Vi kan velge å stå sammen som supportere og over tid forhåpentligvis tvinge gjennom et salg. Det er et aktivt valg vi alle kan være med å ta.
På den annen side, kan faktisk Glazerne "velge" å skjerpe seg. Innse egen inkompetanse, at de må slutte å blande seg inn i spillersalg, og dessuten ansette mer kompetente folk. Dette KAN de faktisk i teorien gjøre. Det er ingen praktiske grunner som faktisk forhindrer dem fra å gjøre dette, annet enn evt lav IQ. Som man nesten kan stille spørsmålstegn ved.
De kan headhunte riktige folk, og la dem få frie tøyler til å bygge opp klubben på en god måte. Ansette dyktige sportsdirektører, speidere og det som trengs rundt det administrative. Ta lærdom av hvordan City og Liverpool drives. De kan støtte Ten Hag på overgangsmarkedet, og gjøre oss til en toppklubb.
De kan oppgradere stadion, og investere penger TIL klubben fremfor å ta utbytte.
Joda - å tro at dette vil skje virker selvsagt som å tro på julenissen, men i mange år har det i det minste fremstått mer realistisk enn at Glazers skal selge innen overskuelig fremtid. Det har kanskje endret seg noe de siste timene, men dette er likevel en prosess som trolig vil ta flere år desverre, med mindre vi supportere faktisk greier å organisere en helt voldsom verdensomspennende boikott. Med dagens sosiale medier bør det faktisk være mulig, men vi får bare se. Det VIL tvinge Glazerne til å ta affære, enten det er å gjøre alle de ting de trenger å gjøre for at vi skal bli en toppklubb, (derfor dette innlegget) eller å selge klubben farlig fort. Jeg mener de snart bare står igjen med disse to alternativene. Det hjelper ikke og skal ikke hjelpe å hente inn Casemiro hvis vi holder på å rykke ned til Championship.
Tap i de neste kampene + at Sir Jim Ratcliffe har meldt sin interesse vil forhåpentligvis bare fyre oppunder denne bevegelsen og boikottingen som tennveske. Det virker på meg helt ærlig som et veldig godt timet og ikke tilfeldig taktisk spill fra Ratcliffe. At det skjer akkurat nå, rett før vi trolig går på et braktap mot Liverpool og det bare blir en katalysator.
Det eneste potensielt negative slik jeg ser det er at Ratcliffe fremstår som en redningsmann, og etter oppkjøp av en mindre aksjepost som det har blitt skrevet om, kan bli en eventuell demper for boikotten fra supporterne og slik sett forhindre et større salg på kort sikt. At han nærmest vil ha en klausul, som vil si at han må gå i bresjen for å fraråde supportere fra å boikotte, dersom de på sikt ønsker et eierskifte. Vet ikke engang om dette gir mening, eller om det kan fungere slik, jeg bare spekulerer litt.
Poenget mitt er likevel at Glazerne KAN endre på ting drastisk. Ta en stor oppvask, og rett og slett endre på hvordan klubben drives. Dersom de faktisk gjorde det, er jeg ikke engang overbevist om at et eierskifte ville vært å foretrekke. Det er litt som å tro at en sprøytenarkoman gjennom 40 år som er på sitt 17-ende instutisjonsbesøk plutselig skal bli rusfri. Det er selvfølgelig mulig, bare enormt urealistisk.
Men jeg vil bare understreke at de har et valg her.