Hi-Fi

Sett noe kult? Eller hørt noe bra?
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17271
Liker mottatt: 11030

Det er i den gata jeg er @Rød Pølse
Rockefeller👍 og Verket scene i Moss stort sett. Litt mindre artist-navn der tror jeg.
Ikke så mange som deg, men 1 i året kanskje😊

Var på Bon Jovi på Ullevaal for en del år siden, for min del kunne jeg like greit vært på landskamp der, ga meg svært lite.
Husker vi måtte dra litt tidligere for vi skulle være på Gardermoen veldig tidlig på morgenen pga streik. Sliten i hode og kjørte bil hele natta😨
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23319
Liker mottatt: 19279

RedTrafford wrote: 11 Nov 2023, 08:11 Bakgrunns musikk på en hotellbar er det første jeg tenker da
:hah:
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23319
Liker mottatt: 19279

Støtter det med stadionkonserter etc. Jeg jobba på Roger Waters i hallen på Fornebu, det var ganske bra, men fortsatt for stort i grunn, selv om formatet hans krever det. Hørte Nirvana/Pearl Jam på oransje scene Roskilde 92' blir for svært altså. Moro å få med seg men.

Små klubbscener og opp til Rockefeller/Sentrum er perfekt. Parkteateret på Olaf Ryes plass har noen skatter til tider btw. Mindre up and coming artister etc. Om noen, som meg, liker jazz f.eks, det er ikke kun jazz der da.

Da er det av gårde på ærbe, extra-ærbe en lørdag, ikke bra...Men skal sørge for at jeg rekker å se storseieren (eller i hvert fall kampen) etterpå. Da ble det ikke full jinx vel?
Last edited by Blodfink on 11 Nov 2023, 09:38, edited 1 time in total.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8417

Har samme opplevelser fra den type konserter, @RedTrafford. Man gleder seg egentlig bare til det er ferdig.. Min erfaring er at stort navn ikke nødvendigvis er ensbetydende med bra konsert. Vil nesten påstå at det er litt mindre kjente artister som oftest leverer best. Har sikkert sammenheng med både forventninger og hvor blaserte artistene er. Anbefaler å dra på konsert på John Dee. Det er puben med inngang på siden av Rockefeller. Ofte veldig bra stemning og de får også inn skikkelig bra artister.

Det er gjerne to forskjellige ting å lage gode album og å spille bra live. Var på en country/roots-konsert på Rockefeller for et par mndr siden med en som heter Billy Strings. Regnes vel som den nye vinen i statene i sin sjanger. 5 strenginstrumenter og vokal. Ingen perkusjon, bare kontrabass, gitar, banjo, mandolin og fiolin/fele. Det var helt sinnssykt bra! Gutta spilte i nesten 4 timer! Det var låvefest og jamsession med en energi som var helt utrolig og et lydbilde som man ikke skulle tro var mulig med bare strenger.

Har etterhvert blitt såpass rutinert at vi sitter og forser frem til det er gått en times tid over annonsert tidspunkt for konserten for så å ankomme akkurat i tide til de går på scenen. Finner alltid bra plasser i nærheten av en bar. Gidder ikke stå og presse foran scenen uansett 🥵
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Parkteateret er bra, @Blodfink 👍 Masse jazz som er dødsfett! Også masse jazz som ikke er det, men sånn er det med alt..
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Pink Final, Ryder
Football, bloody hell!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17271
Liker mottatt: 11030

Var på Dubliner i Oslo med et irsk band, husker ikke navnet, et eller annet med muslims. det var hæla i taket og veldig gøy.
Passer meg også best.👍

Var også i Temple bar i Dublin, bare å velge og vrake😀
post liked by: Rød Pølse, Pink Final

Beta 2.0
Posts: 322
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 106
Liker mottatt: 823

RedTrafford wrote: 11 Nov 2023, 08:11 Bakgrunns musikk på en hotellbar er det første jeg tenker da😬
De første platene hennes er mer rock/grunge/punk-aktig. Var egentlig etter at hun møtte Cave at hun ble litt mer hotellbar i utrykket.
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Pwint
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17271
Liker mottatt: 11030

Må innrømme at jeg har hørt svært lite på henne, måtte søke hu opp, men kjente fort igjen 'hu borti hjørnet på hotellbaren' sjangeren ja.
Liker punk også. Hva med Sex pistols, herlige flotte kirkegutter :D :D
Har lest litt av historien deres, med Vicious og Rotta i spissen. Interessant kan man vel si.
Var ikke akkurat guds gave til musikken, men synes det var litt kult. I mindre doser.
post liked by: Rød Pølse, Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17271
Liker mottatt: 11030

Når først Nick Cave er nevnt, etter min mening må han være den aller største. Men da kun i begravelser og andre sørgende tilfeller. :-|
post liked by: Rød Pølse
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8417

@RedTrafford 😂 Nick Cave er gladmusikkens gudfar, kanskje ved siden av Bergens egen Jan Eggum. Har vært så heldig å se og høre Nicky-boy live. Han leverer varene 💪 Stagger Lee i begravelse ville vært litt av en opplevelse 😆 Nick Cave har laget film, skrevet bok/bøker og laget musikk i en mannsalder. En dyster og genial mann med en relativt usunn livsstil..
post liked by: RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17271
Liker mottatt: 11030

:D @Rød Pølse

Sist jeg gjorde et forsøk på å høre på'n, ble alt av positivitet, energi og hjerneceller sugd ut av kroppen :D :D
post liked by: Rød Pølse
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8417

@RedTrafford 😆 Jeg er heller ikke en som orker store doser Nick Cave. Bra live, men booster ikke livsgnist og glede i det daglige 🫤
post liked by: RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

For de som liker Nick Cave, så kan jeg anbefale denne perlen som også har blitt (forsøkt) etterlignet av amerikanerne senere i en langt dårligere versjon kalt city of angels: https://www.imdb.com/title/tt0093191/?ref_=ext_shr_lnk
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8417

Najs 👍 Den er lagt i to-do lista, @Pwint.
post liked by: Pwint
Football, bloody hell!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17271
Liker mottatt: 11030

En annen grunn til at det ikke blir så mange konserter som jeg egentlig kunne ha tenkt meg, er det billett styret.
Tenker da på de største artister/band som kommer til Norge en sjelden gang.
En ting er å være tidlig ute, men når det går på spesielle tidspunkt og sekunder, så har jeg hverken ork, lyst eller tålmodighet til det.

Vi planla å overraske dattera med Olivia Rodrigo konsert i Telenor Arene i julegave, en eller annen gang på nyåret eller våren.
Fruen forklarte hvordan det funket, du fikser jeg betaler sa jeg da, inkludert billett til deg selv, da dattera ikke er gammel nok til å dra alene.

Her er jeg litt usikker, men tror at man måtte melde seg på, så være klar på ett tidspunkt, kanskje heldig å gå videre, ny link, være klar, kanskje videre til siste runde til å få lov til å bruke mye spenn på billetter :D
Siste runde, dvs at da billetter kan kjøpes, startet over 1500 på venteliste. Da gikk halve dagen hennes til det. Det gikk bra til slutt, og tipper det blir en glad jente til jul :D

For meg høres det lettere ut for et niende divisjons lag i England til å komme seg til FA cup finalen :D
post liked by: Rød Pølse, Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17271
Liker mottatt: 11030

Mens noen hifi sjapper må legge ned, så starter en annen opp i disse trange økonomiske tidene. Så tydeligvis er det mer å hente i markedet.
Litt uvanlig lokale her hos nyoppstartet Hifi hub på Jessheim.
De er litt sparsomme på info om hvilke produsenter de skal føre, har sikkert noe med at de ønsker mest mulig besøk til åpningen 17-19 November.



Skjermbilde 2023-11-12 kl. 12.50.18.png
Skjermbilde 2023-11-12 kl. 12.50.18.png (805.61 KiB) Viewed 749 times
post liked by: Rød Pølse, Blodfink
Post Reply