For meg er det keeper og spiss som er viktigst, fordi det er de to posisjonene United ikke har gode nok førstevalg. Man kan ikke begynne å tenke på bredden når man er for svake i begge endene av banen. Ingen grunn til at vi ikke skal bli 15-20 poeng bedre dersom et par spillere attpåtil tar noen reelle steg (Antony, Dalot, Garnacho). Får man tilbake Diallo i tillegg, så kan dette bli bra.

Når det kommer til rene spillerkjøp, så melder jeg Harry Kane og David Raya/Diogo Costa inn. Det er nok.
post liked by: Ryder
User avatar

Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

Har kikket ganske mye på statistikk de siste dagene, og har tenkt å lage en omfattende og tallbasert oppsummering når sesongen er ferdig. Selv med fire kamper igjen er det lett å se (ut fra tallene) at vi ligger bak de aller beste på mange områder - ikke bare når det gjelder å sette sjanser.

Blant annet er det utfordringer når det gjelder pasningsspillet. Nå vil en spillende keeper selvsagt ha innvirkning på hvordan vi bygger opp spillet, men slutter ikke å mase om en ballsikker spillstyrer dypt/sentralt på midten. Essensielt dersom vi skal komme oss videre fra å være et lag som først og fremst er gode på kontringer.
post liked by: selje
User avatar

selje
Posts: 136
Joined: 16 Oct 2021, 22:16
Liker gitt: 39
Liker mottatt: 391

Vi trenger egentlig forsterkninger i alle ledd. Men er enig at spesielt målvakt, sentral midtbane og spiss er desidert mest kritisk. Men hvis vi nå skal fortsette med DDG bak der, så vil det være totalt krise. Hadde vært interessant å se statistikk på hvor mange ganger han treffer medspiller når han slår opp langt. Ut i fra det jeg har sett i år så vil jeg anta at det er faretruende få. Jeg kan godt ofre å slippe inn noen flere mål på streken mot at vi får en mer spillende keeper som gjør forsvaret bak tryggere når vi skal spille oss ut.
User avatar

Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

selje wrote: 09 May 2023, 15:08 Hadde vært interessant å se statistikk på hvor mange ganger han treffer medspiller når han slår opp langt. Ut i fra det jeg har sett i år så vil jeg anta at det er faretruende få. Jeg kan godt ofre å slippe inn noen flere mål på streken mot at vi får en mer spillende keeper som gjør forsvaret bak tryggere når vi skal spille oss ut.
Han treffer medspillere med langpasning (definert som mer enn 40 yards/36 meter) 32 % av gangene.
Det er 14. best av keeperne i PL. Ederson (City) er best med 44,8%, fulgt av Raya (Brentford) og Alisson (Liverpool), begge med 40,1%.
post liked by: selje
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

selje wrote: 09 May 2023, 12:07 Når det gjelder Antony har jeg mistet troen, men håper jeg tar feil. Jeg ser ingen spesielle kvaliteter i han som gjør at han skal bli en toppspiller. Manglende fart, svak på overganger, svakt fotballhode, dårlige avgjørelser, fraværende høyrebein, enkel å lese mtp spill osvosv.
Jeg er overhodet ikke like negativ til Antony som flertallet her inne og tror han kan bidra med mye positivt i årene som kommer. Målpoengene må selvfølgelig komme hyppigere, men det tror jeg de gjør når vi får en ordentlig spiss på topp. (og forhåpentligvis gjelder det samme med Sancho..)

Jeg skulle også ønske at Antony var litt raskere, både med og uten ball.. men teknikken og venstrefoten er upåklagelig. Jeg får nesten litt RvP-vipper. Det er nesten grunn til å reise seg fra sofaen så fort Antony legger an til skudd i nærheten av 16-meteren, selv om de litt for ofte har havnet på feil side av stolpen denne sesongen. Forhåpentligvis treffer han litt bedre neste sesong. Både Antony og Sancho bør sikte seg inn på 15 mål i løpet av en sesong. Jeg tror Antony kan klare det, men mer usikker på Sancho. Jeg har stor tro på de offensive spillerne våre og tror mye kan løsne med en god spiss på topp.
Post Reply