Carlos Henrique Casimiro (Casemiro)

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17266
Liker mottatt: 11024

Alf banan wrote: 08 Nov 2023, 10:23 Tror det medisinske apperatet i klubben bør ta seg selv i nakken
Sånn sett er jeg mer og mer sikker på han mirakel sjef legen som kom fra Arsenal står fortsatt på lønningslisten deres. :-|
post liked by: Pink Final, Pwint, Blodfink
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

Haha 😂

Til han legens forsvar, så begynte han først for oss i oktober.

Trodde selv han begynte tidligere, men han er helt fersk i teamet.
post liked by: Pwint, RedTrafford, Rød Pølse, Pink Final, Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17266
Liker mottatt: 11024

Ok.
Rett fra skolen med andre ord :D :D
post liked by: Pink Final, Blodfink, 10Hag
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2065
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9100
Liker mottatt: 8381

Hipp hurra for Casemiro som fyller 52...jeg mener 32 år i dag 🎉

post liked by: Jan Erik, Andtho01, Pwint, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2065
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9100
Liker mottatt: 8381

Casemiro ble motm mot Forest med over 50% av stemmene i klubbens app. Jeg kunne ikke vært mer uenig. At han ble matchvinner forandrer ikke på inntrykket av at det er en spiller over middagshøyden som sliter med tempoet. Både med og uten ball.

Håper det kommer et stort bud fra Saudi-Arabia på brasilianeren til sommeren. Det er uansett en posisjon som bør adresseres når vi skal på spillerjakt med ny ledelse.

Edit: ordstilling
Last edited by Rød Pølse on 29 Feb 2024, 16:15, edited 1 time in total.
post liked by: Jan Erik, Ryder, Pwint, Belfastboy, RedTrafford, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

Enig @Rød Pølse. Outcome bias 😄

Hvis en spiller noterer målpoeng, går fort alt annet i glemmeboken. Fint mål, men det er alltid litt tilfeldig hvem som tar det rette løpet.

Skal sies at han er en god offensiv hodespiller i boks. Blitt noen mål på headinger fra ham, så det er en imponerende ferdighet.
post liked by: Jan Erik, Pwint, Rød Pølse, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2044
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7562
Liker mottatt: 4334

Enig i at han akkurat ikke er lett på foten, og han absolutt har hatt sine beste år.
Men det var vel når Casemiro kom tilbake fra skade at laget begynte å vinne kamper, når han gikk ut mot Fulham så var stillingen 0-0. Nå kunne United tapt den kampen uansett da.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Jan Erik, Rød Pølse
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 487

Nå ser jo Casemiro ut som en old boys-spiller. Er man tett i han så er det vanskelig å få gjort noe, men det er jo bare å løpe rundt.

Hjelper heller ikke på at han blir bedt om å mannsmarkere, motstanderen setter jo bare opp noen bevegelser på kryss og tvers av midten og så er han helt ute av det.

Et av de verste fallene i kvalitet jeg har sett på så kort tid.
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Rød Pølse, Pink Final

Alf banan
Posts: 332
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 25
Liker mottatt: 667

Syns Casemiro for mye ufortjent tyn. Det er først og tremst manageren som bruker feil taktikk på midten. Denne mann mot mann taktikken gjør absolutt ikke Casemiro noe bedre. Casemiro er en spiller som er flink til å ligge i riktig rom å lese spille for så å gå i taklinger. Når han hele tiden må løpe etter en mann så sier det seg selv at midtbanen vil slite. Han blir også ofte alene på midten da Bruno og Mainoo ofte blir for offensive.
Så har han tydelig tempo problemer og ikke i sin beste form, men en mann kan ikke hjøre alt på midten alene.
post liked by: Pwint
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 487

For all del, men sånn fungerer det i Premier League - Casemiro må kunne flytte beina. Ingen tvil om at han fortsatt har tekniske kvaliteter, samme med spilleforståelsen. Og derav old boys-følelsen jeg får av å se han spille, som nevnt ovenfor.
post liked by: Rød Pølse, Jan Erik, Pwint

Bruviking
Posts: 39
Joined: 25 Feb 2023, 10:29
Liker gitt: 1
Liker mottatt: 126

Tror heller ikke det hjelper å komme til verdens hardeste liga når fysikken og karrieren er på vei ned, mitt take.

Når det er sagt må han ut og en med bedre fysikk må inn.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Pwint, Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4710
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2628
Liker mottatt: 10724

Tenker at det er en kombinasjon av nedadgående kurve hos Casemiro og merkelig taktikk. En super-atlet på 26 hadde nok løst oppgaven betraktelig bedre, men må jo si jeg synes synd på ham, han blir ikke akkurat «spilt god» av det taktiske oppsettet vårt.

Synes uansett Casemiro også er altfor slurvete med ball og i pasningsspillet til å ligge alene som DM. i den posisjonen kan du ikke servere en treffprosent på 65-70 i hver eneste kamp. Han må være en av to dype.
post liked by: Pwint, Pink Final
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

Ryder wrote: 08 Apr 2024, 17:55 Synes uansett Casemiro også er altfor slurvete med ball og i pasningsspillet til å ligge alene som DM. i den posisjonen kan du ikke servere en treffprosent på 65-70 i hver eneste kamp. Han må være en av to dype.
Dette synes jeg også er det største problemet med Casemiro. Man kan snakke mye om at f.eks Bruno slurver med pasninger - som jeg gjerne gjør, da det er frustrerende å se på - men Casemiro er enda verre. Sinnsykt mange ganger han slår pasninger uten å ha skaffet seg overblikk i det hele tatt. Og når både han og Bruno spiller, blir det fort slik vi så i førsteomgangen mot Liverpool.

Men jeg tror nok også at vi er svært dårlig taktisk satt opp for å få det beste ut av Casemiro. Han blir altfor ofte fryktelig alene på midtbanen. Bruno er all over the place, og både McTominay og Mainoo trekker mye fram i banen.

Så da må fort en aldrende Casemiro frekventere drøye 1500 kvadratmeter (50x30 meter) på midtbanen så og si alene, og da gjerne mot alt fra 2-5 motspillere i samme rom. Det er jo rett og slett en recipe for disaster.

Selv ikke unge, helspreke Mainoo har sjans til å dominere i så store rom mot så mange motspillere mutters alene.

At ikke Ten Hag og staben hans har adressert dette er en av årets store gåter. For dette har vært en gjentagende problemstilling helt siden kampdag 1 mot Wolves.
post liked by: Pwint, Andtho01, Ryder, RedTrafford, Tringe, Blodfink

Alf banan
Posts: 332
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 25
Liker mottatt: 667

Casemiro hadde flest vellykede taklinger og avskjæringer under Liverpool kampen.

Casemiro hadde feilprosent på 65% (48pasninger)
Bruno som ofte blir genierklært på pasninger hadde feilprosent på 71%( 35 pasninger)

Ellers ening med @10Hag over her. Taktikken til ten Hag gjør Casemiro dårligere. Syns taktikken også gjør Bruno dårligere
post liked by: Pwint, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4710
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2628
Liker mottatt: 10724

Alf banan wrote: 10 Apr 2024, 09:36 Casemiro hadde feilprosent på 65% (48pasninger)
Bruno som ofte blir genierklært på pasninger hadde feilprosent på 71%( 35 pasninger)
Nå skal det jo ideelt sett være en viss forskjell på treffprosent mellom en defensiv midtbanespiller og en 10-er - den ene rollen handler tradisjonelt om "trygghet", den andre om kreativitet og dermed også en viss risiko.

I de fleste lag vil midtstoppere og defensiv midtbane være spillerne med høyest treffprosent, da de som regel vil være spillerne som i størst grad får slå pasninger "i fred" og med flest alternativer foran seg. Å slå feilpasninger får som regel også større konsekvenser jo lenger bak i banen det skjer, derfor er det enda viktigere med pasningssikre spillere i den posisjonen enn lenger fram.

Så vet jeg jo at det er mange som mener feilprosenten til Bruno er for høy, men at en DM som Casemiro ligger på under 70 prosent er langt alvorligere.
post liked by: Pwint, messilingard
Post Reply