TV-serier

Sett noe kult? Eller hørt noe bra?
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

Dark likte jeg veldig godt. Constellation ligger på listen over ting jeg vil se. Er den bra?
Last edited by Pwint on 29 Mar 2024, 15:19, edited 1 time in total.
post liked by: 10Hag
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

Jeg likte og Dark, spesielt den første sesongen. Constellation var meget bra. Til tider litt forvirrende, men etter hvert skjønner man mer og mer. En spesiell serie, med fantastisk musikk.
post liked by: Pwint
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10739

Pangaea wrote: 29 Mar 2024, 00:27
Skulle ønske George RR Martin ble ferdig med bokserien, men han driver visst med alt mulig annet enn å skrive virker det som :sweat: Blant annet Eldren Ring spillet, som jeg nå endelig har begynt på igjen, og kommet litt lenger enn sist.
Litt off topic her @Pangaea, men hvor langt har du kommet? Rundet det for noen uker siden og er nå rundt halvveis på andre gjennomspilling (new game+).
post liked by: Pangaea

MektigeTHOR
Posts: 485
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 842
Liker mottatt: 1318

@Pangaea

Helseproblemer høres alt for kjent ut. God bedring. Hatt masse utfordringer med å snu døgnet. Blitt bedre men sover generelt for dårlig.

Tulsa King med Stallone er bra. Jeg liker godt animasjon så ser masse serier innenfor den kategorien. Ellers liker jeg masse forskjellig. Ser såpass mye film at det går tregere med serier.

Liker disse Once Upon A Time, Bates Motel, Hannibal, Sleepy Hollow, Valkyrien, Fargo, Sherlock Holmes, The Good Doctor, Smallville, Big Bang Theory, The Ranch, Lillyhammer, CSI, Bones, The Bear, Swamp Thing, Resident Alien, Cobra Kai, Timeless, Terra Nova, Tiger King, ser alt av Star Wars, ser en god del true crime og dokumentar serier samt serier med matlaging og lignende.

Limitless (2022) er en bra mini serie hvor Chris Hemsworth tester grenser for å utforske muligheten for å forlenge sin levetid.

@10Hag Kort og godt, nei jeg har ikke sett de.
post liked by: Pangaea
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2766
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3962
Liker mottatt: 5131

Ryder wrote: 29 Mar 2024, 16:38
Pangaea wrote: 29 Mar 2024, 00:27
Skulle ønske George RR Martin ble ferdig med bokserien, men han driver visst med alt mulig annet enn å skrive virker det som :sweat: Blant annet Eldren Ring spillet, som jeg nå endelig har begynt på igjen, og kommet litt lenger enn sist.
Litt off topic her @Pangaea, men hvor langt har du kommet? Rundet det for noen uker siden og er nå rundt halvveis på andre gjennomspilling (new game+).
Har ikke kommet veldig langt tror jeg, men har to "great runes" nå. Når jeg prøvde spillet for ca 1 år siden, kom jeg aldri forbi den hersens Margit. Går mye bedre nå heldigvis, men har mye igjen, og null snøring hvor jeg skal dra, hahah. Et stort og helt fantastisk spill, og jeg elsker å utforske her og der, men det er også forvirrende til tider.

Bruker du samme karakter i NG+ som i første gang gjennom spillet?

Ser det kommer en DLC om noen måneder, så det kan jo bli bra! Jeg spiller på PS5 så prisene er stive, men tror jeg kommer til å punge ut for den, for hittil så liker jeg spillet og universet veldig bra :)
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2766
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3962
Liker mottatt: 5131

MektigeTHOR wrote: 29 Mar 2024, 23:03 @Pangaea

Helseproblemer høres alt for kjent ut. God bedring. Hatt masse utfordringer med å snu døgnet. Blitt bedre men sover generelt for dårlig.

Tulsa King med Stallone er bra. Jeg liker godt animasjon så ser masse serier innenfor den kategorien. Ellers liker jeg masse forskjellig. Ser såpass mye film at det går tregere med serier.

Liker disse Once Upon A Time, Bates Motel, Hannibal, Sleepy Hollow, Valkyrien, Fargo, Sherlock Holmes, The Good Doctor, Smallville, Big Bang Theory, The Ranch, Lillyhammer, CSI, Bones, The Bear, Swamp Thing, Resident Alien, Cobra Kai, Timeless, Terra Nova, Tiger King, ser alt av Star Wars, ser en god del true crime og dokumentar serier samt serier med matlaging og lignende.

Limitless (2022) er en bra mini serie hvor Chris Hemsworth tester grenser for å utforske muligheten for å forlenge sin levetid.

@10Hag Kort og godt, nei jeg har ikke sett de.
Tusen takk. Helseproblemer er noe skvip ja, og om jeg husker riktig så har @Cola2 sin dose også. Håper det går bra med dere begge to. Jeg har en en Ikea-bag med Cola-flasker til panting her :D

Valkyrien likte jeg veldig godt, den var digg. Likte også en tysk serie om strømbrudd som het "Blackout". Fargo var bra (har ikke sett hele siste sesongen enda), og filmen var god også selvsagt. Ellers er det mye der jeg ikke har sett må jeg innrømme.

Leste opp igjen første innlegget, og nevnte der flere serier som jeg skrev om over også. Oops. Men til mitt forsvar så bruker jeg ofte lang tid på en serie. Ser sjelden 4 episoder på en kveld, men heller en per dag, eller annenhver dag. Så da tar disse seriene med typ 6+ sesonger flere måneder.

Om Dark: Jeg så noen av de første episodene, men falt raskt av egentlig. Grøss er ikke min ting. En kamerat som elsker den sjangeren synes serien var veldig bra, men var ikke like imponert over sesong 3. Husker ikke navnet nå i farten, men samme folka kom med annen serie fra 1800-tallet som visstnok var bra også. Litt samme opplegget som i Dark tror jeg.

Ellers synes jeg dokumentarer er interessant, men det er svært lite fornuftig av slikt på diverse streaming-tjenester.
post liked by: Pwint, MektigeTHOR
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

Dark er et sci-fi mysterie/drama med spenning, men ikke i grøssersjangeren. Er mye thriller/spenning-elementer, da!

Sesong 3 er nok dessverre ikke like god. Historien blir litt tullete og karakterene mindre troverdige i siste sesong. Mange er nok enig med kameraten din der, meg inkludert. Men de to første sesongene er unikt gode og spennende.

Ja, stemmer. De lagde 1899, som ble kansellert etter 1. sesong. Også sci-fi, med en mystisk tvist. Kan være verdt å se, omså bare pga siste episode, som ender på en bisarr cliffhanger med noen sci-fi elementer som vi sjeldent har sett før.
post liked by: Pwint
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10739

Pangaea wrote: 30 Mar 2024, 06:59
Ryder wrote: 29 Mar 2024, 16:38

Litt off topic her @Pangaea, men hvor langt har du kommet? Rundet det for noen uker siden og er nå rundt halvveis på andre gjennomspilling (new game+).
Har ikke kommet veldig langt tror jeg, men har to "great runes" nå. Når jeg prøvde spillet for ca 1 år siden, kom jeg aldri forbi den hersens Margit. Går mye bedre nå heldigvis, men har mye igjen, og null snøring hvor jeg skal dra, hahah. Et stort og helt fantastisk spill, og jeg elsker å utforske her og der, men det er også forvirrende til tider.

Bruker du samme karakter i NG+ som i første gang gjennom spillet?

Ser det kommer en DLC om noen måneder, så det kan jo bli bra! Jeg spiller på PS5 så prisene er stive, men tror jeg kommer til å punge ut for den, for hittil så liker jeg spillet og universet veldig bra :)
Hehe, det er utfordrende ja, aller mest fordi du må finne ut av «alt» selv. Endte opp med å Google ganske mye, så etter hvert skjønte jeg hvordan ting henger sammen - selve combaten er jo rimelig rett fram, men alt med builds osv er ting du enten kan treffe eller bomme skikkelig på.

Spiller med samme karakter på NG+. Hadde lyst til å ta et run der jeg var komfortabel med hva jeg kan og ikke kan. Ønsker dessuten å ta en karakter/build jeg kjenner inn i DLC-en. Men neste run blir nok med en helt ny karakter. Har spilt melee, første run basert på Dex og Strength, nå på NG+ tester jeg ut Str og Arcane (for bleed og mulighet til å bruke spesielt dragon incantations). På NG+ har du jo også tilgang til de aller beste våpnene. Kjører mye Mohgwyn’s Spear og Blasphemous Blade nå - første run brukte jeg fantastiske Bloodhound’s Fang omtrent fra start til mål. Da brukte jeg også summons (spirit ashes) på alle boss fights, nå prøver jeg å ta alle bosser solo…
post liked by: Pangaea
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2766
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3962
Liker mottatt: 5131

10Hag wrote: 30 Mar 2024, 11:52 Ja, stemmer. De lagde 1899, som ble kansellert etter 1. sesong. Også sci-fi, med en mystisk tvist. Kan være verdt å se, omså bare pga siste episode, som ender på en bisarr cliffhanger med noen sci-fi elementer som vi sjeldent har sett før.
Det var navnet ja, og den ble kansellert etter første sesong også? Tragisk. Alt for mange serier som blir det nå. Egentlig burde vi ikke se på noe som helst før det har kommet minst 3 sesonger, men da blir vel absolutt alt kansellert, hahah.
post liked by: 10Hag
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2592
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13436
Liker mottatt: 8669

Eg håpar mange har fått med seg den vidunderlege serien "Alt for Årdal", som ein finn på Tv2 Play. Årdal er ei fascinerande industribygd med sin heilt særeigne humor, patriotisme og ikkje minst dialekt. Kjærleiken til det lokale fotballaget er nesten unikt i norsk målestokk, noko serien får fram på meisterleg vis.

For oss United-supportarar er nok gjensynet med legenden Jarle Moheim høgdepunktet. Moheim blei kjent gjennom dokumentaren "Fotballens disipler", som handla om nokre nordmenn og svenskar på fotballtur til Manchester jula 1995. Scena der han gir ein røykelaks til Cantona og blir fotografert saman med sin store helt er minneverdig.

Elles er "Fotballens disipler" eit nydeleg og nostalgisk tidsbilde av Manchester United i ein av dei mest ikoniske periodane av klubbens historie. Old Trafford held på å bli utbygd, byen Manchester er i ferd med å forlate den pessimistiske og dystre Thatcher-perioden og det unge mannskapet til Sir Alex er på god veg til å feste grepet om hegemoniet i engelsk fotball. Og så dukkar Pete Boyle opp rett som det er!

Men tilbake til "Alt for Årdal". Eg skal ikkje spoile for mykje for dei som ikkje har sett serien, men dette sitatet frå "livsfilosofen " Jarle Moheim fortener å bli gjentatt så ofte som mogleg: "Fotball er det mest hellige ritualet som finst på jord. Det siste du skal gjera før du døyr, visst du veit at du skal daua, er å sjå ein fotballkamp. So kan du leggja deg ned og daua".
post liked by: Belfastboy, Rød Pølse, Andtho01, Jan Erik, Buchan
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Andtho01
Posts: 1136
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3518
Liker mottatt: 3652

Pool kommer med en serie om Klopp sin siste sesong for klubben.
https://www.theguardian.com/football/20 ... ary-series
post liked by: Pancho P, Rød Pølse
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2592
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13436
Liker mottatt: 8669

@Andtho01 Den ligg allereie på Netflix.

Image
post liked by: Blodfink, Andtho01, Rød Pølse
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Den skal jeg ikke se @Andtho01, da blir det heller spørretimen på tinget faktisk
post liked by: Pancho P, Jan Erik, Andtho01, Rød Pølse, Pwint
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

Disney er i samtaler med United om en svært lukrativ avtale vedrørende flere dokumentarserier.

Den første serien skal visstnok handle om Ferguson sin epoke, med ferske intervju av Ferguson, som skal jobbe ganske tett på med den.

Sier ja, takk. Det er mye penger å hente. Og forhåpentligvis blir det godt innhold av det.
post liked by: Andtho01, Pancho P, Jan Erik, Rød Pølse, Pwint
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2592
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13436
Liker mottatt: 8669

"Fotballens disipler" finn ein forresten på YouTube om ein søker på "Ferguson og eg". Dokumentaren er ikkje teksta, så det kan vere utfordrande å få med seg alt som blir sagt på årdølsk.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, Pwint
It's Squeaky Bum Time!
Post Reply