Hva må United gjøre for å komme seg tilbake til toppen?

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Schmeichel wrote: 21 Aug 2022, 20:36
Så tror jeg også det er enda vanskeligere å spille inn en ny spillestil nå enn det var da f.eks Pep tok over. De fleste lagene i Premier League er nok blitt enda bedre til å spille mot veldig ulike stiler, som f.eks Liverpool og City. Det vil nok altså ta lengre tid for United å komme "ovenpå" slik sett, enn det tok Pep. Som dessuten virket å få mer støtte på overgangsmarkedet enn ETH vil få.
Likevel, så håper jeg styret i klubben er oppegående nok til å forstå at å legge om til en ganske ukjent spillestil for spillerne, faktisk kan kreve en god del tid. Jeg blåser i hvordan vi gjør det denne sesongen, fruktene fra dette prosjektet tror jeg tidligst kan vise seg for fullt til neste år. Noen skrev at både Pep og Klopp har sagt at dette har tatt minst et halvt år for dem å legge om spillestil. Men selv det synes jeg høres tidlig ut, hvertfall for at spillerne virkelig behersker det mer enn på bare overflaten, og jeg tenker bare tilbake på hvor utrolig nære Ferguson faktisk var å få sparken.
Det blir interessant å se tilnærmingen framover dersom resultatene fortsetter å være svake. Vil ETH være sta, stå i det på tross av massiv støy og press og stole på at spillerne lærer den nye spillestilen fort nok? Eller vil han være pragmatisk, gå tilbake til et spill som er kjent for spillerne og som kanskje vil forhindre de største smellene?

Jeg ønsker jo det første, i den grad det er mulig med eksisterende stall (alle kan ikke lære alt, noen spillertyper er man bare nødt til å ha for at et system skal fungere), og håpe at polletten ramler ned forholdsvis raskt. Tolker også mye av det han sier i den retningen, "dette må vi bare jobbe oss gjennom". Men han kom jo også med et rykte for å være pragmatisk, og ikke gift med ett system eller én bestemt måte å spille på. Han har vel sagt at han ønsker å vinne på en bestemt måte, men at det er viktigere å vinne enn måten det skjer på.
Rangnick ga jo opp å endre måten laget spilte på etter tre kamper. Håpet er at det tross alt var korttidsperspektivet som var utløsende for den kapitulasjonen, og ikke at det er kul umulig å lære laget noe nytt. SÅ forbaska unikt evneveike kan ikke spillerne våre være.

Tror først og fremst det koker ned til psyke og mentalitet. Denne spillergruppa ble bortimot traumatisert i fjor, og jeg frykter vi må leve med virkningene ganske lenge. Så kan vi velge å ta en Roy Keane og fnyse av "veike, bortskjemte og overbetalte" spillere, eller ha en mer konstruktiv tilnærming. Denne spillergruppa er nok en veldig interessant case study, verdt et helgeseminar for verdens fremste prestasjonspsykologer. Det er i alle fall ikke så enkelt som å bare si "du tjener 100 millioner i året, deal with it".

Virker litt som om Ten Hag har valgt pisk framfor gulrot så langt (ref. Brentford-intervjuet og straffetreningen). Tilfredsstillende for oss fans som gjerne vil se at spillerne får svi, så klart, så får vi se hvor smart det er i lengden. Kanskje er han som et par (gode) lærere og sjefer jeg har vært borti - et strengt rasshøl i starten for å sette standard, så myknes det opp så snart folk skjønner hva som kreves og gjør det på autopilot. Det er i alle fall håpet, jeg tror ikke noen blir bedre av at straff er det eneste verktøyet i kassa. Spillerne er i en læringsprosess, og da kan de ikke gå på banen med skyhøye skuldre og være redd for å gjøre feil. Men det er vel dessverre der vi er nå, kan det virke som. ETH er nødt til å gi dem trua på prosjektet på en eller annen måte. Ingen misunnelsesverdig jobb, det er i alle fall helt sikkert.
post liked by: Pink Final, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18054

Av det jeg har sett fra treninger og hørt fra EtH så skal jo mentaliteten være god. Ikke at de åpenlyst krangler med kameraer tilstede kanskje...

Det er nok lurt å tilpasse lederskapet litt individuelt, det mente jo Ferguson, noen må ha klar tale, andre må du være forsiktig med...

Eggen flerra vel spillerne sine en del. Men han tilpasset litt han au. Trikset er vel å få denne troppen så "homogen" som mulig, gruppa fanger opp kritikken og tåler den, de svake blir fanget opp rett og slett.

Det mest bekymringsfulle jeg har lest etter Brentford er at spillerne allerede ikke ønsker å spille som EtH ønsker. Om det er slik så ønsker jeg absolutt Roy Keane-stilen.
post liked by: RedTrafford, Ryder, Pink Final, Buchan
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Blodfink wrote: 22 Aug 2022, 10:41 Det mest bekymringsfulle jeg har lest etter Brentford er at spillerne allerede ikke ønsker å spille som EtH ønsker. Om det er slik så ønsker jeg absolutt Roy Keane-stilen.
Det er jeg 100 prosent enig i. Jeg mener en manager kan stille totale, uforbeholdne krav til følgende:
- Lojalitet overfor spillestil og instruksjoner.
- Hardt arbeid og profesjonalitet både på trening, kamp og når det gjelder livsstil.

Dette gjelder alle, om du heter Ronaldo, Rashford, Maguire, Garnacho eller McTominay - om du er 37 eller 17, om du har vunnet gullballen eller aldri har spilt en offisiell førstelagskamp. Dette er forutsetninger som MÅ oppfylles, og som en manager bør ha carte blanche til å innføre og håndheve.

Men det er fortsatt et langt steg derfra til å skape et fotballag i verdenstoppen. Hvordan skaper man en prestasjons- og vinnerkultur? Hvordan reparerer man ødelagt selvtillit? Hvordan skape et miljø som oppfattes som "trygt" uten at man firer på standarder? Hvordan dyrke fram en gruppedynamikk der samholdet er sterkt, men med internjustis som gjør den selvgående? Trenerteamet kan nok gjøre mye, samtidig finnes det nok spillere som holder prosessen tilbake - enten fordi de ikke lar seg styre, eller fordi de rett og slett ikke er harde nok i skallen til å spille for den klubben i verden som tiltrekker seg mest (negativ) oppmerksomhet og detaljfokus. Slike spillere må fases ut, jo før jo heller.

Husker da Liverpool både under Rodgers og i starten under Klopp gjorde veldig mange defensive blundere, mye på grunn av at de tviholdt på prinsippet om å spille seg ut bakfra. Da ble det understreket at slike feil var greit, fordi de tross alt ble gjort fordi de prøvde å spille slik manageren ba dem om. Tror det er en klok tilnærming - selvsagt med forbehold om at laget føles at det lykkes like ofte som det går galt.
post liked by: Pink Final, Buchan, Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Blodfink wrote: 22 Aug 2022, 10:41 Det mest bekymringsfulle jeg har lest etter Brentford er at spillerne allerede ikke ønsker å spille som EtH ønsker. Om det er slik så ønsker jeg absolutt Roy Keane-stilen.
De som har lekket det til media kan plassere ræven sin på stadion og bli der til de kommer på bedre tanker, eller blir solgt. Blir fysisk kvalm på tanken av hva disse overbetalte rasshølene får seg til å gjøre -- bortsett fra å jobbe på den fuckings banen da selvsagt. Det er visst TOTALT UAKTUELT.

Fuck them all with a rusty mace, hvis det her er holdningen.

Alt annet i livet suger også baller for tiden, så nå gir jeg blanke faen i diplomati og annet piss. Er ikke disse overbetalte primadonnaene interessert i å jobbe og kjempe, så dra dere til helvete bort fra klubben. Samma faen hva navnet er. Enten gir dere alt for drakta, eller så kan dere begynne å jobbe i kassa på den lokale butikken. Se hvor lukrativt det er.

Føles som alt med klubben har gått strakt til helvete, og alle managere som prøver å gjøre noe med det blir kastet på dør fordi ingen av spillerne gidder eller evner å gjøre annet enn å skrive piss på insta og lage teite videoer, samt "we go again" uttalelser hver gang de er på vei til garderoben med hvilepuls og kanskje tre svettedråper i drakta.

Jeg støtter Ten Hag every fucking day of the week, om han så vil sende troppen ned i en gammel kullgruve i en måneds tid for å tenke på prioriteringene sine. Nok er nok, og jeg er så jævla drittlei. Send heller en 15-år gammel jypling på banen. Fuck it om vi taper hver kamp 20-0 og rykker ned. De vil sikkert prøve vertfall, og det er jaggu meg minstemålet nå, og hadde vært framgang.
post liked by: Schmeichel, RedTrafford, Blodfink

Deleted User 430

Blodfink wrote: 20 Aug 2022, 22:20 Jeg skriver vel at Manchester samler seg, og at det ser ut til å være bevegelse andre steder. Bl.a her inne. Eller er det noen her som forsvarer Glazer lenger?
Skal sies at jeg tror jeg aldri har sett noen direkte forsvare Glazer, verken her inne eller i andre fora. Det jeg opplever er at det har vært alternativene som har vært problemet. Godt mulig jeg har oversett mye akkurat der, altså, men det er mitt mitt inntrykk.

Jeg tror også det har vært en ganske så felles enighet i de fleste kriker og kroker av verden om at Glazers må bort i lang lang tid nå, men er det en samlet front/enighet om veien til målet? Både her og i Manchester?
Det er poenget mitt. Noen vil gjøre det på den måten, andre vil gjøre det på den måten og en 3. gruppe vil kanskje gjøre det på en ekstrem måte.
At det er en mer samstemt og høylytt aktivitet og enighet om at Glazers må ut nå er bare bra, misforstå meg rett, men det endrer ikke mitt syn at supportergruppen som helhet er splittet. Å være enig om 1 enkeltsak gjør ikke ikke alt det andre forsvinner, slike jeg ser det. Spesielt ikke når man ikke engang klarer å være enige om hvordan i den viktigste saken. Dette har vel også vært utfordringen tidligere, meg bekjent. Da blir det ikke kraftfullt nok til å skremme noen cowboyer som uansett aldri er tilstede..

Håper selvsagt jeg tar skikkelig feil og at et salg av klubben er "alt som skal til", men, for å ta det tilbake til det jeg egentlig svarte på i tråden her, så tror jeg virkemidlene man tar i bruk for å lykkes med dette er avgjørende for om det blir en fullt ut samlet front eller ikke og der virker det å være "rom for uenighet/mer splittelse".
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Schmeichel wrote: 20 Aug 2022, 22:38 Jeg tror du bommer implisitt på hvor splittelsen kommer fra, @Steinar Stenseth. (Siden det er den vi diskuterer her.)
Jeg diskuterer ikke hvor splittelsen kommer fra. Jeg har hele tiden sagt at det er en splittet gruppe. Enighet om et hovedmål endrer ikke på det, da det virker å være veldig mange meningen om veien til målet.

Prøvde å utdype tankene mine rundt dette i forrige svar, så jeg skal ikke gjenta alt det her, men jeg håper, som sagt, at jeg tar feil. At det blir enighet om virkemidlene for å få til endringene som må til og at disse ikke splitter gruppen enda mer (på et helhetlig plan).
post liked by: Buchan, Schmeichel, RedTrafford

Deleted User 595

Synes @Steinar Stenseth har flere gode og viktige poeng.

Selv om det er nesten unison enighet i at Glazers må ut, utelukker ikke det konflikt i en enorm fanbase.

Man er uenige om mange ting:
Hvordan man bør protestere.
Når og hvor man bør protestere.
Hvem som bør ta over.
MUST stiller krav om fan scheme-aksjer. Mange mener det er flott, men et utidig krav nå som fokuset bør være på å støtte Ratcliffe uansett.
Mange er uenige om Old Trafford bør rives eller renoveres.

Så har man årevis med andre uenigheter omkring:
Managere.
Spillere.
Spillestil og filosofi.
Transferpolitikk.
Lønnspolitikk.
Sportslig styre og dets struktur; Director of Football?
+++

Ser lite uenighet om at Glazers må ut.
Alt det andre ser jeg daglig uenigheter om.
Så da er jeg tilbøyelig til å forstå og være enig med Steinar her, selv om jeg ikke kan fordra språklig slakt som "Misforstå meg rett", da det rett og slett heter "Forstå meg rett". 😄 (Litt vennlig sarkasme der)
Last edited by Deleted User 595 on 22 Aug 2022, 13:06, edited 1 time in total.
post liked by: Buchan, Schmeichel, RedTrafford

Deleted User 430

Misforstå meg rett, @GBailey, men da skal det brukes oftere.. :hah:
post liked by: Buchan, Schmeichel
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Det eneste alle er enige om er at Glazer må ut, ellers så er det komplett kaos. Folk i Manchester er forbannet på resten av verden, som sitter bak tastaturet og forteller hva som må gjøres. Jeg har ikke problemer med å forstå dem.
Vi har allerede etter to kamper begynt å skrive at selvfølgelig må ETH få tid, liksom for å overbevise oss selv, for alle vet hvilken vei dette går om taps rekken fortsetter. Etter kveldens kamp så er jeg redd det ikke blir bedre. Da øker både kritikken mot ETH, både blant fans og media. Da er det ting han sier etter kampen, måten han sitter/står på. Skriver i notat blokken eller kikker iPad. Alt dette og mere til kommer.
Eller som en sa, han snakker jo engelsk på nivå med en femte klassing. Mange har jo allerde dømt han nord og ned siden han har Maguire son kaptein Dette er dagens United fans.
For selv om vi sier at vi må være tolmodige så er vi ikke det.
post liked by: Ryder, Pink Final, Schmeichel, Pancho P, Pangaea
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16312
Liker mottatt: 10525

Veldig enig @Pangaea selvom det ble en del stygge ord :angel: :D
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18054

Steinar Stenseth wrote: 22 Aug 2022, 12:37 Skal sies at jeg tror jeg aldri har sett noen direkte forsvare Glazer, verken her inne eller i andre fora.
Der er vi uenige.

Ellers så er det kamp nå, så får se om jeg kommer med noe mer i denne debatten, er i grunn ferdig, hehe

Men limer inn den første posten min på United.no på laaaang tid nederst i denne posten . Kommenterte den saken de har i dag, som blir nevnt over her: Den derre "Ikke fortell oss hva vi skal gjøre", som jeg ser noen støtte, at Manchester-boende har enerett på hva som bør gjøres...Det har de jo ikke. Fansen ellers i verden er viktig den. Uten den er det ikke sikkert det hadde vært like mye suksess, folk reiser og betaler det hvite ut av øya for å se favorittklubben. Kan godt ta en større diskusjon på det.

Dette er kommentaren:

"Forstår jo godt at det ikke er lett for Manchester-boende dette her, og jeg skal ikke fortelle dem noe som helst, folk velger selv.

Det jeg ikke forstår er kritikk mot de som prøver å gjøre noe. Det virker som hver eneste engelske supporter ønsker Glazer ut.

Hvorfor kan de ikke da klare å samle seg om en boikott f.eks? De trenger vel ikke å si opp sesongkortet, men en tom stadion er uansett et tydelig signal, selv om eierne har fått penga sine.

Har sansen for det «italienske» forslaget btw. Sperr stadion til Glazer ikke ser muligheter lenger…"
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pangaea wrote: 22 Aug 2022, 11:38 . Er ikke disse overbetalte primadonnaene interessert i å jobbe og kjempe, så dra dere til helvete bort fra klubben.
De har hørt deg helt til Trafford :clap:
post liked by: Pangaea
LUHG!
User avatar

Topic author
Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

@Steinar Stenseth Limer kommentaren fra Liverpool-tråden ang 2-1 seieren på Old Trafford hit, da jeg synes svaret mitt den passer bedre inn i denne diskusjonen:
Steinar Stenseth wrote: 23 Aug 2022, 11:03
Schmeichel wrote: 23 Aug 2022, 01:19 jeg tror faktisk også at det er en reelt god sjanse for at vi kan få se et annet United-lag fremover
Håper virkelig du har rett, men hos meg slipper nok ikke bekymringen taket før denne innsatsen blir mer regelmessig. Hadde de vunnet "Ten Hag-style" ville det nok vært annerledes, men...


Selvsagt ikke, jeg har den bekymringen jeg også. Men hvis ikke dette er hvertfall ett av vendepunktene, hva skal bli det da? Det er nok bare ett av flere som vil komme gjennom inneværende sesong, for jeg er fullt klar over at én kamp alene ikke er nok for å transformere et helt lag, og at at det selvsagt er mye å ta tak i som man ikke får løst på kort sikt, på flere plan. Men det som handler om spillestil og å løse taktiske problemer på banen mener jeg vil komme over tid.
Men poenget mitt her er at jeg mener at et av de verste problemene ihvertfall i teorien skal være løst - selvtilliten og optimismen. Bare det å ha troa på de rundt seg, og vite at man kan få til hva som helst så lenge laget står samlet er utrolig viktig. Det alene gir en mer energi. Og det skaper også en slags presedens for de neste kamper, det gir nemlig også Ten Hag "rett" til å forvente og ikke minst forlange mer. Nå har de faktisk gjort seg den "bjørnetjenesten" i å vise hvor gode de er, hehe. :-|
Hvis 2-3 spillere drar i gang et trøkk, og prøver å løfte de andre i en periode i kampen vi sliter og ligger under, så er det enklere for de andre å følge etter, fordi de faktisk vet at det ikke trenger å være forgjeves. De vet at vi kan, hvis vi vil. Hvis alle vil.

Et viktig vendepunkt nr 2, mener jeg blir benkingen av Shaw og spesielt Maguire. Klippekortet er borte, det er konkurranse om plassene igjen. Å vrake kapteinen viser i praksis at ingen er trygge. Det skaper en følelse av rettferdighet, men også en form for frykt over at dersom man ikke gir jernet, eller presterer godt nok, så kan man miste plassen. Kravene til spillerne øker, og dette vil både på kort og lang sikt løfte dem.

Det tredje vendpunktet har vi bare fått se delvis enda, men det er/blir oppløsningen av McFred. Disse to har lenge utgjort en alt for svak sental midtbane, og som vi United-supportere har revet oss i håret av. (Selv da Pogba var her, på grunn av hans totalt manglende løpskapasitet og innsatsvilje.) Disse to spillerne er selvsagt fortsatt med i diskusjonen om laguttaket, men viktigst av alt så er de ikke lenger førstevalget. Og de må nå virkelig være skjerpet og gjøre en innsats for å være et reelt valg. Vi fikk se begynnelsen på det i går, med Eriksen som en spiller som er mye tryggere med ballen enn Fred.
Og med presentasjonen av Casemiro som en del av dette vendepunktet - vi kan nå faktisk spille uten BÅDE Fred og McTominay samtidig, alt ettersom. Vi skal i teorien fint kunne spille med en midtbane bestående av Casemiro, Eriksen og Fernandes. Og jeg kan ikke se for meg at det ikke skal fungere veldig godt i praksis. En midtbane det oser langt mer kvalitet av. I tillegg har vel også Fred vist at han kan spille med Casemiro på Brasils landslag.
Alle disse mulighetene som kommer med Casemiro og Eriksen har gjort at vi nå vil ha så utrolig mange flere strenger å spille på. En helt annen dynamikk med langt mer allsidige spillere enn det vi hadde med Matic og Pogba. Ja, Casemiro er kanskje bankers som den defensive midtbanen, men vi kan rullere med Eriksen, Fernandes, Fred og McTominay. Vi kan spille med Eriksen og Fernandes som indreløpere, Casemiro og Eriksen i en dobbel-pivot med Eriksen som den mer ballspillende registaen, og vi kan kaste Fred og McTominay inne i miksen. Fred som bevist på Brasils landslag, og McTominay som bevist i går mot Liverpool.

Neida, jeg ser at jeg kanskje er litt vel positiv her nå, og at alt dette selvsagt bare kan være et rival-blaff. Men jeg mener det er mange flere grunner til å være optimistisk nå enn tidligere:

Ten Hag, Casemiro, Eriksen, innsats, selvtillit, fjerning av klippekort, ja, det er mange knagger her vi kan diskutere! :D
post liked by: Pangaea
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Enig i det meste, @Schmeichel, men tror nok dessverre det skal mer enn én kamp til for å løse utfordringene rundt selvtillit. At de lyktes mot Liverpool hjelper selvsagt, men det blir en annen situasjon om/når de havner under 0-1 etter fem minutter til helga. De har lenge reagert på motgang med frykt, de «stivner». Å bli helt kvitt disse mentale spøkelsene krever stabile resultater over tid.

Men seieren i går skal heller ikke undervurderes - der begynner å bli en stund siden vi spilte godt mot et virkelig topplag. Og forhåpentligvis tar de med seg at 100 prosent innsats er en god medisin selv om andre aspekter ved spillet måtte svikte.
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Det positive fra og med Southampton er at vi kommer til å ha Casemiro på midtbanen, og det vil helt sikkert hjelpe på. Vi har fortsatt mange problemer, men ting har bevegd seg i rett retning nå, og det kommer sikkert 1-2 store signeringer til før vinduet stenger (pluss kanskje en backup-keeper). Antony ser mest sannsynlig ut, selv om han blir ekstremt dyr.

Har akkurat hørt på Talk of the Devils, som ble spilt inn rett etter Liverpool-kampen. Fant det veldig interessant at Andy Mitten sa at stemningen hadde snudd en del da Ronaldo kom tilbake etter pre-season. Og han mente da i klar negativ retning. De diskuterte så om det rett og slett var frigjørende for Sancho og Rashford å spille uten Ronaldo på banen.

Ikke akkurat ville no-name spekulanter på Tw*tter vi snakker om her, så jeg er rimelig sikker på at det er hold i hva som sies, og det er ganske alvorlig. Jeg har nok hellet mer og mer mot at det er best for United at Ronaldo blir solgt, og disse uttalelsene fikk meg ikke akkurat til å endre mening. Så får vi se hva som faktisk skjer, og om det er noen klubber som er interessert i å hente Ronaldo.

Per nå ser det omtrent 100% sikkert ut at vi henter enten Antony eller Gakpo, og det gir oss mer offensiv styrke, selv om vi naturligvis vil være svekket helt på topp om Ronaldo stikker.

Hadde sett litt lysere ut om ikke Greenwood hadde gjort det han sikkert har gjort, for da kunne han spilt der, vertfall til nød. Tror vi noen ganger glemmer for en fantastisk spiller han var, og for et stort tap for laget det var at han forsvant ut (og kanskje aldri kommer tilbake).
post liked by: Can2

Deleted User 595

Flere flotte innlegg. Enig i det meste som sies.

At United gjør det bra mot toppklubbene og rivaler er fantastisk. Men det har aldri vært hovedproblemet. Utenom i fjor, har vi gjerne tatt store skalper hver sesong, selv når vi ellers har vært dårlige. Så jeg legger ikke for mye i seieren i går. Den er viktig først og fremst fordi den viste at det finnes innsats, fighting spirit og vinnervilje i en tropp som man trodde hadde gitt opp.

Det jeg aller helst vil se, er at vi klarer å dominere ballbesittelse og skape mange sjanser mot de andre, mer normale lagene. Ikke først og fremst City og Liverpool, da vi alltids har en mulighet til å kontre de i senk om vi har dagen, og virkelig kjemper. Det viktigste blir å utvikle oss dit at vi er god mot resten av lagene.

Å slå Liverpool er konge. Men det betyr ikke all verden om vi tar ett steg fram, og to tilbake, ved å slite mot Everton, Brentford, Fulham og Forest.

Å slå Liverpool med pragmatisk fotball, for så å utvikle et grunnspill som kan bryte ned hvem som helst i ligaen... Dét må være målet! Ikke at vi nødvendigvis vinner hver kamp, men at vi i det minste evner å holde ballen i laget, og spille oss til flere sjanser.

I går hadde vi nesten ikke ballen, og vi slo nesten ikke pasninger, sammenlignet med Liverpool. Det lar seg ikke gjøre mot de fleste andre lagene vi møter. Vi kan ikke løpe gjennom en lav blokk, eller bryte ned et Forest med 8 mann i forsvar ved å kun løpe mest og vinne dueller. Vi må begynne å spille med ballen, og spille gjennom de, i tillegg til å løpe og vinne dueller.

Dette var ikke negativt ment! Elsket kampen i går!
Prøver bare å illustrere at den type kamp ikke er spesielt overførbar til en hel ligasesong. Vi må ta med oss det positive, og fokusere på hva vi må forbedre.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Om Ronaldo: Kan godt hende det er best at han forlater. Det verserer så mange rykter om ham, at jeg sliter med å tro at halvparten er sant. Flere av ryktene er i direkte konflikt med hverandre, og senest for tre uker siden snakket jo selv Mitten varmt om Ronaldo og hans profesjonelle oppførsel i garderoben og på treningsfeltet. Det samme gjorde Romano for to dager siden. Hørte og Mitten i dagens podcast, og da var det plutselig mer negativt igjen.

Skal avvente, og se hva som kommer frem. Er fortsatt av den mening at Ronaldo i et velfungerende lag er et enormt våpen, og noe vi kan benytte oss godt av. Så mener jeg og det er feil å legge all skyld for uro i garderoben på én spiller. Vi har hatt problemer i garderoben før Ronaldo.
Så mener jeg at spillere som ikke klarer å prestere i ett lag med Ronaldo av mentale årsaker, må bli litt tøffere. Hvis dette stemmer da. Utelukker ikke at noe av dette kan være feil, og at eksempelvis Rashford og Ronaldo kanskje kommer godt overens. For alt jeg vet, er Ronaldo misfornøyd på klubben som helhet, ikke nødvendigvis med andre spillere. Men hvis Ronaldo ikke vil være her, er det best for alle parter å skille lag. Og hvis Ronaldo virkelig er skyld i våre problemer, må han selvfølgelig vekk.
post liked by: Schmeichel
User avatar

Topic author
Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Ryder wrote: 23 Aug 2022, 20:40 Enig i det meste, @Schmeichel, men tror nok dessverre det skal mer enn én kamp til for å løse utfordringene rundt selvtillit.
Nja, men jeg tror det er flere faktorer som spiller inn på det her. Hva som skjer på trening, mentaliteten i laget gjennom de siste ukene. Man så jo bare effekten Solskjær hadde da han kom inn etter Mourinho.
Jeg tror også seieren mot pool skaper mer tro på både Ten Hag og laget. Det er noe med den helheten. Men ja, fallhøyden her er ganske stor - jeg kommer selvsagt til å bli enormt skuffet om vi ser den samme gamle gåfotballen, usikre pasninger uten noen åpenbar plan, laber innsats og manglende vilje og prestasjoner i neste kamp. Jeg er veldig klar for en endring, selv om jeg ikke på noen måte kommer til å bli veldig sjokkert heller, om det ikke skjer. Men nå har jeg i det minste et lite håp.

Prøver bare å påpeke at det er noe med den positiviteten en slik seier kan skape. Dette er et uttrykk for optimisme. Ikke blind tro på at nå er det aller meste i orden. Det er jeg ikke i nærheten av å tenke engang. United har en veldig lang vei å gå, og Ten Hag vet det.
Men jeg skal også ærlig innrømme at jeg heller ikke har lagt alt for mye i sjokktapet mot Brighton og spesielt Brentford. Ja, vi falt tilbake til gamle synder, og vi storspilte ikke akkurat før den første scoringen til Brentford, men å få så tidlige mål i mot seg etter tabber fra De Gea var rett og slett noe laget ikke var klare for. Vi falt sammen, og Ten Hag har enda ikke funnet ut hvilke spillere som faktisk skal spille sammen enda. Alle disse 3 kampene til nå er nesten intetsigende til hvordan resten av sesongen kommer til å bli. Vi er ikke engang ferdig med å handle, mest sannsynlig. En av de mest avgjørende faktorene tror jeg fort kan bli hvorvidt Varane holder seg skadefri. Og der er vel ikke akkurat oddsen på vår side, hehe... Men jeg føler vi er i gang. Vi har noe å bygge videre på.
Selv ikke en dårlig kamp mot Southampton på lørdag igjen er jeg villig til å legge alt for mye i. Men akkurat nå må jeg bare si jeg gleder meg som en unge til den kampen, og den kan ikke komme fort nok.
post liked by: Pangaea
Post Reply