Champions League 22/23

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
Post Reply
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Duell i Glasgow, van Bronckhorst mot van Nistelrooy, Rangers utlignet til 1-1 nettopp (40 min). Sangare scora for PSV. Colak for Rangers. Kvalik-returen går i Eindhoven 24 aug.

Edit: Aj, keeper Benitez med giga-tabbe for PSV...2-1 til Rangers

Obispo 2-2, assist fra Gakpo (slo corneren)
post liked by: RedTrafford, Pangaea, Can2
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Bodø/Glimt vant 1-0 hjemme mot Dinamo Zagreb. Kan bli tøft i returen.
Köbenhavn vant 2-1 hjemme mot Trabzonspor. Blir sikkert en vanskelig returkamp der også. Men hadde vært kjekt om begge tok seg videre.

Så mange regelendringer hele tiden, men tror at om de taper så går de rett inn i gruppespillet i EL.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Can2

Deleted User 430

Arrangeres det CL i år også..? 🙄
post liked by: Pancho P, Pink Final, RedTrafford, Can2
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8252

@Steinar Stenseth CL i år er avlyst pga manglande interesse.
post liked by: Pink Final, Pangaea, RedTrafford, Can2
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 595

En annen kamp som kan få ringvirkninger for United, går nå:

PSV - Rangers

0-0 så langt og 2-2 sammenlagt. Hvis PSV tar seg til CL, minker sjansen for Gakpo til United. PSV får inn mye penger, og Gakpo får spille CL.

Ønsker Ruud van Nistelrooy alt godt, og ville vanligvis heiet på ham. Men ønsker Gakpo, så kom igjen, Rangers!
post liked by: RedTrafford
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Gakpo brenner en ganske stor sjanse. Får vel være fornøyd med det, tross alt…

Virker aktiv og farlig. Lang og hengslete, men bra teknikk for størrelsen
Last edited by Ryder on 24 Aug 2022, 22:43, edited 1 time in total.
post liked by: Pancho P
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

GBailey wrote: 24 Aug 2022, 21:42 0-0 så langt og 2-2 sammenlagt. Hvis PSV tar seg til CL, minker sjansen for Gakpo til United. PSV får inn mye penger, og Gakpo får spille CL.

Ønsker Ruud van Nistelrooy alt godt, og ville vanligvis heiet på ham. Men ønsker Gakpo, så kom igjen, Rangers!
Fra hva jeg har lest på litt diverse Twitterkontoer så er Gapko interessert i United uavhengig av CL. PSV pleier også å være en selgende klubb selv om at de relativt ofte befinner seg i gruppespillet i CL.

Konkluderer med ingenting, bare mener at det fortsatt vil være en mulighet dersom PSV går videre.
post liked by: Pancho P, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Da røk visst PSV ut. Synes egentlig det var kjipt, men det gjør kanskje at prisen på Gakpo, hvis vi er interesserte, blir mer håndterlig. Tror likevel United har Antony som klart førstevalg, selv om prisen er helt avsindig høy. Jeg mener 60m hadde vært mer fair, men galskapen har overtatt, så da blir det slik, og Ajax trenger selvsagt ikke penger heller, etter å ha solgt mange spillere i sommer, pluss CL-pott på vei inn.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Can2
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Prisen på Antony er helt koko, ja. Og Ajax står uansett ikke ribbet tilbake, de har handlet en god del og har muligens også Ziyech på vei tilbake. Så det er ikke synd på dem akkurat.

Vi kan jo håpe at vi kan presse ned lønna for å kompensere noe, men den er nok allerede avtalt. La oss håpe den er fornuftig.
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Tror Viktoria må ta seg noen pils, for det der blir en tøff fest. Bayern Munchen, Barcelona (eksisterer de til gruppespillet er ferdig), og Inter.
post liked by: Pancho P

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Mange interessanne grupper her ja. Viktoria kan få det ganske tøft og i beste fall tenker eg 1-2 poeng der, med mindre det blir to kampers walk over mot Barca:D

Gruppe A er jo ganske jamn med 4 lag som på sin dag kan slå alle dei andre. Trur kanskje Liverpool og Ajax tek det på rein rutine, men Napoli er ei hard nøtt også. Så eg tippar: "Liverpool, Ajax, Napoli, Rangers".

Gruppe B er dekka bord for Atletico, og Leverkusen verkar ikkje å vere i posisjon til å utfordre dei for første plassen i alle fall. Brugge har mista De katelaere som var ein av dei beste for dei så trur det kan vere eit svekka Brugge her også. "Atletico, Porto, Leverkusen, Brugge" er mine tips.

I gruppe C er det jo så og seie heilt opent, men tenker kanskje at det fatkisk kan avhenge litt av om De Jong faktisk blir. Lewandowski mot gamle lagkameratar er jo "hyggjeleg" også. "Bayern, Barcelona, Inter, VP" blir det eg trur.

Gruppe D er litt lotto for meg, men eg tenker at Tottenham skal i teorien vere mykje sterkare enn dei andre laga der. Dei har sterkare spelarar individuelt sett og ein manager med rutine på kontinentet. Frankfurt som vann EL i fjordårssesongen har faktisk verka sterke i ligaen til no, heile tre rundar inn;) Så det blir spanande å sjå korleis dei gjer det mot eit av dei "sterke" laga i England. Sporting og Marseille kan fort overraska. Marseille har både svekka seg ved å miste Kamara, men også styrka seg med å hente ringrevar som Milik, Guenduzi, Veretout og Pau Lopez. For ikkje å snakke om stjerner som Alexis Sanchez og Eric Bailly!
Vanskelig å tippe noko her, men tenker "Tottenham, Frankfurt, Marseille, Sporting" Men her er ALT opent!

I gruppe E tenker eg det er mindre tilfeldig. Her skal Milan, med vår eigen Ibra i spissen berre surfe inn til avansement. Faktisk om Både Zlatan og Giroud startar på topp blir det potensielt ein av europas eldste spisspar (75+ år), men dei har også skaffa eit lite adoptivbarn til dei i nemnte De Katelaere som er eit stort talent. I tillegg til rutinerte Origi som joker. Her blir det nok: "Chelsea, Milan, Salzburg, Dinamo".

I gruppe F har me berre tre lag sidan det eine ikkje er eit faktisk fotball lag. Når det er sagt blir konklusjonen ganske enkel: Real Madrid på første og sannsynlegvis RBL på andre, men her kan fort Celtic stikke nokre kjeppar i hjula. Men tenker at det blir Real og RBL med Celtic på 3. plass.

Gruppe G har eit par godbitar med eit trist gjensyn mellom ein liksom norsk spiss på eit liksom lag frå Machester og eit fantastisk lag frå Dortmund (som gong på gong blir svikta). Konklusjonen er nok desverre at "Manchester" city tek første plass i gruppa, og sannsynlegvis ganske enkelt. Deretter er dei rutinerte ringrevane frå Sevilla med vår eigen venstreback i spissen på jakt etter fleire europa cup skalpar. FCK har nok liten eller ingen sjans her. "ManCity, Sevilla, BVB, FCK" blir den sannsynlege rekkefølga.

I siste gruppe, H er det er det to lag som stikk seg ut. Det er PSG og Juventus. Er i grunnen ikkje så mykje meir å seie enn at det er mellom dei slaget skal stå. Mitt tips er "PSG, Juventus, Benfica, Maccabi Haifa".

Litt long post dette, men her er det gjort grundig sofa analyse!!
post liked by: Pink Final, Pancho P, Ryder, Can2, Pangaea, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Chelsea ser virkelig IKKE bra ut mot Dinamo Zagreb…
post liked by: Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Ikke mot dem heller nei :-|
post liked by: Blodfink
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

De Bruyne og Håland er rimelig giftig sammen. Lekkert mål mot Sevilla.
Håland er hele tiden på hugget, men det er bare nå og da det kommer stikkere på løpene han starter. Grealish kastet vekk en god mulighet til å gi Håland ei god pasning gjennom rett før målet. Lyste frustrasjon lang vei av Håland.
post liked by: RedTrafford, Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Herlig å se Celtic på Hjemmebane.
Full trøkk og innsats.
De hadde en kanon i stolpen.
Det lugger for RM.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Celtic var gode til RM fikk en liten ufortjent ledelse, etter det så sprakk det skikkelig. Real oppi 3-0 nå.
post liked by: Pangaea, Blodfink
Post Reply