Carlos Henrique Casimiro (Casemiro)

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.

Topic author
Deleted User 595

Eller hans fulle navn, som fort blir et leit quiz-spm:
Carlos Henrique José Francisco Venâncio Casimiro.

Bedre kjent som Casemiro.

Kort oppsummert:
Vunnet så og si alt han kan vinne på klubbnivå. Ansett som en av verdens aller beste defensive midtbanespillere i en årrekke, samt den dag i dag.

Velkommen til Manchester.
Last edited by Deleted User 595 on 19 Aug 2022, 22:03, edited 4 times in total.
post liked by: Pangaea, Pink Final, Can2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Ja, velkommen skal han være, skal da være såpass entusiastisk. Beklager om jeg spolerer festen. Jeg prøver faktisk å få opp entusiasmen, men det er steingrunn for tida. Klarer ikke å lure meg selv lenger.

Fremtiden er lys forhåpentligvis :thumb_up:
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Can2
LUHG!

Topic author
Deleted User 595

Ingenting spolert. Du har beina plantet godt på bakken, og det trenger vi.

Tenker bare at Casemiro ikke er skyld i noe, og fortjener en varm velkomst. Omså i dette lille hjørnet av nettet 😄

Aldersprofilen og prisen er ikke optimal, men ferdighetsmessig og karaktermessig er han midt i blinken.
post liked by: Blodfink, Pink Final, RedTrafford, Ryder, Can2
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8980

Skjønner godt at det er vanskelig å finne gleder når det gjelder United om dagen. Det sagt så er jeg faktisk glad for at vi kanskje engang for alle går vekk fra McFred. Om det løser alle problemer er jeg derimot mer usikker på.
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Jepps. Vi har skreket etter en DM nesten siden Sir Alex gikk med bleie, så slik sett er det gode nyheter. Håper det blir en strålende signering, og at vi som er litt skeptiske må svelge ordene.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, red, pixma
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16302
Liker mottatt: 10523

Joda, velkommen skal du være.
post liked by: Pink Final
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Det skal bli veldig spennende å se hvilken spiller vi har sikret oss her. Er det en spiller som er mett og god, og som kun kom fordi han får tjene gode penger i 4 år - eller har han faktisk mer å gi? Jeg håper at, etter hvert som tiden går, kan se tilbake på dette som en god og nødvendig signering. Endelig "brytes" McFred opp. Og det spørs om ikke denne signeringen kan gjøre at vi får se en ny og bedre versjon av Fred?

Det blir veldig spennende å se hvordan ten Hag setter opp et toppet lag i september, når alt av overganger er gjort, for jeg regner med at vi ikke er ferdig handlet.

Eller det interessante blir å se hvordan midtbanen blir satt opp. Kan det være så enkelt som
Casemiro, Fred og Bruno? Der hvor Casemiro tar over rollen til Fred. Eller kan det være at nykommeren gjør at vi kan spille med f. eks Bruno og Eriksen sammen i midtbanetrioen?

Jeg håper denne signeringen gjør samtlige på laget en smule bedre. Jeg har ikke sett all verden av Real Madrid de siste årene, men det virker som Casemiro har vært godt likt av supporterne. Tydeligvis en ordentlig kriger som alltid gir jernet - spesielt i de store kampene.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Can2
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Velkommen skal du være!

post liked by: Ryder, Pink Final, RedTrafford, njha, Blodfink
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

VELKOMMEN skal han være, er jo virkelig en sånn spiller som MU trenger, alder penger driter jeg en lang mars i, vist han leverer som han er tenkt til så er det jo helt herlig. :strong: :fire: :football:
post liked by: Can2
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16302
Liker mottatt: 10523

Har samme spørsmål @Lingard
Hvis han holder nivået i 4 år så er det ikke så gæærnt.
Kan i beste fall regnes som en dobbel signering hvis vi får en helt ny utgave av Fred også.
Men vi trenger en til signering av typen som behersker def midtbane godt. Blir Casemiro skadet i noen mnd, ja da vet vi jo hva vi ikke vil se på midtbanen.
McFred må vel være historie snart nå vel.
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Ash Donelon, fotograf for United, med et par bilder av Casemiro før kampen mandag:

Image Image

Digger det andre bildet med Keane.

Nesten symbolsk.

For jeg tror faktisk vi må tilbake til da Keane forlot klubben i 2005, sist vi hadde en lignende midtbanekjempe.

Ja, vi har etter 2005 hatt silkeføttene til spillere som Scholes, Giggs, Carrick og Pogba.

Og hardtarbeidende boks-til-boks spillere som Park, Fletcher og Herrera.

Rent defensivt var selvfølgelig Matic svært god. Men det skortet på lederegenskaper og aggresjon.

Med Casemiro tror jeg vi endelig har fått en ordentlig midtbanegeneral igjen.
post liked by: Blodfink, Schmeichel, Pangaea, Pink Final, RedTrafford, Can2
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

red wrote: 24 Aug 2022, 23:59 Med Casemiro tror jeg vi endelig har fått en ordentlig midtbanegeneral igjen.
Enig i det, og håper han blir en hit fra dag 1, og ikke går raskt i forfall. Men mener at Keane var en ganske mye bedre spiller. Han kunne gjøre alt, ikke bare vinne ballen eller stoppe angrep. Selvsagt kan Casemiro gjør mer enn 'bare' det, men han er ikke like god på de mer offensive delene av spillet som det Keane var.

Blir spennende å forhåpentligvis se han i debuten fra start mot Southampton. Vi trenger virkelig en general på midten, og det har vi ikke hatt siden Carrick la opp (og å kalle ham en general er vel å ta litt hardt i, men god som fy var han).
post liked by: red, Pink Final, RedTrafford, Pancho P, Blodfink, Can2
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Ser ut som lønna er på 300k pund i uka. Femte mest i klubben. Virker ok, med hans meritter.
Rapportene om at han skulle doble lønna ser i alle fall ut til å være ren løgn, med mindre han var kriminelt underbetalt i Real. Han tjener omtrent like mye i United nå som Rüdiger gjør i Real, og mindre enn Modric, Kroos, Vinicius, Alaba, Benzema og Hazard gjør. Hazard tjener forresten 600k i uka, lurer på om de føler de har fått valuta for de pengene… 😱
post liked by: JørgenT, Blodfink, Schmeichel
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Spiller liten rolle for Real dette med penger, sugerør rett inn statsbanken, Madrid by, kongehuset er jo involvert, med noen forbindelser utenlands her og der...Elsker fotballen deres, men ellers er det like mørkt der som i de andre store klubbene.

Edit: Dette er Casemiro-tråden ja, lønna er helt grei synes jeg også, sett i lys av lønna til de andre som allerede er nevnt i tråden.
post liked by: Pangaea
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Ikke altfor mye avslørende i det offisielle første intervjuet. Men virker som en sympatisk, ydmyk, hardtarbeidende og seriøs fyr. Er ikke bekymret for at han er kommet for å surfe halvhjertet på gammel storhet mens han tjener noen siste grunker. Spørsmålet er jo hvor lenge kroppen holder. Kanskje er han over toppen allerede, kanskje holder han i fem år til - umulig å si.
post liked by: Pink Final, Blodfink
Post Reply