Hva må United gjøre for å komme seg tilbake til toppen?

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Topic author
Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

(Skrev dette innlegget på united.no, men poster det her som en egen tråd da jeg ønsker en diskusjon på det)

Jeg så på lagoppstillingen til City samme dag som vi ble overkjørt av Brentford. Da de vant 4-0 og vi tapte 4-0. Og jeg følte bare for å grine, samtidig som jeg innså hvor ufattelig langt bak vi er, ikke bare lagmessig men også spiller for spiller. Husker noen sa til meg at de ikke skjønte hvorfor vi er så dårlige, da vi er like gode spiller for spiller som de andre lagene. Det er jeg absolutt ikke enig i. Vi er rett og slett mye dårligere både kollektivt, men også spiller for spiller. For å sette det på spissen: City har Grealish som de betalte nesten en milliard for og Bernardo Silva på benken…



Om vi skal ha noen som helst sjanse til å kjempe om tittelen mot lag som City og Liverpool, samt henge med og være en trussel i Champions League, så mener jeg helt uironisk at et lag som jeg har satt opp her er omtrentlig det vi må stille med i oppstarten av 23/24-sesongen eller 24/25-sesongen for å kunne ha noe seriøst og slagkraftig. Nei, det trenger ikke være nøyaktig disse spillerne, poenget er mer kvaliteten på dem. For å sammenligne med hva slags stallfyll som har klippekort i dag. Med forbehold om at vi ikke vet om Martinez kan bli en flopp, og at på venstrebacken er det mulig det må stå et navn som «Theo Hernandez» eller «Alphonso Davies» (Ja, særlig at vi får han kan du si, hehe.)

Har i tillegg satt spørsmålstegn ved de som man kan diskutere hvorvidt man skal selge eller ikke. Gakpo et mulig alternativ til Antony, men jeg synes vi evt burde gå for begge, og la de konkurrere om plassene. Gi Sancho konkurranse også. Mulig det må inn enda en midtstopper også, da Varane ikke virker å holde seg skadefri i mer enn en månede av gangen. De Gea må selvsagt ut også, men der har jeg ingen navn å sette inn pr dags dato. Vi kjøper minimum Frenkie og Gakpo denne sesongen, samt forhhåpentligvis en god rotasjonsspiller på sentral midtbane som kan begynne å avlaste McFred allerede i år, og som vil sitte på benk fra og med neste sesong. Og til neste år gjør vi altså en ekstraordinær overhaling/kjøpefest og handler inn Rice, Dumfries, Antony og én av Nkunku/Osimhen. Fullstendig urealistisk? Jepp. Burde vi likevel forlange det og har vi egentlig råd til det? Definitivt.

Bare se på den sentrale midtbanen. Hvorfor fortjener ikke vi og Manchester United den?

Vi har ikke hatt en slik solid midtbane siden Scholes og Keane. Er vi da plutselig overlegne og ligaen blir plankekjøring? Nope, overhodet ikke. Er vi da spiller for spiller på høyde med City? Jepp. Men selv med dette laget er jeg usikker, for spørsmålet er likevel om det hadde fikset den råtne lagmentaliteten. Men det er bare noe av det som må til. At Glazers må ut er selvsagt udiskutabelt, men det er en annen sak, og vår jobb som supportere å tvinge frem. Røyk ut skadedyrene om nødvendig.



FØRSTE-ELLEVER



————————Nkunku/Osimhen————————-

Sancho————————————————————–Antony

————————–Bruno Fernandes—————————————-

—————————————–Frenkie De Jong————————-

—————————-Casemiro————————————————

—————————————————————————————-

?Malacia/Shaw—?Martinez—?Varane/Lindelof—–Dumfries

————————————————————————————-

————————————————————————————-

———————————–De Gea—————————————




(Lar være å nevne akademiproduktene da vi enda ikke vet hvem som slår gjennom og ikke)



BENK
Eriksen
Donny van de Beek?
Garner
–(sentral midtbane rotasjonsspiler)
Gakpo
Lindelof/Varane
Malacia/Shaw
Dalot (Bør byttes ut på sikt)





BENK – eller forlate klubben?

Rashford ???

Martial ???

Fred ???


UT av United:

Glazers – UT og langt til h****** dit peppern gror
McTominay – UT
Maguire – UT
Bailly – UT
Jones – UT
Ronaldo – UT
Wan-Bissaka – UT



ALLEREDE kvittet oss med: (Utrolig at vi ikke har fått en krone for noen av disse, utenom Henderson som i år sannsynligvis vil bevise for oss at vi også satset på feil keeper)

Cavani
Mata
Matic
Pogba
Henderson

(Med forbehold om at jeg har glemt et par spillere utenom akademiproduktene, men tror jeg har fått med meg de fleste)


EDIT: Byttet ut Declan Rice med Casemiro, ettersom han nå er kommet.
Last edited by Schmeichel on 21 Aug 2022, 13:46, edited 2 times in total.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Orker ikke skrive så mye nå. Men Shaw er definitivt på ut-listen min. Dalot au. Beholder nesten AWB i stedet. Malacia har jeg trua på. Han bør spille allerede nå, tar heller en tabbe eller to av ham, enn å se Shaw surre rundt i slow-motion år etter år.

Men nå er mitt fokus å bli kvitt Glazer-skrotet, det er det eneste som teller i grunn. Så kan opprydningen i stallen starte.
post liked by: RedTrafford, Pangaea
LUHG!

Deleted User 595

Enig.

Nå er det fullt fokus på Glazers out, Ratcliffe inn. Det må nå tvinges gjennom med alle lovlige midler der finnes.

Så kan man siden begynne å diskutere styret, trener- og speiderapparatet under EtH, og til syvende og sist; spillergruppa.

Hele klubben må til slutt endevendes for å fjerne all sopp og råte, både bokstavelig (Old Trafford og Carrington), og metaforisk.

Min personlige ut-liste er lengre, og inkluderer absolutt ikke Henderson. Men det blir på siden og helt uviktig nå.
Last edited by Deleted User 595 on 17 Aug 2022, 21:47, edited 2 times in total.
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Pangaea
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Administrasjonen skal følge Glazer ut døra. Null tro på de folka. Arnold/Murtough/Fletcher. Ellers skal selvfølgelig styret med 6 stk Glazers ut, hele slekta satt der for noen år siden i alle fall.
post liked by: RedTrafford, Pangaea
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Enig mye av det du skriver eller drømmer om @Schmeichel
Men akkurat nå jeg er nok mer og mer der @Blodfink skriver.
Med Glazer jevelene som eiere blir det bare lappverk og panikk kjøp uten mål og mening.
Ja, jeg leser rykte spaltene og drømmer og lurer meg selv til å tro det skal bli bedre. Begynner vel snart å lære jeg også.

Tror nok ut-listen min kan bli lang, hvis vi skal kjempe i toppen

Glazers :skul:

Ratcliffe :heart: :thumb_up:
post liked by: Pangaea, Blodfink
User avatar

Topic author
Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

@Blodfink @RedTrafford

Strengt tatt er vi alle der at Glazerne må ut, men det betyr ikke at vi ikke parallelt kan snakke om hva selve klubben må gjøre med spillergruppa. Blir litt tynt om vi kun skal diskutere oss i mellom at Glazerne må ut. Det er noe alle vet og er enige i tror jeg.

United.no melder nå i en egen sak at Sir Jim Ratcliffe offentlig har sagt at de er interesserte dersom klubben er til salgs, og det er veldig gode nyheter. Vi skal selvsagt fortsette å "boikotte" klubben og slik sett røyke skadedyrene ut av United.
Det er kanskje usannsynlig at en slik overtagelse vil finne sted innen et år eller to, men om man skal beholde litt av interessen mener jeg det er viktig å være optimistisk og drømme litt også.

Sier ikke at jeg har store forhåpninger om at noe slikt som beskrevet faktisk skjer, poenget er at det er nettopp dette som må til om vi skal komme tilbake i toppen igjen innen 2-3 år. Men med mindre Ten Hag faktisk støttes 100% på overgangsmarkedet, er nok ikke noe slikt realistisk før om høyst 5 år.
Men kan hende folk er så negative og pessimistiske til det som skjer i United om dagen at det er en veldig dårlig tid å snakke om hva klubben trenger - da vi vet det ikke vil skje før nettopp blodiglene er ute.
post liked by: Pangaea
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Image Image

Orker ikke prøve å komme opp med navn eller en plan for hva som må gjøres. Har ikke nok oversikt over navn uansett, og håper at United satser på unge fremadstormende spillere som har noe å bevise, heller enn 28-åringer som er ute etter lønn på en halv mill i uka.

Så vi får begynne med det viktigste. Inviter parasittene på kamp. Lås dørene. Skru på gassen. Undertegn salgspapirene.
post liked by: Schmeichel, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Topic author
Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

@Pangaea Enig! Hehe, ser du har tatt med skadedyrkontrollen. Bra!

Litt av poenget med innlegget, er vel også for å bevise utover enhver tvil Glazernes usannsynlige inkompetanse. Nemlig, det at vi IKKE stiller med et lignende lag som jeg har listet opp, er vel nettopp også en stadfestning av problemet.
jeg tror personlig at Glazernes dager veldig snart er talte. Med så dårlig sportslige resultater har de ikke sjans til å overleve. Vi er nederst i Premier League, og etter kampen mot Liverpool kommer målforskjellen til å se enda mer hårreisende ut. Det kommer til å bli fullstendig kaos, jeg tror det er første gang i verdenshistorien at jeg faktisk har håoet på et tap mot Liverpool, om jeg nå er ærlig mot meg selv. Skammen over United er såpass stor at det uansett ikke kan bli noe verre.

Det føles jævlig, men det beste for klubben er at vi taper de 2-3 neste kampene og ikke får inn noen gode signeringer.
post liked by: Pangaea, RedTrafford
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Det grønne skadedyret var jo nusselig @Pangaea i forhold til særlig Avram, han burde strengt tatt gjort en plastisk operasjon før han brant i helvete.
post liked by: Schmeichel, Pangaea

Deleted User 595

"Det føles jævlig, men det beste for klubben er at vi taper de 2-3 neste kampene og ikke får inn noen gode signeringer."

Faktisk helt enig @Schmeichel ...

På kort sikt vil det være utrolig demoraliserende for oss fans, manager og spillergruppa.

På lang sikt vil det være medisin. Selv ikke Glazers hadde holdt ut presset det hadde skapt.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

@Schmeichel, jepp, det er veldig greit å ha ønsker om lag etc. altså. Men som en del andre er jeg kun fokusert på eierskifte. Enig i mye av det du skriver. Men: Det har tatt sin tid for fans flest å virkelig få opp øya for hva denne familien har gjort med klubben. Det er også dessverre (synes jeg) mange som ennå ikke har forstått det blant Uniteds fans i denne verden.

Men den siste tiden virker det som mange har snudd, det er gledelig. Man må sende en varm takk til The 1958, som jobber hardt for å samle fraksjonene av fans i Manchester, og samtidig når ut til hele verden.

Jeg gleder meg stort til gjenreisningen av klubben. Bygge et nytt lag, med et sportslig apparat/eierskap/adm. som drar i en retning. Som setter fansen i høysetet.

Og om det skulle skje, det som en del er engstelige for: At en ny eier er like tjukk i hue som nåværende, javel, da jages de også. Ingen idioter skal få sitte som eiere i 17-19 år neste gang.

Jeg er så ferdig med disse skadedyra at jeg knapt bryr meg om det sportslige, som jo har vært rævva i en haug år allerede.

Jeg misliker jo ikke bare eierne, jeg misliker i grunn alle som jobber for dem...Det har gått langt dette.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Blodfink wrote: 17 Aug 2022, 21:41 . Ellers skal selvfølgelig styret med 6 stk Glazers ut, hele slekta satt der for noen år siden i alle fall.
Da har Bjarte Valen bekreftet det jeg trodde, de er fortsatt i styret de 6 Søsknene Dritt.
post liked by: RedTrafford, Pangaea
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Var på håret at jeg laget en tråd for en dag eller to siden, om hvorvidt vi var villige til å ta nedrykk hvis det førte til at parasittene ble fjernet.

For min del: Ja. Absolutt. 100%. Every day of the fucking week.

Om det så tar 5 år å komme opp igjen, og fem år til for å bygge opp laget, så er det bedre enn denne sakte døden av amerikanske vampyrer.

Må faktisk lure på hvorfor den engelske regjeringen bryter inn og framtvinger salg av Chelsea FC, men ikke Man Utd FC, som har uendelig mye verre eiere enn Chelsea hadde.
post liked by: RedTrafford, Schmeichel, Blodfink
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Schmeichel wrote: 17 Aug 2022, 20:50 Jeg så på lagoppstillingen til City samme dag som vi ble overkjørt av Brentford. Da de vant 4-0 og vi tapte 4-0. Og jeg følte bare for å grine, samtidig som jeg innså hvor ufattelig langt bak vi er, ikke bare lagmessig men også spiller for spiller. Husker noen sa til meg at de ikke skjønte hvorfor vi er så dårlige, da vi er like gode spiller for spiller som de andre lagene. Det er jeg absolutt ikke enig i. Vi er rett og slett mye dårligere både kollektivt, men også spiller for spiller.
Det er ganske trist, ja. Tidligere har det vært spennende eller morsomt å sette opp slike blandingslag når vi har møtt topplagene. Og som regel har det vært jevnt fordelt med spillere fra hvert av lagene, men fakta nå er vel at det ikke er 1 eneste spiller hos oss som hadde fått plass i startelleveren til et av de andre topplagene. Garantert ikke City eller Liverpool, men kanskje hos Chelsea. Bruno og Sancho kunne sikkert gjort en god jobb hos de nevnte lagene, men da må de tilbake til den formen vi vet de har. Det samme gjelder kanskje Rashford, men den formen er det så lenge siden vi har sett at jeg vet ikke om den fortsatt eksisterer.

Og når vi i tillegg er elendige som et kollektiv, så sier det seg selv at vi ikke har sjans når vi møter topplagene og har en lang vei å gå. Jeg tror og håper at veien å gå er å gi nåværende manager tillit i flere år og la han bygge stein for stein. Han har vist tidligere at han vet hva han driver med.

Jeg håper han treffer med kjøpene han har gjort og kommer til å gjøre. Jeg likte Daley Blind veldig godt og tror jeg kan like Martinez også etter hvert.
post liked by: Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Lingard wrote: 18 Aug 2022, 09:46 Bruno og Sancho kunne sikkert gjort en god jobb hos de nevnte lagene, men da må de tilbake til den formen vi vet de har.
Samme kvalifikasjon gjelder her, men vil også inkludere Varane. Han har definitivt inne høyere nivå enn han har vist hittil i United, men han må være skadefri over en lengre periode først. Det er som en dårlig spøk at Maguire spiller i stedet for Varane. For øvrig helt enig, tror ikke det er en eneste spiller i dagens United lag som er et åpenbart bedre valg for våre rivaler, vertfall om vi mener Man City eller Liverpool. Og det sier ganske mye om hvor United er per i dag, og hvor ubalansert troppen er. Det siste har vi vært klar over i årevis, men det skjer liksom ingenting. Det eneste jeg håper på nå, på den sportslige siden, er at Ten Hag blir i United i 3+ år framover (helst mye lenger), og får planlegge skikkelig, og totalt ommøblere stallen.

Problemet er, som alltid, om han kommer til å bli støttet nok av de andre delene av klubben, og ikke minst "flyulykken" i USA.

Da vi ble nummer 2 under Solskjær og ofte spilte meget godt, så føltes det ikke som vi var så grusomt langt bak. Men nå føles det som en evighet unna, og jeg klarer ikke se at United kan vinne noen titler (av betydning) i overskuelig framtid. Misunner virkelig ikke den jobben Ten Hag har foran seg, gitt de enorme problemene internt han har a kjempe mot også.
post liked by: Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Dårlig tegn at spillerne (igjen) ønsker at manageren skal tilpasse spillestilen etter dem i stedet for å prøve å lære noe nytt. Altså gjøre som de selv vil, noe som jo var en dundrende suksess under siste OGS-periode og under Rangnick.

Både Liverpool og City strevde i starten under Pep og Klopp, spesielt defensivt. Men de var sta, og det endte med at spillerne tilpasset seg managerens ønsker i stedet for omvendt. Ingen «pragmatisk tilnærming» der i gården.

Da får vi heller tåle få poeng inntil spillerne får systemet inn i skallen, og de som ikke klarer det må vi bare kvitte oss med.

Spillerne vår virker så taktisk «under-coachede» at det er helt nifst…
post liked by: Schmeichel, Pancho P, RedTrafford, Pangaea, Blodfink
Post Reply