Hi-Fi

Sett noe kult? Eller hørt noe bra?
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2056
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9028
Liker mottatt: 8345

Kari Bremnes er bra, innenfor sin sjanger. Ikke noe jeg setter meg ned og hører på, men heller ikke noe jeg bytte hvis det står på. Hun er jo Nord-Norges gilf 😂 Ser uforskammet bra ut til å være nærmere 70.
post liked by: 10Hag, RedTrafford, Pink Final, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4880

Nord Norges Gilf: Et samlealbum

Hadde solgt som varmt hvetebrød i hyllene til Shell og Esso, ved siden Ole Ivars, Remi Jonnys og Aksel Lund Svindals eller hva f alle de dansebandene heter 😬
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Pink Final, Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17237
Liker mottatt: 11012

Du som bor i oslo @Rød Pølse burde dra innom Norsk audio teknikk (NAT) i Ullevålsveien når du er i nærheten.
En gammel entusiast som heter Morten som driver, veldig hyggelig fyr.
Spør om en demo på Bladelius integrerte amp, helst på PMC fact. 12 signature eller så duger PMC Twenty5.26 i massevis.
Der kan man høre på hva man ønsker, vil anbefale Kari fra Nord da :D
'Kanskje'
'E du nord'
'Det kunne skjedd'
'Rim sin stemme'

Pluss noen egne ønsker, kan garantere det er en opplevelse.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2056
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9028
Liker mottatt: 8345

Takk for tipset, @RedTrafford 👍 Det skal jeg gjøre. Tenker det holder med én låt av KB. Blir kanskje noe av The Human Experience. Broken Open er et veldig bra album. Super chill out 👌
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7605
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27249
Liker mottatt: 17769

Apropos å lytte til tekster - på tekster er KB fenomenal imo.
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19254

Mye bra musikk dere nevner her, har hørt mye på alt dere nevner. Jeg er glad i så mye forskjellig musikk så det blir vanskelig å nevne noen. Failure og Kaleo var nytt for meg, ikke ofte man får tips om noe man ikke har vært borti før :thumb_up: Dvs: Har hørt låter av begge før, men ikke hatt noe kunnskap om bandnavn etc.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Godspeed You Black Emperor kan jeg jo nevne, hører ikke ofte på det, men det er sært og fint til tider.
post liked by: Rød Pølse, Pwint, RedTrafford, Pink Final
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19254

Har en liten historie fra tiden som Runner i konsertbransjen. Runner er en som løper og kjører rundt og fikser alt som måtte dukke opp av nødvendige og unødvendige ting før, under og etter en konsert. For de som evt. ikke visste det.
Kjørte en gang tour-manageren til Pink Floyd til Gardermoen, han jobbet ved denne anledningen for et annet band. (husker ikke hvilket nå). En jovial og fin fyr. Vært ute en vinternatt før. Jeg visste jo litt om konflikten mellom Waters og Gilmour. Så jeg dristet meg til å spørre ham om denne. Han sa "for å si det enkelt, Gilmour er en soft puddel, Waters er en pitbull, det var dømt til å skjære seg" Begge gode musikere som han sa. Men enorm forskjell i personlighet. Han sa uansett at Waters var overlegen på det meste.

Fikk en handleliste fra Dolly Parton sin pers. assistent en gang au, kun matvarer, problemet var at ingenting på den lista fantes i Oslos butikker. Det fortalte jeg, men da sa hun bare "just try", typisk amerikansk egentlig, jeg kjøpte det som muligens kunne minne om det ønskene var. Noe av det ante jeg ikke hva var en gang. Når hun tittet på varene så ble hun litt skuffa, men da sa jeg "I tried". Det gikk bra, fikk ikke den norske TINE yoghurten pælma etter meg i hvert fall.

En litt tristere historie er PJ Harvey. Kjørte henne fra hotellet til Operahuset og tilbake etter konserten. Helt sjukt bra konsert, jeg fikk med meg hele, det var ingen oppgaver å gjøre. Men : Hun gråt i bilen begge veier, assistenten hennes trøstet og holdt på. Sær opplevelse, fikk jo vondt av dama. Gjøre en slik konsert midt i en krise er jo sterkt. Er stor fan av henne, så den opplevelsen sitter godt.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Har flere historier, kan hende de kommer etterhvert. Om dere ønsker dem eller ei :hah:
post liked by: Rød Pølse, Pwint, RedTrafford, Pink Final
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2056
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9028
Liker mottatt: 8345

Sikkert kult å få litt innblikk bak fasaden hos sånne stjerneartister, @Blodfink. PJ Harvey er ikke kjent for å spytte i glasset... Er vel ikke sprøyteskrekk heller der i gården. Var sammen med Nick Cave, som heller ikke er kjent for å være nykter. Han er også helt rå live 👍
post liked by: Blodfink, Pwint, RedTrafford, Pink Final
Football, bloody hell!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19254

Absolutt, hun og Cave har kjørt hardt. Gode musikere begge ja.
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2898
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13482
Liker mottatt: 8640

Kan ikke skryte på meg skikkelige artister som PJ Harvey som jeg liker, men har vært personlig vakt for Ace of base (som jeg ikke liker spesielt godt) 😂
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Pink Final, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2056
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9028
Liker mottatt: 8345

Pwint wrote: 11 Nov 2023, 01:28 Kan ikke skryte på meg skikkelige artister...
....men har vært personlig vakt for Ace of base
😂😂 Du har helt rett i første påstand.
Virker som en takknemlig jobb så lenge musikk- og tekstpolitiet ikke kommer. Slapp i alle fall å bli starstruck 😆
post liked by: RedTrafford, Blodfink, Pwint
Football, bloody hell!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17237
Liker mottatt: 11012

Strålende at du legger ut historier @Blodfink 👍

Bare å kjøre på.👍🏆
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, Blodfink, Pwint
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2056
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9028
Liker mottatt: 8345

Fet Youtubekanal som har en haug av Tiny Desk Concerts. Et tresifret antall minikonserter med artister i alle sjangre. Bare å velge og vrake i sweet livemusikk 👍

https://youtube.com/@nprmusic?si=gqfRHuTq0irtqFgM
post liked by: RedTrafford, Blodfink, Pwint
Football, bloody hell!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17237
Liker mottatt: 11012

Måtte søke opp musikken til PJH for å kunne plassere den, har hørt litt før ja.
Bakgrunns musikk på en hotellbar er det første jeg tenker da😬
Tror ikke noe sterkt i glasset holder for min del😀

Er ikke noen utpreget konsert fyr i utgangspunktet. Men det er noen flere jeg ønsker meg på da.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2056
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9028
Liker mottatt: 8345

Er heller ingen utpreget PJH-fan. Liker best det hun har gjort sammen med Nick Cave, som jeg liker godt. Konserter er konge, @RedTrafford 👍 Går ikke på byen i helgene lenger, men det blir fort konsert et tosifret antall ganger i året. Liker godt Rockefeller og John Dee som venues. Heller litt intimt enn store stadionkonserter for min del..
post liked by: Pink Final, Blodfink
Football, bloody hell!
Post Reply