Hvem vil dere kjøpe?

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

Synes det var tendenser til bedring på innkjøp både da vi hentet Fernandes og Sancho.
Fernandes kom for en fornuftig pris, og fikk en fornuftig lønn.
Sancho, der ga vi ikke etter for Borussia sommeren 2020, men ventet ett år :clap:

Ellers er det gjort mye rart, vi kunne trolig fått Maguire for £60m sommeren 2018, men styret hadde sluttet å støtte Mourinho (som selv nettopp hadde fått ny kontrakt).
Det er så håpløst, eller var så håpløst under Woodward.

Det er sjeldent manager som er største problem i denne klubben, med ett eller to unntak.
Det er ledelsen.
De har ingen visjoner.
Men når Rangnick (og Meulensteen) begynte å skråle om full hjerte operasjon og 10 nye spillere inn.
Sånt bare provoserer, ødelegger moral i gruppa og gir falske forhåpninger til deler av fansen.

Det er så virkelighets fjernt som det kan få blitt.
Vi henter aldri mer enn en håndfull førstelagsspillere i samme vindu.

Og om vi ikke kan få spillere som forsterker oss, kan det nesten være det samme.
Vi har kjøpt nok Schweinsteigere, Darmianer, Rojoer og Sanchezer.
Om vi får inn tre spillere som forsterker oss i sommer, da blir jeg superhappy.
I dette vinduet må vi forsterke den sentrale midtbanen.
Og aller aller helst med en ung fremadstormende spiller eller to.
Er ikke så veldig hippen på typ Eriksen, han kan evt være ‘krydderet’.
Redd Eriksen blir en ny Varane.
God spiller for all del, men blir fort utilgjengelig i mange matcher,
post liked by: Cola2, Ryder, Schmeichel, red
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 430

Pink Final wrote: 16 Jun 2022, 06:12 styret hadde sluttet å støtte Mourinho (som selv nettopp hadde fått ny kontrakt).
Det er så håpløst, eller var så håpløst under Woodward.
Det er vel en sannhet med visse modifikasjoner etter hva som har kommet frem i ettertid. Mourinho takket selv nei til at Woodward og co. skulle legge inn bud på van Dijk før januar-vinduet med begrunnelsen at han hadde nok midtstoppere.

https://www.united.no/nyhetsarkiv/mouri ... -van-dijk/

Det har også blitt skrevet at Mourinho selv ikke ville signere Maguire for prisen som ble forespeilet, dog uten de sikreste kildene på dette, da det ville være pinlig for ham selv..
Legg til at han hadde brukt over £60 mill på 2 andre stoppere uten nevneverdig suksess, så er vi i mål😁

Mourinho skal ha for at han er flink til å få frem sin sak i media. Arbeidsgiver, derimot, nå pent holde kjeft og blir den store stygge ulven uansett..
post liked by: Pink Final, Pangaea
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Nå gir jeg snart opp. Bissouma til Tottenham for usle £25M. Hvor var vi i denne overgangen egentlig? Dagdrømte om Frenkie og glemte helt at vi uansett trenger mer enn bare en Deep lying playmaker i laget? Dette begynner smått å bli latterlig, særlig tatt i betraktning hva de andre lagene har foretatt seg.

Vi trenger rett å slett å kjøpe overgangsansvarlige fra andre klubber, 🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️ SÅ kan vi begynne å tenke på overganger. :-|
post liked by: Pangaea, JørgenT

Deleted User 108

Håper klubben synes det er nok med voldsanklage om gangen. Bissouma har fortsatt sin sak hengende over seg så jeg er ihvertfall sjeleglad for at United holder seg langt unna han foreløpig.
post liked by: Pink Final, Pangaea
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

@Mcilroy Det hadde jeg faktisk ikke fått med meg. Slik sett synes jeg det isåfall er merkelig at Tottenham signerte han?

Deleted User 480

Det er vel også dessverre slik at Man. United får en helt egen pris-setting. Vi må stort sett betale mer uansett, siden vi er de vi er. Dessverre.

Jeg tenker at vi ikke kan vente det store dette vinduet, heller. På den bakgrunnen er det også litt 'riski" å sende "alle" de unge lovende på lån.
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Objektivt sett er det sikkert tidlig å freake ut siden vi 'bare' er i midten av juni, men det er virkelig frustrerende. Ukene tikker og går, og om en drøy uke begynner pre-season. Hittil har det ikke skjedd en dritt, og så ser vi 'alle' konkurrentene våre styrke laget med spillere til en absolutt habil pris, og som også hadde styrket laget vårt. Så ja, helt klart frustrerende. Jeg bare håper klubben har noenlunde kontroll, og det ikke blir full panikk siste uka av vinduet når sesongen har begynt. Det kommer til å bli en særs aktiv sommer med mange "Bosmans" også, og vi må ha ting på stell. Blir IKKE kjekt om vi kommer til september og det renner ut artikler fra både United.no og andre om at det var totalt kaos i sportslig ledelse, ingen visste hvem som hadde ansvar for hva, pga mange lederfigurer har blitt skiftet ut, eller mistet jobben og ikke erstattet. Det ville i så fall være ganske så typisk United. Håpet ligger i at Woodward ikke lenger styrer sjappa, og at Arnold og Murtough har bedre kontroll enn rava fulle sjømenn i ublidt vær.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Haha, snakker om fulle folk her, så leser jeg nå dette :joy:
United-toppsjef Richard Arnold dro til puben i nærheten av der han bodde for å snakke med fansen som visstnok hadde dratt dit for å demonstrere mot måten United drives på, mot eierne, utenfor huset hans.
post liked by: Blodfink, Schmeichel, RedTrafford
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Er det noen her som har noe interessant å si om Lisandro Martinez, utover at han er for "kort"?

Det snakkes litt ironisk om at Ajax ikke kan selge halve laget sitt, men jeg vil heller ha Antony enn Martinez om jeg måtte velge, da uten å ha mye kunnskap om Martinez. Jeg skjønner ikke helt hvorfor vi ikke får stumpen i gir, jo flere spillere Ajax mister jo mer vil de vel forlange for å selge.
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

@Schmeichel
Blir jo som når OGS hadde sin første jobb som manager, hentet ikke han inn 3 nordmenn?
Greit at vår nye manager kjenner, og trent dem, men min betraktning (jeg er ikke fotball kyndig som de fleste av dere her inne er) er at det er ett stort sprang fra en annen liga og til PL.
Se på Danny, glimrende i Ajax, selv om de spiller etter ett annet system på banen. Men fortsatt at han er en god spiller, men må bli vant til PL.
Eksempel Fred, som jeg syntes jobbet reva av seg, sel om han gjorde noen feil av og til.
De største feilene som blir sett er når en målvakt, eller dommer, glipper noe.
Men ingen uansett idrett, eller jobb/privat, så gjør vi alle noen feil.
Min siste feil var at jeg skrev dette ;) :hah:
post liked by: Pink Final, Schmeichel

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Litt semi "ryktebørs" her, men ein gratisovergong som nesten kunne vore interessann OM me ikkje får nokon andre DMs er jo Witsel. Er "gratis" og visstnok på blokka til Atletico og Villa. Og om han er god nok for ein av dei klubbane så er han det for oss også! Rutinert og framleis sprek trass alderen i mi meining.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Problemet med Witsel er mer det at han ikke er tilgjengelig.

LoveUnitedHateGlazers

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Ser den, og var forsåvidt klar over at me var mindre aktuelle sånn sett, men det finnes jo eksemplar på avtalar som var i boks, men kuppa i tolvte time;)
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Synes det er spennende at klubbens første kjøp i sommer er en VB. Behovet for forsterkning der var kanskje større enn det vi hadde diskutert tidligere. I praksis er det bare Shaw der, som holder noenlunde godt nok nivå, og med hans skadehistorikk/ustabilitet var det ganske naturlig å få inn en ung og sulten spiller der.

Ellers så er jeg egentlig opptatt av at midtbanen forsterkes, og utover det bør alt annet være en bonus. Etter mitt syn har vi kanskje ikke det umiddelbare behovet for å forsterke fremover i banen heller:

Ronaldo/Martial
Rashford/Garnacho - Bruno/Donny - Sancho/Elanga

Viktigste er å få inn en playmaker og et anker på midten. Med Malacia inn nå, så kan det egentlig holde, og Ten Hag bør prioritere å forbedre den eksisterende stallen et par hakk.
post liked by: Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16302
Liker mottatt: 10524

Joel Piroe spiller spiss for swansea, 22 år og kommer fra Nederland.
La merke til han stadig scoret i årets sesong. Sjekket hvor mye det ble til slutt og det endte med 22 mål.

Ikke hørt så mye om han, men virker som han vet hvor målet står, og ikke koster så mye heller. Sikkert en grunn til det :-|
Men tenker også at en frisk 22 år Nederlender er bedre enn en slapp franskmann :-|
Noen sjanser må man ta også, eventuelt stallfyll der vi er utsatt.

Husker også sist vi trodde vi fikk gull fra swansea, men fikk bare gråstein :-|

Noen som har hørt noe særlig om han?
post liked by: Cola2
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22206
Liker mottatt: 18044

Aldri hørt om Piroe, men ser ut som en god avslutter, (målkavalkade på YT).
LUHG!
Post Reply