Hvem vil dere kjøpe?

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17237
Liker mottatt: 11012

RedTrafford wrote: 12 Jun 2023, 19:24 Hvis det skal kjøpes keeper er Onana helt klart på listen min,
Onana er helt klart IKKE på listen min😬
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Det jeg muligens har nevnt tidligere her og på united.no, er at det jeg reagerer mest på i år er transfermidlene det har blitt snakket om. Altså rundt £100M som blir stilt til rådighet. Jeg velger å ta de ryktene med en klype salt. Jeg tror det er mer midler man stiller til rådighet om de riktige spillerne blir tilgjengelige. Spesielt når man kan gjøre såkalte "kupp". Min-Jae og Mount er soleklare eksempler på potensielle kupp, gitt at prisen blir det man har forespeilet. Spillere som ville blitt langt dyrere dersom man skulle betalt faktisk markedspris. Det er med andre ord nesten selvskadende av United å ikke følge opp slike muligheter, og dette er selvsagt noe de har tatt stilling til. Det er de nødt til, for kostnadene blir jo større å utsette slike investeringer og gjøre dem dyrere i fremtiden.
Men når sant skal sies er jeg neimen ikke overbevist av Uniteds overgangsstrategier heller. Nå ser det jo ut til at Min-Jae kanskje går til Bayern, noe jeg isåfall mener er enormt skuffende.

Det jeg derimot føler meg ganske sikker på, er at United ikke kommer til eller hvertfall har noen planer om å sprenge banken for å hente spesifikke spillere. Utenom spissposisjon så er ikke behovene skrikende. Det laget skriker etter er forsterkninger generelt. Men jeg tror de heller kommer til å søke mer målrettet etter de muligheter man "får".



Dette er derfor de spillerne jeg ønsker meg pr dags dato, i prioritert rekkefølge. (Utifra hva jeg tror er realistisk, hvem jeg ønsker meg mest og hva spillere antatt vil koste.)

1. Costa
2. Højlund
2. Min-Jae
4. Mount


Grunnen til at jeg ønsker meg Costa aller mest i år, er rett og slett at dette fremstår på meg som en gyllen mulighet til å få en solid ung keeper som ser ut til å ha "alt" og som vi kanskje kan ha i 10-15 år fremover. Og som med stor sannsynlighet vil regnes som verdensklasse innen kort tid. Hvor mye bedre han er i feltet, på straffer, med ballen i bena og hvor mye mer presise pasninger/utspill han har, er alle sterke argumenter for å bytte ut De Gea. Alle er egenskaper hos en keeper som samlet er svært vanskelig å finne på dette nivået. Slike muligheter vokser bare ikke på trær.
Legg til at han fortsatt er en ganske god skuddstopper, og det burde egentlig være en soleklar no-brainer.

Jepp, dette vil sikkert skape litt kontroverser, men jeg vil gå så langt som å si "dropp spissen" om det medfører at vi får kloa i denne keeperen! Mest fordi det ikke ser ut som om det er noen åpenbare smarte og kloke valg på spissposisjon, selv om dette av mange regnes som den viktigste posisjon å forsterke. Men £150M+ for Kane eller Osimhen mener jeg bør være uaktuelt pr nå, og hva vi tilsynelatende har å rutte med.

Da får vi heller klare oss med Rashford og Martial en sesong til, og få en eller annen Weghorst 2.0 på lån. (Bare litt bedre og mer målfarlig, plis.) Å spille med Weghorst har tidvis vært som å spille med en halv spiller mindre.



Spissposisjon er jo egentlig viktigst for oss, men på grunn av at Kane og Osimhen blir så dyre og sprenger budsjettet, har jeg satt posisjonen på nr 2 som prioritet. Rett og slett fordi jeg mener Costa er en mye mer solid og langsiktig viktig forsterkning enn Højlund.
Højlund er opplagt også en langsiktig forsterkning, men dette er fortsatt bare en spiller med mye potensial, og som tross alt har dårligere odds for å takle PL.

Likevel er vel dette åpenbart posisjonen hvor vi har størst mangel, med tanke på at Rashford gjerne blir brukt mye på kanten, og Martial er skadet 2/3 av sesongen. Men ingen av kandidatene fremstår som no-brainere.



Min-Jae havner derfor her omtrent likt med Højlund, i det ene sekundet er den andre foran og i det neste er det motsatt. Mest fordi det ser ut til at vi kan få en relativt ung midtstopper i verdensklasse til godt under markedsverdi og realistisk kjøpesum. På grunn av hva som er tilgjengelig i markedet er jeg nesten tilbøyelig til å droppe spiss i år, og heller gå "All-in" til neste år. Kanskje kommer tilogmed Kane gratis, som en langfinger til Levy, og hadde vært en drøm slik sett.



Skulle jeg valgt 4-5 spillere etter fritt budsjett hadde det likevel sett omtrent slik ut:
1. Osimhen
2. Costa
3. Rice
4. Min-Jae
5. Frimpong

Unge og friske spillere inn, men da snakker vi tross alt om overganger til £350M+, og ikke engang med eiere fra Qatar ville dette vært realistisk med tanke på FFP og lignende. Noe som er synd, for med tanke på størrelsen på klubben vår så synes jeg dette ser ut som 3-4 forsterkninger vi egentlig skulle kunnet gjort. Sånn egentlig.
post liked by: messilingard, 10Hag, Blodfink, RedTrafford
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14623
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23304
Liker mottatt: 19260

RedTrafford wrote: 13 Jun 2023, 11:04 Onana er helt klart IKKE på listen min
Kan jo hende han har fått orden på livet, så sånn ut i finalen, men en del surr i Ajax ja. :yikes:
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17237
Liker mottatt: 11012

Ønsker å kjøpe alle de som jobber med rekrutteringer i Brighton.😬
post liked by: Blodfink, Jan Erik, Pink Final, Lorentzsen
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14623
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23304
Liker mottatt: 19260

Todibo, ante ikke noe om han fra før, ødela et bein i bilulykke når han var meget ung, kjempet seg tilbake og ble fotballspiller, dro til Barca ung, ingen suksess, videre til Schalke, ingen suksess, men har fått det til i Frankrike.

Er mer lysten på Pavard denne sesongen.

Amrabat er førstevalg på midten sier Romano. Midt kjøpes før stopper. Jeg håper fortsatt på en offensiv spiller til og en venstreback evt. på lån jeg altså. Eller gi Álvaro Fernández noen sjanser til å bevise noe.

4 til inn, 5 med keeper :yikes:
post liked by: RedTrafford
LUHG!

MektigeTHOR
Posts: 478
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 837
Liker mottatt: 1297

Jeg ønsket meg minimum to spisser før vi satte i gang denne sesongen. Så langt denne sesongen skriker stallen etter spisser samt kantspillere i form.

Håper derfor vi får inn en spiss i januar.
Aller helst to stk, en ringrev samt ett ungt talent for å gi oss dybden i stallen vi mangler i den posisjonen.
På det beste på 90 og 2000 tallet hadde vi 4-5 stk i stallen.

Jeg har aldri spilt noe særlig Football Manager eller lignende, ikke spesielt på dette feltet jeg har min styrke som supporter. Skal derfor ikke leke ekspert på feltet selv om jeg har noen tanker.

Kanskje dere har noen forslag til spisser vi realistisk kan få tak i iløpet av januarvinduet?

Jeg har tenkt at evt spisskjøp burde havne i dette siktet, £ 0-40 mill stk. Tror ikke det er forsvarlig eller lurt å bruke mer per signering av flere grunner. Håper selv på noen billige uslepne diamanter som kan poleres i klubben under ny ledelse.

Kom gjerne også med forslag som ikke behøver å ha dukket opp i ryktesaker, hva som helst av spillere som evt kan passe inn i spillestilen evt har ferdigheter vi mangler hvor talent eller evner overgår prislappen som er satt, kanskje har de en utkjøpsklausull osv.

Tanker folkens?
post liked by: Rød Pølse, Andtho01
User avatar

Andtho01
Posts: 1108
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3421
Liker mottatt: 3584

MektigeTHOR wrote: 21 Dec 2023, 23:41 Jeg ønsket meg minimum to spisser før vi satte i gang denne sesongen. Så langt denne sesongen skriker stallen etter spisser samt kantspillere i form.

Håper derfor vi får inn en spiss i januar.
Aller helst to stk, en ringrev samt ett ungt talent for å gi oss dybden i stallen vi mangler i den posisjonen.
På det beste på 90 og 2000 tallet hadde vi 4-5 stk i stallen.

Jeg har aldri spilt noe særlig Football Manager eller lignende, ikke spesielt på dette feltet jeg har min styrke som supporter. Skal derfor ikke leke ekspert på feltet selv om jeg har noen tanker.

Kanskje dere har noen forslag til spisser vi realistisk kan få tak i iløpet av januarvinduet?

Jeg har tenkt at evt spisskjøp burde havne i dette siktet, £ 0-40 mill stk. Tror ikke det er forsvarlig eller lurt å bruke mer per signering av flere grunner. Håper selv på noen billige uslepne diamanter som kan poleres i klubben under ny ledelse.

Kom gjerne også med forslag som ikke behøver å ha dukket opp i ryktesaker, hva som helst av spillere som evt kan passe inn i spillestilen evt har ferdigheter vi mangler hvor talent eller evner overgår prislappen som er satt, kanskje har de en utkjøpsklausull osv.

Tanker folkens?
Tenker at Guirassy eller Mehdi Taremi kan være realistik å få inn i Januar
post liked by: Rød Pølse, MektigeTHOR
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2057
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9032
Liker mottatt: 8350

Med fare for å gjenta meg selv, så håper jeg på Serhou Guirassy i januar, @MektigeTHOR. 27 år, stor, sterk og arbeidsom. U-kamper for Frankrike, men spiller nå for Guinea. Levert ok med målpoeng i Ligue 1 og Bundesliga de siste årene og har satt fullstendig fyr på Bundesliga denne sesongen. Har 17 mål og 1 assist på 14 kamper for Stuttgart, eller mål hvert 63. minutt om du vil. Fremstår som en late bloomer som endelig har begynt å få ut potensialet.

Rapporteres å ha en klausul som gjør han tilgjengelig for litt i overkant av £15M i januar og har en markedsverdi på €40M ifølge Transfermarkt. United skal ha forhørt seg og jeg krysser alt jeg har 🤞
post liked by: MektigeTHOR, Andtho01, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4881

Ikke aktuelt i januar, men i sommer håper jeg både Evan Ferguson og Benjamin Sesko er aktuelle som den yngre spissen.
post liked by: Rød Pølse, Andtho01, Tringe, MektigeTHOR, RedTrafford

Tringe
Posts: 219
Joined: 19 Jan 2022, 21:58
Liker gitt: 1108
Liker mottatt: 470

Hadde en liten drøm og ett håp om at United velta overgangen til Palhinha til Bayern for å selv kunne kjøpe han i jan/til sommeren.

+ spiss (Sesko/Ferguson gode alternativer)

+ stopper (rask, ballspillende og duellsterk)

+ høyreback

Kanter har vi nok av.

Og Bruno kan nok fungere i den kaos-rollen sin om laget fungerer rundt han og klarer å holde på ballen og deretter gi han den i gode posisjoner. Har mindre å si at han prøver på det "umulige" om laget vinner ballen tilbake før motstander skjærer gjennom ledd som varm kniv i smør og skyter fra point blank mot Onana.

Føler også at Mainoo liker/er god til å føre ball fremover (en ala Frenkie type EtH hadde i Ajax), så han kan godt spille 8er, ikke 6er. Vil heller ha en Palhinha-type som defensiv.

Skjønner at klubben ligger brakk og blakl og alt det som hører med overbetalte middelmådigheter, så må jo være en nydelig mulighet til å gi moderne spillere en sjanse til å utvikle sæ enn at vi absolutt ska brenne oss på "spillere som har bevist noe". Med trykk på har.

Forresten deilig å se at Amad e tilbake i full trening. Håper og tror han kan overraske mange med nærteknikk, relasjonspill og målpoeng.
______________________________

Drømmelag til vårsesongen

Onana
Dalot - Varane (i form) - Martinez - Shaw
Mainoo - Palhinha - Bruno
Amad - Højlund - Garnacho


To spillere inn (Palhinha og spiss for avlastning)
Maguire/ny stopper i bakhånd for Varane, Antony for Amad og Rashford for Garnacho.
McT/Amrabat/Mount/Casemiro som alternativer på midten og AwB/ny høyreback, Lindeløf og Malacia som backup i forsvar.

Ut med Martial, Sancho, evt noen flere (men på sikt).
post liked by: 10Hag, MektigeTHOR, RedTrafford
Ingen er større enn klubben!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14623
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23304
Liker mottatt: 19260

Spiss er i hvert fall høyst nødvendig å få inn, vokser jo ikke på trærne, og når Harry Kane dro til Tyskland flata det ut litt for min del. Alternativene som nevnes over her støttes. Får vi inn 2 av de er det topp.

Det er som@MektigeTHOR nevner, i tidligere år hadde man 4-5 spisser med gode kvaliteter. I forhold til det er spiss-situasjonen nå helt krise.
post liked by: MektigeTHOR, RedTrafford, Rød Pølse
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4433
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2862
Liker mottatt: 9445

Jeg støtter en spiss inn som backup for Højlund. Tenker ikke at vi trenger to da det kun vil være hjemlige turneringer denne våren. Troppen bør etter min mening slankes om noe. Vi har hatt mange skader denne høsten, men kommer det til å være like ille dersom vi kun skal spille en kamp i uka? Tror det er bedre å kvitte oss med noe daukjøtt samt få lånt ut noen av unggutta.

At vi ikke har like mange spisser som tidligere er det en ganske naturlig forklaring på. Vi bruker kun en av gangen. Behovet for fire spisser er ikke tilstede med andre ord.
post liked by: Pink Final, MektigeTHOR
LoveUnitedHateGlazers

MektigeTHOR
Posts: 478
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 837
Liker mottatt: 1297

messilingard wrote: 22 Dec 2023, 11:58 Jeg støtter en spiss inn som backup for Højlund. Tenker ikke at vi trenger to da det kun vil være hjemlige turneringer denne våren. Troppen bør etter min mening slankes om noe. Vi har hatt mange skader denne høsten, men kommer det til å være like ille dersom vi kun skal spille en kamp i uka? Tror dette bedre å kvitte oss med noe daukjøtt samt få lånt ut noen av unggutta.

At vi ikke har like mange spisser som tidligere er det en ganske naturlig forklaring på. Vi bruker kun en av gangen. Behovet for fire spisser er ikke tilstede med andre ord.
Midt fokus var på spisser inn, men uromomenter og useriøse spillere må bort fra klubben for å få på plass riktig kultur. Her er vi veldig enige!

Føler 2 stk er for lite selv med formasjonen vi nå bruker. En starter samt en avlaster si rundt ca 65-70 min spilt. Da er man jo allerede på felgen med en skade evt en ute av form. Martial leverer ikke samt kan fort være på vei vekk. Lite backup om vi ikke får inn 2 stk sånn jeg ser det selv om manager foretrekker formasjon hvor en brukes så syntes jeg det er flaut at ikke United har nok spisser til å evt kunne legge om til 4-4-2 i alle fall avslutte med to spisser på jakt etter utligning eller vinnermål i enkeltkamper.

Greit nok at den formasjonen fører til Hawaii fotball men sånn United har fremstått frem til Liverpool kampen nylig så ville det joggu vært ett godt alternativ for Ten Hag frem til stallen er mer komplett og bygget opp av Ten Hag. To spisser på benk gir mulighet i enkeltkamper til å legge om formasjon underveis. Jeg føler 3 stk spisser uavhengig av Martial er ett minimum å ha i stallen. Nå blir det riktignok mindre kamper som du påpeker, men det er fortsatt United vi snakker om her... skader kommer på løpende bånd. 😅
La oss si vi får inn en spiss i januar, Martial selges eller viser lite interesse samt dårlig form. Da har vi Højlund og ny spiss. En skade da... 👀
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Rød Pølse
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4433
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2862
Liker mottatt: 9445

Tringe wrote: 22 Dec 2023, 02:27 Hadde en liten drøm og ett håp om at United velta overgangen til Palhinha til Bayern for å selv kunne kjøpe han i jan/til sommeren.
Husker godt at Palhinha var et navn som jeg ønsket meg sommeren 22, men slik ble det altså ikke. Nå tror jeg at det å hente Palhinha kommer til å bli en usedvanlig dyr affære, og med tanke på at han blir 29 neste sommer så mener jeg at vi bør hente noen yngre. Tviler på at Fulham slipper han til en Premier League klubb billig. Bayern kommer nok også til å finne ut at han ikke slippes billig. Han har kontrakt ut 2028 med opsjon på et år til i tillegg.

Skal vi hente en defensiv midtbanespiller til sommeren, noe jeg absolutt er for, så tenker jeg at det er naturlig at man ser andre steder. Kan hive ut noen navn jeg tror kan være spennende:

- Martín Zubimendi, Real Sociedad, 23 år (fyller 24 i februar)
- Pepelu, Valencia, 24 år (fyller 25 i august)
- André, Fluminense, 22 år (fyller 23 i juni)

Min tankegang er at vi bør hente noen på riktig side av 25 år, som har gode ballferdigheter, samt ser bedre defensivt ut enn hva Mainoo gjør og som vi kan bruke ved siden av Mainoo. På den måten så kan vi slippe Bruno fri som 10-er samtidig som at vi utvikler en midtbaneduo for fremtiden i to yngre spillere. En ting som i alle fall bør være uaktuelt er dersom vi skal hente en ny spiller over 30 med enorm lønn og skyhøy pris. Dukker det opp et lignende tilfelle som Christian Eriksen så kan det derimot vurderes.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
MektigeTHOR wrote: 22 Dec 2023, 12:38 Føler 2 stk er for lite selv med formasjonen vi nå bruker. En starter samt en avlaster si rundt ca 65-70 min spilt. Da er man jo allerede på felgen med en skade evt en ute av form. Martial leverer ikke samt kan fort være på vei vekk. Lite backup om vi ikke får inn 2 stk sånn jeg ser det selv om manager foretrekker formasjon hvor en brukes så syntes jeg det er flaut at ikke United har nok spisser til å evt kunne legge om til 4-4-2 i alle fall avslutte med to spisser på jakt etter utligning eller vinnermål i enkeltkamper.
Vi har fortsatt Rashford i stallen som kan bidra som spiss dersom det er nødvendig. Med tanke på antall kantspillere vi har i troppen pr dags dato så er det i mine øyne dumt å hente 2 nye offensive spillere.

I mitt hode så ser dette ganske bra ut for vårparten:
Rashford og Garnacho til venstre
Højlund og en ny backup på topp
Antony og Amad/Pellestri til høyre

I tillegg så kan både Mount og Bruno spille på en av kantene dersom det er nødvendig.

Da forsvinner forhåpentligvis Sancho, Martial ut og enten Amad eller Pellestri drar på lån. Blir Martial i klubben så blir han i så fall nr 3 på topp. Dette er mer enn nok spillere offensivt etter min mening for denne vårsesongen. Spesielt siden det er finansielt aspekt ved dette også, økonomien blomster ikke akkurat i klubben.
post liked by: MektigeTHOR, Pink Final, Blodfink, Belfastboy, Pwint, RedTrafford, Rød Pølse
LoveUnitedHateGlazers

MektigeTHOR
Posts: 478
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 837
Liker mottatt: 1297

@messilingard Om United gjør som de pleier kommer det vel nok av skader. Forhåpentligvis kommer det inn minimum en spiss i januar.

Jeg holder på at vi trenger 2 stk men muligens om alt klaffer at du får rett i at det holder med en nå for at neste kommer før start av ny sesong.
Skjønner at det er mindre midler å bruke men om stallen slankes i januar så må forsterkninger også på plass i januar om topp 4 evt topp 5 samt håp om Fa Cup tittel skal leve lengst mulig ut sesongen.

Kommer det ingen spiss i januar eller vi får nok skader hvor det blir tydelig at vi mangler tilgjengelige spisser så hører du fra meg. 😉

I'll be BACK! 🤖
post liked by: Blodfink, messilingard, RedTrafford, Rød Pølse
Post Reply