Hvem vil dere kjøpe?

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.

Deleted User 595



Finnes mange gode analyser om Frenkie de Jong, og hva han kan bidra med.

Synes denne videoen illustrerer det godt, og på en visuelt lettfordøyelig måte.

6:30 ut i videoen får vi se det jeg mener er det viktigste: Hans heatmap. Det viser rent effektivt at han kan diktere spillet over hele banen.
Last edited by Deleted User 595 on 12 Jun 2022, 16:00, edited 1 time in total.
post liked by: Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8980

@Schmeichel
Ruben Neves og Frenkie de Jong i et overgangsvindu høres egentlig for godt til å være sant. Ruben Neves vil i så fall være den beste defensive midtbanespilleren i United. Absolutt en som kan ligge dypt og diktere tempo for United. Spørsmålet for min del blir hvor mye Wolves vil kreve, klubber setter gjerne et United-premium når United kommer med et bud.

Blir uansett spennende å se. Mest sannsynlig så vil nok noen brikker falle på plass neste uke når landslagspausen er ferdig.
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

messilingard wrote:12 Jun 2022, 15:55 Mest sannsynlig så vil nok noen brikker falle på plass neste uke når landslagspausen er ferdig.
Bare jeg som synes det er litt komisk at vi kaller det landslagspause? Uten denne "pausen", hadde spillerne hatt ferie nå :D
post liked by: Pink Final, messilingard
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16723

Er snart kontinuerlig fotball året rundt for topp spillerne.
Et ufattelig kjør både fysisk og psykisk.
Dessuten synes jeg dette lasset med landskamper i høystakken av en turnering Nations League dreper siste rest av interesse for landslag.

Tilbake til temaet.
United må ha inn midtbane spillere, og spesielt spillere som også behersker den defensive delen av spillet.
Jeg klarer ikke helt å se for meg hvordan evt Neves og de Jong står til hverandre.
Eller til det spillet ten Hag vil bygge opp.
Så mye snakk det har vært om de Jong nå, ham vil jeg ha til Mufc.
Neves er et anker, noe vi trenger.
Han slår gode pasninger de gangene jeg har sett Wolves.
Jeg er positiv.
post liked by: messilingard, Pwint, RedTrafford, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Pink Final wrote: 12 Jun 2022, 17:12 Dessuten synes jeg dette lasset med landskamper i høystakken av en turnering Nations League dreper siste rest av interesse for landslag.
Jeg kjenner meg ikke helt igjen i dette selv. Men tror ikke det har så mye å si til eller fra med Nations League, men det skal sies at jeg knapt har sett noen landskamper av Norge på godt over 10 år. (Bare en sjelden gangi ny og ne, spesielt da vi har vært litt i gråsona for å nå noe mesterkskap)
Så kan nok si meg enig i at Nations League på en del områder fremstår som et litt underlig og merkelig konsept. I høyeste grad usikker på om jeg helt liker oppsettet, det føles litt fremmed og bakvendt.
Men følelsen av at det betyr noe er i hvertfall større enn bare treningskamper, man har liksom et gruppespill og da føles det som det er noe og spesielt når man er i gruppe med Sverige - og dessuten slår dem to ganger på en uké. (!)
Men nei, den nylige fotballinteressen min for landslaget har nok lite med Nations League å gjøre. Jeg tror nok det er mer kombinasjonen Haaland og Ødegaard som har skylden for det, samt at Solbakken nok har hatt en finger med i spillet. Pluss at laget generelt ser friskere og piggere ut enn på lenge. Det hjelper nok å ha slike kvalitetsspillere i troppen, 1 verdensklasse, kanskje en av de 3 beste spissene i verden om dagen, pluss en som ikke er langt unna verdensklasse på sitt beste. Det gir en liksom litt ekstra tro og motivasjon. Jeg synes hvertfall det har vært moro å se på Norge nå de siste kampene, og det har jeg egentlig aldri syntes før.
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Er det flere som føler litt på det her?

Liverpool: Nunez £65M
Man City: Haaland £54M

United: Maguire £80M 🤡


(Haaland-prisen er kunstig lav, ja jeg vet det.) Men når jeg tenker meg om, så er det ikke først og fremst laget jeg vil styrke, men spillerrekrutteringsavdelingen. Der høres det nesten forsvarlig å bytte ut hele staben. Mener ikke å være negativ nå, men da jeg så prisen Nunez gikk for begynte jeg nesten å grine. Synes vi burde ha gitt Liverpool litt kamp om prisen, om noe bare for at de skal betale mer.
post liked by: RedTrafford

Deleted User 108

Men prisen på Nunez kan vel ende på 85,5 mill pund? Vet ikke hva som må til for at det skal slå inn. Interesserer meg minimalt hva Liverpool gjør.
Orker ikke å ta sorgene på forskudd. Vi får se hva ståa er når sesongen starter.
post liked by: Pink Final
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16302
Liker mottatt: 10523

Schmeichel wrote: 15 Jun 2022, 16:19 Er det flere som føler litt på det her?

Liverpool: Nunez £65M
Man City: Haaland £54M

United: Maguire £80M 🤡
Ja det kan du si.
For den nøytrale må det se veldig rart ut, men for oss er det vel heller mer normalt. United liker jo å betale overpris på litt av hvert i stedet for kvalitet.

Men for meg blir det mer som å skulle betale veilledende pris på Fretex.
post liked by: Schmeichel
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8980

Ingen tvil om at vi betale overpris for Maguire. Men det er greit å påpeke at vi hentet Maguire fra en konkurrent og han var på det tidspunktet et førstevalg på det engelske landslaget i en posisjon hvor vi desperat trengte forsterkninger. Uttrykket "perfekt storm" er hva jeg vil betegne det som.

Generelt så må United betale mye når vi henter spillere. Spesielt Woodward sin policy på transfermarkedet har bidratt til at United som regel må betale et premium andre klubber slipper unna. Det vil ta tid å endre på dette, vi må rett og slett mer gjerrige over tid.

Ellers så er det greit å nevne at vi hentet Bruno for under 70 millioner pund, inkludert diverse klausuler, så det hender at vi treffer vi også.
post liked by: Schmeichel, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 595

Diogo Jota: 45 millioner pund.
Aaron Wan-Bissaka: 50 millioner pund.

Det sier alt for mye om hvor kraftig overhaling rekrutteringsavdelingen behøver.
post liked by: Schmeichel, RedTrafford, JørgenT
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

messilingard wrote: 15 Jun 2022, 16:57 Spesielt Woodward sin policy på transfermarkedet har bidratt til at United som regel må betale et premium andre klubber slipper unna. Det vil ta tid å endre på dette, vi må rett og slett mer gjerrige over tid.

Kunne en løsning på dette vært at vi prøvde oss på flere spillere? Slik at vi ikke går all in for en spiller, men prøver på litt forskjellige uten å risikere å måtte betale 15 pengesekker ekstra. Når det blir mer kjent at vi lett trekker oss fra forhandlingene, vil jo dette føre til et sterkere forhandlingskort dersom selgende klubb vet at de kan risikere å ikke få solgt.


En annen ting jeg reagerer på er at det virker som om mye av rekrutteringsavdelingen sover. Jeg vet ikke om det er hold i ryktene, men angivelig skal Rangnick ha blitt sjokkert over at vi for eksempel ikke hadde noen speideropplysninger om Nkunku. Og det må jeg si meg enig i at er ufattelig sløvt for en såpass god og aktuell spiller.
post liked by: messilingard, RedTrafford
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16302
Liker mottatt: 10523

De får ansette en "fake overgangs avdeling" som skal liksom styre overganger som i utgangspunktet ikke være noe interesse for. Deres oppgave blir å gå i forhandlinger for presse pris såpass mye ned at en overgang ikke vil skje. Og at de som virkelig styrer med overganger ikke skal bruke dyrebar tid.
For UNITED har sluttet å betale dobbel pris. Etter en god stund kan vi også få spillere for 40-50 istedet for 90-100.
Det lønner de på fake kontoret i mange år. Ha ha

Jeg mener jo selvsagt ikke det, men å ha dialog som det nevnes over her med en del flere for å slippe å betale så forbannet mye for det ene kortet de har valgt seg ut høres bra ut. Men sikkert vanskelig det også.
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Apropos å få spillere til 40-50 fremfro 90-100. Er det flere enn meg som også har reagert på at spesielt tyske klubber som Bayern og Dortmund synes å få spillere alt for billig hele tiden? At de betaler det som hvertfall ser ut som langt under markedspris?

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Tja. Er ein del handlar som blir gjort tidleg og også free transfer. Om ein går til eksempelvis ein klubb som Bayern M. Er ein nesten garantert eit trofé i året i ein relativt god liga der ein kan vidareutvikle seg eller til og med konkurrere på eit kontinentalt nivå i årevis. Mazraoiu gjekk jo gratis, sikkert for at han ønske det og dei har hatt han I kikkerten ei stund tenker eg. Gravenberch hadde ca eit år att på kontrakten og kan godt ha ytra eit ønske om å gå til ein større klubb og då måtte nok Ajax selje billig no for å unngå nok ein gratisovergong. Schlotterbech kan fort ha vore i same situasjon, men veit ikkje.

Ein ting me i alle fall kan sei er sikkert er at alle klubbar i verda veit at PL klubbane har mykje større kjøpekraft i snitt enn alle andre og det er jo då heilt logisk frå eit sals perspektiv at om ein rik PL klubb er med i "racet" og faktisk ønsker ein spelar sterkt nok må dei toppe dei andre aktuelle klubbane ein god del. Og i vårt tilfelle er dei nok også klar over at me er i den situasjonen me er, at me har gjort til vane nesten å betale giga summar for spelarar på toppen det heile.
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Merker jeg bare er drittlei nå. Må vel belage oss på at ingenting skjer før om i beste fall en måned. Kanskje 1 spiller i juli, og 1 eller 2 i august, når sesongen har begynt? Vi er tross alt verdensmestere i å kuke til transfers, og bruke tre hundre år per spiller. Alltid skal det være en langdryg "saga" som varer hele sommeren, og så blir det en avgjørelse når serien har begynt.

Er vel ingen som har tenkt på å erstatte Judge eller noe slikt, og alle agenter ringer til hans gamle nummer. "Please hold, you are number one in the queue. Please hold..."

Mens alt dette skjer, flyr det en drita brevdue et sted over Belgia, som prøver å komme seg til Barcelona.

The United Way.
post liked by: JørgenT, Pink Final, Schmeichel, RedTrafford
Post Reply