(PL) Leicester City - Manchester United (01-09-22)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1943
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2564

Etter de 2 første kampene så hadde jeg ikke regnet med noen poeng etter denne kampen men nu har MU 9 poeng og det må man jo være virkelig happy med, men det mangler mye på at dem overbeviser på banen, får håpe det kommer når dem får litt mere tid på seg, så 3 poeng i dag også og fortsatt fremfor pool på tabellen.
post liked by: Pancho P
User avatar

Ryder
Posts: 4667
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2598
Liker mottatt: 10540

Superkort oppsummert: Veldig trygt bakover, skaper altfor lite framover. Viktig seier, vi er plutselig med igjen!

Balansen i laget er en utfordring. Deilig å se at vi slipper til få sjanser for tredje kamp på rad, men vi har mye å gå på i angrepsspillet. Når klarer vi å være gode i begge ender?
post liked by: Pancho P

Deleted User 595

Schmeichel wrote: 01 Sep 2022, 22:53 Herlig med 3 poeng, men ikke overbevisende. Føler likevel vi er på vei ett sted.
Hvem ga bort ballen i angrep der helt til slutt forresten, som nesten gjorde at Leicester kom i angrep og utligna? Så ut som Ronaldo, selv om han hadde et veldig positivt innhopp, men fikk det ikke helt med meg.
Det var Ronaldo. Prøvde å finne McTominay, og slo en svak pasning. Men han spilte bra, vi ble straks mer farlig og strakk Leicester i lengderetning når han kom inn.
post liked by: Can2

Mr H
Posts: 465
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1372

Tror at Antony kan gjøre mye for balansen i angrepet og laget totalt sett, noe som gir oss muligheten til å være gode i begge ender samtidig. Når Martial er tilbake i miksen får vi også flere angrepspillere tilgjengelig, som igjen gir større muligheter fra benken.
post liked by: Pancho P, Ryder, Can2
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3930
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17144
Liker mottatt: 10976

Utrolig deilig med en ny seier, for synets skyld så ser 5th plass ikker så verst ut.
Selvom det var litt så som så spillemessig, så føler jeg at det er noe som beveger seg i riktig retning.

Første omgang av leicester er noe av det svakeste jeg har sett, skjønner tabell posisjonen deres.
De hevet seg betraktelig i andre omgang.

Etter Søndag er vi bare 3 poeng bak Arsenal :thumb_up: :-|
post liked by: Pancho P, Can2

Deleted User 595



Herlig bilde!
post liked by: Pancho P, Can2, RedTrafford
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4414
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2832
Liker mottatt: 9373

Bra med poeng. Sett over en hel kamp så var dagens kamp OK etter min mening. Bra førsteomgang hvor vi burde scoret et mål til og en litt under middels andreomgang. Vi ser solide ut bakover, men sliter med å kontrollere kampen. Varane var banens beste etter min mening. Syntes også at Casemiro hadde mange gode involveringer selv om at det mangler litt på relasjoner.

Og selv om at Ronaldo neppe er enig med meg så mener jeg at hans beste rolle er som supersub. La Rashford løpe og kjempe med stopperne i 60-70 min og deretter så kan Ronaldo komme inn med friske bein. Ronaldo hadde mange gode involveringer i dag, og jeg tror det hjelper han å ikke måtte ta en hel rekke dueller de første 60 minuttene. Spørsmålet er selvsagt om Ronaldo vil klare å håndtere en slik rolle over tid, for det er nok utenfor hans komfortsone.
post liked by: Pancho P, Schmeichel, Ryder, Pangaea, red
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

United er fortsatt United. Enkelte små drypp av positiv bedring i 1. omgang, for så å bli tidvis overkjørt i 2. omgang.

Hadde vært moro om vi klarte å kontrollere og drepe en kamp mot bunnlag igjen snart..
post liked by: Pancho P, RedTrafford
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2872
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13279
Liker mottatt: 8547

Ser mange er uenige med meg om McTominay så jeg bør kanskje se kampen en gang til. Jeg syns han var usynlig mens mange hyller ham. Mulig jeg har gått glipp av ting da.
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Mr H
Posts: 465
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1372

Pwint wrote: 01 Sep 2022, 23:09 Ser mange er uenige med meg om McTominay så jeg bør kanskje se kampen en gang til. Jeg syns han var usynlig mens mange hyller ham. Mulig jeg har gått glipp av ting da.
I første omgang synes jeg han var ganske god. Han imponerte meg til tider og utnyttet rommene Leicester ga. I andreomgang synes jeg han viser mange av uvanene som irriterer meg litt. Pasningsskygge, unødvendige forseelser, rare valg med ball og litt klønete posisjonering/vinkler.
post liked by: Pwint
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2573
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13359
Liker mottatt: 8563

McTominay vann mange taklingar og var usedvanleg trygg i pasningsspelet i kveld. Synest han var den beste midtbanemannen vår etter pause.
Last edited by Pancho P on 01 Sep 2022, 23:19, edited 1 time in total.
post liked by: red, Can2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Bortefansen vår er konge!

"Glazers out" ljomet. Og når Vardy gikk ut sang de "Vardy, your wife is a grass". Hadde ikke snøring på hva det betydde, men hadde åpenbart noe å gjøre med rettssaken mellom konene til Vardy og Rooney. Fant til slutt ut at det er et engelsk uttrykk for "snitch".

Veldig godt med en seier, så får det heller være at det var nok en sliteseier der vi ikke spilte særlig bra. 3 poeng er 3 poeng, og det er alt som betyr noe nå.
post liked by: Pancho P, red, Can2
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Tenker at 3 poeng i dag er veldig viktig for samholdet i gruppa, mentaliteten og ikke minst fornyet selvtillit.

Er helt enig i at Ronaldo kan være en ekstremt god super-sub, hvertfall så lenge han er motivert. Spørsmålet er om han takler en slik rolle "psykisk". Straks han godtar premissene, og spiller på den måten Ten Hag forventer skal man ikke se bort ifra at han klarer å spille seg inn fra start heller, selv om jeg fortsatt har mine tvil. Da tror jeg heller både Rashford og Martial er skadet, eller at de må hvile.
Martial er den beste spissen å starte med, Rashford er bakromsspissen og Ronaldo er allround-god. Føler vi har en del strenger å spille på i angrepet nå, spesielt med Antony inn. Gleder meg til søndag.
Leicester var dog latterlig svake før pausen, synes kanskje vi burde utnyttet det vesentlig bedre. Ikke overbevist, men dette er likevel en solid rekke å bygge videre på. Vi ligger langt bedre an enn jeg fryktet etter Brentford-kampen, det skal jammen være sikkert og visst.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Vil for øvrig legge til at vi nok kommer til å tape mange poeng utover sesongen om vi ikke klarer å drepe kampene. Men jeg tipper det kommer seg, det er mye som er klart bedre enn vårsesongen hvertfall.
post liked by: Pancho P, Pangaea, red
User avatar

Ryder
Posts: 4667
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2598
Liker mottatt: 10540

Det er lenge siden jeg kan huske vi har hatt den samme defensive kontrollen som i de tre siste kampene. Handler både om spillere, organisering og mentalitet.
Etter den starten vi hadde, er det ingen liten prestasjon å løfte seg såpass, rent mentalt. Det forteller meg at laget har tro på ETH og jobber for ham.

Men vi trenger tilsvarende heving offensivt. Sancho har åpent sesongen bra med nydelige mål, men jeg synes fortsatt han er altfor beskjeden med tanke på ferdighetsnivået, han har potensial til å dominere kampbildet mye mer. Rashford mangler fortsatt noe på toppnivå, Elanga har sine iboende begrensninger og Ronaldo - hvem vet hva vi får derfra (godt innhopp i dag, for all del).
Om Antony kan komme inn med arroganse, selvtillit, arbeidsmoral og x-faktor, vil det hjelpe mye.

Casemiro viste hvor viktig han kan bli, både som ballvinner, ballfordeler og leder. De viste noen nærbilder på Viasat av hvordan han gikk rundt og ga tegn til medspillerne: «ro ned, ro ned». Blir nydelig å få en kald fisk i den rollen.
post liked by: Pangaea, Schmeichel
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Jeg har en klar teori om at McTominay og Fred spiller hverandre dårlige. (Man trenger kanskje ikke være rakettforsker for å identifisere akkurat det.) Uten at jeg helt vet hvorfor. Er det fordi begge hovedsaklig er gode på innsatsen, eller er det fordi de alt for sjelden har fått "input" fra virkelig klassespillere?

Føler at McTominay blir en bedre spiller med Eriksen ved siden av seg, er det fordi han kan stole mer på dansken, mens McFred har en tendens til å surre det til for hverandre, slik at de blir usikre og spiller uten selvtillit og tillit til hverandre? Eller er det bare konkurransen og optimismen som har gjort alle bedre?

Tror videre at Fred i enkelte kamper kan spille med Casemiro som på landslaget, og at McTominay og Eriksen nå beviselig fungerer bra sammen. Tror også Eriksen og Casemiro sammen blir rimelig bankers. Men virker som om Fred og McTominay må holdes milevis fra hverandre til vanlig, og kun ved spesielle unntak bør spille med hverandre. Bare dårlig kompatiblitet?
Post Reply