Hvem vil dere kjøpe?

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

Eg hadde faktisk gløymt heile denne saka, @Steinar Stenseth. Kva strafferamme er det evt. snakk om? Lite smart å hente ein spelar som kan bli utestengt i fleire månader, ja.
post liked by: RedTrafford, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 430

Har ikke hørt noe om potensiell strafferamme, @Pancho P, men mtp at Joey Barton fikk halvannet år, tror jeg det var, for over 1200 tilfeller så vil jeg tro resten av sesongen ryker om han blir funnet skyldig i nær fremtid. Han er jo, tross alt, ikke oppe i flere enn 260+ tilfeller enn så lenge..

Samtidig vet vi jo at FA triller terning hver gang de skal gi en straff, så det kan fort bli både 4 uker og 4 år. Alt ettersom 😅
post liked by: Pancho P, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Ny keeper: Emiliano Martinez. Min absolutte favoritt blant alle keeperne i verden i dag, fått en feit merittliste etter hvert og han er den typen keeper jeg mener United trenger - helt rå mentalt og sprer frykt blant angriperne. Da aksepterer jeg en høyere tabbekvote også, for jeg tror en sånn spiller over tid vil gi laget flere poeng enn vi får fra De Gea.

Ny spiss: Victor Osimhen. Blitt frelst av han i de kampene jeg har sett han i år. Helt vanvittig rask, og ekstremt god til å bevege seg i de riktige rommene. Litt usikker på hvordan han er i link-up-spillet, det blir den avgjørende faktoren kanskje.

Ellers er det fint lite jeg føler at United må ha inn. Kanskje en rotasjonsspiller på midten?
post liked by: Lingard

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Syns vel den lista til Martinez ikkje er sååå lang. Så må me også vere ein klubb der ein belønner legender også, og David er på mange måtar ein som både eine og åleine i mange kampar har vore poeng garantist samstundes som han er lojal, i den grad verdsstjerner no om dagen kan det.

Ser Ellers lite av Napoli, men er sikkert mykje hald i det du seier om osimhen. Kan vere fint med rotasjonsspelar på midtbana ja.
post liked by: Pink Final
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Harry Greaves wrote: 17 Jan 2023, 10:04 Ny keeper: Emiliano Martinez. Min absolutte favoritt blant alle keeperne i verden i dag, fått en feit merittliste etter hvert og han er den typen keeper jeg mener United trenger - helt rå mentalt og sprer frykt blant angriperne. Da aksepterer jeg en høyere tabbekvote også, for jeg tror en sånn spiller over tid vil gi laget flere poeng enn vi får fra De Gea.

Ny spiss: Victor Osimhen. Blitt frelst av han i de kampene jeg har sett han i år. Helt vanvittig rask, og ekstremt god til å bevege seg i de riktige rommene. Litt usikker på hvordan han er i link-up-spillet, det blir den avgjørende faktoren kanskje.

Ellers er det fint lite jeg føler at United må ha inn. Kanskje en rotasjonsspiller på midten?
Det blir spennende å se hvor mye midler ten Hag får bruke i sommer og hvilke posisjoner han velger å bruke dem på.
Til tross for at vi endelig begynner å se ut som et lag igjen, så er det fortsatt en del som gjenstår, men det er utvilsomt rett mann som styrer skuta.

Det er ikke så alt for lenge siden jeg tenkte at i sommer er sommeren hvor Harry Kane går til United. Ingen av de andre storklubbene har bruk for han og han må være lei alt tullet i Spurs for tiden. Eller har han kanskje bare akseptert hvordan ting er også blir han værende i Spurs ut karrieren?
Jeg har uansett mistet troen på at Kane kommer og jeg frykter at ny spiss ikke blir prioritert i sommer. Weghorst blir kanskje signert permanent, men når det kommer til det offensive så tror jeg kanskje det blir med det.

Om vi får solgt Martial, så kan saken bli en annen, men det tror jeg ikke.

Jeg tror ten Hag kommer til å prioritere en ny midtbanespiller og en høyreback, men ny spiss, keeper og midtstopper står sikkert også på ønskelisten.
Spørs om ikke McTominay og Maguire forlater klubben til sommeren og det bør være mulig å få litt penger for de to. Jeg tror Declan Rice kunne forsterket oss voldsomt på midtbanen. (samme med Frenkie de Jong) En trio med Casemiro, Rice og Bruno lukter det svidd av. Eriksen blir med videre og det samme med Fred & Sabitzer, kanskje.
Rice har vel bare ett år igjen av kontrakten? Her får vi nok hard konkurranse av Arsenal og Chelsea, mens Liverpool (og kanskje City) fokuserer på Bellingham.

Osimhen på topp hadde virkelig vært noe, men det tror jeg bare blir med drømmen. Men håper det kommer en skikkelig god spiller inn dørene, enten på midtbanen eller på topp.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Goncalo Ramos hadde en enorm kamp for Benfica i går, hadde ikke vært meg imot om vi fikk inn ham som spiss.
Kan ALDRI tenke meg at vi ikke handler spiss i sommer, @Lingard. I januar i fjor hadde vi fem potensielle spisser, nå har vi tre - hvorav en er laget av kjeks, en egentlig er ving og en står med to PL-mål totalt i karrieren. Det går rett og slett ikke dersom vi skal ha ambisjoner. Ganske sikker på at spiss er pri én, foran midtbane.
post liked by: messilingard, RedTrafford
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986

Jeg vil tro at spiss er førstepri. Rett og slett fordi vi mangler kvalitet og bredde i den posisjonen. Et alternativ er selvsagt å la Rashford spille der, men han er samtidig 1-2 hakk bedre ute til venstre. Skal han være den som drar lasset der fremme fast så må han også bli bedre med ryggen mot mål, selv om at han selvsagt skal være den som stikker i bakrom.

Angående midtbanen så er jeg litt ambivalent. Det første jeg vil gjøre er å hente Sabitzer, syntes han har prestert bra de gangene han har spilt. Så er spørsmålet om vi kan hente noen som forsterker midtbanen mer enn hva Christian Eriksen eventuelt vil gjøre. Det svaret tror jeg er nei. Rice kan være aktuell, men han vil samtidig bli ekstremt dyr. Kontrakten hans går ut 30. juni 2024, men West Ham har opsjon på et år. Spørsmålet er også om han ville vært en mer naturlig arvtager for Casemiro enn en spiller som skal komplementere han på lik linje som Christian Eriksen gjorde. Bellingham og Frenkie de Jong tror jeg vi bare kan glemme. Det virker ikke som om at noen av de er interesserte i United og da ser jeg ikke helt grunnen til å satse på noen av de. Et alternativ som jeg kanskje liker i for stor grad er å gi Kobbie Mainoo en større rolle neste sesong. Erik ten Hag har enn så lenge vært noe tilbakeholden i bruken av unge spillere sentralt i banen, men han er en jeg gjerne ser at vi sjanser litt på. Spesielt når man ser avkastningen som Barcelona har fått ved å bruke Pedri og Gavi uten å dra sammenligningen lenger. Det å gi han noen kamper fra start selv om at det innebærer risiko er noe jeg absolutt er for.

Av andre posisjoner som keeper, høyreback og stopper så er jeg også usikker hva jeg ønsker mest. David de Gea har egentlig prestert bra som keeper, men hans største svakhet er med ball i beina samt feltarbeidet. Spørsmålet er om det er vits i å kjøpe en ny keeper nå dersom det er større behov andre steder, skal vi fornye keeperplassen så er det Diogo Costa fra Porto som er mitt ønske. Høyrebacken vurderer jeg dit at vi ikke trenger forsterke nå. Er jeg overbevist av Dalot og AWB 100%, nei. Men jeg tenker alltid at man forsterker sentrallinjen før man utvikler resten av laget. På stopperplass så må det hentes inn en erstatter for Maguire dersom han forsvinner, men jeg ser ingen grunn til å hente noen med den hensikt av å bytte ut Varane eller Martinez.
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Stopper er på ein måte den plassen, saman med keeper som er minst behov for styrking meiner eg. Klart, det er tynt bak martinez og varane, men syns lindelöf er god som backup og avlastning og shaw er meir enn god nok i trengselens time.
Sabitzer permanent er ikkje dumt heller. Men som andre nemmer er spiss prioriteten. Det renn ikkje over med gode, billige alternativ om dagen, men både thuram og brereton Diaz er på utgående kontrakter og kunne vore alternativ som kunne passe inn?
Nemnte ramos er naturligvis det beste alternativet om me tenker ein som for framtida som alt gjer det meget bra no. Ein annan kan vere noah okafor frå Salzburg. Kontrakten går ut i 24 så kunne vêr ein joker?
post liked by: Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Vi er jo også nødt til å tenke alderssammensetning, og det er hovedgrunnen til at jeg også tror vi vil strekke oss så langt som mulig for å få inn minst en på midtbanen. Ser Moises Caicedo er nevnt, og han vil jo være en upgrade i "Fred-rollen" men kanskje ikke som midtbanesjef?
Casemiro og Eriksen er begge over 30, og vi kan vel kanskje håpe på maks to sesonger til på samme nivå fra dem begge. Liker ikke tanken på å skifte ut et helt ledd samtidig. Det er også årsaken til at jeg foretrekker en annen spiss enn Harry Kane, selv om han er dritgod. Vi bør ikke havne i en situasjon der vi må bytte ut hele sentrallinja (inkludert Varane og kanskje DDG) samtidig om to år.
Last edited by Ryder on 08 Mar 2023, 10:24, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986

JørgenT wrote: 08 Mar 2023, 09:58 Brereton Diaz
23 år, 10 mål på 32 kamper i Championship så langt denne sesongen. 22 mål på 37 kamper forrige sesong. Skal vi hente fra Championship så må det leveres betraktelig bedre så jeg sier nei takk.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ryder wrote: 08 Mar 2023, 10:11 Casemiro og Eriksen er begge over 30, og vi kan vel kanskje håpe på maks to sesonger til på samme nivå fra dem begge.
Jeg er veldig enig i at vi bør tenke på alder når vi henter spillere. Christian Eriksen er for eksempel en som alderen har hentet inn til en viss grad. Selv om at han ofte startet kampene så ble det ofte han som ble byttet ut for å få inn friske bein mot slutten av kampene. Casemiro derimot er en spiller som ser voldsomt solid ut rent fysisk. Jeg har full tro på at han kan holde i minst 3 sesonger til gitt at han unngår alvorlige skader. Kan hende det blir noe mindre offensive løp etterhvert riktignok, men det er en relativ vanlig tilpasning for eldre spillere.

Litt av problemet som jeg ser sentralt er at det ikke eksiterer noen klare alternativer som kan forsterke startelleveren under 25 år. Tielemans (blir 26 år i mai) er kanskje et alternativ, men jeg ser ikke som mange andre som kan være et alternativ gitt at FDJ ikke er interessert.
post liked by: Ryder, Belfastboy, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

messilingard wrote: 08 Mar 2023, 09:42 Et alternativ som jeg kanskje liker i for stor grad er å gi Kobbie Mainoo en større rolle neste sesong. Erik ten Hag har enn så lenge vært noe tilbakeholden i bruken av unge spillere sentralt i banen, men han er en jeg gjerne ser at vi sjanser litt på
Musikk i mine ører. Tar gjerne en svakere kamp i ny og ne i bytte mot at det involveres noen unggutter fremover. Har vel et par andre som ligger rundt vannskorpa der også, som snart må finne ut av om de svømmer eller synker..
Tror sommeren blir vel så viktig mtp spillere fra egne rekker som kjøp av nye spillere.
Nytter ikke selge 1 og kjøpe 1 i overskuelig fremtid. Til det får vi for lite for de vi selger, ergo må det dekkes opp ved å tørre å gi egne talenter muligheten..
post liked by: Ryder, Belfastboy, messilingard, Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

messilingard wrote: 08 Mar 2023, 10:25
Jeg er veldig enig i at vi bør tenke på alder når vi henter spillere. Christian Eriksen er for eksempel en som alderen har hentet inn til en viss grad. Selv om at han ofte startet kampene så ble det ofte han som ble byttet ut for å få inn friske bein mot slutten av kampene. Casemiro derimot er en spiller som ser voldsomt solid ut rent fysisk. Jeg har full tro på at han kan holde i minst 3 sesonger til gitt at han unngår alvorlige skader. Kan hende det blir noe mindre offensive løp etterhvert riktignok, men det er en relativ vanlig tilpasning for eldre spillere.
Ja kanskje. Han tar godt vare på seg selv, ikke bekymra der - men tempo i beina og forflytningsevne er viktig i rollen - og vi så jo de siste årene med Matic (uten sammenligning forøvrig) at det ikke hjelper å være god ballspiller den dagen du mister 5-10 prosent tempo og eksplosivitet. Så er det vanskelig å spå når "the legs are gone". Det kan skje om ett eller fem år, men tror som du sier han holder lenger enn Eriksen.

Drømmespilleren på midten for min del er en som i tospann med Casemiro kan være en ballsikker og pålitelig ballmottaker og -fordeler som er motstandsdyktig mot press og dermed er den mest sentrale i frispilling mot høyt press. Må i tillegg ha visse defensive egenskaper (Eriksen mangler litt fysikk for å være ideell).
post liked by: Belfastboy, messilingard, Pink Final

Deleted User 430

Vi har hatt en Dong. På tide med en Duk..?


JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

messilingard wrote: 08 Mar 2023, 10:25 23 år, 10 mål på 32 kamper i Championship så langt denne sesongen. 22 mål på 37 kamper forrige sesong. Skal vi hente fra Championship så må det leveres betraktelig bedre så jeg sier nei takk.
:
Det er ein ærleg sak. Grunnen til at han kunne vore aktuell er at det er ei angriper med utgåande kontrakt og alderen på si side som kan tilføre noko anna i angrepet. Ein god spelar i championship kan jo godt ta steget inni PL også og utvikle seg vidare. Mange ville nok rekna WW som ein typisk championship spiss også. Men det er bra at me har forskjellig meining også så ingen problem med å sjå den sida også👍
post liked by: Pink Final

Deleted User 661

Brennan Johnson scorte 16 på 46 kamper i championship, men skulle gjerne hatt han i Manchester United. Skal ikke bare se seg blind på scoringer. Han har virkelig tatt steget også i premier league synes jeg.
post liked by: JørgenT
Post Reply