(PL) Southampton - Manchester United (27-08-22)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
Post Reply
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4424
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2849
Liker mottatt: 9410

Southampton vs Manchester United
Premier League
Lørdag 27.08.22 klokken 13.30
St.Marys
Dommer:Andy Madley


Innbyrdes oppgjør:
Man United 67 seiere
Southampton 28 seiere
Uavgjort 36

Fem siste
2022 PL United - Soton 1-1
2021 PL Soton - United 1-1
2021 PL United - Soton 9-0
2020 PL Soton - United 2-3
2020 PL United - Soton 2-2

Skader United
Victor Lindelöf, Antony Martial, Facundo Pellestri
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

United våknet til live og slo Liverpool på Old Trafford i forrige runde. Vi får en solid forsterkning sentralt i Casemiro som jeg regner med at debuterer fra start. Martial er tilbake fra skade også. I så fall så er det kun Victor Lindelöf som fortsatt er ute. For United sin del så handler det først og fremst om å bygge videre på kampen mot Liverpool med samme innsats og vinnervilje.
post liked by: Pink Final, Blodfink, RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14598
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23223
Liker mottatt: 19161

Tipper 1-2 i denne, vi skal være hakket bedre, absolutt. Soton har 2-2 hjemme mot Leeds, har slått et Leicester borte med dårlig defensiv statistikk 1-2 og tapte 4-1 for Spurs i London

På en måte håper jeg de samme 11 som startet mot Lfc får sjansen, Casemiro inn ved 60-65 min.
post liked by: RedTrafford
LUHG!

Deleted User 595

Dette blir fort en tøffere og mer reell test, enn Liverpool-kampen.

Nå må vi ikke bare jobbe, som vi gjorde mot Liverpool, men vi må kanskje bryte ned Southampton.

Vi kan fortsette å slå langt, og satse på kontringer i bakrom. Og det kan funke. Men sannsynligvis vil det bli svært vanskelig og lite forholdsmessig å satse på det i Premier League per nå. For mange lag liker å forsvare seg, og spiller ikke på nærheten like høytstående som Liverpool.

Hvis vi skal fortsette å vinne, eller i det minste utvikle oss, må vi bli bedre på å spille oss gjennom en lavere blokk. Og ikke minst; vi må bli bedre på å holde ballen i laget, og ikke lempe den fram i håp om å vinne dueller feilvendt, mot flertallig motstand.

Liverpool-kampen kan være et positivt vendepunkt, der spillerne får fornyet optimisme og energi. Det kan tenne troen i de til at vi kan tørre å spille vårt spill, uten å måtte gi opp ballbesittelse for å jage i bakrom.

Håper vi ser tegn på dette, allerede mot Southampton. Da er vi på god vei fremover.
Last edited by Deleted User 595 on 23 Aug 2022, 12:14, edited 2 times in total.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7591
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27185
Liker mottatt: 17706

Soton under Hasenhüttl er vel i likhet med Brighton under Potter et spillende lag?
Som ikke nødvendigvis legger seg dypt.
Eller vurderer jeg dem feil?
Er mer ‘redd’ for det intense presset deres når vi skal spille oss ut.
Vi MÅ orientere oss før vi får ball (Fred), og IKKE spille til presset spiller som står feilvendt (de Gea).
Sånne feil kan Soton straffe oss for.
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

Ja, de er jo i utgangspunktet et spillende lag. Derfor jeg skrev "kanskje".

Southampton er variable, og vanskelig å forutse. De har kamper der de spiller ball og presser intenst, og kamper der de sliter med å etablere seg høyere i banen, og blir stående lavt.

Så det kan hende vi må fortsette å være pragmatisk mot Southampton. Og at det jeg beskriver blir mer aktuelt i kamper mot andre, mer lavtliggende lag. Vanskelig å vite hvilket Southampton vi møter. De har vært så opp og ned under Hassenhütl, at jeg sliter med å se en rød tråd gjennom 38 kamper. Det er litt enten, eller.
post liked by: Ryder, Blodfink, Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4687
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2606
Liker mottatt: 10637

Sant som du sier @GBailey, de varierer veldig og er ikke så lett å bli kloke på. Men mot United har de stort sett alltid presset høyt - det har vel å gjøre med at de har identifisert det som en svakhet hos oss.
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Sier ikke nei til en ny 9-0 :yikes:
post liked by: Can2, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4687
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2606
Liker mottatt: 10637

Ser for meg at det er to spørsmålstegn rundt lagoppstillingen:

Går Casemiro rett inn? Spiller Ronaldo? Jeg tror Casemiro spiller om han blir spilleklar, han har hatt en fullverdig pre-season og vi har et hull å defensivt midtbanehull å fylle jo før jo heller. Mer usikker på Ronaldo - jeg tror nok ETH ønsker å rullere ham inn i enkelte kamper, men antagelig ikke i denne. Både fordi han vil bygge på momentet fra forrige kamp, fordi han prioriterer å få i gang Martial og fordi det kan bli en slitekamp.

Blir veldig overrasket om ikke Maguire eller Shaw fortsetter på benken.
post liked by: Blodfink

Deleted User 595

Støttes, @Ryder. Siden S'oton er vanskelig å forutsi, avhenger kampbildet av hvem som er best å bruke. Om de står høyt, er Rashford og Martial naturlige startere. Hvis de står lavt, er Ronaldo farligere i boksen. Tenker det er fint å starte med Martial og Rashford pga kontinuitet og belønning fra forrige kamp.

Blir litt skuffet hvis ikke Casemiro starter. Her er det vel bare å kjøre på, når han er match fit?

Håper vi kan begynne å spille oss ut bak fra i helga, hvis det er mulig.
post liked by: Ryder
User avatar

Ryder
Posts: 4687
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2606
Liker mottatt: 10637

I teorien åpner jo Casemiro for å spille 4-3-3, da han behersker ankerrollen alene, i motsetning til alle vi har fra før. I så fall muligens med både Bruno og Eriksen som indreløpere, evt. Bruno og Fred, som jeg mener er bedre lenger opp i banen og som kan bidra med mer energi og løpskraft enn Eriksen. Casemiro og Fred har også kjemi fra landslaget.
Men virker ikke som ETH har brukt 4-3-3 veldig mye, ikke til nederlender å være i alle fall...
Last edited by Ryder on 25 Aug 2022, 14:10, edited 1 time in total.

Deleted User 595

Ryder wrote: 25 Aug 2022, 10:55 I teorien åpner jo Casemiro for å spille 4-3-3, da han behersker ankerrollen alene, i motsetning til alle vi har fra før. I så fall muligens med både Bruno og Eriksen som indreløpere, evt. Bruno og Fred (som jeg mener er bedre lenger opp i banen og som kan bidra med mer energi og løpskraft enn Eriksen).
Men virker ikke som ETH har brukt 4-3-3 veldig mye, ikke til nederlender å være i alle fall...
Han har brukt 4-3-3 mye i Ajax. 4-1-2-3 / 4-2-1-3 og lignende, som basically er 4-3-3 med diamantformasjon på midten. Ganske likt rent oppsettsmessig slik vi har spilt i flere år. Vi spilte en form for 4-3-3 mot Liverpool og, bare med diamant.
post liked by: Ryder, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4687
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2606
Liker mottatt: 10637

Martial ute med akillesskade, ifølge ETH... 😩
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Ryder wrote: 26 Aug 2022, 14:49 Martial ute med akillesskade, ifølge ETH... 😩
Aaaaaah!!!! Skada igjen? Egentlig sykt at vi plutselig har blitt avhengige av Martial, men sånn er det når vi ikke har andre spisser i klubben. Vel, andre spisser som er del av framtidsplanene vertfall. Blir kanskje Rashford på topp igjen da? Men ikke like "lett" for ham mot So'ton vil jeg tro, det blir mindre bakrom å leke seg i.

Har.. ehm.. spissplassen blitt vår akilleshæl? :-|
post liked by: Can2, Pancho P
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 886
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7860
Liker mottatt: 2599

Kanskje det borger for Garnacho på benk, da. Spørs om han "våger" å kjøre Ronaldo fra start. Så så vi at både Sancho og Rashford vet hvor målet står sist, og godeste Bruno er nære å lukte på målpoeng igjen. Tror jeg.

Klar over at optimismen min nå er nesten patetisk. Jeg tenkte nesten selv at dette er i overkant, men så hørte jeg på MBH, og sannelig var ikke "optimistiske Langerød" tilbake. :perf: Nå skal det jo sies at han var i fyr og flamme etter den første halve omgangen med Rangnick også da. :-|

Uansett jeg har stor tro for tida, og gleder meg til kamp i morgen. Det var slett ikke tilfellet hver helg forrige sesong.
post liked by: Pancho P
Kong Eric Cantona
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3936
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17179
Liker mottatt: 10991

Nå møter vi ett høyere plassert lag på tabellen enn på mandag :-| Så dette blir tøft :D
Spent på hvordan EtH legger opp til hvordan vi skal spille. Uansett må vi ta med oss innsatsen fra Pool kampen, eller så blir gleden kortvarig.
Håper Case får debut fra start. Tippet på tippekonken uten Fred, men tenker at det ikke hadde vært så dumt i en høyere pos. kanskje på bekostning av Ronaldo.
Håper vi begrenser å spille oss ut bakfra, selvom den bakre firer må være mye bedre enn i fjor på det, kun Gea som jeg ikke stoler på. Kommer selvfølgelig an på Soton sitt press også da.
Tenker også at det gjenstår en del på treningsfeltet angående det.
Ellers som det nevnes at det er ganske rart at man skal savne Martial. Ikke skjedd meg før i hvertfall :-|
Gleder meg til kampen.
post liked by: Pangaea
Post Reply