(PL) Southampton - Manchester United (27-08-22)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3930
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17142
Liker mottatt: 10976

Dette var jaggu deilig, fortjent eller ikke. Trengte den etter seieren etter Pool kampen.
Kanskje vi er på gang igjen.
Angående første elleveren så detter mer og mer på plass, mange svar på de fire første kampene.
post liked by: Can2, Pancho P, DonKvalheim, Buchan

Mr H
Posts: 465
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1372

Deilig med 3 poeng, clean sheet og første borteseier siden februar. Ikke en direkte ufortjent seier, men men det hadde ikke akkurat vært noe å si på om southampton hadde puttet et mål eller to heller. Periodevis fint spill og noen gode tendenser, eksemplifisert med målet. Sliter litt med å holde på ballen og vi blir også til tider spilt litt for lave for min smak. Jeg liker også innstillingen i laget, med Martinez i spissen. Merket også savnet av Martial og hans evne til å linke opp angrepsspillet.

Det er også flere spennende unge spillere på Southampton som jeg fikk litt sansen for i dag.
Last edited by Mr H on 27 Aug 2022, 15:46, edited 3 times in total.
post liked by: Pancho P, red, DonKvalheim, Can2, Buchan
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1895
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13250
Liker mottatt: 5074

Det var ikke vakkert, men poengene blir med tilbake til Manchester er det viktigste.
Synes venstreback får en helt annen dimensjon med Malacia.
Han er som et gnagsår på motstanderne, de får ikke fred ett sekund omtrent.
Shaw er mer en som ligger med avstand til motspiller og prøver å skjerme de med vekslende hell.
post liked by: Pancho P, Pangaea, DonKvalheim, Pwint, Can2, Buchan
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Pwint wrote: 27 Aug 2022, 15:24
Torquemada wrote: 27 Aug 2022, 15:12 Ronaldo har tydeligvis ikke samme fart lengre. Bittelitt mer fart så hadde det blitt en stor mulighet. Men han ble løpt opp
Trist å si det men jeg er redd alderen har tatt ham også, som den tar oss alle.
Var på 10 dager lang fjelltur med broderen som er 19 år yngre i sommer. Jeg brukte mye tid på motivasjon for å få han til å henge med. Han har fysisk jobb, jeg jobber med barn. Ikke alle som blir tatt av alderen ;)
post liked by: Blodfink, Pwint, Buchan
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Torquemada wrote: 27 Aug 2022, 15:32 Var på 10 dager lang fjelltur med broderen som er 19 år yngre i sommer. Jeg brukte mye tid på motivasjon for å få han til å henge med. Han har fysisk jobb, jeg jobber med barn. Ikke alle som blir tatt av alderen ;)
Og broren din er ikke 3-4 år gammel? :joy:
post liked by: Blodfink, Torquemada
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2573
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13359
Liker mottatt: 8563

Eitt fattig poeng bak City og Spurs no😁 Synest seieren er fortent nok, sjølv om So'ton også hadde sine sjansar. Martínez, Varane og Malacia har verkeleg transformert dette forsvaret. McTominay med sin andre gode kamp på rad, men vi vil nok få ein annan dimensjon med Casemiro på midten.

Elles var Rashford veldig usynleg og han ga kantane få alternativ. Vi må ha inn ein ny angrepsspelar eller to. Fint å sjå at De Gea har revansjert seg etter Brentford-kampen👏
post liked by: Belfastboy, DonKvalheim, Blodfink, Can2, Buchan
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Som de fleste andre heller ikke overbevist etter i dag. Vi har forsatt en lang vei å gå. Men 3 poeng i en slik kamp er faktisk veldig positivt. Det er 2 seire på rad. Det er en stund siden gitt. Man kan vel påstå at det i det minste antyder en pil i riktig retning.
post liked by: Blodfink, Pancho P, RedTrafford, Buchan
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Har vi kjøpt ny spiss likevel? :monkey:
Etter 68 minutter gikk Jadon Sancho av banen og Cristiano Rolando kom ut
post liked by: Can2, Pancho P
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Pangaea wrote: 27 Aug 2022, 15:35
Torquemada wrote: 27 Aug 2022, 15:32 Var på 10 dager lang fjelltur med broderen som er 19 år yngre i sommer. Jeg brukte mye tid på motivasjon for å få han til å henge med. Han har fysisk jobb, jeg jobber med barn. Ikke alle som blir tatt av alderen ;)
Og broren din er ikke 3-4 år gammel? :joy:
Hehehe,... Nei han er 34. Jeg mener han har latterlig form til å være håndtverker og brannmann (reserve).
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2573
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13359
Liker mottatt: 8563

Fin hyllest av den vesle venstrevingen David Armstrong på Saint Mary's i dag. Då han spela på Middlesbrough gjekk han ikkje glipp av éin einaste kamp mellom mars 1972 og august 1980. 358 strake ligakampar frå start blei det på mannen med den tynne hårmanken. David Armstrong var eit fast innslag både på Topps-korta og Panini-klistremerka og det er vemodig at nok ein spelar frå barndommen er borte.
Image Image
post liked by: Can2, Belfastboy, Buchan
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 886
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7860
Liker mottatt: 2599

Spilte Armstrong på Arsenal også? Ser de også har sørgebind i dagens kamp.
Kong Eric Cantona

Deleted User 595

Can2 wrote: 27 Aug 2022, 19:21 Spilte Armstrong på Arsenal også? Ser de også har sørgebind i dagens kamp.
Ser nå at banemannen til Arsenal - Steve Braddock - nylig gikk bort etter lengre tids sykdom.
post liked by: Can2
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 486

Med den matta i dag så tar jeg 10/10 ganger en sånn sliteseier. Helt absurd at gresset kan være så dårlig i en liga med så mye penger. Enkle pasninger spratt og stusset bortover og gjorde med- og mottak vanskelig.

Så det ble vel egentlig ikke en ordentlig fotballkamp her heller, da. Sliter med å finne noen andre enn den unge stopperen Bella-Kotchap på Southampton å trekke frem her. Eriksen var god før pause, og Varane-Martinez så igjen nokså bra ut. De Gea med et par viktige redninger, og viser i det minste hvorfor han er verdens beste strek-keeper.

Alt i alt en kamp vi skal være fornøyde med utfallet av. Kanskje blir det mer spill og mindre spark mot Leicester.
post liked by: RedTrafford, Buchan, Belfastboy, Pancho P, DonKvalheim
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2039
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7543
Liker mottatt: 4308

Endelig er taps rekken borte brutt.
Borte mot Southampton har som oftes vært vanskelig for United. Også under SAF, heldigvis holdt det i dag.
Leicester borte neste, så Arsenal. På tide å få dem ned på jorda 😊
post liked by: RedTrafford, Can2, Pwint, DonKvalheim, Pancho P
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Nok en nervepirrende kamp, men også nok en seier! :D
Det ble en riktig så vanskelig kamp og ikke så enkel som på forrige mandag. (hehe)

Jeg håper at vi etter hvert kan begynne å vinne på litt mer imponerende vis, men tre poeng vil alltid være det viktigste. Og selv om ikke spillet varmet så tar vi fortsatt med oss at vi endelig vant på bortebane igjen, at vi endelig holdt nullen på bortebane igjen og at vi har to seire på rappen.

Skal ikke se bort ifra at samme mannskap får fornyet tillit på torsdag, men det kan jo være at det er duket for Casemiro fra start. Tiden vil vise.

Før pause svingte det frem og tilbake i dagens kamp og jeg synes Eriksen burde ha sendt oss i føringen på den ene trippelmuligheten vår. Selvfølgelig enklere sagt enn gjort, men det så ut som halve målet var åpent.

Trioen vår på topp har hurtighet, men mangler en del annet, kanskje spesielt Rashford og Elanga. De kriget bra, men etter pause kunne vi virkelig trengt en spiller på topp som kunne holdt litt på ballen. Jeg kan nesten ikke huske at vi klarte å etablere noe som helst spill på banehalvdelen til Southampton etter at vi tok ledelsen. Hjemmelaget tok over fullstendig og kjørte oss knallhardt selv om de virkelig store mulighetene uteble. Kudos til forsvaret og de Gea for det

Ikke er vi spesielt flinke til å spille oss ut bakfra og jeg mistenker at det kommer til å ta tid for at det skal sitte og kanskje må vi bytte ut noen spillere. Men ja, svært frustrerende at enkelte av spillerne er såpass dårlige med ballen at vi ikke klarer å etablere et ordentlig spill før vi mister den igjen. Verstingene er kanskje McTominay, Varane og de Gea. :|

Ellers så håper jeg at Antony blir klar veldig straks og at skaden til Martial ikke er av den alvorlige sorten. Sancho kan godt spille det som er å spille, men vi trenger utvilsomt flere alternativer offensivt, da verken Rashford eller Elanga har det som skal til for å spille fast per dags dato.

Krysser fingrene for at vi får oss en ny positiv opplevelse på torsdag. :heart:
post liked by: Buchan, DonKvalheim, RedTrafford, Pancho P
Post Reply