Hvem vil dere kjøpe?

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Jeg synes det er synd at nettopp i den tiden vi kanskje har tidenes beste oppdekking på ving, så er det også i samme tid den neste Maradona/Messi ser ut til å slå gjennom. Ja, jeg snakker selvsagt om Kvaratskhelia, eller av fansen kalt "Kvaradona" i Napoli. Nå skal jeg være den første til å erkjenne noe så pinlig som at jeg ikke har sett hele kamper av fyren, som jo er det eneste som gir et riktig bilde, men holy motherf*** det man ser i YouTube-videoene er likevel vilt imponerende. Ser ut til å ha en silkefot med ballkontroll av en annen verden, litt som disse store legendene. Noen som har sett litt og har et bedre grunnlag for en mer prefesjonell synsing?

Litt merkelig at det ikke skrives flere rykter om han, hvertfall blant de andre storlagene? Mulig det er totalt umulig/uaktuelt.
Men "dessverre" har vi uansett Rashford, Antony, Garnacho, Sancho, Pellistri, Diallo og Elanga allerede, så det er nok nesten utenkelig å kjøpe en ny ving for United med så mange unge og uavklarte spillere. Elanga tipper jeg 99% sikkert blir solgt, mens resten er jeg mer usikker på, og det fremstår litt åpent.


Jeg håper vi kjøper en spiss og en ny midtstopper hvertfall. Varane har holdt relativt bra denne sesongen, men det er jo ikke å komme utenom at han er ganske skadeplaget.

Ten Hag ville jo kjøpe Timber i fjor, så vi kan vel bare drømme om at han er like god som Martinez om vi går for han i år. (Jeg mener personlig at argentineren er blant verdens beste midtstoppere, utvilsomt.) Slik sett nesten rart at vi såvidt jeg vet prøvde å signere Timber først? Vi må hvertfall ha bedre oppdekking på midtstopperplass. Jeg klarer ikke å ha tillit til Maguire, selv om han har hatt enkelte bra kamper i det siste. Lindelof synes jeg generelt er for midt på treet, han har ingen råskap/ekstremferdigheter.
post liked by: RedTrafford, Belfastboy, Pink Final, Blodfink
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1880
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13088
Liker mottatt: 5013

Jeg har heller ikke sett så mye til "Kvaradona", men han var vel med da Georgia møtte Norge for en stund siden?
Jeg så ikke den kampen, så jeg har ikke uttalerett til å mene noe. Det eneste er hva jeg har lest om han. Bare så "synd" at vi har mange i hans posisjon. Til sommeren er det nok andre posisjoner som er viktigere å få på plass. Tenker da mest på ny spiss som må være et overordnet mål.
post liked by: Pink Final, RedTrafford

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Eg tenker at det einaste problemet med Kvaratskelia er at det er den posisjonen me treng minst forsterkningar. Det som talar for er jo at han omtalast som det største som har skjedd siadan nettopp Maradona. Per dags dato er det nesten som, om det hadde vore realistisk, eg kunne tatt eit direkte bytte mellom Sancho og Kvaratskelia. Det er nok ikkje særleg realistisk.
Hakket meir er Ferguson, Højlund og Ndicka. Nøyaktig kor mykje hald det er i at det skal vere interesse veit jo ingen (her), men seier ja takk til begge. Fordelen med Ferguson er at han er alt godt kjent i engelsk fotball og eventuel akklimatisering blir mykje kortare. Fordelen med Højlund er at han har gjort lit meir i internasjonal fotball (no er ikkje to kampar i CL mykje sånn sett, men det er jo noko). For å sei det sånn, om me brukte eit system med to spissar trur eg faktisk dei to kunne vore ein god match og utfyllande, men per no trur eg nesten Ferguson er mest realistisk. Både pga. pris, men sikkert meir typen dei ønsker inn utan at eg har nokon som helst grunn til å vite dette.

Seier gjerne ja takk til Ndicka også. Har vore fast inventar på Frankfurt og gjort sakene bra. Er ung, men ikkje urutinert og kontrakten går ut i sommar så han går gratis uansett kor han går. Er stadfesta at det ikkje blir Frankfurt neste sesong så kvifor ikkje United? Me treng så absolutt dekning og i alle fall om Maguire eller Lindelöf reiser. Så slepp me å punge ut 100 mill for Ramos! Vinn-vinn situasjon spør du meg.
post liked by: Pink Final, Pancho P
User avatar

Ryder
Posts: 4631
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2552
Liker mottatt: 10425

Dag Langerød snakket i video-spalten sin denne uka om at vi er på grensa for hvor mange britiske/«homegrown» spillere vi må ha. Med dagens tropp kan vi kun kjøpe to utenlandske uten å bryte balansen.

Det er jo et moment som taler til fordel for spillere som Ferguson, Kane, Rice og Bellingham - og for at vi muligens prioriterer å selge feks Fred og Martial framfor McTominay og Maguire.

Ikke noe stort moment, men vi kan for eksempel ikke kjøpe fire utlendinger og selge fire briter/akademispillere.
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18964

Schmeichel wrote: 14 Apr 2023, 09:52 Jeg håper vi kjøper en spiss og en ny midtstopper hvertfall.
Ja, det håper jeg au. Og en høyreback, Fred ser ut til å være i fryseboksen, om han forsvinner må det inn en på midtbanen. 4 spillere inn, det vil jo selges noen, kanskje flere enn 4.

Men nå er jo de som "forbrukslånte-kjøpte" United i ferd med å ødelegge sommeren totalt...Totalt utilgivelig.
LUHG!
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Spørsmål: Hvilke signeringer i hvilke posisjoner mener dere blir desidert viktigst å forsterke i år?

Jeg tenker hvertfall at dersom man måtte velge kun én signering - så er vel udiskutabelt spiss det absolutt viktigste - og det har jeg vel inntrykk av at fansen er nærmest unisont enige om. Jeg kan ikke si jeg hører mange som er tilfreds med Weghorst på topp som førstevalg. :-|
Martial er jo skadeplaget som få, så selv ville jeg antageligvis heller valgt én spiss enn 3 spillere i andre posisjoner, som indikerer hvor avgjørende og høyt prioritert det må bli å få inn en kvalitetspiller der lengst fremme. Da helst et stort og etablert navn, som for eksempel Kane eller Osimhen. Jeg må innrømme at jeg tror at de fleste alternativer utover disse to vil bli en slags liten skuffelse, selv om jeg da kan risikere å bli beskyldt for å være en bortskjemt supporter med høye krav. Men det er kanskje mer i mangel på bedre alternativer? Og er det noen andre store klubber som spesifikt er på spissjakt i år? Uavhengig tror jeg begge to blir veldig dyre.

Men strengt tatt hadde vi på et tidspunkt altså spisser som Cavani, Ronaldo og Greenwood på en gang, (i tillegg til Rashford og Martial) som alle har forsvunnet fra laget på ulike må¨ter uten at vi har fått inn en ny erstatter. 2 av disse spillerne skal jo teoretisk sett ha spart klubben for massive penger i form av lønn. Jeg mener forsåvidt at vi trenger en hovedspiss og en backup, gjerne en ung og talentfull.

Nå ble dette et mye lengre innlegg en jeg hadde tenkt, planen var egentlig bare å spørre om hvilke posisjoner dere mener blir viktigst å forsterke i år! :D :D

Forutenom nettopp spiss, så synes jeg det blir snakket litt generelt om nesten alle posisjoner utenom ving. Og muligens venstreback.

Keeper, høyreback, midtstopper, sentral midtbane og tilogmed en spiss nr 2 ser jeg stadig vekk blir nevnt i tur og orden over posisjoner folk mener vi også bør forsterke. Jeg tenker at det viktigste ikke bare er å forsterke posisjonene i seg selv, men også signere spillere utifra hva som er mulig og tilgjengelig. Det er liten vits i å oppgradere høyreback dersom vi må betale overpris og det i realiteten ikke egentlig er en oppgradering.
post liked by: Pink Final, Ryder
User avatar

Ryder
Posts: 4631
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2552
Liker mottatt: 10425

For meg er det to posisjoner som bare MÅ styrkes:

1. Spiss
2. Midtbane (åtter-rollen).

Det første sier seg selv, Weghorst holder ikke mål og Martial kan vi dessverre aldri regne med er tilgjengelig.

Midtbanespilleren må være en rollespiller som skal gi oss bedre kontroll. Vedkommende må være trygg under press, trygg pasningsfot, må kunne vende av en mann og gjerne passere ledd. Jo da, veldig FdJ, men det finnes jo andre. Har nevnt det før at jeg tror Declan Rice ville passet utmerket, ikke fordi han er verdens mest spektakulære spiller, men fordi han har egenskapene vi mangler og trenger. Sånn sett er en spiller som Bellingham sikkert «bedre», men han har andre egenskaper som vi i mine øyne ikke trenger like mye.
Casemiro og Eriksen er gode, men C er for rufsete i nærpasningsspillet og E er litt veik under press. Uten en trygg ballspiller inn på midten vil vi fortsatt være veldig sårbare for høyt press og fortsatt slite med å kunne spille oss ut og styre tempo og kamper.

Flere posisjoner kan trenge en nøye vurdering (høyreback, stopper, keeper), men uten de to forsterkningene tror jeg ikke vi kommer til å utvikle selve spillet vårt nok.
post liked by: Pink Final, messilingard

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Er det kontroversielt å meine at Ødegård hadde vore draumesigberinga på midtbanen? Er få om ingen som har betre sjanseskaping og pasningsblikk per dags dato. Er nok meget urealistisk.

Beta 2.0
Posts: 317
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 105
Liker mottatt: 821

Med en Fernandes som blir brukt mer og mer bak tieren er ikke Ødegaard en dum tanke og åpner opp for god rullering mellom Bruno, Ødegaard og Eriksen.
User avatar

Ryder
Posts: 4631
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2552
Liker mottatt: 10425

Bruno kan sikkert spille som en av to dype i enkeltkamper, men mener ganske sterkt at han hører hjemme som tier. Der har han knapt blitt brukt i vinter (og det har hemmet oss), mye pga at Eriksen og Casemiro har vært ute, men er 90% sikker på at ETH foretrekker ham i den posisjonen når alle er på plass

Om vi skal se mot Arsenal, mener jeg Xhaka (eller hans spillertype, da) ville passet bedre med dem vi allerede har.
Last edited by Ryder on 16 Apr 2023, 10:02, edited 1 time in total.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18964

Vi trenger minst 4 forsterkninger som jeg skreiv i min forrige post her, egentlig 6...Vi har en god tropp, men den er for svak/tynn når man skal opp mot de beste. Noe vi forhåpentligvis skal i CL neste sesong...Og for å vinne PL...

To spisser, en HB, stopper, keeper og MB.

Spisser: Højlund/Ferguson/Kane. Komboen Kane og en av de unge store sterke er fristende.


Oshimen: nei, litt mye skader. Da kan heller Martial fortsette i United tenker jeg.

Frimpong HB.

Stopper: Araujo, Ndicka er også velkommen.

Bellingham er førstevalget av engelske MB

Keeper: Diogo Costa

Kvitte med Maguire, Dalot, Williams, Fred, Telles og Sancho. Får vel 30 for Maguire, 20 for Dalot, 0 for Williams, 15 for Fred og 30-45 for Sancho. Det dekker kjøpet av nesten hele Kane i hvert fall :hah:

Vi har kantspillere nok om Diallo slår til neste sesong. Derfor Sancho ut. Garnacho, Rashford, Antony, Pellistri + evt. Diallo er ok kant-squad. I tillegg kan Martial og Bruno også brukes på kant.
post liked by: RedTrafford, Ryder
LUHG!

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Som "hør og bør" kikkar eg på statistikkar og forutan dei me forventar, som Messi, Mbappe og andre frå franks fotball og ellers urealisitske mål som Man City spelarar er det nokon interessanne observasjonar.
Av offansive midtbanespelarar er RBL's Szoboszlai ein av dei aller ypperste i europa i sin posisjon. Veit mange likar å hate bundesliga, men det er det det er.
Så er det nok ein spelar i Frankfurt, Kolo Muani som kom frå Nantes. Marknadsverdien hans skal alt ha skote i været. Er kanskje ikkje så rart med 25 målpoeng på 27 kampar. Blir nok dyr om ein skal kjøpe han ut i år, men sannsynlegvis billigare enn alternativ som Oshimen, Nkunku og fleire.
Ein som verkar interessann er Bournemouths nysignering Dango Ouattara som reint stats messig er betre enn Vinicius Junior. Og høgre ving primært så verdt å sjå litt Bournemouth kampar?

Ein kan aldri basere seg KUN på stats frå ei internettside, men tenker jo at det gjenspeglar ein del av prestasjonane sidan alle blir bedømt likt berre i forskjellige ligaer. Syns det ofte blir mykje snakk om "trendspelarar", ofte fortent ja, men skjeldan slik at det er verdt astronomiske overgongssummar, men eg er jo ikkje (så) dum at eg ikkje forstår kva retning dagens fotball går i sånn sett.
post liked by: Ryder, Blodfink, Pancho P, Pink Final

MektigeTHOR
Posts: 459
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 810
Liker mottatt: 1241

I forbindelse at Oshimen nevnes som mulig spisskjøp samt at Italiensk fotball er på vei tilbake til Europatoppen valgte jeg å se returoppgjøret mellom Napoli og Ac Milan.

Ac Milan hadde generelt god kontroll på Napoli gjennom store deler av kampen. Blei ikke spesielt imponert av Oshimen ei heller Kvaratskhelia.

De hadde garantert imponert mer om Ac Milan hadde åpnet opp mer i forsvar.

Oshimen gjorde riktignok en god jobb på overtid ved å løsrive seg nok til å stange inn en redusering. Men ett mål over to kamper er ikke så imponerende som hans stats generelt de siste sesonger gir inntrykk av. Jeg hadde mest fokus på Napoli som lag samt hans prestasjoner.

Men Kvaratskhelia bommet også på en straffe som blei utslagsgivende, burde blitt katalysatoren på ett comeback ved at han satte straffen.

Jeg har sagt i åresvis at jeg håper at Kane blir værende i Tottenham, men han mangler titler, United trenger en topp spiss så tiden er nok inne for å flutte på seg til Manchester.

United trenger å få inn flere Britiske spillere samt holde kvoten på utenlandske nede så Kane samt minimum ett billigere alternativ inn på spissplass vil nok være gull verdt for alle parter.

Høyrebeck, midtbane, stopper samt evt keeper burde nok også forsterkes. Blir spennende å se hva som skjer i forhold til klubbsalg samt spillerkjøp fremover.

Håper United har vunnet 2-3 cup turneringer innen den tid.
post liked by: Pancho P, Blodfink, Pink Final

MektigeTHOR
Posts: 459
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 810
Liker mottatt: 1241

Sjekket listen på tranfermarkt over mulige overgangsmål for United. Wilfried Zaha dukker opp øverst på listen. Listen er ikke rangert etter % osv.

Jeg har ikke sett eller hørt han bli nevnt noen steder generelt. Øøø hva er dine/deres tanker om denne info eller kilde samt spilleren?

Vi trenger kanter som lærer seg å legge inn kontra å avslutte selv. Men det er ikke akkurat kant vi trenger mest fremover, eller?
post liked by: Pink Final, Pancho P
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18964

Så Zaha-ryktet, han har vært ryktet tilbake tidligere sesonger også. Tror ikke det er noe i det. Bare tull antagelig. Spilleren Zaha er jo god, og han er en kriger. Men det virker også innimellom som at han blir for emosjonell og for irritert under matcher.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Er klar for Mac Allister jeg altså.

En liten analyse her:

https://www.livescore.com/en/news/trans ... 283791257/
post liked by: Pink Final, MektigeTHOR, RedTrafford, Pancho P, Can2
LUHG!
Post Reply